Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    ikke: ik vraag me ook af of iedereen wel zo eerlijk is. Ik heb dus een collega die heeft echt het perfecte kind, vind ze zelf. Sliep vanaf 2 weken door en ze horen hem noooooit 's nachts, hij wordt nooit wakker, gaat lachend slapen, zit precies op de groeicurve, doet alles volgens het boekje, eet zijn eten netjes op, drinkt zijn flesjes netjes leeg. En maar vertellen heel de tijd.
    Nou zou dat nou echt waar zijn? Ik kan het bijna niet geloven.

Laatst vertelde ik op mijn werk dat hij pas 2x had doorgeslapen. Toen zei een andere collega verbaasd: ' hou je dat bij?'
    Nou nee, er valt niet veel bij te houden he. 2x in 8 maanden kan ik wel onthouden. Hahahaha.

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ja precies dat vind ik dus ook zwaar frustrerend! Of die van "mijn dochter was vanmorgen AL om half 8 wakker"

Nou poe hee.. haha

3. LovelyDK

Ik geloof er ook werkelijk geen bal van Elin! Zo heb ik ook een collega die dat ook zo beweert... dat kán toch niet? Elk kind heeft toch op zijn minst wel een periode van slecht eten/slapen/drinken o.i.d. vooral in dat eerste jaar!

En ik lach me rot, hahahahahaha hou je dat bij!! Die opmerking heb ik PRECIES zo laatst gekregen toen ik zei dat hij nu voor de 4e keer inz n leven had doorgeslapen (vorige week)

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou dan is het een wonderkind zeg! BAH, ach als andere mensen het lezen zullen ze wel zeggen dat we/ik jaloers ben dat mijn kind niet doorslaapt! JA ben ik ook, maar goed is niet anders dus!

Ach ik hoef geen perfect kind, houd het leven lekker spannend denk ik dan maar :D

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    pfffff hou je dat bij, nou die momenten zijn uniek, niet zo gek dat je dat onthodu haha!

Ik kan ze ook op 1 hand tellen, oke misschien wel 2, maar meer is het niet

6. LovelyDK

Pff ja maar jij bent ook een jaar verder dan ons hihi ik hoop dat ik ze tegen die tijd niet meer kan tellen, zoveel haha

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Weet je (ben gewoon even emo, hij word bijna 2 namelijk)
    Ik geniet gewoon van hem, ondanks dat hij niet doorslaapt

Hij is altijd vrolijk, zelfs als hij goed ziek is, benauwd ect. Met zijn allergien en de rest van de lichamelijk problemen, mag ik gewoon in mijn handjes klappen met onze mooie goed lachse zoon!
    Zelfs nu hij lekker aan het peuterpuberen is, is het een heerlijke vent. eentje met karakter!

Waarom word je toch altijd van die verjaardagen zo emo?

8. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Elin en LovelyDK, volgens mij hebben we dezelfde collega!!!! Hahahahaha!!!!!!!!!!!! Sorry!!!
    Maar laten we er maar een klein beetje om lachen dan he?
    Weet je, we krijgen er iig doorzettingsvermogen van! Dat is toch iets wat we op onze CV kunnen zetten en wat dachten jullie van emotionele flexibiliteit? Hahaha.
    Maar goed, zonder grappen, wat zouden we graag wat meer willen slapen he? En naast het slaapgebrek is er ook gewoon letterlijk 24 u per dag bezig zijn, echt, hoe leuk ik het ook vind, het lijkt wel een marathon!
    Nou ben ik wel nieuwsgierig geworden naar die druppels van VSM, hoe heten deze en wie heeft er ervaring mee?
    Ik heb eigenlijk wel al zin om naar bed te gaan, maar meestal wordt ze in de loop van de avond nog een keer wakker en dan moet ik weer het bedje uit, want manlief is niet thuis. Ook zo eentje die vaak naar het buitenland moet en dan idd maar mopperen over de bedden.... zucht......
    Goed, dan maar even een kopje thee en ik hoop voor ons allen op een betere nacht dan afgelopen nacht (haha, fijn begin van de werkweek met wallen tot de grond...)

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Kindival van vsm, zijn tabletjes die je makkelijk met wat water kan oplossen en kan geven met een lepeltje.

Ik heb nu druppels van dokter vogels maar die mogen pas na 2 jaar gegeven worden, ik zie dat ene maandje door de vingers. IK WIL SLAPEN

10. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    O, meiden wat heb ik met jullie te doen. Wat is het toch bagger als je kindje zovaak komt s'nachts. Niet dat zij er wat kunnen doen hoor net zo min als jullie dat kunnen helaas.
    Mijn oudste sliep rond 8 maanden door tot dat ze een jaar was daarna begon de ellende, elke nacht om het uur wakker en waarom? Pas toen ze rond haar tweede jaar in een groot bed ging slapen was het goed. De tweede sliep ook pas door toen ze in een groot bed lag die was toen net 2.
    Marijn, de jongste is met 14 maanden gaan doorslapen.

Ik hoop zo dat jullie kindjes het doorslapen snel gaan oppakken of dat ze maar 1 keer per nacht wakker worden. Stom eigenlijk je kan al blij zijn als ze maar 1 keer wakker worden.

Dikke ((knuff)) voor jullie allemaal.

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Oooo wat erg zeg zulke collega's! Ik ben blij dat ik die niet heb, volgens mij krijg ik daar moordneigingen van. Ik hoor uiteraard die verhalen ook heel veel maar ik reageer er helemaal niet op. Ieder kind heeft zo zijn leuke en mindere dingen. Lotte is weer extreem knap. Tja dan kan je een potje breken ;) hahaha

Maar zonder dollen, ik zou het echt zo graag willen dat ze door gaat slapen maar niet te kosten van alles. Ik heb een happy en lief kind alleen is het een handenbinder. Lekker belangrijk! Dat ben ik zelf ook.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden,

veel gekletst vandaag! Ik ben net uit m'n werk, latertje vanavond. Thirza slaapt al vanaf kwart voor 8 en heeft zich daarna nog niet weer gemeld... benieuwd hoe ze vannacht gaat :) Met deze start heb ik er wel vertrouwen in!

O, en die collega's :( Wat ben ik dan blij met mijn solistische baan, als ik die verhalen hoor! Heb in de zwangerschap al wel genoeg gekotst, daar hoeven die verhalen over die perfecte kindjes bepaald niet bij. M'n neus dat een kind ALTIJD doorslaapt, NOOIT slecht eet, enz. Alhoewel ik dan stiekem ook wel weer hoop dat ik bij de volgende zo'n irritante moeder uit kan hangen bij wie alles van een leien dakje gaat, hahaha :D

Nou, ben keikapot hier, 23 uur is veel te laat als je om half 6 wreed uit je slaap bent gehaald door je overactieve baby :(
    Tot morgen!

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik doe een dansje!
    Quinn alleen even om 23uur wakker, goed gelegt en niet meer gehoord!
    Alleen jammer dat ik weer bruut door mn wekker ben gewekt vanmorgen, maar ja moet weer aan het werk!

Ach oik hoor een kleine man mamaaaaaaaa roepen!

Ik hoop dat klaas vaak gul is geweest vanacht!

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Ikke: wat lekker!
    Hier een redelijke nacht gehad; Thirza werd wakker om kwart voor 12, kwart voor 3 en kwart over 5. Nadat ik haar terug gelegd had, was het eerst stil, maar om 10 over half 6 toch huilen. Bij me gepakt en toen ging ze zo verder slapen, dus om 6 uur weer in d'r bedje gelegd en toen werd ze om half 7 wakker. Zelf dus niet zo kunnen genieten van dat laatste uurtje, maar hopelijk gaat ze hierop straks wat langer doorslapen 's ochtends :)
    Ze is iig erg vrolijk, en gaat hier de hele kamer al door :)
    Heb zelf alleen een giga-stijve nek :( Niet zo handig met tillen enzo...

En hoe was het bij de rest?

15. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ikke: geweldig, heerlijk.
    Rozemarijke: klinkt ook niet slecht!
    Hier mega-slechte nacht. Echt elk uur wakker, huilen, ontroostbaar. Steeds weer ff in slaap, dan weer wakker. Om 5 uur maar mee naar beneden genomen, om 7 uur weer teruggelegd. Nu is de oppas er en ben ik op mijn werk.
    Vanochtend dacht ik echt weer eens: dit komt nooooiiiiiit meer goed. Maar ja tandje komt door, mss had ik beter een zetpilletje kunnen geven, maar ben daar redelijk terughoudend mee.

16. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    hier ook oke! 2 x wakker geworden, hij was wel echt wakker want nadat ik hem had goedgelegd hoorde ik hem kletsen maar hij is zelf weer in slaap gevallen en dat vind ik erg positief :).
    vandaag is mijn vrije dag dus we zitten heerlijk gezellig saampjes beneden te spelen.

ik heb gelukkig een collega die een zoontje heeft die tot zijn 6e jaar :)$) 's nachts wakker werd, dus wij kunnen er altijd heerlijk samen om lachen...
    maar wat een domme opmerking zeg.... hou je dat bij?... ppfffff...

17. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hier weer een baggernacht. :( Maar gelukkig ga ik zondag naar de Efteling met mijn familie en kunnen we Kyra van zaterdagavond tot maandag naar mijn schoonouders brengen. Ik denk dat ik tegen die tijd zo moe ben dat ik in slaap val in de Python!

18. LovelyDK

Pff hier ook een onwijs slechte nacht! Hij heeft in totaal vannacht 2uur geslapen denk ik

19. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Mag ik me ook bij jullie aansluiten?

Het gaat om mijn zoon... Hij is 21 maanden en flink in de peuterpubertijd. Hij heeft altijd wel 'goed' geslapen. Wel altijd vroeg wakker, rond 6uur, maar lag er ook altijd vroeg in 18 a 19uur. Heerlijk dus. Tussendoor wel eens een paar nachtjes af en toe wakker maar dan lieten we hem gewoon even huilen en dan sliep hij verder (naar hem toe gaan werkt bij hem averechts).

Tot de geboorte van mijn dochter...
    Sindsdien wil hij 's avonds niet meer slapen en is hij 's morgens al rond 4 a 5 uur wakker :$. Ik kan hem 's avonds laten gillen maar hij valt niet in slaap ook al issie doodmoe. Als ik hem er even uit pak dan gaat hij erna wel lief slapen. Moet wel zeggen dat het niet elke avond drama is, maar de laatste 2 dus wel. Vanmorgen kwam mijn meisje om half 5 voor de fles en toen was hij dus ook wakker. Soms gaat hij dan weer slapen als ik de muziekjes aanzet op de babyfoon maar nu dus niet. Bij ons in bed weigert hij ook te slapen.
    Ben zo bang dat hij eraan gaat wennen dat we hem steeds uit bed pakken als hij huilt.. Want als ik hem een paar avonden/nachten laat huilen dan is het weer weg! Maarja moet ook rekening houden met de buren, het is hier nogal erg gehorig ;):(
    Jullie zullen dus begrijpen dat wij ook een beetje op beginnen te raken! Vooral van het vroeg opstaan!

Dus ik lees/klets graag met jullie mee ;)

Ik las iets over Kindival, dat heb ik ook voor hem gebruikt toen hij nog jonger was maar dat werkte helemaal niet....

Ikke1981, hoe werken de druppels van Dr Vogel?

Dikke knuff voor jullie allemaal!

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    mogguh dames,

Hier ook weer prut.
    Rond half 2 was meneen compleet in paniek :(
    Na een uur troosten de hoop opgegeven en hem bij ons in bed genomen.
    Dat ging redelijk, tot 5 uur en toen was het weer bingo.
    *gaap*
    Moet om half 12 werken en ik hoop echt dat Tygho daar wel wil slapen vanmiddag, dan kan ik ook ff bankhangen.

Deel Deze Pagina