Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Rozemarijke het is iig beter als gister hihi
    Ikke lekker dat hij toch even uitgeslapen heeft

Hier een prima nacht... meneer ging om 19.00 op bed en was om 20.30 klaarwakker... spelen spelen spelen tot 23.00 toen samen op bed gegaan! Hij werd om 01.00 wakker, even knuffelen.. toen pas om 04.15 even wat drinken en toen pas weer om 08.30 !!! :D heerlijk

2. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Hier ook een rotnacht weer gehad bah..

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@DK: ik was ook allang blij :) Nouja, om 5 uur even niet en om half 6 nog even wat minder, hahaha. Maar al met al heb ik zo iig een keer 2,5 uur en een keer 4 uur en een keer anderhalf uur kunnen slapen. En vooral die tuk van 4 uur heeft me goed gedaan! :D Dat was weer ff geleden :(

@Mamalijntje: argh, zo bagger dat er geen woorden voor zijn? :( Kun je vandaag een beetje bijslapen?

4. raspberry

@DK: die waterader stond dan zeker uit vannacht? ;) Nou nog even uitvinden waar het knopje dan zit, hahaha :)

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @ Alle mama's met een rotnacht. Ik hoop dat Klaas vaak snel z'n gps-navigatie update!

@ Alle mama's met een redelijke/goede nacht. De wereld ziet er zo'n stuk beter uit als je geen satéstokjes hoeft te gebruiken om je ogen open te houden he.

Hier wederom een redelijk goede nacht. Twee keer in de avond en toen nog om 0.30 en 4.30, en pas uit bed om 7.00! Daar teken ik voor!

@ Rozemarijke ik ben niet naar de osteopaat geweest omdat ik het vermoeden heb dat Kyra een kangaroekindje is. Ze heeft heel erg veel lichamelijke nabijheid nodig zonder dat ze signalen van pijn of ander ongemak geeft. Zelf spelen is er ook niet echt bij want mama moet meestal binnen een straal van 1 meter zitten want anders is het weer huilen geblazen en komt ze hard op me af gekropen. Wel vermoeiend, maar het gaat langzamerhand steeds beter. Ze zit nu namelijk op 3 meter afstand met haar vormensloof te spelen en dat al voor een minuut of 5! Nu maar hopen dat niemand weer aanbelt want dat is natuurlijk een goede reden om weer hard huilend naar mama te kruipen.

6. raspberry

@Devy: ik herken namelijk wel eea van Thirza in Devy... Hier laat Thirza dat gedrag allemaal zien als ze niet lekker in d'r vel zit. Geen duidelijke pijnsignalen meestal, maar dus zo'n algeheel hangerig of dicht-bij-mama-willen-zijn-beeld.
    Hier knapte ze toen enorm op van de behandeling bij de osteopaat, ging ineens overdag 2,5 uur achter elkaar slapen enzo :) (ipv 20 minuutjes).

7. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat een baggernacht! Bah! Om 19.15 naar bed, eerst om 21.30 wakker, toen om 24.00, 1.00, 4.00, 5.00 en om 7.00 weer wakker. En met manlief die weer aan het snurken was heb ik alleen nog maar even gedut na 4 uur. Sjonge wat heb ik nu een ochtendhumeur zeg!

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ohw Devy dat is helemaal bagger zeg!

Hier op zich een redelijke nacht, Quinn zn tijd van wakker is ernorm opgeschoven, normaal was het half 10 of half 11 maar nu is het naar 2uur! Maar goed even wat drinken en weer naar bed, en om 7 uur hoorde ik weer, mama!
    Ik had zo zin om uit te slapen, geloof alleen niet dat mijn man het zo nodig vond :S Hij heeft al een paar keer mogen uitslapen, arggggggggggg
    Ook hier een ochtend humeur

9. raspberry

Hier een niet erg beste nacht, maar ook nog niet superslecht... ze is om half 8 bij mij in slaap gevallen, werd wakker om 21.45 en om 0.00, en werd toen tijdens het drinken erg wakker omdat m'n man zo slim was om met veel kabaal uit bed te stappen om te gaan plassen, licht aan, enz GRRRRR. Moest 'r dus in slaap helpen en uiteindelijk om half 1 weer in bed gelegd, waarop ze een 5 minuten later weer wakker werd, maar weer bij me genomen. Stapte manlief WEER uit bed!!! AARRGGHH!
    Uiteindelijk heb ik 'r even na 1 weer terug in bed kunnen leggen. Vervolgens is ze nog wakker geweest om 2 uur en 4 uur en toen weer om 6 uur. Ging toen eerst bij mij weer slapen, maar nadat ik 'r in bed gelegd had weer wakker en na het drinken wilde ze niet meer slapen... Korte nacht dus :( Maar goed, wel steeds 2 uur ertussen, dus wat dat betreft ook weer niet heel slecht.

Maar helemaal herkenbaar dus dat je af en toe helemaal simpel kunt worden van die mannen :( Die van mij zat gisteravond al erg zielig te doen dat ie zooooo moe was. Had gisternacht 2 uur wakker gelegen (hij lag op een andere kamer, zodat ik niet ook nog eens wakker zou liggen van zijn gesnurk), omdat er achter ergens een feestje was. Tja, snap dat je dan niet uitgerust bent, maar om daar over te gaan lopen zielig doen en uitgebreid klagen tegen iemand die al anderhalf jaar niet meer doorgeslapen heeft, is niet zo'n handige.
    Vervolgens vanochtend, stelt ie voor dat hij naar beneden zou gaan met Thirza, kon ik nog even slapen en naar de kerk. Ik: Nou, na zo'n nacht als vannacht blijf ik thuis hoor!
    Nou, dan moest hij maar blijven liggen (hele nacht door alles heen geslapen, let wel!), en zoniet, dan moest hij vanmiddag nog maar even op bed, want hij was zo moe. En dan kon ik onder kerktijd wel slapen... AARRGGHH, je loopt tegen de verkeerde te klagen!!!! Watje!!!! Ik ben na anderhalf jaar nog overeind en loop ook niet elke minuut te zeuren dat ik zo moe ben, dus hou je kop!!!
    (Zo, ff alle frustraties eruit, want als ik dat tegen hem zo doe, hebben we straks ook nog eens ruzie. Ga het op een tactischer moment maar eens even proberen duidelijk te maken ;)).

Maar het is me hier wel helemaal duidelijk. Thirza heeft gisteren een beetje afgekolfde melk uit de vriezer gehad, van toen we nog niet op dieet waren. Ze weigerde die fles (en heeft er denk ik een kleine 30 cc uit gedronken) en vannacht was het dus qua wakker worden weer raak, maar vooral dus ook niet kunnen boeren, krampjes, scheten (als een bouwvakker!!). Weer snotterig, terwijl ze net op begon te knappen. Hetzelfde eigenlijk als dinsdag, toen ze maandag bij de gastouder ook afgekolfde melk uit de vriezer heeft gehad.
    Die gaan we dus over een week of 3 ofzo nog eens proberen om mee te provoceren, (en dan gaat het zo de gootsteen in, alle melk van voor het dieet), maar het is mij wel duidelijk... het slaapprobleem wordt iig voor een groot deel veroorzaakt door de KMA. Dat geeft iig hoop :)

Nou, benieuwd hoe jullie nachten verder waren, ik ga nog even pitten :) Thirza ligt namelijk inmiddels 20 minuten lekker te pitten ook, dus ik ga het er ook nog even van nemen. Moet vast lukken met m'n ontbijt net achter de kiezen :)

10. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hi meiden,
    Als ik sommige baggernachten van jullie lees durf ik bijna niet te klagen :( Maar doe het toch... hihiihi. Julia ging gisteren om 21.30 naar bed en is tweemaal wakker geweest om 23.30 (toen ik net in bed lag) en om 02.00. De eerste keer heeft ze een waterige melkfles bij mij op schoot gehad en wat detinox en om 02.00 is mijn man eruit geweest; hij heeft haar even geknuffeld en wat detinox gegeven en toen weer in bed. En gelukkig viel ze beide keren snel in slaap en wij daarom dus ook, dus al met al viel het mee vannacht. Het ergste vind ik de nachten dat ze meerdere keren wakker wordt en we dan alles doen om haar te troosten en dan terug in bed leggen en dan begint ze weer te krijsen. We laten haar dan wel altijd in haar eigen kamer en in haar bedje en gaan dan elke keer even kort naar haar terug. Maar soms zijn we dan echt 1,5 uur bezig en als zij dan slaapt zijn wij klaarwakker..... pfff...... heerlijk even lekker klagen zeg ;)
    Dus Rosemarijke, ik herken dat zo goed van die lange tijd gebroken nachten. Zucht als je het tweede deel van mijn zwangerschap meerekent zitten we hier nu op 19 maanden slaaptekort... haha... dat klinkt niet goed. We genieten dan ook echt van de nachten die ze dan sporadisch doorslaapt en de nachten die we haar uit logeren doen )ongeveer eens per 6 weken. Begin van de week was ik het zo zat dat ik een nacht bij mijn moeder heb geslapen. Wat dat betreft mag ik niet mopperen op mijn man als het om de nachten gaat, hij draagt daarin echt zijn steentje bij. Mijn gemopper naar hem toe gaat meer om het overdag gebeuren :(
    Nou, ik ga eens kijken wat er vandaag op het program staat. Julia ligt weer in bed en ik ben zelf even in slaap gevallen onder de zonnebank, dus nu even een beetje wakker worden. Herkennen julllie ook dat door die moeheid je soms ook echt even geen zin hebt om erop uit te gaan= Uiteindelijk doe ik het altijd wel, maar soms..... zou ik gewoon de hele dag in bed dvd´s willen kijken :)
    Groetjes

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Meiden het klinkt allemaal weer heftig hier! Bij ons gaat het echt wel goed de laatste dagen. Lotte is gisteren om half 8 naar bed gegaan, werd om 2 uur wakker voor 10 minuten en om 5 uur is ze 3 kwartier wakker geweest. Daarna sliep ze tot 8 uur! Nou dat hebben we nog nooit meegemaakt met Lotte dus het was echt uitslapen! Ik ben tevreden dus...

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    beatrice ohw wat heerlijk! Nu moet ze door zetten en dan helemaal doorslapen!

13. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat lekker Beatrice! Ik ben aan het hopen dat ze zich gister vergist heeft en dat ze weer terug gaat naar het om 24.00 en 5.00 uur wakker worden. Op helemaal doorslapen hoop ik natuurlijk ook, maar ik dacht laat ik eens een keer realistisch zijn. ;)

14. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik heb even snel alles bijgelezen.
    Was zo moe de afgelopen dagen. Hoewel zoontje wel iets beter slaapt, maar wordt toch nog standaard 1 of 2x wakker. Overdag slaapt hij weleens heel goed, dus dat is wel fijn.
    Herkenbaar die mannen. Mijn man ook vandaag, zoontje lag op bed, hij ging ook nog even liggen, want hij was zoooo moe. Terwijl er zes manden met was stonden, de vaatwasser vol was, het beneden een grote bende was, etc. etc. Kan ik zo boos om worden. En komende week is hij de hele week in het buitenland voor zijn werk, dus kan hij lekker slapen. Zegt hij dat hij nooit goed kan slapen in een hotel. Pfffffff, de zielepiet. :D
    Verder is het een hele leuke vriend en een lieve papa hoor! :)

15. raspberry

O, die mannen... kleinzerig geslacht is het af en toe. (Of hadden wij gewoon stoerdere types moeten uitkiezen? ;) Onee, dan hadden we vast niet van die schattige kindjes gehad :D).
    Hier ligt de dame sinds half 8 te slapen. Vooralsnog niet gehoord, straks 9 uur wordt even spannend, of ze doorpit dan, of besluit na anderhalf uur wakker te worden...
    Vandaag was qua slapen rampzalig, dus het duurde wel 3 kwartier voor ze eindelijk sliep. Volledig overprikkeld, dus het duurde even voor d'r motortje op stand-by ging ;)
    Nouja, ik heb nu toch wel echt het idee dat het aan de KMA ligt, als ik 'r reactie op de 'oude' melk nu zo zie. Ik stel me nog maar even in op iig een paar brakke nachten, maar eind van de week zou het dan toch rustiger moeten zijn... We zullen zien ;)
    Zou mooi zijn als ze het hier met z'n allen een beetje gaan snappen :)

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    als ik denk dat ik mn kind snap, dan snap ik hem toch niet!

Blijf het zeggen, de gebruiks aanwijzing is met de placenta weg gegooit! Stelletje **** hadden ze nooit moeten doen dus, dan was ik nu niet zo moe geweest!

Quinn is nu al vrij onrustig, dus beloofd echt niks goed, hij is nog niet wakker geweest, maar hoor hem onrustig draaien en zuchten

17. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat wel helpt is dat mijn man Kyra nu eigenlijk bijna altijd naar bed brengt. Wel met een flesje gewapend, want zonder borst of fles weigert ze nog steeds pertinent in slaap te vallen. Dus dan heb ik wat vroeger op de avond eventjes 'vrij'. Natuurlijk moet dan nog het nodige gedaan worden maar het is af en toe wel heel prettig om de avond rustig te kunnen starten.

En ja die gebruiksaanwijzing.. Elke keer als ik maar denk dat ik het snap gooit ze haar ritme weer om. Je moet het je moeder natuurlijk niet te makkelijk maken he. ;)

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb weer even zitten zoeken op het net, ik heb nu druppels gevonden van dokter a.vogel. Die ga ik morgen halen en uitproberen!

Hoezo erg snakkend naar nachtrust :S

19. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik denk dat ik die druppels ook maar eens zelf ga nemen. Het was een gematigde bagger nacht maar ik heb maar 3,5 uur geslapen omdat ik zelf niet in slaap kon komen. :( Hopelijk is het bij jullie beter gegaan.

20. raspberry

Nou, hier best een goeie nacht :) Om half 8 sliep ze, om 22.15 heeft ze gedronken en toen pas weer om 2.30
    Wel een beetje jammer dat ze Lotte na begint te doen (of is het virus inmiddels gewoon overgewaaid?), want om half 6 werd ze weer wakker, heeft ze gedronken en wilde toen echt niet meer slapen... Nouja, na een nacht als vannacht kan ik dat wel hebben :) We zitten nu dus gezellig met z'n drieen beneden, heeft papa even gezelschap voordat ie naar z'n werk vertrekt zo :)

@Devy: balen is dat he, als je kind dan slaapt, dat jij dan wakker ligt... :(

@all: en hoe was het bij jullie?

Deel Deze Pagina