Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob dat is vreemd. Zou die fles misschien te zwaar vallen dan?

Devy: ik offer me ook weleens op 's middags, haha.
    Ik ben nog steeds moe ondanks drie goede nachten. Volgens mij moet ik vier weken aan een stuk slapen om de afgelopen 8 maanden in te halen.
    Als je toch uitrekent hoeveel slaap wij missen, zeg maar 2 uur per nacht, 8 maanden lang, zeg maar 240 dagen is al bijna 500 uur slaap, dat is 62 dagen.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Haha, van iemand van het borstvoedingsforum begreep ik dat een week genoeg moest zijn :) Die had 10 mnd gebroken nachten gehad, (alhoewel volgens mij wel gewoon 1 of 2 voedingen en verder goed slapen).
    Maar ook ik heb het gevoel alsof ik maanden nodig ga hebben om bij te slapen...
    Heb in ieder geval me ziek gemeld vandaag, en twee keer een dik uur geslapen. Thanks to het feit dat mijn man op woensdag zijn vrije dag heeft :) Morgen blijf ik ook nog thuis, en gata Thirza naar de gastouder vanaf half 1, dus dan duik ik ook lekker weer in bed. Hard nodig :(

@Lob: nou, ik zou ofwel die laatste fles zelf ook eens weglaten, of je zusje een week of wat in huis nemen ;)

Hier heeft Thirza trouwens vandaag overdag ook slecht geslapen. Zorgde er wel voor dat ze net binnen 10 minuten onder zeil was, dus hopelijk is ze zo moe dat ze lange stukken gaat tukken vannacht...

3. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik hoop met je mee Rozemarijke.

Zoontje slaapt juist ineens heel goed overdag, zonder morren. Begrijp er niks van. Heb nu drie weken vakantie gehad en morgen moet ik weer werken, ben benieuwd.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    duimen op de een goede nacht rust voor iedereen!

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Morge!
    Hier een redelijke nacht gehad, half 11, half 1, maar is toen zelf in slaap gevallen, half 3, toen wilde hij een fles nou mooi niet dus, en om 6 uur en heb ik hem laten liggen en toen hoorde ik hem om 6.45
    Ben best tevreden.

Wat het rottige bij Quinn is, als hij ziek is geweest gaat hij de nachten erna verder in het ritme van het ziek zijn. Dus vanacht om half 3 al even heel duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is, was 5 min huilen en toen was het klaar.

Vanavond gaan we die van rond half 11 even aanpakken! en dan weer eens hopen op eindelijk een paar nachten slapen

6. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Morgen,

Kreeg deze link van ikke!

Sinds 5 weken slaapt onze boef plotseling niet meer door.. Om gek van te worden.

Hij heeft ons deze nacht van 02:30 tot vanmorgen eerste fles bezig gehouden.

Natuurlijk ligt de nachtbraker nu prinsheerlijk te slapen en mams zit haar bakkie koffie trouw te drinken om wakker te blijven grrrr

7. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Helaas welkom bij de club. Laten we hopen dat het een tijdelijke vergissing is van je kleine boef Mamalijntje!

Hier voor de tweede keer een goede nacht! Weer rond 24.00 en toen pas om 5.45. Helaas wilde ze niet meer in haar eigen bed doorslapen dus dan maar bij ons in bed. Ik heb vanaf die tijd alleen nog maar gedoezeld want hoe klein Kyra ook is neemt ze behoorlijk veel plek in beslag. En manlief trakteerde me ook nog op een snurkconcert. Ik zou me niet verbazen als we Greenpeace een keer voor de deur hebben staan want hij zaagt hele regenwouden om in zijn slaap.

Ik hoop dat Klaas Vaak niet te zuinig was met z'n slaapzand en dat jullie nachten ook goed zijn geweest.

8. raspberry

Hier echt een baggernacht :( Om 7 uur ging ze heel snel slapen, maar vervolgens werd ze weer wakker om kwart voor 8 en kwart over 9 voor een voeding. Ging wel weer snel slapen en toen ze vervolgens rond 12 uur pas weer kwam, kreeg ik toch nog even goede hoop.
    Maar nee, om kwart voor 2 was ze weer wakker en wilde voor geen meter verder slapen. Pas om 4 uur viel ze weer in slaap :( Om vervolgens rond 5 uur alweer wakker te zijn. Ik heb haar toen laten jengelen en ze is toen weer in slaap gevallen. Weet niet na hoe lang, want ik ben zelf volgens mij als eerste in slaap gevallen... en nu dus helemaal kapot met m'n zieke lijf, want om kwart over 7 was het alweer over en uit. Onvoorstelbaar, ik had er een beetje op gehoopt dat ze dan wel uit zou gaan slapen, maar niet dus :(

En hoe was het bij de rest?

9. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hallo allemaal

even eerst jullie een hart onder de riem steken, ik duim dat jullie spruitjes nu toch gauw gaan doorslapen!

ten tweede, heb die topics van huilen en laten huilen met verstomming gelezen! wat nou; als je baby niet doorslaapt ligt het aan de opvoeding! klinklare onzin

dacht even dat ik me hier uiteindelijk ook zou moeten melden
    maar nada we nu weten dat het reflux is, gaat alles een stuk eenvoudiger!

kom op dames! ik duim voor een goede nachtrust

xxx

10. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @rozemarijke jeetje meid wat een baggernacht!
    hoop dat het snel verandert!

@devy lekker he zo heerlijke nacht
    hier ook een man die het bos kan omzagen..

durf het bijna niet te schrijven maar zoonlief heeft voor de 2e nacht doorgeslapen!
    hij werd alleen om 6u wakker toen heeft hij bij mij in bed gelegen tot 8uur...

11. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Mamalijntje welkom!
    Sitara: dank voor je hart onder de riem.

Hier een redelijke nacht weer. Om half acht gaan slapen tot 2.30, toen een half flesje gegeven (hij gilde erom), toen tot 6 uur, toen in bed genomen tot 7.15.
    De vsm-pilletjes lijken hier te werken, maar we hebben nog wat meer dingen veranderd. Duidelijker verschil tussen dag en nacht. Overdag laten slapen in een lichte kamer, 's nachts in een donkere kamer, een warmere slaapzak, pyamapapje, rustiger naar bed gaan ritueel en een welterustenbadje van Natusan, dus waar het nu aal ligt....

Rozemarijke: beterschap. Ik duim dat Thirza haar moeder een beetje rust gunt

12. 078mama

078mama Niet meer actief

Rozemarijke wat een drama nacht! Pff ben blij voor je dat je vanmiddag lekker kan gaan slapen.

de rest klinkt aardig! Misschien gaan ze het dan toch leren. Lotte heeft in ieder geval prima geslapen! Van 7 tot 2 en toen is ze 5 minuten wakker geweest en heeft ze tot kwart voor 6 verder geslapen. Niet verkeerd dus!

13. raspberry

Anders ik wel :( Pff, zit nu echt te wachten tot Thirza weer wil gaan slapen. Net al een poging ondernomen omdat ze hardstikke jengelig werd, maar nee hoor...
    Inmiddels is ze dan iig wel lekker vrolijk aan het spelen zelf, en ik zit dus maar een beetje rond te koekeloeren hier op ZP, omdat ik nergens anders energie voor heb :(

Hebben jullie dat trouwens ook, dat je merkt dat je in je omgeving maar tot een bepaalde hoogte mag klagen? Want hoe zwaar het ook is met je kind, je hoort ervan te genieten en als je dat blijkbaar niet genoeg doet, dan krijg je van die blikken enzo... Ik ben dus erg blij met dit klaaghoekje, want dan kan ik in m'n vrienden- en kennissenkring m'n geklaag een beetje beperken ;) Want ik merk dat ik het iig wel hard nodig heb om te kunnen roepen hoe zwaar het wel niet is en terug te krijgen van anderen dat het idd zwaar is...

14. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik probeer altijd zo min mogelijk te zeggen dat het zwaar is op deze manier. Mensen begrijpen het toch niet. Ik wil ook niet als een zeurpiet overkomen en geniet echt volop van Lotte maar gewoon niet altijd 's nachts! Ik hou me gewoon vast aan dit soort nachten in de hoop dat het vanaf nu beter gaat. Ontkenning is mijn grootste vriend op dit moment hihi

Dit klaaghoekje is dan echt perfect! Ook om te weten dat je niet alleen bent. Als verse moeder is het toch allemaal al een hoop uitvinden en als je dan ook nog het idee hebt dat je iets niet goed doet is dat niet leuk. Hoe vervelend ook voor jullie is het toch fijn om niet de enige te zijn.

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Precies Beatrice, hier is het ook zo duidelijk te merken dat het maar tot een bepaalde hoogte kan.

Dan hoor ik veel mensen om mij heen van, ik laat mijn kindje tot half 9 in bed, hij zit dan rustig te spelen, sja die vlieger gaat hier dus niet op, of dat hij nu wel oud genoeg is om door te slapen, ja vertel mij wat! Maar hoe leg je het hem uit, enz enz en zo kunnen wel uren door gaan!

Dus ideaal dit hoekje

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb erg weinig mensen in mijn omgeving die ook kinderen hebben. Een stel is nu ruim 20 weken zwanger, en een ander gaat het over een tijdje proberen. Dus ik heb het er maar niet te vaak over, dat werkt zo lekker demotiverend voor ze en als kersverse ouders hebben ze straks wel andere dingen aan hun hoofd dan zich af te vragen of het slapen ook zo'n rampenplan was.

Mijn moeder klaag ik ook maar niet tegen of heel erg met mate. want tussen de regels door zegt ze dan altijd dat ik Kyra heb verwend en dat het dus mijn eigen schuld is.

De enige buiten jullie om waar ik het er echt mee over heb is mijn schoonmoeder aka mijn tweede moeder. Wat een tof mens is dat zeg! Ze denkt over heel veel dingen hetzelfde en staat 200% achter mij dat ik Kyra niet wil laten krijsen en gewoon meer haar ritme volg. Maar dat neemt niet weg dat ik heel erg blij ben hier mijn gal te kunnen spugen als ik het weer eens helemaal beu ben.

17. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ja vind ik ook. Laatst zat ik er even helemaal doorheen, flinke huilbui gehad en ruzie met mijn broer. Toen legde ik uit dat ik nogal labiel ben door gebrek aan slaap, zegt mijn vader alleen maar: 'je hebt niks te klagen, hij is altijd vrolijk hier.' En mijn schoonmoeder zei laatst ook: 'je hebt zo'n makkelijk kind, je hoort hem nooit.'
    Ja, denk ik dan, jullie zien hem een uurtje en dan gaat hij weer. Jullie hoeven er 's nachts niet uit, makkelijk praten denk ik dan.

Hij is ook heel vrolijk en dat is super natuurlijk en ik ben gezegend met een gezond en lief kind, maar het is gewoon megezwaar als je zo weinig slaapt.
    Mijn sociale leven lijdt er ook enorm onder. Ik heb 's avonds echt geen puf meer om met iemand af te spreken of te gaan sporten of zo. Ik probeer het wel, maar ik ben gewoon al blij als ik een avondje rustig op de bank kan zitten en vroeg mijn bed in. Ik werk drie dagen, 24 uur en vind dat meer dan zat. Hoe is dat bij jullie?

18. raspberry

Ik werk dus ook 3 dagen, met onregelmatige werktijden, dus zeker 1 avond in de week nog aan de slag. Als ik dan laat thuiskom, ben ik echt zoooo kapot!
    Wel erg fijn dat jullie dat taboe op klagen herkennen :) 't Is ook niet dat ik alleen maar loop te klagen over Thirza en ik geniet ook super van d'r, maar als je dan na zo'n nacht als vannacht keikapot bent, dan is het minste beetje gejengel al snel te veel :( Overigens is ook hier ontkenning mijn grote vriend momenteel. Nadeel daarvan is wel dat m'n omgeving denkt dat ik alles wel aankan en het wel prima gaat... de enige die me daarin begrijp is een vriendin met 2 kids die beiden KMA hadden en beiden pas met 2,5 door gingen slapen, (die hadden dan wel weer hele heftige KMA, houd ik mezelf steeds voor, dus Thirza zal toch heus wel eerder door gaan slapen...)
    Maar echt zo fijn om hier even lekker te mogen klagen, dat lucht zo op en geeft weer even ruimte om diep te zuchten, verstand op nul te zetten en weer verder te gaan!
    O en al die tips en dat gemakkelijke praten van: laat maar huilen, of: ze is nu echt wel oud genoeg om zonder voeding te kunnen 's nachts en dat soort teksten... O, die komen me echt de strot uit!!! Ik zou ze Thirza wel eens een nachtje kado willen doen dan, ware het niet dat ik dat Thirza niet aan wil doen :(

Nouja, inmiddels slaapt de dame weer, maar ben ik helemaal over m'n slaap heen :( Veel te veel in m'n hoofd ook, alle zooi die nog klaar gezet moest worden voor naar de gastouder. Ga dus zo even douchen en dan wachten tot de dame wakker wordt, zodat ik haar straks weg kan brengen en dan ga ik daarna dus even lekker de hele middag slapen, (en als dat niet lukt: lui in bed liggen lezen in m'n nieuwste bieb-boek).
    Later!

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Rozemarijke wat een rotnacht

Voor de rest klinkt het hier wel goed zo te zien...

Hier een SUPER nacht gehad... mannetje sliep om half 11 en werd pas om half 7 wakker !! Toen even knuffelen en sliep die tot half 9.. heeeeeerlijk!

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

En dat je niet teveel mag mopperen herken ik idd... gelukkig vindt mijn moeder dat laten huilen ook geen optie is!

Deel Deze Pagina