balen elin, devy, lovelydk, mams136!! sterkte vandaag meiden! mamavanyouri, welkom! ik hoop voor je dat je zoontje snel went aan de nieuwe situatie
welkom mamavanyouri, wat lastig zeg! Je hoort wel vaker dat kinderen van slag raken als er een 2e bij komt he?? Hoop voor jullie dat het snél voorbij gaat
Hoi, mag ik aansluiten? Ik heb twee dochters, 1 van 2,5 jaar en 1 van 1,5 jaar. Ik moet er elke nacht uit. soms voor de 1 soms voor de ander. Er zijn wel eens tijden geweest dat ze doorsliepen ( heerlijk) maar nu is het weer even but. De oudste droomt regelmatig of moet s'nachts plassen en de jongste wordt gewoon minimaal 1 keer per nacht wakker. Soms zijn er nachten dat ik er in totaal maar 2 keer uit hoef en soms loop ik wel 8 keer ofzo. Nu ik weer zwanger ben is het knap vermoeiend maar ik hoef niet opnieuw te wennen aan de gebroken nachten haha Succes allemaal. Tegen de tijd dat ze naar school gaan slapen ze vast wel door. hihi
Ja dat vind ik dus ook wel... ik ben eigenlijk laaaaaaang niet meer zo moe overdag door alle rotnachten als ik in het begin was.. Ach alles went behalve een vent zeggen ze hahaha
Dankjullie! Elmo, idd respect voor jou zeg. 2 zo'n jonge kindjes die niet doorslapen en dan zwanger erbij... Ik begin pas aan een 3e kindje als de eerste 2 doorslapen
O, vandaar dat ik zo moe ben... komt niet door Thirza, maar door m;n vent waar ik nog steeds niet aan gewend ben
Elmo: lijkt me inderdaad zwaar. Ik wilde altijd 2 kindjes kort op elkaar als het zou lukken natuurlijk. Maar nu ben ik daar toch een beetje van teruggekomen. Ik weet niet of ik een zwangerschap zou trekken nu. Ik heb vanaf 20 weken thuis gezeten met aan een stuk door harde buiken. Ik verveelde me toen enorm, heel de dag op de bank liggen. Hoewel dat nu wel heel goed klinkt Maar ja toen had ik er geen rondlopen. En achteraf is makkelijk praten, maar toen had ik er heel veel last van en was ik heel bang dat ik te vroeg zou bevallen. Maar goed, dat is dus wel de reden dat we nog maar even wachten met 'oefenen' voor nummer 2.
Tsja je kunt niet lekker even op de bank gaan liggen s'middags ofzo dat is wat het zwaar maakt. maar verder.... Als deze bijna 1 is gaat de oudste naar school het jaar erop de tweede en het jaar daarop deze. haha dan heb ik weer iets meer tijd voor mijzelf. En ik breng ze als ik straks verlof heb ook gewoon de twee vaste dagen naar het kdv zodat ik die dagen heerlijk in bad en bed kan luieren. hihi heb er nu al zin in. nog 3,5 week.
Nou ik ben bij de drogist geweest, misschien dat er iets homeopatisch is dat Tygho kan helpen. Hij heeft vanmiddag ook wel 20min ongeveer geslapen. Heb er met pijn en moeite wat eten in kunnen krijgen... Wel ruim een half uur lekker in een lavendelbadje gepoedeld. Nu ligt hij in bed...ben benieuwd voor hoe lang. Maargoed, ik was dus naar de drogist. De vrouw wie ik sprak herkende mijn verhaal. Haar nichtje was precies hetzelfde geweest. Ontzettend druk,in alles geinteresseerd maar niet langdurig ergens op kunnen focussen omdat er iets anders interessants voorbij kwam en dan snachts krijssen van de nachtmerries. Zij bleek een voorlijk kind te zijn(Een wat???) Na enig gegoogle ben ik erachter dat dat kinderen zijn die enorm leergierig zijn en snel ontwikkelen. Ze werken zeg maar als een spons en nemen ALLE informatie op die ze voorgeschotelt krijgen, kunnen zich nergens voor afsluiten. We vermoeden heel sterk dat dit bij Tygho ook het geval is. De wijkverpleegkundige zei vorige week ook zoiets, moeder en schoonmoeder hebben het ook al eens genoemd. Zij gaat morgen voor mij contact opnemen met de homeopatisch arts van VSM en ons verhaal voorleggen. Er schijnt namelijk op homeopatische basis een "medicijn" te zijn die bij dit soort kinderen rust kan geven. Als de homeopatisch arts het met haar (en ons) eens is gaan we dat proberen. Wel ga ik morgen nog even naar het cb om te vragen of ze misschien ideeen hebben voor een schema dat Tygho wat rust zou kunnen geven en of ze tips hebben om zijn dag zo rustig mogelijk te houden zonder dat we nooit meer de deur uit kunnen.... Zou dit de oplossing voor ons zijn? Durf ik erop te hopen?
Mams ik herken je verhaal al te goed Wij zijn een aantal weken geleden bij een soort van babyflusiteraar geweest, en precies het zelfde verhaal wat jij zegt! Wij hebben heel veel tips gehad, en gaat al stukken beter met Quinn. We kregen een mooi voorbeeld, Quinn neemt alles zo in zich op, en heeft veel vragen over wat er op een dag gebeurd. Als hij gaat slapen, dan moet je je voorstellen dat hij heel veel vragen heeft, en een grote kast heeft met allemaal mandjes met antwoorden erin, en hij zoekt de antwoorden gedurende nacht. Dat veroorzaakt dus onrust. Wij stellen nu nog minimaal vragen aan hem, geven hem eigelijk alleen maar antwoorden. bv: een koe doet BOE, ipv wat doet een koe? Vertellen bij alles wat we gaan doen in stapjes, wanneer we wat gaan doen, met de tijd van max 10 min, dus over 10 min gaan we eten ect Voor het slapen gaan vertellen we de hoe de dag is verlopen. Quinn heeft nu ook een speciaal hoekje om te spelen, die aan 3 kanten is afgescherm, voor de geborgenheid, dit werk stukken beter dan dat hij kan spelen in een grote ruimte. Maar ik ga jou stukje even in de gaten houden, want ben wel benieuwd naar het reslutaat
Klinkt heel bekend wat je nu zegt! Ga dat ook proberen...minder vragen stellen enzo. Morgen hoor ik meer vanuit de drogisterij.
is vermoeiend hoor minder vragen stellen, let maar eens op hoeveel vragen je stelt op een dag? Denk maar aan Wat wil je drinken? Is het lekker? Waar heb je pijn? Wat is er? wat heb je daar? enz enz enz
Dus echt nadenken voor je wat zegt en alle benoemen bv: je bent gevallen op je knie, en die doet een beetje pijn! Dat is een mooie auto, 4 wielen (laten zien) en hij is groen! Kom we gaan drinken, hier is je drinken. Je kan ook laten kiezen met bv brood beleg en goed kijken naar de ogen en handjes wat ze doen. Ik heb hier kaas en salami, wat doen we op brood, (dit is dan wel een vraag maar hij kan kiezen uit 2 dingen die je op dat moment laat zien) Hopelijk kan je wat met deze informatie, en als je nog vragen hebt stel ze maar hoor
Mams en Ikke: ik herken ook wel wat in jullie verhalen. Hier ook een heel nieuwsgierig, actief jongetje dat niks wil missen. Hij is natuurlijk nog wat jonger dan jullie kindjes. De eerste maanden konden we hem echt bijna nergens mee naar toe nemen, omdat hij erna uren overprikkeld was. Gelukkig gaat dat nu wel goed. Ben benieuwd vannacht, maar denk niet dat het een succes gaat worden. Grijpt de hele tijd naar zijn oortjes....
Nog een goede over vragen stellen Gaan we nu luisteren naar mama? nee tuurijk niet mama Heb je mama gehoord? nee tuurlijk niet mama