Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Hier een goed slapende peuter, ongeveer 1 nacht per week er uit maar dan is ze gelijk 3 of 4 uur wakker. En ik ben dan al gelijk moe de volgende dag! Maar dat is nix vergeleken bij jullie! respect hoor!!! Ik hoop echt voor jullie dat jullie eens een nacht door kunnen slapen!

2. 078mama

078mama Niet meer actief

En hoe waren de nachten? Hier lijkt het elke keer beter te gaan... vannacht kwam ze voor het eerst om 5 uur!!!! Maar toen wilde ze ook gelijk niet meer slapen maar oke

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier een goede nacht gehad: half 11 een avondvoeding, daarna 1 uur en half 5. Als ze dat de komende nachten gaat volhouden, ben ik al een hele blije mama :)

Zo'n vakantie zonder kind klinkt goed... denk ook niet dat ik het een week volhoud, maar een weekend zou te doen moeten zijn ;) Om twee redenen aantrekkelijk iig: de nachten door kunnen slapen en weer eens een wijntje kunnen drinken!
    Nouja, hier per vandaag terug naar volledige borstvoeding, omdat we gaan elimineren/provoceren :( Voorlopig nog ff geen wijntje dus :(
    Duim voor me dat terug naar volledige borstvoeding niet betekent dat ze zich de nacht weer tig keer gaat melden omdat het allemaal zo licht verteerbaar is... :(

4. raspberry

@Beatrice: en daarna is ze helemaal niet meer gaan slapen? :( Pffff

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

@Rozemarijke good luck! Wie weet is dat wel het euvel en slaapt ze snel door!

@Bea, opzich een goede nacht.. beetje jammer dat je er dan ook om 5 uur uit moet :)

Hier echt een rotnacht.. meneertje bleef maar wakker worden, ben bij 7x gestopt met tellen :x

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Gisteren hadden we een redelijke nacht maar vanacht was het weer minder. Gelukkig wil ze tegenwoordig niet meer om 5 of 6 uur opstaan, maar kan ik het rekken tot 7.30/8.00. Maar dat is natuurlijk ook al vooruitgang!

Waar ik trouwens wel aan zat te denken is hoe het bij jullie kindjes komt dat ze minder goed doorslapen en met welke leeftijd het begonnen is. En ook of ze moeite hebben met alle slaapjes/het in slaap vallen (ik geloof dat demi en Lotte dat probleem niet hebben)Ik weet dat het bij Kyra en Thirza bij de 4 maanden begon, en ik ben benieuwd of dat meer voorkomt.

De precieze oorzaak kan ik bij Kyra niet echt achterhalen. Alle slaapjes zijn een ramp. Het duurde zelfs tot de 7 maanden dat Kyra een middagslaapje van meer dan 10 minuten wilde doen. Ik moest er wel bij liggen in ons bed, maar ja met een baby die resoluut minstens heel de provincie bij elkaar krijste zodra ze haar bedje maar zag zoek je naar oplossingen.

Wat ik ook laatst in de auto zag was dat ze telkens als ze in slaap viel zichzelf helemaal lam schrok. Het leek net op wat ik zelf wel eens heb, dat je het gevoel hebt dat je valt en daardoor wakker schrikt. Ik vraag me af of dat de reden is dat ze zelf moeilijk in slaap komt, maar ik heb dat maar één keer gezien en als ze bij mij of mijn man in slaap valt heeft ze het niet.

Ik zou gewoon zo graag willen dat ik wist waarom het slapen zo'n probleem was, want af en toe is het overdags ook niet echt heel gezellig met een oververmoeide dreumes die zelfs niet bij mama nog even wil bijtanken (en dat mama zelf ook nog eventjes haar ogen dicht kan doen).

Lang verhaal he, jullie merken het al, ik ben nog lang niet klaar met analyseren. :)

7. LovelyDK

Devy nou hier is het ook omstreeks de 4 maandne begonnen eigenlijk... hij heeft geloof ik tot een week of 10 ofzo nachtvoeding gehad en daarna sliep hij redelijk goed door (1x per nacht een tutje en that's it) vanaf een maand of 4 (ik gaf het toen nog de schuld aan de 19 weken sprong dat weet ik nog) is het zwaaaaaaaaaaaaar bal hier!

Meneer slaapt standaard bij mij, ik moet er ook altijd bij gaan liggen anders gaatm eneer absoluut niet slapen... maakt niet uit welk slaapje het is, alleen is een absolute no-go hier!

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Onze kinderen zijn gewoon veel te nieuwsgierig (en leergierig) om te slapen.
    Nikolai werd vannacht om 02.00 wakker. Ik heb hem toen bij ons in bed genomen en toen was het 07.30.

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Devy, is je meisje vandaag jarig.
    Gefeliciteerd!

10. LovelyDK

Devi idd ik zie het nu ook, gefeliciteerd!

Chebu, heerlijk dat hij dan wel verder slaapt!

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Devy gefeliciteerd met de verjaardag van je meisje!!!

Hier een goeie nacht gehad :D WOW!

Nouja gisteravond ging het niet lekker...Tygho is snot verkouden en kon daardoor moeilijk de slaap vatten.
    Had dus weinig hoop voor vanacht.
    Hij heeft een sinaspril opgekauwd voor het naar bed gaan en waarempel doorgeslapen tot 8uur!!!!!!Ben gewoon in shock!
    Misschien komt het door de sinaspril? Of misschien is zn sprongetje klaar? We zullen moeten afwachten.

Bij Tygho begon het..euhmmmmm... Tja hij heeft eigelijk nooit echt doorgeslapen maar geloof dat hij een maand of 2 was toen het helemaal dramtisch begon te worden.
    En pas met een maand of 14/15 werd het ietsje beter.
    Ik hoop toch echt dat nachten zoals afgelopen nacht de standaard worden.
    Maargoed laten we niet op de zaak vooruit lopen.

12. 078mama

078mama Niet meer actief

Hoe het hier is begonnen? Volgens mij bij 5 maanden toen ik de laatste fles eraf ging halen. Ze sliep altijd van half 12 tot half 7 en toen heb ik die fles een paar keer overgeslagen en was het raak. Uiteraard na een week weer die fles gegeven maar het maakte allemaal niet meer uit. Het doorslapen was klaar grrrr

Ik heb ook echt geen reden waarom ze wakker word. Ze wordt het gewoon...

13. raspberry

@Devy: gefeiliciteerd! Gaan jullie nog wat bijzonders doen? En wat hebben jullie haar gegeven voor haar eerste verjaardag?

Dat gevoel van vallen, dat zie ik dus bij Thirza ook wel eens gebeuren. Dat gebeurt vooral als je te moe bent, (ken het zelf ook wel), en neem aan dat dat bij die kleintjes eigenlijk niet anders is.

Hier dus idd begonnen met een maand of 4. Een week na de 3e vaccinatie om precies te zijn. Heb eerst gedacht dat het aan de vaccinatie zelf lag, maar nu we de KMA ontdekt hebben, heb ik vorige week op het CB eens zitten kijken met de arts en is met haar lage weerstand een vaccinatie ws gewoon te heftig voor Thirza. De 4e straks bij 11 maand gaan we dus voorlopig niet doen, was zelfs het voorstel van de arts, dat het beter zou zijn om dat opnieuw te overwegen als haar weerstand verbeterd is.
    Als ik echt helemaal terugkijk, heeft ze nooit goed geslapen en heeft dat ws altijd met die KMA dan te maken gehad (hoop ik eigenlijk, want dan hebben we nu tenminste uitzicht op verbetering). In eerste instantie was het overdag een verschrikking en viel ze 's avonds van pure vermoeidheid voor bijna de hele nacht wel in slaap. Toen het overdag beter werd, werden de nachten wat minder. Dat is gekomen na de behandeling bij de osteopaat, die ook op haar darmpjes heeft behandeld. Denk dat die toen even een boost hebben gehad en er weer even tegenaan konden ofzo, want na verloop van tijd werd het steeds slechter. Eerst de nachten steeds slechter, inmiddels is het slapen overdag ook niet om over naar huis te schrijven :( Moet haar bijna altijd in slaap helpen en momenteel slaapt ze vaak maar eens per dag anderhalf uur. Niet bijzonder veel als je zelf oververmoeid bent, moet ik zeggen...

14. raspberry

@Devy: zit nog even terug te lezen en vroeg me af of jullie ooit bij een osteopaat zijn geweest?

15. LovelyDK

Ik ben wel bij een osteopaat geweest, maar dit heeft 0.0 geholpen! Nou moet ik wel zeggen dat ik absoluut geen goed gevoel had bij deze man, hij kon niks vinden bij k. maar wilde wel nog een vervolg afspraak á 80euro maken... daar geloof ik dan weer niet zo in!

16. LovelyDK

Maar is er nu dan wel of geen écht aangetoond verband gevonden tussen de entingen en het slechte slapen?

17. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    hahha aan smoesjes denken...

ja sorry ik val maar gewon binnen al is mijn dochter veeeeeel jonger dan jllie kindjes.. dus "hoort" het erbij!!

mijn vriend zoekt vaak smoesjes waarom ze dus WEER tusse n1 en 3 wakker was.. oh zal de volle maan zijn geweest.. de sprongetje.. de drukke dag.. haha

ja ja smoesjes veranderd niet het feit dat ik er toch uit moet een stuk of 10 keer. soms voor speen erin, soms voor voeden, soms omdat ze gewoon wakker is en hele lichaampje is actief!

ik sluit me aan met het vertellen van de nacht
    eva viel in slaap om 20.00
    mijn vriend is een keer na haar toe gegaan rond 00.00 en toen om 01.00 was ze wakker en ik ook dus heb haar aangelegd. 1.30 weer in bed gelegd. whaaaaaaa... terug lopen bij haar zitten voor 5 min.. gelukkig.. stil, rustig en ogen dicht.. speentje ook goed vast in mond
    om 5.15 weer wakker.. speen geprobeerd. nee ..dat was em niet.. luier verschoond.. nope ook niet. dus toch maar aanleggen. daarna weer in bed. na 3 keer heen en weer speentje in doen pakte ze uiteindelijk de slaap.
    zij wel. mama niet. een uur later was ze weer wakker. op be genomen maar na een half uur en weer aanleggen was ze onrustig dus maar uit bed.

18. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    Devy gefeliciteerd met de verjaardag van je meisje!

Tygho ook al zo verkouden. Demi ook al. S'nachts wordt ze dan wakker van het hoesten/omdat ze moest hoesten. Gisterenavond toen we nog niet sliepen konden we er al een keer of drie uit en vanacht nog 6 keer :(

19. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Dank jullie voor de felicitaties. :) Ze heeft net haar cadeautjes van ons gehad: een Woezel en Pip feauteuiltje en een activity tafel (wat een lawaai maakt dat ding hehe). En strakjes mag ze boodschappen doen met papa voor haar verjaardagsfeestje morgen. Daar geniet ze altijd zo van als ze als een echte koningin in het karretje zit en haar onderdanen vrolijk toezwaait en lacht.

Wij zijn nooit naar een osteopaat geweest omdat ik niet het idee heb dat er iets vast zat. Ze heeft ook nooit een voorkeurskant gehad of zich overstrekt of andere signalen afgegeven dat er iets mis was.

Ze heeft wel last van krampjes gehad maar niet in die mate dat het zorgwekkend was en ik heb zelfs geen infacol etc hoeven geven. Het had waarschijnlijk te maken met een 'overdosis' voormelk en een onvermogen om goed te boeren zonder de hele voeding weer uit te spugen, en toen ik ben gaan blokvoeden ging het vrij snel over.

En wat ook scheelt is dat Kyra met een keizersnede is geboren dus ook niet echt klem heeft gezeten. En ook voor zover ik het meegekregen heb (kon het (gelukkig!) niet zien door het gordijntje) is de keizersnede niet heel ruw gegaan.

De relatie met vaccinaties geldt denk ik ook niet voor Kyra want ze heeft er vrij weinig last van gehad en haar immuunsysteem is werkelijk waar geweldig. Ze heeft niets van mijn allergieën en heeft welgeteld geloof ik één keer een snotneus gehad.

Maar goed als dit nog lang zo blijft denk ik dat we wel eens een keertje gaan, en eventueel een homeopaat gaan bezoeken (wel eentje met een artsenopleiding erbij). Als iemand me zou kunnen garanderen dat ze door zou slapen als ik elke avond naakt rond ons huizenblok zou rennen zou ik het nog doen, maar de daarbovenstaande opties probeer ik liever eerst uit!

20. raspberry

@Devy: haha, ja, nou, dat herken ik dus helemaal. Dat zou ik ook doen als ze daarvan gaat doorslapen, maar liever eerst maar even de homeopaat :D

@DK: op basis van de allergietest bij de bioresonanstherapeut zou er vooralsnog iig geen direct verband tussen het slapen en de vaccinaties bestaan bij Thirza, maar wel indirect, omdat de vaccinaties dus zo'n aanslag op haar weerstand zijn geweest.
    Maar wat ik van de homeopaat begrijp (ze zit in Eindhoven by the way. Wel een beetje zo'n vaag alternatief type, maar OK), is er dus wel degelijk een verband tussen vaccinaties en andere klachten. En ik moet zeggen: toen Thirza op die twee korreltjes terugging naar 2 voedingen en 3 nachten later naar 1 voeding...
    Inmiddels zijn we dus door de kuur die specifiek op de vaccinaties gericht is, even weer verder van huis, maar dat was door de arts voorspeld en vanuit het homeopatisch gedachtegoed, is dat een goed teken, dat ze er zo op reageert.
    Inmiddels lijkt dus de rust verder weer te keren, nu we naast die kuur ook met de koemelk gestopt zijn, maar de kuur had al wel resultaat :)

Deel Deze Pagina