Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook een alles behalve goede nacht... mannetje bleef ook maar kreunen en huilen! Pfff..

Heb wel wat heerlijke nachten voorbij zien komen, lekker zeg!! Hoop dat het doorzet bij jullie!!

Rozemarijke, daar dus ook totaal geen ritme?? Hier ook niet... en dat krijg ik er ook absoluut niet in aangezien meneer elke dag op een andere tijd wakker wordt en elke dag op een andere tijd honger heeft etc.

Ik heb overigens de luchtbevochtiger aangezet vandaag boven, dus hoop dat t vannacht beter gaat.. misschien heeft die last van de droge lucht ofzo :(
    Vanavond ga ik hem ook een zetpilletje voor de nacht geven, aangezien ik nog steeds denk dat er een kies ofzo onze nachten aan het dwarsbomen is!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, hopeloos qua ritme hier... echt niet handig :(
    Hopelijk helpt de zetpil. Hier is ze al een dag of 3 aan de zetpillen, helpt iig om de ergste pijn weg te halen, maar ik kijk uit naar de dag dat die stomme tanden en kiezen door zijn!

@Elin: he bah... beterschap. Lekker dat je moeder dan even op kon passen wel :)

3. LovelyDK

Rozemarijke ik dus ook... zou dat dan de oplossing zijn?? Ik las een verhaal van een moeder waarbij op de dag dat het laatste tandje door was haar kindje ging doorslapen!

Weet je wat ik wel merk? Hoe meer je zelf toegeeft aan andere hoe bagger je slaapt, des te meer verhalen kom je overal te horen over kinderen van 2.5 die zelfs nog niet doorslapen!

4. LovelyDK

Vaak zijn het kinderen die zeer intensief bezig zijn en zo geboeid blijven door alles wat ze overdag meemaken dat ze er moeilijk afstand van kunnen nemen.

Herkennen jullie bovenstaande? Hier wel... Kay is een onwijze druktemaker en kan serieus geen 2sec. stilzitten!

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Dat herken ik heel erg Lovely. Rustig samen een boekje lezen of de bal overrollen zit er niet in. Ze kruipt van hot naar her en weer terug en is zo bang om ook maar iets interessants te missen. Maar ondanks dat ze niet lang met een bepaald ding speelt doet ze het met een enorme intensiteit.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden daar ben ik weer.

Misschien een tip om een beetje ritme te krijgen bij jullie kleintjes.
    Het eten gwoon op vaste tijden zetten.
    Vergt wat inspanning in het begin maar het loont wel.
    Als alles chaotisch verloopt komt er nooit rust in.
    Toen Tygho 11-12 maand was kreeg hij sochtends half8 een fles pap, om 10 uur koekje/fruit, 1uur brood eten, 3 uur fruit en om 6 uur warm eten.
    Langzaamaan begon hij ook qua overdag slaapjes een ritme te creeeren.
    Wie weet helpt het om te proberen?

LovelyDK, erg herkenbaar.
    Met die reden hebben wij ook die korreltjes voor Tygho.

7. raspberry

@Mams: dat gaat hier niet werken, ben ik bang :( de dame eet echt alleen als ze honger heeft en dat kan dus echt op 5 minuten aankomen. Zit wel een karaktertje in zeg maar...
    Ik probeer met enige regelmaat wel of dat lukt, maar dat werkt hier dus hopeloos :(

@Lovely: die verhalen hoor ik ook ja, zowel over eindelijk doorslapen nadat laatste tanden door zijn, (hoop, hoop, hoop... 't is hier wel een maand voor de eerste tanden begonnen), en idd ook de verhalen van kids die pas heel laat doorslapen. Iedereen doet altijd alsof het normaal is als je kind bij 6 mnd al lang en breed doorslaapt, maar als ik de verhalen zo hoor, blijft dat een beetje hangen op fifty-fifty qua doorslapen of niet...

En Thirza is ook zo'n sponsje... zit in de wandelwagen ook helemaal voorover zich aan de stang vast te houden en alles te bekijken. Ik hoor in het winkelcentrum hier voortdurend mensen om me heen tegen elkaar zeggen: Moet je dat kleintje zien kijken! Of: Wat kijkt die wijs uit!
    Ze kijkt mensen ook heel intensief aan, er zijn er nogal wat die zich helemaal ongemakkelijk erbij voelen, zo kijkt ze dan....
    En met spelen ook, dat gaat allemaal hardstikke intensief. Ze kon nooit stilzitten, maar dat is veranderd sinds het kuurtje bij de homeopaat, dat ze ineens toch even tegen je aan komt hangen te knuffelen. Maar dat deed ze daarvoor echt nooit! Spelen, spelen, spelen, rondkijken en ontdekken...
    Als we ergens nieuw geweest zijn is slapen ook lastiger. Op zo'n nieuwe plek slaapt ze sowieso niet, maar thuis heeft ze dan ook echt even nodig om weer te schakelen, dus dan laat ik haar altijd eerst maar weer even spelen, (tenzij het al echt 's avonds laat is natuurlijk). We proberen er tegenwoordig maar zoveel mogelijk rekening mee te houden dat we op zo'n tijd terugkomen dat Thirza nog even de mogelijkheid heeft om om te schakelen en tot rust te komen, maarja, dat kan gewoon niet altijd :(

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wij passen ons redelijk aan aan het dagritme van Kyra. Dus ongeveer 20 minuten nadat we beneden zijn krijgt ze haar ontbijt of dat nu om 7 uur is of om 8 uur. Omdat ze zoveel verschil laat in wanneer ze moe is is het heel moeilijk om op vaste tijden eten te geven. Want als ze hongerig is gaat ze heel jengelig de koelkast plunderen en is zelfs het karton van de la vache qui rit blijkbaar heel aanlokkelijk.

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ja nou hier was het ook moeilijk hoor...maar door steeds de eettijden een minuut of 5-10 te verschuiven kwamen we op tijden dat het ons uitkwam.
    En als het hem niet aanstond dan moestie maar in de box zitten huilen totdat die 10minuten voorbij waren.
    Heel hard...en het vraagt om oordoppen of een leuk dvdtje ;) Maar het heeft echt gewerkt.

Meiden ik probeer alleen maar te zeggen dat alles op te lossen is, zolang je zelf maar doorzet!
    Laat je helpen en probeer de dingen die jij zelf kunt bepalen ook zelf te bepalen en niet je complete dag door je kleintje te laten regiseren.
    Dat zij de nachten onder controle hebben is al erg genoeg... Believe me I know!!

Maar door de dag naar onze hand te zetten is hier heeel wat meer rust in huis gekomen.
    Was echt de gouden tip voor mij :)

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Eventjes mijn kleine relkabouter spammen.

Tijdens zijn favoriete bezigheid :p

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Oh wat een mooie relkabouter heb je! Doe mij er ook maar zo eentje over een jaar of twee. :)

Als ik het door zou zetten zou het ritme van Kyra overdag ongetwijfeld iets vaster worden, maar op het moment is het én voor mij niet dringend genoeg én heb ik de energie er niet meer voor om het om te gooien.

Wel zijn we bezig een stuk strikter te worden. Als ze stierlijk vervelend is van oververmoeidheid en iedereen aftuigd met haar flesje of de afstandsbediening (au!) maar toch niet wil slapen leggen we haar in haar bedje om daar een aantal minuten de boel bij elkaar te krijsen en daarna wil ze wel weer bij een van ons in slaap vallen.

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wil je dan alleen de goeie looks of ook het rel-gedeelte:p
    Kun je weer hier komen kletsen ;)

Meid, als je de puf ervoor hebt zou ik het echt doorzetten.
    Hier waren de dagen ook altijd drama qua eten en slaapjes, ik wist nooit wanneer ik weg kon want tygho kon wel eens moe zijn of honger hebben. En echt, het geeft zoooooveeel rust als je weet waar je aan toe bent.
    En voor je kleintje is het ook belangrijk, die duidelijke lijnen.

We zijn gewoon op een dag begonnen met een vaste ontbijttijd een vaste lunchtijd en een vaste dinertijd.
    Het beviel hem totaaaaaaaaaaal niet!
    Maar die ontbijttijd hebben we aangehouden(heb niet veel last van als hij in de box zit te huilen en ik me aankleed enzo)
    En de rest hebben we steeds ietsje verschoven totdat hij niet meer jengelig werd omdat het te lang duurde.
    Sindsdien is het avondeten half 6(Bij uitzonderingen nog wel eens later maar hij zeurt niet meer)

En toen hij niet meer tussen de middag sliep ging het middageten naar half 1 en gaat hij half 2 naar bed.
    Die stap ging zooo makkelijk!
    We schoven natuurlijk het eten vooruit dus weinig te klagen :p

Maarja...had het maar eens nut voor de nachten

13. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hmm voornamelijk de looks! Ik hou wel van een kind met pit, maar dan liever alleen overdag en graag 's nachts een zoet slapend engeltje. ;)

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hihi, mee eens!
    Maar toch, als je dan zo'n brede grijns krijgt dan smelt je toch weer.

15. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Dit is trouwens mijn kleine monstertje. :) En inderdaad als ze lachen smelt je, ook al heb je een slaaptekort van hier tot ginder.

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Oeh ook al met van die engelenoogjes *maar ondertussen*

mooi monstertje

17. raspberry

He meiden,

nou, daar zit ik dan :( half 3 's nachts en Thirza meer dan wakker. Meldde zich om kwart voor 1, viel bij mij in slaap, maar weer wakker toen ik haar terug wilde leggen en daarna steeds wakker als ik maar even met 'r draaide om zelf wat comfortabeler te liggen. Die ligt dwars door de pijn heen te stuiteren :(
    De avond was redelijk, maar net als vanochtend wilde dat dus wel op een zetpil van 240 (die ze eigenlijk pas met een paar weken mag als ze 10 kilo weegt).
    En nu dus drama :( Pfff, ik kon wel gillen als ik daar maar de energie voor had :(

@Mams: het klinkt allemaal wel logisch wat je zegt, maar net als Devy heb ik niet de puf om daar ook maar iets aan te doen, als dat betekent dat ik een krijsend kind heb (en je wilt niet weten hoe hard dat hier dan gaat).
    Was laatst in een topic over hoe je erdoorheen zitten kunt, al iemand die zei dat je dan maar eens met een psycholoog moest gaan praten, als je dan midden in de nacht over je kind denkt: Jeetje, ga eens slapen en laat mij met rust, (gevolgd door wat minder nette woorden). Nou, zei toen al en laatst ook tegen een vriendin: Ik zou meer hebben aan minimaal een dag huishoudelijke hulp in de week. MIsschien dat ik zelf dan nog de energie zou vinden om wel dwars door een partij gekrijs heen een ritme en schema aan te gaan brengen....
    Alhoewel ik moet zeggen dat ik dat er alleen voor over zou hebben als dat ook meer rust voor de nachten zou gaan brengen...
    Pfff, ben gewoon zo ontzettend moe. Niet te filmen, ik voel me niet eens moe meer, ik voel me alleen nog maar alsof ik voortdurend 3 liter koffie achter de kiezen heb, (in m'n hoofd dan, m'n lijf doet daar niet echt aan mee :().

18. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat ontzettend <beep> Rozemarijke. Ik hoop toch echt dat het snel wat beter wordt want je loopt al zo'n tijd op je tandvlees.

En ik denk dat zelfs minstens een paar uur ongestoord slapen al een stuk beter werkt dan een psycholoog in dit geval. Als ik er helemaal doorheen zat heb ik wel eens gezegd dat ik Kyra naar mijn schoonouders zou brengen en dan zelf letterlijk twee weken zou gaan bijslapen en dan wel zou zien of ik haar op zou halen. En dat terwijl ik toch echt heel veel van Kyra hou en haar nooit meer zou willen missen. Slecht slapen is gewoon zo slopend het is niet voor niets dat ze het als 'ondervraagmethode' gebruiken voor extreme gevallen.

Na het drama van afgelopen week heeft Kyra nu voor de tweede nacht achtereen heel goed geslapen. Alleen gaan we morgen weer naar mijn schoonouders en ik hoop dat ze haar goede ritme vasthoudt als pappa haar niet naar bed brengt.

19. LovelyDK

Rozemarijke wij waren op dezelfde tijd wakker zie ik :( hier ging t opzich wel, meneer meldde zich stipt elke 2 uur maar ging Dan na wat drinken wel verder slapen tot gelukkig 8.14 heerlijk!

Mams over dat ritme.. Klinkt goed alleen ook hier absoluut de puf niet meer plus dat ik, net als vanmorgen, Dan mannetje echt niet wakker ga maken voor zijn ontbijt, Dan maar wat later.,,

overigens denk ik ook niet dat t zou helpen, hier ook meer Dan ruim voldoende veel temperament zeg maar... Wil morgen de ha benaderen en een homeopaat

20. raspberry

Hier had de dame gelukkig ook het fatsoen om, na een voeding om kwart voor 7, toch nog even door te slapen tot bijna half 9... (ze was wakker geweest van kwart voor 1 tot kwart voor 4)
    Pfff, heb vannacht bedacht dat ik me maar gewoon ziek moet gaan melden en dat ze op m'n werk maar uitzoeken hoe en wat, maar dat ik niet de puf meer heb om alles nog te combineren :(

Deel Deze Pagina