Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    hi ladies,

nachtje in hotel was super, niet echt goed kunnen slapen (ben ik verleerd denk ik ;)) maar het relaxt kunnen douchen, ontbijten, dineren etc. was erg lekker!

afgelopen nachten niet echt goed.. en vanacht was het dieptepunt. heb ook ieder uur op de klok gezien.

elin succes met werken! ik zit ook op mijn werk en heb geen idee hoe ik het tot 17.00 uur ga redden.

@de rest, sorry ik ga even niet terug lezen.. hopelijk gaat het bij jullie beter!

2. Mamasab

Mamasab Actief lid

17 jul 2009
    183
    0
    16
    TBM en Postbode
    Utrecht
    Zo dan wil ik ook graag bij deze club horen. Mijn zoontje wilt altijd pas rond half 10 slapen terwijl ie al om 8uur moet gaan slapen. Gisteren is het wel gelukt en hij werd om half 8 wakker vanmorgen maar meestal is het hommelus. Ook wilt ie helemaal in slaap geknuffeld worden gewoon even op bed leggen is er niet bij.

En dan ben ik ook nog is zwanger van ons 2e kindje dus slapen doe je dan zowiezo al minder goed.

3. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    He meiden, ff snel: allemaal veel sterkte. Lees veel slechte nachten.

Voor de zieke kindjes en mamma's: veel beterschap!

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Mamasab: welkom bij de club. Hoe oud is je zoontje?
    Lob: klinkt heerlijk je nachtje en ochtend hotel. Miste je de kleine erg?
    Ik denk overigens niet dat ik het tot 17.00 uur ga volhouden. Grieperig met combinatie niet slapen is geen beste haha.

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier gelukkig weer ene goede nacht gehad.. meneer meldde zich om 12 uur, daarna pas weer om 5 uur en toen weer om 8.. HEEEERLIJK!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

En bij ons was het brak :( Ze heeft zich tot 3 uur elke 3 kwartier gemeld en toen heb ik haar maar weer naast me gelegd. Toen ging het beter, geloof dat ik toen 'pas' om 5 uur de wekker weer gezien heb :(
    M'n bijslaapdagje is iig goed getimed...

7. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lovelydk: in zijn eigen ledikantje?!

Rozemarijke: slaap ze!

8. LovelyDK

Bah Rozemarijke.. idd heerlijk dat je ff kan bijtanken nu!

Overigens ben ik ervan overtuigd dat het bij Kay ook een kies is die ligt te rotzooien... meneer poept zichzelf onderuit!

9. LovelyDK

Elin, nee... wou beginnen met het eigen ledikantje maar in combi met kiesjes en het proberen snachts drinken af te wennen heb ik dat toch nog maar niet gedaan...

10. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Snap ik Lovely. Ik ken het wel, wij wilden de 5 minutenregel gaan toepassen, maar nu zijn halve melkgebit op springen staat, stellen we dat ook nog maar even uit.
    Heeft een van jullie weleens Gengigel gebruikt?

Hier trouwens geen nachtelijke zuippartijen :) meer. Ben er gewoon mee gestopt zonder problemen.
    Niet dat hij doorslaapt, maar goed, een speentje geven, is minder vermoeiend dan een fles.

11. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ik gebruik gengigel! Bevalt erg goed

12. raspberry

Ik heb sinds gisteren gengigel in huis.... Alle andere middeltjes hielpen hier geen fluit. Hier werd ze wel wat rustiger van. Niet dat de pijn weg was, maar ze ging nu zonder brullen slapen en dat is eigenlijk al heel wat...
    M'n tweede menstruatie lijkt overigens ook roet in het eten te gooien. Thirza wil nu veel drinken, maar ik heb volgens mij echt even een pre-menstrueel dipje :( Handige combi... not :(

13. LovelyDK

Elin wat heerlijk! Ja ik heb de flesjes wel al geminderd... waren het er eerst 3 zijn het er nu 1.5 :D

Gengigel kan ik dus nergens aankomen :( ben nu op mijn werk (ziekenhuis) en zal het zo hier in de apotheek eens vragen..

14. raspberry

@Lovely: heb het hier bij de apotheek besteld. Je kunt het dus ook via internet bestellen, maar ik kreeg hier thuis steeds een foutmelding :( Maar ze hebben dus een eigen website, www.gengigel-shop.nl geloof ik.

15. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Daar heb ik het ook geprobeerd Rozemarijke, maar dat lukte niet inderdaad. Ga morgen hier bij de apotheek vragen.

Nou Rozemarijke ik vind het superknap van je dat je de BV al zolang vol houdt. Echt respect hoor. Ik heb het 6 maanden gedaan en vond het soms behoorlijk uitputtend, maar dat kwam ook omdat ik alles moest afkolven omdat ik de voeding moet indikken ivm zijn reflux.

16. raspberry

Tja ach... de eerste periode was het ff investeren, maar daarna vond ik BV wel zo relaxed eigenlijk. Veel relaxter dan dat gepruts met flesjes en een max hoeveelheid voeding enzo... Ik heb altijd de voeding bij me, hoef nergens mee te slepen, dus lekker makkelijk :)
    Enige nadeel is dat ik niet zomaar alle kleren aan kan die ik in de kast heb hangen en dat voedingsbh's niet zo sexy zijn... :(
    En nu met het dieet is het wel even een opoffering, (ben nogal een zoetekauw en lekkerbek). Maar goed, voordeel daarvan is dat ik de 4 kilootjes die ik eigenlijk wat teveel om m'n heupen had zitten (volgens mezelf dan, lijd aan het typische vrouwelijke syndroom dat je altijd kilootjes teveel ziet waar een ander ze niet ziet (maar OK: die zien mij ook niet in m'n blootje voor de spiegel ;)).. Maar die 4 kilo ben ik nu dus kwijt. Da's dus echt sinds de laatste weken dat ik begon af te vallen. Van de borstvoeding zelf ben ik niet afgevallen, (maar goed: zoveel heb ik dus ook niet om af te vallen ;)).

Nou, ons dametje had echt een off-day bij de gastouder. Enkel 2 uurtjes geslapen nadat ze een paracetamolletje had gehad, heel de dag jengelig en huilen en eigenlijk de hele dag bij de gastouder op de arm gezeten. Had ook 38,9 koorts, dus het tandendrama is compleet, want toen ik haar vanavond verschoonde, had ze toch een zure poepluier! Yegh...
    Na een half uurtje bij mij op schoot, ging ze weer lekker spelen en toen heb ik 'r maar even lekker moe laten spelen en om 8 uur pas op bed gedaan. Sliep toen ook zo, dus ben benieuwd hoe het vannacht gaat...
    Ze heeft iig weer een paracetamolletje gehad. Zat een beetje te klooien met de dosering: ze mag max 3 per dag staat in de bijsluiter, (kids van 5,5-10 kilo), maar vanaf 10 kilo mogen ze ineens de dubbele dosering (3 pilletjes van 240 mg). Ik dacht dus: Het is wel best, als ze vanaf 10 kilo ineens die sprong mogen maken, mag ze nu best nog een zetpilletje extra. Dinsdag gaan we weer wegen, maar 7,5 weken geleden woog ze 8,7 kilo... Zal ze nu toch wel ruim de 9 gepaseerd zijn :)
    Hopen op een beetje fatsoenlijke nacht dus. Heb me iig voorgenomen dat zodra ze zich weer elke 3 kwartier gaat melden, ze gewoon bij mij op bed komt liggen... sliep ze vannacht veel beter op door :)

17. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hallo dames,
    kom me ook maar aanmelden...
    Heb een zoontje van 11 maandjes oud.
    Hij heeft sinds zijn geboorte slaapproblemen.. We hebben al vanalles geprobeerd: slaapprotocol in het ziekenhuis, osteopaat, manueel therapeut, rust,regelmaat ingevoerd, iemand met een wiechelroede langs laten komen om aardstralen op te meten, bed anders gezet, muziek op zijn kamertje, in ons kamertje, ander kamer, campingbed enz enz enz!!!!!
    Maar nee hoor helemaal niets hielp. Hij heeft en moeite om zelf in slaap te komen en als hij eenmaal slaapt kan hij de eerste twee uur rustig slapen maar daarna begint het. Hij wordt konstant wakker.
    We hebben in de zomer vakantie 4 weken bij mijn schoonouders gelogeerd zij waren op vakantie. Hij sliep daar juist wel en bij ons niet. Dan ga je ook aan je zelf twijfelen dus hup met zijn drieeen in het huisje van mijn schoonouders. Het ging vanaf dag 1 goed en 4 weken later ging het thuis ook al wat beter. We hoefden nu nog maar 4 tot 5 keer per nacht uit bed alleen om zijn speentje te geven heerlijk was het!! Het was echt een opluchting. Maar nu (7 weken later) gaat het weer mis!!!
    Hij wordt rond 12.30 uur wakker en dat duurt zeker tot 02.15 uur dan is het huilen en hij vind niks goed. We proberen hem rustig te maken maar nee hoor na heeeeel veeel moeite lukt het. En stemt hij er mee in om tussen ons te liggen (eigen bed absoluut niet als hij overstuur is) Maar hij blijft heeeeel lang wakker met zijn oogjes open bijna 3 kwartier tot een uur!!! Dat is toch niet normaal???? Ik weet het allemaal niet meer en het ging zoo goed!!! Ben inmiddels zwanger van ons tweede wondertje!! En ja hoor bewust ik zit nu toch al in zo'n ritme dus waarom geen tweede erbij. Soms heb ik bijna geen energie meer en gaat zoonlief bij oma logeren. Kan ik tenminste weer bij tanken. Sorry voor het lange verhaal maar moest het effe kwijt!
    liefs mamatje

18. raspberry

@mamatje: haha, dat zei ik laatst ook tegen m'n man: als we toch nu voor een tweede al gaan, zitten we tenminste nog in dit ritme... Maar hier wachten we toch nog maar ff
    Tja, sommige kindjes hebben nu eenmaal meer moeite met slapen he?

Hier vannacht een redelijke nacht, gezien de koorts en tanden. Thirza heeft lekker bij mij op bed gelegen tussen half 11 en 5. Ik geloof dat ze zich behalve die twee tijden ook nog rond 1 en 3 gemeld heeft, zo'n beetje elke twee uur dus. Best netjes met die tandenellende... Maar ben zelf dus best wel moe en m'n schouder blijft maar spoken, omdat ik gewoon niet echt lekker tot rust kom.
    Nouja, ga me de hele dag verheugen op kleertjes uitzoeken... was laatst via marktplaats op zoek naar tweedehands kleren en twee zussen in Tilburg hebben bij elkaar een verzameling van 500 kleertjes, dus die houden uitverkoop vanavond. Wij krijgen vanavond iemand over de vloer om eens te kijken naar de mogelijkheden voor een dakkapel, dus ik mocht om 5 uur wel ff langskomen. Haha, eerste keuze dus :) Mooi even wat winterzooi zien te krijgen voor Thirza :)

19. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    hier ook een ziek kindje :( gisteren een uurtje voordat ik hem kwam halen bij het kdv had hij heel veel overgegeven. ik moest 's avonds weg, en mijn vriend had hem voor het naar bed gaan toch maar een klein flesje melk gegeven. dat kwam er na een uurtje weer helemaal uit. mijn vriend is met hem in ons bed gaan liggen en toen ik om 22.30 thuis kwam ben ik erbij gaan liggen. ik sliep volgens mij net toen hij wakker werd en heeft echt bijna heel de nacht lopen spoken. hij is zoooo zielig :(.

ik heb hem vanmorgen een klein flesje slappe lauwe thee gegeven en hij had me toch een dorst. hij ligt nu weer in zijn bedje te slapen. zal ik hem dadelijk wat melk/pap of brood geven? zouden jullie dat doen?

ik ga ook nog even liggen, gelukkig ben ik vrij vandaag.

nieuwe dames welkom!

20. 078mama

078mama Niet meer actief

Voor vandaag hoor ik hier even niet bij! Lotte heeft voor de tweede keer ooit doorgeslapen! Wat is dat lekker zeg. Dat wil ik iedere nacht wel ;) Ze ging om half 8 slapen, om 9 uur een paar slokken sap en toen werd ze pas om 6 uur wakker!!! Ik ben helemaal blij.

Deel Deze Pagina