Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hallo wakkere ouders,
    Ook ik heb deze link doorgestuurd gekregen en herken helaas heeel veel.
    Mijn dochter Julia is nu ruim 13 maanden oud en heeft ook zeker geen copywright op het begrip doorslapen......
    Ze heeft een periode doorgeslapen toen ze tussen 6 en 9 maanden oud was, maar sinds die tijd is het echt af en toe huilen met de pet op (letterlijk dan). Ze slaapt eigenlijk nooit meer dan 1 nacht achtereen door, om ons vervolgens weer een aantal nachten behoorlijk wakker te houden. Ook ik geloof niet in laten huilen zonder meer. Wat we nu wel meer zijn gaan doen is gecontroleerd laten huilen; dus na 5, 10, 20 minuten terug gaan en troosten in bed. Dat heeft een tijdje redelijk gewerkt, maar helaas sinds haar tandjes als paddestoelen uit de grond schieten, is het weer heeel vaak raak in de nacht.
    Ook ik werk 3 dagen per week en voel me chronisch moe. Eigenlijk is dat al zo lang zo dat ik me niet meer goed weet te herinneren hoe het ook al weer is om je fit en uitgerust te voelen. Af en toe baal ik er behoorlijk van omdat ik vind dat het veel negatieve invloed op mijn leven heeft en er ook lichamelijk best last van heb. Soms loop ik echt te zwalken op straat, duizelig en veel vaker hoofdpijn dan voorheen. Ooohh, wat heerlijk zeg even lekker klagen! Ook ik merk dat ik dat niet teveel durf te doen in mijn eigen omgeving omdat iedereen altijd alleen maar zegt hoe makkelijk mijn dochter is, grrr.
    Nou, dames, ik hoop dat Klaas Vaak goed gaat langskomen.
    Ga nu even JUlia uit bed halen, want ze meldt zich
    Groetjes

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Vlindertje ook jammer genoeg welkom hierzo!

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Vlinder welkom... Leuke naam trouwens, Julia! Was ook één van mijn namen.

Het is allemaal zo lekker herkenbaar! Al moet ik zeggen dat ik me niet helemaal doodop voel. Misschien komt dit omdat ik ook niet meer weet hoe het is om fit te zijn maar ach, we gaan door en door!

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Nou Beatrice, ik heb mijn goede dagen, dan voel ik me redelijk, maar er zijn ook dagen dat ik zo moe ben dat ik echt niet meer kan.
    Ik heb ook nog eens een vriend die veel weg is voor zijn werk door de weeks en sta er dus 's nachts ook regelmatig alleen voor. Als hij dan zo spookt, valt het niet mee. En dan de volgende dag weer werken, als heb ik soms het idee dat ik na een dag werken fitter ben dan na een dag thuis.
    Ik had vanavond willen sporten, maar heb gewoon echt de puf niet en daar baal ik dan wel van.
    Zoontje ligt net op bed, we wachten weer vol spanning af wat de nacht ons gaat brengen.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Vlindertje: welkom! Pff, 13 maanden al niet doorslapen :( Heel herkenbaar trouwens, dat niet meer weten hoe 'fit voelen' voelt...

Hier vanmiddag geslapen, maar voelde me eigenlijk nog moe-er toen ik wakker werd, dan toen ik ging slapen :( Begint ook nu pas wat weg te trekken weer, dat brakke gevoel. Moet volgens mij echt een maand achtereen slapen om echt goed bij te komen...

Hier ligt de kleine meid net weer op bed. Benieuwd hoe ze het vannacht gaat houden. Ze heeft vanochtend ruim 2 uur geslapen, maar vanmiddag dan weer niet. En dat na zo'n nacht :( Ben bang dat dat geen positief effect op de komende nacht gaat heben :(

6. raspberry

O, my... ik heb wel echt een baggerdag: m'n berichten kenmerken zich echt door pruilgezichtjes :(

7. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    rozemarijke, wat een helse nacht zeg! en ik herken het wel hoor... dat een paar uur 's middags slapen zo ontzettend lekker lijkt, maar dat je je daarna eigenlijk alleen maar rotter voelt.

elin, het lijkt me nog zoveel zwaarder als je partner veel weg is! ik ben zo blij dat de mijne veel thuis is.

beatrice, ha ha.. grappig.. niet meer weten hoe het voelt om fit te zijn!

@klagen, ik klaag ook maar niet teveel tegen fam. en vrienden.. ze begrijpen me toch niet en dan krijg ik alleen nog maar meer te horen hoe makkelijk hun kindjes wel niet zijn (alsof die van mij zo moeilijk is :x ) dus ik maak er vooral veel grapjes over.. dan weten ze toch hoe het zit ;)
    daarom is dit topic inderdaad super fijn... want later we eerlijk zijn.. het is natuurlijk gewoon hartstikke zwaar... en dan stellen mijn 8 maanden nog niets voor vergeleken met de rest van jullie.

@meeste nachten, over het algemeen goed dus! fijn!!

op het moment heb ik ook echt nergens meer puf voor.. niet voor sporten en op de dagen dat ik werk (3 dagen/24 uur) heb ik al he-le-maal geen zin om 's avonds nog iets te ondernemen.

maar hier wel weer een goede nacht... voor 23.00 uur wel vaak wakker, maar daarna pas weer om 05.30.
    ik moest vandaag weer voor het eerst na mijn vakantie werken, dus ik ben blij met de 6 uur die ik heb kunnen slapen.

succes allemaal vanacht!

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou ik ga heel hard duimen, Quinn slaapt nu in zijn nieuwe bedje.
    Het was flink wennen voor hem, moest er ook echt bij blijven zitten voor hij in slaap viel.
    Dus heb er super weinig vertrouwen in (kan het alleen maar meevallen)

Maar gaande weg hopden we toch dat hij beter gaat slapen (sprak ik hoopvol)

9. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Nou, ik hoop dat dat nieuwe bedje gaat helpen, dat zou toch wat zijn zeg!
    Tja, al 13 maanden niet doorslapen.... tja, de tijd vliegt voorbij he? Hahaha. Ach ja, zelfspot is de beste humor. Ik merk dat mijn energie een beetje wisselend is; de ene dag gaat het best en onderneem ik veel en de andere dag is het echt brak. Met name het opstaan in de ochtend gaat zo moeizaam; ik ben nooit echt een ochtendmens geweest, maar dit is nog net even erger..... Ik sta soms echt nog te slapen onder de douche en val nog net niet om :$ Als JUlia op bed ligt ga ik ook weleens liggen maar dat is dus alleen op de donderdag en vaak lukt het me dan niet om te slapen.
    Maar goed, we houden gewoon vol! Hopelijk zijn de tanden snel door en huilt ze dan iig niet meer daarom!
    Meiden, ik hoop dat Klaas Vaak langskomt en heel veel strooit. Julia ligt nu een half uurtje in bed, dus......
    Groetjes

10. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hier is het nu ook het leed dat tanden heet...:(
    Nummer 2 komt nu door en hij is al drie keer schreeuwend wakker geworden sinds half acht. Heb hem een zetpilletje gegeven. Zo sneu. Het zal dus wel niet veel worden vannacht. Maar ik blijf hoopvol, zoontje heeft 2 nachten doorgeslapen, dus hij weet hoe het moet. :)
    Lob: heel herkenbaar die opmerkingen: 'mijn kind is zo makkelijk'. De mijne ook, alleen 's nachts niet....

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    nieuw bedje geen succes :(

12. 078mama

078mama Niet meer actief

Ikke wat klote!!!

Hier was de nacht wederom goed! Ik sta er echt van te kijken. Net als gisteren is ze maar 1 keer wakker geworden en heeft ze geslapen tot 6 uur. Heeeeeerlijk ik hoop dat ze het vol blijft houden!

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Beatrice wat heerlijk!

Hier een redelijke nacht, Quinn was uit eindelijk om half 9 in slaap gevallen in zijn bedje, maar om half 10 was hij weer gillend wakker geworden. Toch maar weer in zijn eigen bedje gelegt, toen was hij zo vertrokken.
    Hij was om half 1 weer wakker geworden, geen flesje meer gegeven en dat ging goed! en toen heeft hij geslapen tot 7 uur, dus op zich wel netjes

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Beatrice en Ikke
    Hopen dat het alleen maar beter wordt. Het geeft altijd wel een deel hoop als je redelijke/goede nachten hebt want dat betekent dat ze het wel kunnen.

Hier ook een redelijke nacht met vooral gespook in de avonduren. Maar dit keer heb ik mijn man dat laten oplossen en zowaar vond Kyra dat goed. Om 0.30 mocht ik wel weer aan de bak en toen heeft ze doorgeslapen tot 5.30. Helaas wilde ze niet meer verder slapen, maar al met al ben ik niet ontevreden

15. raspberry

Hier wederom een baggernacht :( Ik heb een tepelkloof te pakken aan 1 kant, en normaal voeden gaat aan die kant echt niet meer. Gisterochtend wilde ze dan eindelijk wel pakken met tepelhoedje, maar gisteravond en vannacht echt niet meer en toen heeft ze met 1 sabbel de hele boel (die door mijn dag vrij-af net weer wat geheeld was) weer open gehaald.
    Vannacht dus maar voet bij stuk gehouden en aan die kant alleen met tepelhoedje aangeboden, wat ze dus niet wilde. Om half 10 had ze nog gedronken aan de andere kant, om half 11 ging ze dus uiteindelijk maar weer slapen zonder drinken, evenals om 12 uur. Maar door alle gedoe zat ik dus zelf helemaal over m'n slaap heen, dus toen ze om half 2 weer kwam, had ik nog geen oog dicht gedaan :(
    Tepelhoedje wenste ze wederom niet, dus uiteindelijk maar weer aan de andere kant gevoed en toen ze slapend op bed lag de kloofkant maar afgekolfd. Uiteindelijk wakker gelegen tot half 4 en om half 5 meldde Thirza zich weer. OP zich heeft die het dus niet slecht gedaan, maar het was wel fijn geweest als ik om de wakkermomenten heen gewoon had geslapen :( Ben onderhand echt helemaal kapot :(

@Beatrice: lekker... is het besmettelijk, dat doorslapen ineens, want dan kom ik vandaag even langs :)

@Ikke: balen, maar misschien even een paar dagen geven om te wennen?

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Daar heb ik dus ook vaak last van Rozemarijke. Iik ben zelf ook geen slaapwonder, het kost me ongeveer een half uur tot een uur om in slaap te vallen, met af en toe uitschieters naar 2 uur. Daarom zie ik het vaak niet zitten om op tijd naar bed te gaan om na al die moeite om zelf in slaap te vallen weer na een uurtje wakker te worden. Gelukkig duurt het over het algemeen midden in de nacht maar een kwartier dat ik weer in slaap val.

17. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Nou Rozemarijke dat klint heel bagger.
    Beatrice en ikke: fijn dat jullie goede nachten hadden.

Hier lijkt het zich ook door te zetten. Hij meldde zich om 2.30. Mijn man wilde een flesje geven, maar ik niet. Hebben hem getroost, speentje gegeven en toen is hij na een half uur weer gaan slapen tot 7 uur.
    Ik heb zoiets van als hij overdag goed heeft gegeten heeft hij volgens mij die fles gewoon niet meer nodig, dus ik ga proberen 's nachts geen melk meer te geven

18. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    hier ook weer een goeie nacht..
    heel de avond niet gehoord, om 01.00 en om 02.00 even wakker en daarna pas weer om 07.00.

ik geef nu al 2 nachten gewoon 200 ml melk ipv 250 ml pyama papje. ik gaf een papje op advies van het cb omdat mijn zoontje heel erg licht is... maar misschien is dit wel veel te zwaar voor de nacht.

elin, hoe oud is jouw zoontje ook al weer? dronk hij eerst nog wel altijd een flesje melk 's nachts?

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Wat een heerlijke nachten zie ik voorbij komen, behalve Rozemarijke :(
    Maar 1 troost.. hier was de nacht ook zwaar K*T!

Meneer is elke 3 kwartier wakker geweest + van 2 tot half 4 :(

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Kom me ook weer melden...
    Had de hoop dat na 4 goeie nachten meneer het door zou hebben :(
    Helaas nu alweer 3 slechte gehad.
    Vanacht om kwart over 3 werd hij wakker, om kwart voor 4 de hoop opgegeven en hem bij ons in bed genomen.
    Dat ging een uurtje goed.
    Daarna hem in de box gezet en zelf op de bank gaan liggen.
    Toen hij in de box in slaap viel ben ik zelf ook weer op bed gegaan(We wonen gelijkvloers)

Deel Deze Pagina