Jeeeej Elin dat klinkt best redelijk toch? En fijn dat het tandje er is! Hier ook een best goede nacht, meneer werd een paar keer wakker maar ging redelijk snel slapen & was pas rond half 8 wakker
Hier een beroerde nacht. Tygho sliep als een roosje toen we terugkwamen van het versieren. Helaas niet van lange duur. Hij was ontzettend benauwd vanacht. Uiteindelijk issie bij ons in bed beland en heb ik door zn gerochel geen oog meer dicht gedaan. 6uur opgestaan/op de bank gegaan en Tygho tv gekeken. Toen Harmen half 8 weg ging hebben we Tygho in bed gelegd en ben ik plat gegaan nog tot kwart voor 10. Vandaag dus ook niet werken.
Lovely: ja hoor, ik ben best uitgerust. Vraagje: geef jij dat pyamapapje in de nacht? Ik geef het meestal om 7 uur, voordat hij naar bed gaat.
Hier een brakke nacht Thirza had giga krampjes... morgen de gastouder eens vragen of ze iets te pakken heeft gehad wat niet van haar was, flesje van een andere baby ofzo Maar ze meldde zich om kwart over 10, had toen nog 3 kwartier nodig om bij te komen van de krampjes en heeft toen tot 12 uur geslapen. Om vervolgens tot half 3 wakker te zijn Vervolgens werd ze om 6 uur weer wakker geloof ik, en heeft toen nog even 3 kwartier bij mij geslapen. Onee, om kwart voor 5 was ze ook wakker, en heeft ze gedronken, en toen dsu om kwart over 6 weer wakker. Grootste deel van de nacht naast me geslapen, vanwege de krampjes. Maar we zijn nu net terug van de osteopaat, dus eens zien hoe het vannacht verder gaat... Zat iig flink wat onrust in d'r darmpjes Dus, we gaan nu maar even samen op bed zo. Ze is daar in slaap gevallen, maar werd wakker toen ik 'r optilde en is nu erg wakker aan het spelen. Maar even tot rust laten komen dus, en dan vertrekken we beiden straks nog even naar dromenland hopelijk...
Ik heb het geweten dat ik moest boeten voor die twee nachten doorslapen. Wat een ellende was het vannacht! Het begon als ramp met dat ze niet wilde gaan slapen ondanks dat ze omviel van de slaap. Toen heeft ze tot 2.20 doorgeslapen (heel goed!) maar toen... Laten we zeggen dat zowel mijn schoonmoeder als ikzelf niet happy waren. Eerst heb ik het geprobeerd maar telkens als ik haar afkoppelde werd ze helemaal hysterisch, maar slapen met kind aan de ene borst terwijl de andere tepel in een houdgreep zit gaat toch niet erg goed. Dus haar na een uur proberen toch in haar bed gelegd waar schoonmams haar maar na 5 minuten uit heeft geplukt omdat ze zo aan het gillen was. Dus vervolgens heeft mijn schoonmoeder het een uur geprobeerd, maar zodra ze een teen bewoog was Kyra weer wakker. Daarna maar toegegeven en heeft Kyra bij mijn schoonouders nog twee uur geslapen. Maar goed laten we hopen dat ze haar mama-tijd weer heeft ingehaald en dat ze vannacht wel goed slaapt.
Elin hij krijgt het eigenlijk haast nooit maar had het naast mn bed gezet als hij vroeg wakker zou worden... hij drinkt het koud op vandaar
Nou, pfff... er ligt hier definitief een vloek op mijn slaap zeg! Lig ik net een half uurtje te pitten, belt m'n man omdat ie een aanvaring heeft gehad op z'n werk... hij is een beetje uit z'n vel gesprongen tegen een collega die hem een beetje op z'n nek zat over iets wat af moest, (maar wat eigenlijk bij iemand anders ligt). 't Is iig wel duidelijk dat we er allebei wel aardig doorheen zitten Pff, en dat na vannacht... Ik heb zelf amper 4 uur geslapen Kan wel janken... houdt dit ooit nog op?
Rozemarijke, de aanhouder wint! Natuurlijk houd het op... Maar toch begrijpelijk dat je er schoon genoeg van hebt!
weer wisselende nachten zo te horen.. rozemarijke, het is echt niet gek dat jullie er beide even doorheen zitten! en lieve meid tuurlijk houdt het ooit op.. en ik hoop echt dat dat niet al te lang meer zal duren. hier al 2 vreemde dagen... mijn manneke heeft gisterenmiddag terwijl de oppas (zijn oma) hier was 3,5 uur achter elkaar liggen slapen. 's avonds was hij toch om 20.00 uur moe en viel direct in slaap. om 22.30 uur werd hij wakker en was ook echt klaarwakker. krijsen als ik hem alleen op zijn kamertje liet. na een uur toch maar even mee naar beneden genomen en daar een half uurtje gespeeld. uiteindelijk ging ie om 00.30 weer slapen. vandaag is mijn vrije dag en heeft ie ook al 2 x erg lang geslapen. ik ben benieuwd wat deze nacht gaan brengen!
Hi meiden, Ook bij mij is het erg wisselend geweest. Twee echt goede nachten gehad maar afgelopen nacht was weer erg slecht. Ze viel op zich goed in slaap rond 20.30 maar heeft me beziggehouden van 23.00 tot 01.30. Uit bed, even wat drinken en knuffelen, maar als ze ook maar even op bed lag weer heel hard gillen tot ik haar eruit pakte. Toen ze op een gegeven moment bij mij op schoot zat begon ze hardop te lachen.... toen voelde ik me zo in de mailing genomen dat ik er echt klaar mee was, tjee wat was ik boos. Mijn man was niet thuis. Ik heb haar in haar bedje gelegd, heb de bank beneden opgemaakt, oordoppen in en haar echt laten huilen. Het klinkt heel erg hard, maar ze was me volgens mij echt aan het uittesten. Zo langzamerhand begin ik echt steeds sterker te neigen naar een strenge aanpak waarbij we haar gecontroleerd gaan laten huilen en haar niet meer uit bedje halen (tenzij er natuurlijk een medische reden is voor het huilen). Maar wat is dat moeilijk. Vannacht ging het makkelijk omdat ik zo boos op haar was, grrrrr. Al met al 5 uur slaap gehad, niet veel, maar goed, ik kan er kennelijk op werken.... Net heel dure laarzen voor mezelf gekocht, vond dat ik wel wat troost kon gebruiken, hihih. Gelukkig komt mijn man vandaag weer thuis uit het buitenland en dan gaan we het er maar even goed over hebben.....
Een virtuele knuffel voor iedereen die er doorheen zit. Ik snap het precies. Af en toe lijkt er een groot complot gaande te zijn om je slaap te saboteren. Hier weer een heel erg goede nacht. Ze werd om 3.30 en 6.30 wakker. Dat is natuurlijk geweldig! Ik hoop dat het aanhoudt.
Hier is het al 3 nachten echt helemaal bal! Ze wordt elke keer wakker en dan voor 1 a 2 uur! En dat dan rond 4 uur 's nachts. Ik vind het echt niet erg om af en toe een speentje te geven maar een uur lang spelen en troosten is wel een beetje veel. Ik ben nu ook wel een beetje op. Vlinder wat naar dat je zelfs op de bank heb moeten liggen. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik met oordoppen op de bank niet echt gecontroleerd huilen vind maar oke, dat is je eigen keuze natuurlijk. Als het echt testen is is het ook niet goed om elke keer toe te geven.
Rozemarijke: wat zielig van die krampjes van Thirza. Ja Rozemarijke, snap dat jullie er doorheen zitten. Ik merk ook dat het voor onze relatie ook niet top is. Je bent toch allebei chronisch moe. Beatrice: klinkt weer niet fijn. Ik ken dat dat ik dan bij zijn bedje kom en hij klaar wakker is. Dan denk je echt pffff. Vlinder: hoe oud is je kindje? Ik zou dat niet kunnen met oordoppen, maar begrijp ook dat het soms echt niet meer gaat. Snap dat je er doorheen zit, mijn man zit ook veel in het buitenland en sta er soms alleen voor en dat is nog vermoeiender. Lovelydk: daarom heb ik veel respect voor jou, dat je het helemaal alleen doet. Ik ben soms zo blij dat ik de zorg even kan overdragen. Vannacht was ook weer bal, ik ben gestopt met tellen hoe vaak ik er uit ben geweest. Vandaag mijn vrije dag, probeer maar wat uit te rusten.
Vanacht ging erg goed Tygho kreeg om 7uur zn puf..en was fiks over de zeik. Nadat hij gekalmeerd was hebben we hem in zn stoel gezet met een fles avondpap zodat hij ff Bumba kon kijken. Om half 8 tegen hem gezegd dat hij over 10 minuten naar bed moet. En hij ging zonder commentaar. We waren zn kamer nog niet uit of hij lag al op zn zij met zn knuffel in de armen. Rond kwart voor 8 sliep hij, en hij werd pas half 7 vanmorgen weer wakker! Heeeeeerlijk! dikke knuffel voor iedereen met een slechte nacht!
He meiden, hier ook weer bal vannacht Nouja, minder erg dan de voorgaande nachten, maar toch... Ze was om 8 uur zo'n beetje gaan slapen, meldde zich om kwart voor 10, (kon haar direct terugleggen), toen om kwart voor 1 weer (half uur bij me gelegen) en toen om kwart voor 4 weer. Helaas was ik zelf door die stomme schouder om 3 uur al wakker, GRR. En toen ze dus om 4 uur zich meldde, was ik zo moe dat ik met haar naast me in slaap ben gevallen en 40 minuten later wakker werd. Haar teruggelegd, maarja, eind van de slaapcyclus, dus 5 minuten later weer wakker. Na een paar minuten jengelen/huilen viel ze in eerste instantie weer in slaap, maar een kwartier later was ze weer wakker. Weer bij me genomen, weer zelf in slaap gevallen en weer 40 minuten later wakker, dus toen durfde ik haar niet meer terug te leggen. Heeft ze uiteindelijk dus tot opstaan (kwart over 6 ) naast me gelegen. En ik vanaf 3 uur dus eigenlijk niet fatsoenlijk meer geslapen @Vlindertje: hoe oud was je dochtertje ook alweer?
Hi meiden, Die kleine boef van me is 14 maanden oud, dus reken maar uit het slaapgebrek en de noodzaak tot oordoppen :x. Moet eerlijk zeggen dat ik me wel een klein beetje aangevallen voelde door jullie reacties op de oordoppen, maar ik leg dat maar even een beetje naast me neer. Het punt is dat Julia ook niet gaat slapen en dus wel huilen als ik haar naast me leg in bed, dus ook dat is geen optie. Daarnaast was manlief in het buitenland, moet ik deze week veel werkuren maken en word ik morgen geopereerd, een kwestie van overleven dus..... Daarnaast speelt het ook een rol dat ons geduld een beetje begint op te raken na 14 maanden spoken in de nachten. Het CB had ons al geadviseerd haar (als ze gewoon gezond is) gewoon te laten huilen en niet eens te gaan kijken, want zij vinden dat elke vorm van nachtelijke aandacht er 1 teveel is... Tja, dat vind ik persoonlijk een beetje ver gaan en dat kunnen we ook niet, maar ik denk wel dat we strenger moeten zijn omdat ze inmiddels wel erg goed gewend is geraakt aan de flessen en de aandacht van papa en mama. We willen het dus nu gaan aanpakken middels het gecontroleerd laten huilen. Een vriendin van mij heeft dit ook gedaan en heeft daar wel vruchten afgeworpen. De nacht met de oordoppen was daar idd geen voorbeeld van, maar toen was ik zo gesloopt dat als ik opstond ik door de hoeven zakte, dus dat ging gewoon niet meer. Het punt bij ons is dat we niet consequent genoeg zijn. Als ze doorslaapt is er niets aan de hand. MAar wordt ze wakker dan zijn we de ene nacht heel veel met haar bezig en de andere nacht juist weer strenger en dat is ook niet oke voor haar. Wat we wel merken is dat als we de strenge aanpak hebben gehanteerd dat ze de nachten erna gewoon doorslaapt...... Als we dan weer een nacht toegeven en uren met haar bezig zijn dan rommelt ze de nachten erna ook weer. Ik begin zo langzamerhand toch echt te vermoeden dat dit geen toeval is. Maar nogmaals, ieder zijn eigen aanpak en ons doel is dezelfde.........SLAAP
Vlindertje, ik begrijp je helemaal. Hier ook een uittester... Wij moeten hem ook gewoon laten huilen want ernaartoe gaan werkt averechts! En zoals je zegt als je een nacht eraan toegeeft zijn de volgende nachten ook een ramp. Zet je door en ga je er niet naartoe, dan gaat het erna ook stukken beter! Dus ik begrijp je helemaal dat je met de oordoppen in op de bank gaat liggen totdat ze stil is!! Is ook extra moeilijk omdat je man er niet is he! Ik vind het al moeilijk terwijl mijn man er wel is... Hier trouwens vannacht (na enkele nachten om 4uur opstaan met hem) ook weer een goede nacht! Van 19uur tot 6uur! Maar Esmee kwam om 2uur voor fles, meestal als ze rond 4uur komt word hij daarvan wakker?! Denk ik... Knuff voor jullie allemaal!
Ik wil je absoluut niet aanvallen of een rotgevoel geven Vlinder, maar ik vind gaan slapen met oordoppen op écht onacceptabel hoe oud je kind ook is en hoe erg hij/zij je ook uittest. Voor hetzelfde geld was Julia zo overstuur gegaan van het huilen dat ze gaat spugen o.i.d. zoiets wil je toch niet meemaken? Of dat er wat anders gebeurd... Dat je je kind, gecontroleerd of niet, wil laten huilen oké maar ik zou mijn kind never nooit zo alleen aan zijn lot overlaten! Hier een ronduit vreselijke nacht... meneer werd constant wakker, ben bij 9x gestopt met tellen, bah! Om 5 uur was hij trouwens ook ready 2 go.. pffff net nu ik vandaag dehele dag moet werken!
Hi, Mama van Youri voor jou dus ook herkenbaar! Ik denk echt dat ze het eea wel in de gaten heeft. Nou ben ik tot ze 1 was ook nooit zo streng in de leer geweest, toen vond ik haar gewoonweg nog te klein om haar te laten huilen. Lovely, jammer dat je mijn bericht niet helemaal goed leest. Dan zou je namelijk kunnen lezen waarom ik het die ene nacht op die manier heb gedaan. Normaliter ga ik na elke 5, 10, 15, 20 minuten heen. De eerste keer dat ze wakker wordt pak ik haar er altijd even kort uit tot ze rustig is en dan leg ik haar weer terug. Ik weet dan zeker dat ze in orde is. Als ik daar ook maar op zijn minst aan twijfel laat ik haar niet alleen. Als ik haar terug leg en ze gaat dan huilen dan pas ik die minuten toe zonder haar eruit te pakken. Ik vind het jammer dat je zo aanvallend reageert op hoe ik het deze ene nacht heb gedaan, jammer want dan durf ik hier nauwelijks meer te schrijven... Daarbij weet ik dat ze goed in haar bedje ligt omdat we de safe t sleep gebruiken (ze kan dus nooit uit bed vallen, hoofdbonken etc), spugen heeft ze nog nooit gedaan en bovendien heb ik een camera op de babyfoon zodat ik kan zien of ze oke is. Maar nogmaals jammer dat ik me op deze manier richting jou moet verdedigen. Ik denk dat we het allemaal op onze eigen manier proberen op te lossen en zo heeft ieder zijn eigen manier. Ik persoonlijk ben er bijvoorbeeld heel erg op tegen om midden in de nacht te gaan spelen met je kindje; als je kind 14 maanden is snappen ze een hoop hoor en ik denk dat je ze de verkeerde associaties leert als je midden in de nacht gaat spelen etc. Ook pas ik alleen de strengere manier toe als ik zeker weet dat ze oke is. Toen ze twee weken geleden kiezen en tanden kreeg had ze veel pijn en heb ik niet anders gedaan dan haar bij me houden in de nachten. Ik denk dus niet dat ik mijn kind aan haar lot overlaat, sorry, maar zo'n uitspraak maakt me echt laaiend :x
Als je mijn eerste zin gelezen had, had je kunnen zien dat ik je absoluut géén rotgevoel wil geven of je wil aanvallen maar oké... Ik vind de 5-10-15-20-25 etc. methode een prima methode omdat je constant kan controleren hoe het kind er op dat moment aan toe is. Je hoeft jezelf niet naar mij te verantwoorden hoor, het is jou dochter en jij doet het hoe je zelf wil... maar dat je aangeeft dat je een camera op je babyfoon hebt en haar dus kan zien is onzin, want ik neem aan dat je niet kan slapen & kijken tegelijk. Nogmaals, ieder heeft zijn eigen manieren & je moet jezelf vooral niet aangevallen voelen of jezelf ervan laten weerhouden om hier te posten, maar je moet niet vergeten dat je je post op een forum hebt gezet en dat dus niet iedereen hier "ja prima" zal antwoorden op je post.