Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden,

wisselende nachten dus... Ben hier ff te moe om wat ik net gelezen heb alweer te reproduceren. Rotnacht gehad :( Om half 8 sliep ze, om kwart voor 10 wakker en om kwart over 12, toen om kwart voor 2 en vervolgens elke 3 kwartier, dus na een paar keer heb ik 'r maar op bed bij mij verder laten slapen, want om heen en weer te blijven lopen, daar was ik echt veel te kapot voor :(
    Ze had last van krampjes, denk dat ze reageerde op de mais die ze gisteren voor het eerst weer gehad heeft, (zat door het aardappelhapje. Thanks to Friso babyvoeding :( Vanavond toch maar zelf maken...)

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    mams, echt heel fijn dat het bij jullie zo goed is gegaan. ik ben erg benieuwd hoe komende nacht gaat verlopen!

devy, hi hi.. als ik 's ochtends mijn bril opzet vliegen er ook meteen 2 handjes naar toe.. blijkbaar is dat ding erg interessant ;)

lovelydk, jouw zoontje slaapt altijd bij jou toch? mag ik vragen hoe zit zo gekomen is? ik twijfel ook wel eens of dit voor ons allemaal niet beter is om dit altijd te doen.

vlindertje, ik haal mijn zoontje er soms niet uit.. maar vaak ook wel en dan wieg ik hem weer in slaap. zijn kamertje komt ie meestal niet uit, tot dat het echt niet gaat lukken en dan neem ik hem mee naar ons bed.

elin, zielig! dat je zoontje last heeft van zijn tandjes. en rot voor je dat hij ieder uur kwam.. dat gebeurt hier ook wel eens en dat is echt heavy.

rozemarijke, wat een nacht weer ppfff... sorry, misschien heb ik het niet goed begrepen maar proberen jullie nu te ontdekken of thirza meer allergieen heeft? mais staat wel op de allergenen lijst toch?

na onze rotnacht, heeft mijn zoontje vandaag maar 2 x een half uurtje geslapen.... raar toch? slaapt hij een nacht goed, dan slaapt hij de dag erna ook heeeel veel. slaapt hij een nacht slecht, dan overdag ook slecht. doen jullie kids (de wat jongere dan) dit ook??

hij lag er vanavond om 19.30 in en ik ben al 3 x naar boven gerend.
    ik heb zo'n vermoeden dat het weer gezellig wordt vanacht ;)
    dames, veel succes allemaal!

3. raspberry

@lob: dat is hier ook: als ze 's nachts goed slaapt, lukken de slaapjes overdag ook beter, en na een slechte nacht is het overdag ook bagger :( Zo dus ook vandaag hier, en dus ben ik vanavond dik een uur bezig geweest om 'r in slaap te krijgen.

Van het mais... hmm, als jij het zegt, zal het idd wel een allergeen zijn. Heb nog zitten zoeken in het boekje van de dietist, maar kan mais helemaal nergens bij ontdekken. En met m'n naieve hoofd dacht ik nog even dat als het in een 4maandenpotje zou zitten, het vast wel goed zou zijn...
    Ik weet niet of ze d'r echt allergisch voor is dan, want ze krijgt er geen eczeem van, wel wat pukkeltjes in haar gezicht, dat had ze laatst met bloemkool ook. Maar iig zijn haar darmen natuurlijk flink overbelast geweest de afgelopen maanden, en bij sommige dingen raken ze dus gelijk weer van de regel. Heb vandaag bedacht dat ik maandag de osteopaat nog even ga bellen voor een afspraak om de darmpjes weer even te behandelen en tot rust te laten brengen.

Nou, ik duik er, voor de tweede keer vanavond, maar eens in. Lag er om kwart over 8 al in, maar kon niet slapen. En aangezien vannacht vast geen rustige nacht wordt en ik er morgen vroeg uit moet, (heb zangleiding in de kerkdienst morgen), is het wel handig als ik vannacht wel wat slaap kan pakken...
    Goeie nacht meiden!

Oja, toch nog even... zat vandaag voor mezelf wat na te denken over waarom het in onze maatschappij toch in vredesnaam zo ontzettend belangrijk is dat onze kids alleen in hun bed leren slapen. En hoe dat in andere culturen gaat. En of er onderzoek is naar effecten van alleen slapen en effecten van bij ouders slapen op de ontwikkeling van kinderen... want we roepen in nederland met z'n allen wel dat kids alleen moeten kunnen slapen, maar is dat wel het beste enzo?
    Nouja, wat mijmeringen van een vermoeid hoofd :)

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen meiden!
    Ik durf het bijna niet te zeggen, maar Quinn heeft al 3 nachten doorgeslapen!
    Ik had altijd gedacht dat ik zo aan gewend zou zijn als door zou slapen, maar dat is niet het geval, is zo wennen!

Gister ben ik een beetje ingestort, eindelijk kwam mijn lijf tot rust en om 21uur storte ik in, en een uur later lag in mijn bed, dat is uniek voor mij want normaal lig ik pas om 12uur pas in mijn bed.

Mams hoe is het vanacht gegaan??

Rozemarijke nog een beetje kunnen slapen?

Over het kindje in bed nemen, wij hebben het nog nooit gedaan, puur omdat we het eng vonden om hem in bed te hebben, en als hij bij ons in bed ligt dan ligt hij alles behalve stil, is alleen maar feesten voor hem!

5. 078mama

078mama Niet meer actief

Ikke wat super voor je! Ik hoop dat het zo blijft

Hier een nacht die opzich wel aardig was maar wederom bij ons in bed. Ze hoest zo verschrikkelijk erg dat ik het gewoon eng vond. Soms kreeg ze bijna geen lucht... Nu is het tijd voor ronde 2, wij gaan dus weer even terug hihi

6. raspberry

Hier heeft Thirza een redelijke nacht gehad: om half 10 was ze wakker geweest maar zonder drinken bij mij weer in slaap gevallen, om 11 uur heeft ze een voeding gehad en toen werd ze pas weer wakker om 4 uur. Had toen alleen krampjes en dus duurde het een uur voor ze weer rustig verder ging slapen, (werd steeds wakker van de krampjes). Heeft toen nog een uurtje in d'r eigen bed geslapen en daarna nog een uurtje bij mij.
    Heb zelf bagger geslapen: heb en ontsteking in m'n nek/schouder zitten geloof ik, dus ik crepeer van de pijn en liggen ging bijna niet. Heb met 4 kussens een beetje half zittend geslapen... wel een teken dat ik aan het eind van m'n Latijn ben, want dit gebeurt dus altijd als ik te moe ben, zo'n ontsteking in m'n schouder :(

@Ikke: lekker hoor, die nachten. En herkenbaar dat je dan dus instort... maar dat is wel het begin van het einde van slecht slapen :) Lekker verder bij gaan komen dus!

7. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    beatrice, zielig voor je meisje! als mijn zoontje heel erg verkouden is leg ik meestal een ui neer.. stinkt wel, maar het werkt echt.

ikke, fijn joh!!! en ik heb dat ook als gijs een paar nachten goed slaapt juist dan stort ik ook in.

rozemarijke, balen dat je niet lekker lag!
    en wat dat alleen in bed moeten slapen betreft... ik weet alleen dat wij soms beter slapen met zijn drieen en als ik dat tegen mensen vertel dan kunnen ze me echt zo aankijken van "tja, daar heb je het al... hij wint het nu al" ;)

hier op zich een best redelijke nacht. wel heel vaak wakker (om het uur), maar wel telkens meteen in slaap nadat hij de speen terug had.

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Daar moet je echt niets om geven.. mensen weten toch áltijd wel wat!

Iemand hier vroeg hoe t kwam dat mijn zoon standaard bij mij in bed beland is (Rozemarijke geloof ik?)

Ik ben een alleenstaande moeder & doe dus ook standaard alle nachten alleen... toen het mannetje is begonnen met minimaal 6x wakker worden op een nacht, trok ik het na een maand of 2 niet meer om telkens uit bed te gaan, naar zijn kamertje, in slaap sussen en weer terug! Dan was ik zelf klaarwakker en manetje kwam een uur later vrolijk weer... toen heb ik de keus gemaakt om hem bij mij in bed te nemen.. plaats zat en ik hoef mn bed niet meer uit! Anders had ik dit ook nooit volgehouden!

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Goeiemorgen meiden.

Redelijke nachten allemaal zo te lezen :)

Ikke, fijn hoor ff lekker bijslapen.
    En dat gevoel van instorten ken ik heel goed!
    Gewoon rust pakken wanneer het kan.

LovelyDK, Tygho belande hier ook al snel bij ons in bed toen hij snachts minstens 5x wakker werd, dus ik vind het bij jou niks meer dan normaal dat je kleine gewoon bij je slaapt.
    Hoor je veel bij alleenstaande moeders waar de kinderen slecht van slapen.
    Ja kom op, je kunt toch ook niet dag in dag uit elke nacht minstens 5x je nest uit.
    Daar ga je kapot aan!
    Gelijk heb je meid!

hier een goeie nacht.
    Gisteravond was het wat minder, Tygho werd meerdere keren krijssend wakker maar nadat hij om half 12 voor de laatste keer terug ging naar bed hebben we hem tot 7 uur niet meer gehoord.
    Helaas wou het niet tussen ons in nog een uurtje slapen maargoed, we zijn hier al supertevreden mee.
    Alleen die onrust moet er nog uit...Al is het natuurlijk al heel wat dat het verplaatst naar de avond ipv de nacht.

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hier heel even een snel ego berichtje voordat we op pad gaan naar de efteling.

Ik heb heeeeeeerlijk geslapen! Of dat voor mijn schoonmoeder ook geldt weet ik niet, daar bellen we iets later nog wel over. ;) Het enige vervelende was dat ik wakker werd met zeer pijnlijke Pamela boobs en ik heb ruim een half uur moeten kolven voordat ze enigszins normaal aanvoelden en dan nog een knobbel onder de douche weg moeten masseren. Nou dan weet ik gelijk weer dat Kyra 's nachts ook nog best wel wat drinkt. Maar oh oh oh wat was mijn nacht goed!

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Fijn dat je lekker hebt geslapen Devy!!
    Hihihi die Pamelaboobs moet je dan maar op de koop toe nemen :p

12. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Rozemarijke, ik vraag me ook weleens af waarom het zo belangrijk is dat baby's zelfstandig slapen. Zo natuurlijk is dat eigenlijk niet.

Hier een vreselijke nacht. We zijn tot half twee bezig geweest om hem in slaap te krijgen. Zetpil gegeven, maar hij was zo onrustig en had om het uur vannacht een dunne, zure poepluier.

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Elin... ik zeg tanden.

Chamodent druppels/tabletjes paar x per dag en dentinox smeren of op de speen doen.
    Doet hier wonderen!

14. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mams & Devy, heeeeeerlijk die nachten!! En ik hoor het in mijn omgeving eigenlijk nooit :( iedereen doet alsof ik gek ben... ach dan maar gek ;) haha

Mams heb je het idee dat de korreltjes helpen?? En heb je nog wat aan het boekje gehad?

Elin wat een terror nacht... ik denk idd ook de tandjes!! Arm manneke... misschien een halve sinaspril voor t slapengaan?

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Het boekje geeft idd wat tips waar we wat mee kunnen.

Zoals het niet meer snachts bij ons nemen(pas na 6uur sochtends mag hij bij ons in bed)
    Als hij huilt eerst 5 minuten wachten voordat we teruggaan, dan 10,15,20.(gister sliep hij bij 10 :D)
    Een duidelijk bedritueel maken en daar ook aan vasthouden als er visite is(ook al duurt het een half uur ofzo)

Heb hem zojuist in bed gelegd. Hij was sinds 7 uur wakker en begon te wrijven in de oogjes en ik heb nog geen commentaar gehad ;)
    Hij is stil :D

16. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Een vast slaapritueel helpt hier ook erg met inslapen, maar dat is eigenlijk meestal het probleem niet. Het is het doorslapen. Hihi.

Ik zal die detinox eens op de speen smeren. Goed idee.

17. raspberry

@DK: haha, da's wel heel lang geleden dat ik dat gevraagd had, geloof ik :) Overigens niet als: hoe komt in vredesnaam je kind bij je in bed terecht, maar meer vanuit dat soms de oplossing in de oorzaak ligt :)
    Maar goed, voor sommige problemen zijn geen oplossingen en dan kun je maar beter je kind bij je in bed nemen en zelf nog een beetje slaap krijgen zo, dan steeds heen en weer sjouwen...
    Was je trouwens van plan om toch eens een allergietest te doen enzo?

Maar ik zat me dus de afgelopen week dat allemaal eens te realiseren van: Ja, we krijgen steeds van alle kanten te horen dat je kind alleen in bedje moet slapen enz enz, want dat is het beste. Maar hoezo is dat het beste? Om wiegedood te voorkomen? Want daar zijn ook wel andere oplossingen voor dan in een eigen bedje leggen... Realiseerde me dus dat het allemaal waarschijnlijk nogal cultureel bepaald is en dat ik het veel correcter zou vinden als een instantie als het CB meer zou voorlichten over de diverse opties met verschillende voors en tegens, dan wat ze nu doen. Je kind moet en zal perse in eigen bed doorslapen en doet het dat niet, laat maar huilen dan... En als je kind dan blijft huilen, moet je gewoon nog maar even doorzetten.
    Nou, ben me toch een partij blij dat wij na een paar pogingen gezegd hebben: Hier is wat anders aan de hand en dit gaan we zo niet doen. My goodness, stel toch dat ik dat wel had gedaan en Thirza echt uren en uren zou hebben laten brullen en ik kwam er DAN achter dat ze KMA heeft en daarom huilt...
    Ik ga het hier dus op het CB echt nog wel even bespreken dat ik vind dat ze meer door moeten vragen met betrekking tot dit thema, en gerichter moeten adviseren, omdat het advies nu wel erg algemeen en kort door de bocht gaat :(

@Mams: hmm, dat boekje hoeven wij hier niet, die dingen weten we allemaal al lang en werkten hier voor geen meter. Maar goed, hier zat/zit de KMA er achter.

Heb trouwens een middeltje van de homeopaat ook meegekregen tegen krampjes en bedacht me vanochtend dat het gezien de afgelopen nachtelijke krampen, wel handig is om daar nu mee te beginnen... benieuwd of dat verder nog wat doet. Nouja, en morgen de osteopaat ook eens even bellen dus.

@Beatrice: haha, wij zaten vanochtend tegelijk achter de pc geloof ik :) Beetje bij kunnen pitten ondertussen alweer?

@Devy: haha, dat heb ik nu dus ook, nu Thirza 's nachts meestal nog maar 1 voeding pakt de laatste nachten. Cupje opgeblazen :( Nouja, ik kolf hier lekker extra af nu even, komt me wel uit om wat extra te hebben zodat ik als ik weg ben, nog eens kan zeggen: Sla ff over...
    En aangezien de boterham hier nog niet geweldig gaat, zit ik te denken om dan lekker pap te geven en die steeds dikker te maken. Kan dan mooi van de extra BV :)
    Hoe hebben jullie dat gedaan met de boterham trouwens? Hier gaan alle stukjes op den duur allemaal weer naar buiten namelijk :(

18. raspberry

@Elin: schieten de tandjes al wat op? Vervelend he? :(

19. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    ik kom ook ff meelezen als het mag. Ons meisje is nu 20 maanden en sinds de verhuizing gaan de nachten echt knudde. Ze is nooit de beste slaper geweest (nachten dat ze doorsliep kon je al op 1 hand tellen), maar nu is het echt erg.
    Eigenlijk slaapt ze iedere nacht bij ons in bed, ik bij haar, zij bij ons in een campingbedje en soms wisselt het per nacht. Het lijkt soms wel een kermis ;).
    Had nooit gedacht dat ik dit allemaal zou doen, maar ja, om toch nog maar wat te kunnen slapen doe je soms gekke dingen...:)

Bij het cb gaf de wijkverpleegkundige al aan dat ik instinctief zou reageren als ik dit allemaal zat zou zijn. Vandaag ben ik begonnen met laten huilen. En mijn hart breekt...:( Maar ik heb wel het idee dat ik door moet zetten. Madam lijkt steeds meer te eisen.
    Mijn man is helemaal een zwakke mossel die schat. Net riep ze "pappa, B huilen". Hoe bedoel je manipuleren!

Hoop dat we het vol gaan houden en dat ik hier de gouden tips krijg.

Allemaal succes straks en ik wens jullie een goede nachtrust!

20. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ben het met je eens Rozemarijke. Ik ben sowieso niet zo van het laten huilen, zolang je niet zeker weet of er geen medische oorzaak is, al helemaal niet. Mijn zoontje sliep de eerste maanden ook dramatisch. Kokhalsde veel, verslike zich vaak 's nachts in zijn voeding. In eerste instantie zei het CB ook dast ik hem gerust 20 minuten mocht laten huilen. Ik heb dat nooit gedaan en later bleek hij verborgen reflux te hebben. Overigens word ik over het algemeen goed geadviseerd en geholpen door het CB.

Wat betreft de tandjes, ze zijn nog niet door. Net op bed gelegd en hij huilde weer zo zielig. Heb hem net een zetpilletje gegeven. Hoop dat dat snel helpt.

Welkom BrB: Lijkt me erg moeilijk. Doe je de 5-minutenmethode? Dat is dan iets waar ik nog wel achter kan staan. Zodat je kleintje toch weet dat je er bent.

Hoe is het met de andere dames? Liggen de ukkies allemaal op bed?

Ik wens iedereen een goede nachtrust. Ik ga er vroeg in vandaag.

Deel Deze Pagina