Haha, erg herkenbaar ja Als de kids van mijn man er zijn, is de bovenverdieping tijdens Thirza's slaapje verboden terrein en sturen we ze zelfs vaak even naar buiten om te spelen, of zetten we een film voor ze aan. Alles om Thirza maar vooral te laten slapen.... @Marr: heeft jouw kleintje echt nooit geslapen overdag? @all: Hoe waren jullie nachten? Hier weer redelijk, zeker gezien de doorkomende tandjes/kiezen. Gisteravond wilde het weer niet zo ondanks dat ze echt wel moe was, dus maar weer even mee naar beneden genomen. Mijn man dacht echter dat hij haar al wiegend wel in slaap kon krijgen 20 minuten later, en is toen een uur bezig geweest, onder steeds luid brullen, dus uiteindelijk sliep ze om kwart voor 10. Dat doen we dus ook niet weer de komende dagen, liever dan nog even beneden afleiding voor de pijn en zo moe worden dat ze boven bijna vanzelf wel in slaap valt... Maar goed, daarna heeft ze zich -volgens mij- maar 2 keer gemeld en heeft ze om 7 uur nog even een rondje naast mij geslapen.
Ik kan niet zeggen dat het bar en boos was maar vanaf 3.30 heeft ze dit keer bij ons in bed gelegen en ik denk dat we moeten gaan investeren in een 4.00m bij 2.00 bed, misschien dat ik dan niet bijna het bed uit geduwd word door Kyra.
ja heb inderdaad een tweeling 2 meiden en ze slapen op dezelfde kamer dus het komt vaak voor dat ze alkaar wakker maken
Wij weten soms 's ochtends ook niet meer of we er wel of niet uit zijn geweest. Erg he! Jij zegt ook - volgens mij - Rozemarijke. Haha. Devy: wij hebben een 2.20 bij 2.20 bed, pas net. Hihi.
goeiemorgen meiden. Nou ik denk werkelijk dat de korrels helpen Heb weer een nacht door mogen slapen dus ben echt gelukkig. Meiden bij wie het nog niet zo wil, dikke knuf voor jullie!
Hi, Wisselende successen dus weer.... Ook hier nog steeds wisselend. De 2 nachten die Julia bij haar oma heeft geslapen (tijdens en na mijn operatie) heeft ze helemaal doorgeslapen en de eerste nacht thuis ook. De laatste twee nachten werd ze rond 04.00 wakker en zijn we vanaf die tijd nogal met haar in de weer geweest. Al moet ik zeggen dat manlief nu veel doet aangezien ik nog moet bijkomen van de operatie. Wel lastig zeg als je kindje ook overdag helemaal niet wil slapen; lijkt me zwaar omdat je dan ook overdag geen rustmoment voor jezelf hebt. Maar ja, je kan het duidelijk ook niet afdwingen natuurlijk.... Nou meiden, helaas niet allemaal een fit begin van de week maar we gaan er weer voor! Suc6
@Elin: ja, ik ben onderhand echt te moe om me dat altijd goed te kunnen herinneren... Erg he? Aan de andere kant: dit soort nachtelijke trauma's kun je ook maar beter vergeten
hallo meiden Nou Quinn is zondag opgenomen ivm zijn benauwdheid! Veel verneveld maar werkte weinig. HIj is vandaag gelukkig wel weer thuis geomen, maar we moeten om de 3 uur, 4x puffen. De nacht in het zkh was werkelijk een hel!! Nu zijn Quinn en ik gesloopt, en Quinn ligt nu lekker even te slapen, en ik zit me even te ontspannend
ikke wat super vervelend allemaal! Ik kan me voorstellen dat je helemaal op bent!! Hier ook een ziekig meisje. Ze zit helemaal verstopt in haar neus maar wilt wel heel de tijd haar speen in haar mond als ze slaapt. geen combo dus....Ik hoop maar weer op betere nachten!
Oh wat sneu Ikke. Je ventje heeft een hoop pech! Vlindertje sterkte met het herstel. Proudmami: leuk een tweeling, maar dat is natuurlijk wel helemaal vermoeiend. Slaapt de een, wordt de ander weer wakker. Mams: dat zou wel mooi zijn als de korreltjes werken. Wat was de naam ook al weer. Beatrice: ahh verkouden. Ben ik nu ook, ik hoop dat het kleine man bespaard blijft.
Ach wat sneu Ikke. Kan me voorstellen dat de nacht in het ziekenhuis een drama was, maar hopelijk beginnen de medicijnen nu hun werk te doen en hebben jullie even bij kunnen tanken. Ook beterschap voor jouw kindje Beatrice. Een verkoudheid kan je zo ellendig laten voelen. Vlindertje, ook jij beterschap. Hopelijk ben je er snel weer bovenop en heb je niet zoveel last van de narcose/verdoving. Elin dat klinkt heerlijk zo'n bed. Doe mij er ook een. Proudmammi ik zat me net te bedenken hoe dat zou zijn een tweeling met slaapproblemen en ik vind het dan meteen minder erg dat Kyra vrij vroeg wakker was. Het lijkt me namelijk erg zwaar. Hier ging het best goed maar ik merk wel dat ik Kyra steeds vroeger bij ons in bed leg. Misschien niet zo verstandig maar ik ben te moe om de hele tijd heen en weer naar haar kamer te gaan. Ook heb ik steeds meer moeite met het opstaan, het wordt tijd voor wintertijd, dan is het misschien iets minder pikkedonker als ik er uit moet.
Een tweeling met slaapproblemen... Mijn ogen vallen spontaan weer dicht! Devy ook hier een meisje die steeds vroeger bij ons in bed ligt! Maar het zorgt wel voor iets meer rust als ze niet ziekjes is! Dus ach, waarom niet. Je ideeen over opvoeding vervagen toch best snel met een slaapweigeraar hihi
ja het is dubbel op een tweeling maar je went er wel aan hoor ik heb ze gister tot laat wakker gehouden we gingen uit eten en ze hebben iets beter door geslaapt hoefde er vanacht maar 3 x uit
Hier een wat mindere nacht gehad. Tygho heeft een soort biologische klok. Als mama moet werken dan ga ik snachts lekker spoken. En dat is geen toeval. Vanaf dat hij 1maand was en ik weer aan het werk ging is elke dag dat ik 8uur moet beginnen, snachts een drama.
Erg he? Thirza lijkt er hier ook een antenne voor te hebben voor die dagen dat ik er vroeg uit moet... Hier zijn de nachten weer even minder Had ik hier al gezegd dat er ws tandjes en kiezen weer doorkomen? Oja, had ik gezegd idd... Nouja, gistermiddag bij de gastouder heeft ze dus niet geslapen, (dat lukt meestal niet als ze niet lekker is, dan is het daar toch nog te druk ), en dus was vannacht ook helemaal pet Gisteravond sliep ze dan om kwart voor 8, (maarja: vanaf kwart over 12 al wakker). Maar vervolgens bijna elke anderhalve uur weer wakker en vervolgens ook nog eens van 2.15-4.15 wakker Om 6 uur werd ze weer wakker en daarna heb ik zelf dus niet meer geslapen, dus ik heb vannacht bitter weinig geslapen... Van kwart voor 9 tot kwart over 9, van half tien tot kwart over 10, (even huilen en toen viel ze weer in slaap), van half 11 tot kwart over 11. Van half 12 tot 1 uur dan tenminste even anderhalf uur kunnen pitten, toen nog even drie kwartier en vervolgens dus tot half 5 wakker Nog even anderhalf uur kunnen slapen en toen was het dus klaar... Bij elkaar opgeteld was dat dus 5 uur en 3 kwartier in 6 etappes Pff... hopelijk duren de drama's nu korter dan bij tand 3 en 4: toen duurde het gewoon anderhalve maand. Maar ik heb er slechte hoop op, als ik zo om me heen de kiezendrama's hoor Hoe was het bij jullie verder?
Hier een redelijke nacht, drie keer eruit, maar na zijn speentje, ging hij wel meteen weer slapen. Vervelend Rozemarijke. Ik hoop dat het nu niet zo lang duurt. Hier ook eentje die de tanden niet kado krijgt, dus weet hoe rot het is. En ja 5 uur slapen is leuk, maar als je er tussendoor 6x uit moet dan ben je toch helemaal vermoeid. Je hebt het gewoon nodig om soms aan een stuk te slapen.
Pfoe, bij ons was het vannacht ook weer een feest. Noah besloot na de voeding van drie uur dat hij nog vanalles te 'vertellen' had. Dus lag hij vrolijk in zijn bedje 'bleeh babaaaa' geluiden te maken. Mijn man gaf hem een speen, waarne hij écht nijdig werd. Rondlopen van 4 tot half vijf hielp niks. Weer voeden van half 5 tot 5. Wéér vertellen na de voeding. Dus toen heb ik hem nog een kwartier vastgehouden en in slaap gesust, waarna er nog precies 5 minuten overbleven voor mij om te slapen. Ugh. Ik hoop dat hij vanavond nog een uurtje slaapt, dan kan ik er even naast gaan liggen. Ik ben compleet gammel!