Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Devy, heel veel sterkte.

Hier was de nacht goed.
    Meneer was alleen door een hoestbui vroeg wakker(6uur) maargoed wel weer de hele nacht doorgeslapen :)

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Devy heel veel sterkte!

Hier zijn de nachten ook nog niet goed... ledikantje is een drama en in bed gaat ook niet toppie! Naja, even doorzetten... vind de avonden voor mezelf wél fijn...

Hebben jullie dit ook gehad toen jullie op 1 slaapje overgingen? Dat de nachten nóg dramatischer werden?

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra heeft eigenlijk altijd maar één slaapje gedaan toen ze eindelijk in haar bedje wilde slapen. Dus helaas kan ik daar niet op antwoorden uit eigen ervaring. Maar het lijkt me wel logisch dat een verschuiving in de slaapjes overdag wel invloed heeft op het slaappatroon 's nachts. Jammer genoeg alleen in jouw geval ten slechte.

Wt ik me trouwens afvraag is of jullie kindjes ook altijd huilend wakker worden. Hier is dat echt standaard, en het maakt niet uit of het overdag of 's nachts is of in haar eigen ledikant of bij ons in bed. Ik heb geloof ik in het totaal voor een week een stralende lach gekregen maar dat was ook snel over.

4. LovelyDK

Mijn zoontje wordt eigenlijk nooit huilend wakker... ik hoor hem babbelen en ga hem dan halen..

's Nachts daarintegen moppert hij gewoon dehele tijd... zat te denken, misschien krijgt hij kiezen? Hij heeft nu 8 tandjes door en zit constant met zn vingers achterin zn keel... misschien is hij daar achterin aan het voelen ofzo?

5. LovelyDK

Mijn zoontje zit nu dus ook op 1 slaapje, van ongeveer 1.5 á 2 uur en gaat dan savonds rond de klok van half 8 in bedje...

Hoeveel slapen jullie kids tijdens hun middagslaapje? En hoelaat gaan ze dan naar bed??

Hier is het meestal:

07.30 wakker
    11.30 / 12.00 slapen
    13.30 / 14.00 wakker
    19.30 slapen

Nu heb ik hem 2 avonden rond half 11 eruit gehaald, even verschonen, flesje warme melk mee in bedje en terug slapen... dit omdat hij doorlekt & omdat hij rond die tijd wakker wordt en begint te mopperen.. als ik hem dan niet 'goed' wakker heb blijft hij dit een paar uur volhouden en ik merkte wel dat het nu wat beter ging..

6. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hier nog 2 slaapjes, soms 's ochtends maar een half uur hoor.

7.00 wakker (als ik geluk heb hahaha)
    10.00: slapen
    10.30-10.45 wakker
    14.00 naar bed
    15.30 wakker
    19.00-19.30 naar bed

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ohw ik heb het hier weer verwaarloosd, solly!
    Ik heb het dan ook zo druk, en ben zo vergeetachtig te erg gewon!

Maar goed, de nachten gaan hier redelijk, vanaf donderdag komt hij weer 1x, zo rond 22.15, maar is even goed leggen en klaar!
    Maar..........pfffff ik hoorde hem vandaag weer hoesten, en sinds hij op bed ligt, hoest hij zich te pletter, en ik duim nu zo dat zijn mediactie werkt en dat hij niet zoals de afgelopen keren een flinke astma aanval er vangaat krijgen!

Ik zie veel positieve verhalen hierzo, zie je wel dat de meeste kindjes het wel kunnen. nu allemaal doorgeven aan de andere kindjes, zodat we snel allemaal een heerlijke nachtrust mogen gaan krijgen!
    Ik begin er nu eindelijk een beetje aan te wennen dat ik normaal mag slapen, maar aan dat vroeg eruit, ik raak er niet aan gewend haha

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    pff, waar ik al bang voor was, een verschrikkelijk bagger nacht! Hij hoest, proest, en piept en hij slaapt verschrikkelijk moeilijk. Geen idee meer hoevaak ik uit bed ben geweest, en Quinn wilde zo graag slapen, maar hij hoeste zich wakker.

Nu zitten we sinds half 6 in de woonkamer, met een dekentje op de bank, met zn drietjes suf op de bank te hangen.
    Quinn heeft al weer een flinke doses puffer gehad. maar ach of het werkt nee :(

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat sneu Ikke! Hopelijk werken de puffers snel. De nacht begon bij ons goed maar na 4.30 werd ze elk uur wakker. Dus we hebben nu allebei wallen onder onze ogen (ziet er zo raar uit bij een kleintje) maar terug naar bed wilde ze niet.

Ons dagschema ziet er ongeveer zo uit:
    Tussen 6.00/7.30 opstaan.
    Tussen 11.00/13.00 slaapje dat tussen de 30 minuten en 1,5 uur duurt (ze wordt wel vaak na 30 minuten wakker en dan moet ik haar weer in slaap proberen te krijgen als het lukt).
    Tussen 18.30/20.00 naar bed.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden,

hier vannacht een wat mindere nacht... ik geloof dat er tandjes door komen weer. Of kiezen... :( Nouja, heb vannacht bedacht dat nu we toch nog wat in het ritme zaten van er veel uit, het wel prettig is als we dat dan ook gelijk maar even gehad hebben. Kunnen we daarna definitief rust gaan krijgen ;)
    Maar de dame is hier dus koortsig, erg jengelig, wil niet eten (wel borstvoeding, da's dan weer mooi dat ze dat nog vrij veel kreeg, want dan trek ik dat nu iig). Gisteren een enorme diarree-luier en ze zit dus steeds in haar mondje met d'r vingers, echt te drukken enzo.
    Gisteren heeft ze 2 keer 2 uur en een kwartier geslapen, echt enorm! De laatste tijd deed ze steeds maar 1 slaapje, maar sinds we bij de osteopaat weer zijn geweest, zit ze weer op 2 :) Heerlijk!
    Toen had ze dus gistermiddag van half 4 tot kwart voor 6 geslapen, (en ik ook, als ik wakker was geweest had ik 'r uiterlijk 5 uur wakker gemaakt, maar OK. Manlief vnd het zo fijn dat we eindelijk eens sliepen, dus die had ons maar laten liggen :)).
    Toen wilde ze nooit meer slapen, maar in de loop van de avond begon ze steeds meer pijn aan te geven, dus wel duidelijk dat het tandjes of kiezen gaan worden. Elke 8 uur nu maar even een zetpilletje dus, da's het enige wat hier werkt... :(
    Maar goed, uiteindelijk door mijn man in slaap gewiegd om kwart voor 11, (hele avond op geweest, 3 pogingen gedaan om 'r in slaap te krijgen, maar dat werkte dus niet :(). Daarna heeft ze zich, ondanks de tandjes, 'maar' 2 keer gemeld en wel beide keren weer direct doorslapen. Ik had op erger gerekend ;) En half 8 pas wakker, dus lekker.
    Wel jammer dat we dan om 6 uur wakker werden gemaakt door m;n stiefzoon, die in bed had geplast :( Overdag niet gedronken, en dan na het eten in bad wel zich volgetankt, zucht....

@Lob: bij de gastouder sliep Thirza dus van de week ook al, dan even wakker met ophalen en naar huis toe en thuis zo weer verder slapen (na wel even een voeding dan, en wel bij mij in slaap vallen).

@Ikke: hopelijk blijft het nog een klein beetje rustig, dat jullie kleine man niet te ziek wordt...

@DK: nog ff wennen dus, z'n eigen bedje?

@de rest: heb alles wel gelezen, maar ben na vannacht even te slaperig om alles te reproduceren.

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    gelukkig konden we met zn 3 nog even lekker slapen, Quinn heeft nu wel verhoging, en het isnog ochtend dus loopt nog wel op vandaag!
    Gelukkig is hij over het algemeen wel vrolijk, maar ohw zo naar om hem zo te zien en vooral te horen.

12. marr

marr Actief lid

19 mrt 2008
    184
    0
    0
    hallo allemaal, ik heb even wat gelezen hier op de site....mijn dochtertje heeft sinds dat ze 5 weken was goed doorgeslapen, nu is ze 7 maanden, en sinds een maand is het bal...tuurlijk ik heb het geluk gehad, dat ze ooit wel doorsliep, maar ik vroeg me af wanneer het bij jullie was begonnen, meteen of ook pas later?

overdag slapen zit er helemaal niet in, daar heb ik me maar bij neergelegd, ze is gewoon de hele dag wakker, ik heb me daar best onzeker over gevoeld, en eigenlijk nog wel, maar het lukt gewoon niet om haar in slaap te krijgen, zodra ik haar in bed leg, is het brullen/krijsen, en echt helemaal overstuur, ik weet best dat ze mag huilen, maar zo hysterisch laat ik haar niet liggen hoor, vaak haal ik haar dan weer uit bed, dan maar niet denk ik dan....en nu dus ook s nachts, we moeten er soms wel 5x uit om haar rustig te krijgen, t is trouwens begonnen toen ze haar 1e tandjes kreeg.

groetjes

13. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hey Marr, helaas welkom bij de club. Het is bij Kyra en redelijk wat andere kindjes later begonnen. Hier begon het rond de vier maanden, maar waar het aan lag...

Oh en tot geloof ik de 7 maanden heeft Kyra ook niet overdag geslapen. Ik laat haar ook niet hysterisch brullen, en laten huilen heeft ook nog nooit geresulteerd in dat ze in slaap valt. Maar wat ik heb gedaan is eerst met haar in ons bed slapen 's middags en dan langzamerhand opbouwen totdat ze wel bij ons in bed in slaap valt maar naderhand in haar eigen bedje slaapt. Dus er is nog hoop!

14. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ahhh Rozemarijke, Thirza ook weer tandjes! Tja dan weet je al dat het minder wordt.
    Ikke, hoe is het nu met Quinn?

Marr: mijn zoontje heeft nooit echt goed geslapen, maar we hebben wel een aantal weken gehad dat hij van 22.00 uur tot 05.00 aan een stuk sliep.
    Sinds hij tanden krijgt, is het hier ook echt drama.
    Overdag gaat overigens nog wel.
    Is je kindje dan niet gewoon veelste moe om te slapen?
    Ik laat hem ook niet gillen hoor. Jengelen kan ik nog wel horen, maar ook dan ga ik na 10 minuten erheen.

15. marr

marr Actief lid

19 mrt 2008
    184
    0
    0
    wel fijn om te lezen hoe het er bij anderen aan toe gaat...
    vandaag was ze om 6 uur wakker, toen heeft ze om 11 uur nog even 10 minuten geslapen, en verder wakker, heb het steeds weer geprobeerd, maar op het laatst was ik het zat en ben ik weg gegaan naar mn ouders, daar was ze weer helemaal actief, lachen gieren, ik denk ook dat ze soms over haar slaap heen is, maar hoe voorkom ik dat?? ze krijgt nu haar laatste fles, kijken wat de nacht ons weer brengt...

Elin, jou zoontje krijgt ook zn tandjes door? echt drama he?
    ze slaapt zo onrustig nu, de hele nacht gaan haar benen op en neer, nee schudden met haar hoofd, en dat allemaal in haar 'slaap'.

16. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ja Marr het is echt verschrikkelijk. Kreunen, huilen in zijn slaap. 10x wakker worden. Hij heeft er echt last van.
    Vanavond wilde hij zijn eten niet, en zijn wangetjes waren rood.

Jouw kindje slaapt inderdaad wel heel weinig. In mindere tijden sliep mijn zoontje soms maar 2x 45 minuten. Vond ik al heel weinig.
    Ja is lastig, ze zeggen dat je ze in bed moet leggen bij de eerste tekenen van vermoeidheid, maar hier werkt dat dus helemaal niet.
    Wat gebeurt er als je met je kindje gaat wandelen, want dat deed ik nog weleens als hij in zijn bedje niet wilde slapen en dan viel hij toch vaak wel in slaap.

Mijn kleine man ligt er net in. Ben ook benieuwd wat het vannacht weer wordt. Hoop op een goede nacht, want ben zelf nogal grieperig.

Succes iedereen!

17. marr

marr Actief lid

19 mrt 2008
    184
    0
    0
    als ik ga wandelen, dan is het feest haha, ze kijkt haar ogen uit, soms vallen dr oogjes bijna dicht, maar dan komt er weer een auto langs en jep daar is ze weer.
    ze wil gewoon alles meemaken.
    ze slaapt nu wel, was echt megamoe, ze kreeg haar fles niet eens meer leeg, zo zielig!!

hopelijk allemaal een rustige nacht.

18. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Haha Marr, ik herken het. Ik heb weleens tijden gehad dat ik boos werd op de bestuurder als er een scooter voorbij kwam rijden.

19. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hehe ik ben wat dat betreft echt erg: als ik het kon maken zou ik 200 meter rond ons huis een afzetting zetten waar het verboden is te toeteren/scooter of motor te starten/te roepen/gillen of anderszins lawaai te maken. De gedachten die af en toe (of zeg maar bijna altijd) door mijn hoofd spoken als iemand weer Kyra's slaapje onbewust saboteert zijn niet voor de poes.

20. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hihi, je kunt zo gestresst worden van elke geluidje als je een kindje hebt dat zo slecht slaapt.
    Maar wij hadden een fantastische nacht, van 22.00 uur tot 04.00 niet gehoord. Toen speentje gegeven en tot 6 uur geslapen.
    Heerlijk.
    Hoe is het met de rest?

Deel Deze Pagina