Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hier liggen ze al even in bed, duik er zelf ook vroeg in.
    Dennis is weer werken dus sta er alleen voor vannacht dan kan ik maar beter vroeg erin.
    Vannacht viel het mee.

22.30 gingen wij slapen, 00.12 werd Renée even wakker en 03.00 Nikki.
    Om 06.00 waren ze uitgeslapen.

Dus dat kan erger.

Ik laat/liet normaal geproken mijn kinderen nog wel eens gewoon huilen maar momenteel worden ze wakker van elkaar als de net niet diep genoeg slapen en dan heb je er twee wakker, dus nu toch maar wat sneller erheen.
    Ik liet ze trouwens alleen huilen als ik zeker wist dat er niets was en pas vanaf een jaar ofzo.
    Toen ze nog jonger waren pakte ik ze s'nachts gewoon op en legde ze bij mij in bed aan de borst, dan kon ik verder slapen haha.

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik had gebeld vanmorgen en het blijkt dat Kyra best goed geslapen heeft bij opa en oma. Alleen om 1.00 en 5.00 wakker en van 5 tot 7.30 bij opa en oma in bed verder geslapen. Vandaag is mijn tweede doorslaapnacht want ik haal mijn frupsje pas morgen weer op. En nu duik ik lekker met mijn nieuwe boekje in bed en ik hoop dat kyra mij van de knobbels in mijn borst kan verlossen morgen want ik krijg ze er niet uit gemasseerd en gekolfd.

Ik snap ook niet helemaal waarom het nou nodig is om kinderen eigenlijk vanaf hun geboorte in hun eigen bed en kamer te laten slapen. Als je kindje en jijzelf je er prettig bij voelen is dat natuurlijk prima, maar dat eeuwige gezanik als je het anders doet is eigenlijk volkomen overbodig. (goh ik verdien wel een lintje voor het me zeer diplomatiek uitdrukken)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ligt Thirza er ook weer in. Vandaag kostte het nog 'maar' 3 kwartier om 'r in slaap te krijgen, (gisteren 5 kwartier). En het ging nu gewoon rustig, lag lekker naast me op bed een beetje voor zich uit te dromen... dus we gaan weer vooruit :)
    Heb 'r vanmiddag dat tweede homeopathische middeltje gegeven waar ze weer verder van op zou moeten knappen, dus ben benieuwd of we er vannacht al iets van merken ;)
    Duik er ook zo in, ben helemaal total-loss, met m'n ontstoken schouder :( Vanmiddag al wel even samen met Thirza op bed gelegen ook en drie kwartier geslapen en dat deed wel goed. Overeind zijn en met Thirza aan de sjouw is dan alleen weer niet fijn :(

@BrB: tja... als Thirza op die leeftijd zo zou beginnen, ('papa, Thirza huilen') dan wist ik het wel hoor! Pure manipulatie, dus lekker laten huilen dan. Om de 5 minuten is bij haar leeftijd denk ik een beetje kort, dan heeft ze wel erg weinig tijd om in slaap te vallen, dus misschien is om de 10 minuten een handiger plan?

@Elmo: klinkt idd wel redelijk... maar hopelijk hebben we vannacht met z'n allen een betere nacht :)

4. raspberry

O, heerlijk! Wat lekker dat je even het huis voor jezelf hebt :) Daar kijk ik ook zo naar uit, weer eens even ongestoord de kans om een boek in 1 weekend uit te lezen :) Als Thirza hier van de borst af is en lekker opgeknapt mag ze een weekend naar mijn ouders en dan ga ik met manlief ergens op de hei in een huisje zitten. Twee dagen uitslapen, lezen in bed en vooral de hele dag in pyjama lopen enzo :)

En met dat in eigen bed of bij jou slapen... ik snap dat dat een probleem is als dat betekent dat je kids de regie hebben en jij daar wat achteraan hobbelt, (en als ik tv-programma's als de nanny en eerste hulp bij opvoeden zie, snap ik dat het CB daar wel alert op wil zijn), maar volgens mij als dat je eigen keuze is, dan is op een gegeven moment de stap naar wel in eigen bed heel anders en loopt dat vanzelf wel... :)

5. 078mama

078mama Niet meer actief

Tja Lotte slaapt dus heel vaak bij ons in bed maar dat voelt voor ons allemaal goed dus waarom niet. Mijn cb heeft trouwens nog nooit gezegd dat we Lotte moeten laten huilen, hier geloven ze er niet echt in. Alleen in bepaalde situaties adviseren ze het maar dan hebben ze wel echt bekeken of het past bij de baby. Lotte hoef ik echt niet te laten huilen dus dat doe ik dan ook niet. Nu ik haar geen voeding meer geef 's nachts en ze daaraan gewend is slaapt ze ook heel snel weer verder. Nu gaat ze dus om 7 uur naar bed en hoor ik haar niet meer tot een uur of 12. Dan komt ze bij ons in bed en slaapt ze binnen 5 minuten verder. Daarna wordt ze tussen 5 en 6 wakker en is het ook klaar met slapen, dat is wel jammer...Ik zie ook echt tegen de wintertijd op!

Lovely: Als ik alleen zou zijn zou ik het precies hetzelfde doen!

6. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Heb ff wat pagina's doorgespit...

@Rozemarijke: ja, ik weet het. Had noooooit verwacht dat wij hierin mee zouden gaan, maar om zelf ook wat te kunnen slapen (werken ook allebei veel) ga je toch mee.

@Beatrice: ik heb haar echt nooit laten huilen en ook ons cb gaf aan dat je moet doen wat goed voor je voelt. Bij ons ging het in bed slapen ook prima, totdat ons meisje haar zin wilde doordrijven. Vandaar dat we nu proberen een grens te trekken. Ik zeg bewust proberen. Het in slaap vallen ging na 15 min. huilen goed (bah, bah, bah, ik vond het vreselijk), maar ben vooral benieuwd wat vanavond gaat brengen...

7. raspberry

@BrB: bij je eigen kind is het toch anders he? Maar misschien helpt het om voor jezelf het lange-termijn-plaatje er steeds naast te leggen? Zo van: als we nu niet doorpakken, dan zitten we straks met een kind dat ...... doet en dus is het liefdevoller om haar nu te laten huilen. Zoiets? ;)

@Beatrice: hmm, zal ik naar jouw CB overkomen dan? Ze zijn hier heel lief hoor, maar goeie adviezen heb ik bijna nog niet gehad, 't is nogal standaard hier allemaal en bij een niet-standaard-kindje heb ik daar niet zoveel aan :(

En wat zal ik eens zeggen over onze nacht? :( Voor Thirza wederom niet heel erg slecht, voor mezelf wel... Thirza meldde zich voor het eerst om kwart over 10, netjes dus, en daarna geloof ik rond 1 uur. Toen heeft ze verder bij mij geslapen, want in slaap komen ging niet zo lekker door de krampjes en met m'n zere schouder zag ik het niet zo zitten weer een paar keer op en neer te sjouwen. Daarna is ze dan rond 4 en 5 nog even wakker geweest en werd om half 7/kwart voor 7 wakker. Naast een brakke mama met een schouder die nog steeds erg zeer doet :(

En hoe was het bij jullie verder?

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Pff wat een nacht.

Tygho was de hele dag al wat hoesterig en benauwd.
    Om 10 uur kreeg meneer een aanval van benauwdheid en om kwart over 12 weer...Dr was geen houden aan dus tijdens de aanval heeft vriend de HApost gebeld.
    Assistente hoorde dat het niet goed was en heeft ons gezegd te komen.
    Om 1 uur waren we dus bij de HApost.
    Tygho na laten kijken en jawel....Pseudo-kroep :(
    Hij heeft een Flixotide-puf meegekregen, en de eerste puf in het ziekenhuis gehad waar we hem met 4 man in bedwang moesten houden omdat hij zo panisch werd van die puf :( Hij moet 1x per dag 4 pufjes.
    Moet nog zien hoe we dat thuis met zn tweeen gaan doen.
    Half 3 waren we weer naar huis.
    Tygho was zo goed als in slaap gevallen in de auto dus hebben hem zo weggelegd.
    Tussen 4 en 5 ging het weer mis...Weer een aanval.
    Afleiding gezocht bij Bob de bouwer en na een half uur lekker samen naar bed gegaan.
    Maar om 6 uur was het alweer raak....
    Gelukkig toen ook weer in slaap gevallen maar toen Harmen naar zn werk ging ging de hond gigantisch van gat dus werd Tygho weer wakker.
    Pffffff ik ben kapot!
    En mijn arme ventje...Zo benauwd.Ik hoop maar dat de puf werkt want de vorige keer werd het zo erg dat hij aan de prednison moest.

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Morge meiden!
    Hier een goede nacht, voor Quinn dan, 1x maar wakker, maar ik kon wederom de slaap niet vatten arggggg
    We hadden gistermiddag een verjaardag, dus ik vermoed dat het voor Quinn daarom even wat onrustig slapen was.

Mams jeetje wat een nacht zeg! Snap hoe je voelt, niks erger om je kindje zo benauwd te zien!!
    Misschien nog een tipje, stomen in de badkamer, maakt het ademen nog makkelijker! en dan zijn de longblaasjes al goed openen zodat de flixotide goed binnenkomt!
    Bedje ook schuin zetten bij het hoofdeinde, wil ook wel een beetje helpen.

Rozemarijke, meis ga ja ook een beetje aan je zelf denken?! Want volgens mij loop jij een beetje op het einde van je laatste loodjes! Is er niet een mogelijkheid dat Thirza een nachtje gaat logeren?

Devy, ben je lekker uitgeslapen nu? Heerlijk he om even bij te tanken! Doet een mama altid even goed!

BRB, ook helaas welkom hierzo! Balen dat je meisje zo van slag is van het verhuizen zeg! Hopelijk kan je je hier goed je verhaal kwijt en komen we nog tot de wereld tip!

10. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ach mams, wat zielig zeg! Tygho krijgt het wel voor zijn kiezen.
    Ikke: best een goede nacht dus. Ik heb er ook vaak last van dat ik niet meer in slaap kom.
    Rozemarijke: sterkte met je schouder.

Het voelt voor mij ook goed om zoontje in bed te nemen, maar soms ben ik ook wel bang dat hij als hij straks ouder is helemaal niet meer in zijn eigen bed wil. Ik zie dan ook die taferelen uit dat tv-programma. Van de andere kant zijn we hier verder wel heel consequent met opvoeden, voor zover dat al kan bij een hummel van 9 maanden. En ik denk dat bij die gevallen die op tv zijn er meer problemen zijn dan alleen slapen.

Hier baggernacht weer. Tot 1.30 geslapen (denk dankzij de zetpil). Daarna drama, drie volle broeken. Huilen. Na een uur weer in zijn bedje in slaap gevallen, tot 5 uur. Toen bij ons genomen, waar hij onrustig bleef.
    Ik heb dus wel kunnen slapen van 22.00 uur tot 1.30 en van 2.00 tot 5.00 , dus dat was op zich wel fijn. Maar mijn kleine man voelt zich nog steeds niet lekker. Arme hummel.

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hier wederom een heerlijke nacht. Ik geloof dat ik 11 uur aan één stuk buiten bewustzijn ben geweest. Dat doet een mens goed zeg. Ik moest wel lachen om mijn zusje trouwens. Ze zei goh wat zie jij er wakker uit zeg, je ogen staan weer een keer helemaal open.

@ Rozemarijke Ik hoop dat je schouder snel beter aanvoelt want dat kun je er echt niet bij gebruiken. Misshien toch eventjes naar de huisarts want als het escaleert naar een frozen shoulder ben je nog verder van huis.

@ Brb Ik snap dat je zelf een grens wil trekken. Want als jij het gevoel hebt dat het zo niet langer kan dan moet er iets aan gedaan worden. Als ik dat gevoel ook krijg dan gaan we er ook strenger in zijn.

@ Beatrice Die vroege ochtenden zijn echt een ramp he. Misschien al van te voren proberen haar ritme te veranderen met een kwartiet later naar bed ofzo. Of werkt dat niet? Ik heb zelf eigenlijk geen advies gevraagd aan het CB omdat ik die arts zo'n muts vind. De wijkverpleegkundige waar ik wel een goed gevoel bij heb was de vorige keer op vakantie maar de volgende keer gooi ik denk ik eens een balletje bij haar op.

@ Mams Ik help je hopen dat er geen prednison aan te pas komt. Wat een rotspul is dat. Het is fijn dat het er is voor noodgevallen maar zelf neem ik het ook niet tenzij het niet anders kan. Hopelijk slaat de flixotide snel aan, maar dat duurt meestal wel eventjes. Verder sluit ik me aan bij de adviezen van Ikke. Ik had vroeger zelf een hele installatie gemaakt met een curverdoosdeksel en kussens zodat ik hoger lag en makkelijker kon ademen.

@ Ikke Wat vervelend als je zelf niet kunt slapen. Je krijgt dan de neiging om jeelf knock-out te slaan met zo'n rubberen hamer. Misschien omdat je toch iets te oververmoeid bent dat e daarom de slaap niet kunt vatten. Hopelijk blijven de nachten van Quinn goed en kun je zelf wel slapen. Overigens leuke naam, die hadden wij voor als Kyra een jongetje zou zijn. :)

@Elin Veel beterschap voor je kleintje. Hopelijk is het snel over want die zure broeken bijten ook zo die billetjes uit. En het is zo moeilijk wanneer je kleintje pijn heeft maar je het niet op kunt lossen.

12. raspberry

@Mams: ach he, wat vervelend. Wat sneu voor Tygho, maar ik snap helemaal dat je er dan zelf ook volkomen doorheen zit :(
    Hopelijk trekt het weer bij vandaag!

@Ikke: o, hopeloos herkenbaar. Kun je eindelijk slapen, slaap je niet :( Ik heb hier het plan om als Thirza door gaat slapen, de huisarts eens te vragen of ik een beetje melatonine kan krijgen. Is een lichaamseigen stof die ervoor zorgt dat je slaperig wordt :) Gewoon om even m'n slaapritme tegen die tijd een handje op gang te helpen... (voordat ze door gaat slapen doe ik het nog maar even niet, dan word ik straks helemaal bewusteloos wakker als ze zich 's nachts meldt :(

@Devy: *stiekem heel erg jaloers* ;) Nee, maar heerlijk zeg! Daar kijk ik echt super naar uit!

@Elin: hmm... ik had destijds bijna de neiging een mesje te pakken en die tandjes door te gaan helpen, hahaha. Wat kunnen ze daar een last van hebben he? :(

Hier net de osteopaat gebeld en ga voor mezelf en m'n schouder ook maar een afspraak maken. Dit is echt niet grappig :(
    Nachtje logeren durf ik nog niet helemaal aan voor Thirza, omdat ze nogal overstuur wordt van een flesje. En ik zou niet weten bij wie ze zou moeten logeren. Enige optie zou onze gastouder zijn.
    Hmm, misschien anders eens vragen of ze daar vrijdag mag blijven logeren, dat we haar zaterdag ophalen, (we hebben vrijdag de hele dag een bruiloft, Thirza gaat dan dus de hele dag naar de gastouder. Nouja, nou is een hele dag en avond zonder Thirza ook al heel lekker, maar OK, ga de gastouder straks maar even vragen :) Dat is de enige van wie ze de fles accepteert en bij wie ze vertrouwd is. Mijn ouders en schoonouders ziet ze maar af en toe, (om de paar weken), en verder komt ze niet echt op andere plekken/bij andere mensen, met alle gedonder wat we hier hebben gehad rondom de kiss en de KMA :(

Maar ik loop hier idd wel op m'n laatste benen :( Pfff, ik zou onderhand m'n hele vermogen weggeven als Thirza dan door zou gaan slapen...

13. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Goedemorgen, Zo te zien weer heel wat slechte maar ook goed nachten geweest...
    Nikki is snotverkouden maar heeft super geslapen ( ik heb haar gedrogeerd met sinaspril haha)
    Zowaar is ze maar 2 keer wakker geweest vannacht om 02.15 en om 05.45, Renée om 02.45 en 06.00 en daarna hebben ze geslapen tot 07.20!!!!! Dat is echt uitslapen voor mij. Heerlijk!!!!

Sterkte met de pseudokroep!! Wat zielig!!

14. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh Devy, wat zaaaaaligggggg.
    Rozemarijke: klinkt echt niet fijn die schouder.
    Ik heb ons zoontje trouwens ook nog nooit uitlogeren gedaan. Hoewel hij heel vertrouwd is met mijn ouders, vind ik het best moeilijk om dat te doen. Wil hem stiekem denk ik niet missen en ben ook een beetje bang dat hij dan misschien helemaal in paniek raakt 's nachts, hij wordt thuis ook vaak overstuur wakker.
    Elmo: fijn dat je een goede nacht hebt gehad. Je zult toch wat meer rust nodig hebben nu je zwanger bent!

15. 078mama

078mama Niet meer actief

Wisselende nachten dus weer! Hier was het een drama. Het ging net zo lekker maar helaas... Lotte zit ook helemaal vol met snot dus ademen met speen is een beetje lastig.

Zo'n Pseudokroep klinkt erg eng!! Sterkte

16. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Beatrice, wat vervelend. Veel van de kleintjes zijn niet lekker volgens mij.

Nou de avond is weer gevallen, ben benieuwd wat het ons weer gaat brengen. Ik reken op weinig nachtrust. Mannetje is nog steeds niet lekker. Blijft maar poepbroeken produceren.
    Ik heb net maar wat ors gegeven, want hij verliest wel veel vocht zo. Gelukkig drinkt hij wel goed!

17. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mams wat onwijs zielig zeg... veel beterschap!

Verder veel wisselende nachten lees ik!

Hier een mannetje wat al sinds half 8 in bed ligt, uitzonderlijk vroeg voor zijn doen.. maar hij had vandaag ook maar 25min. geslapen bij oma, ik heb dehele dag gewerkt! Ben benieuwd wat de nacht brengt, maar 12 uur aan 1 stuk slapen is al mislukt aangezien mannetje nu al 1 keer wakker is geworden :(

18. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik hoop ook voor iedereen op een rustige nacht! Lotte is nu al onrustiger dan normaal dus ik ben benieuwd... En ook hoe K het nu doet nu hij eerder in bed ligt!!

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Jaaaa mannetje is nu 2x wakker geweest... ga nu ook maar lekker slapen! Mocht hij vannacht wakker worden, pyamapapje staat klaar op mijn nachtkastje hahahaha

Slaap lekker meiden

20. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hier een goede nacht. Tot 2 uur niet gehoord, toen wakker, speentje erin, weer in slaap gevallen, tot 4 uur, toen in bed genomen en tot 7.15 geslapen.
    Ennn...er is weer een tandje door!

Deel Deze Pagina