Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Oh meiden, onderschat het temperament van mijn kleine relkabouter ook niet hoor.
    Ik heb mezelf er ook doorheen moeten slepen..kon echt niet meer...
    Maar voor mij was de gedachte: als ik overdag wat meer rust heb, zou ik ook ff kunnen gaan liggen."een hele goeie steun in de rug.
    Maargoed ook pas nadat Cb en huisarts me hadden vertelt dat een kindje zichzelf nooit uit een negatieve spiraal haalt.
    Die moet je als papa en mama zijnde doorbreken.

En eerlijk waar...ik had echt alles over voor een beetje rust!
    En op mn wallen liep ik toch al..Dan nog maar ff doorbijten.

Oh en betreffende het ontbijt...Tygho is altijd vroeg geweest, vandaar half 8. Was hij later, at hij ook later hoor maar dat waren wel uitzonderingen.

Nu over vanacht.
    Tot 4uur heeft hij heerlijk geslapen, daarna even paniek tot kwart voor 5 en toen tot 9uur nog weer geslapen.
    Hij zit dus nu aan de broodje ;)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Mams: hoe lang heeft het geduurd voordat dat werkte dan? En had je dan echt gewoon hele hele vaste tijden?
    Hoe pakte je dat verder aan? Had je daar nog hulp van anderen bij?

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    #863 Mams136, 18 okt 2009
    Laatst bewerkt: 18 okt 2009
    Nou ik heb geen echte hulp gehad. Alleen tips.

Omdat Tygho toen nog zo'n vroege vogel was dattie nooit na 7uur wakker werd kon ik makkelijk het ontbijt op half 8 zetten.
    Dan zorgde ik gewoon dat we bezig waren met aankleden e.d in de tussentijd of hij zat in de box een dvdtje te kijken totdat het zover was.(Maar ga maar niet denken dat dat met gemak ging...daar kon ik echt soms wel oordoppen bij gebruiken)

Het middageten heb ik eerst na zijn slaapje gezet, om 1 uur en toen hij om 1 uur naar bed ging heb ik het verschoven naar tussen 12 en half 1(Ik heb 2 middagen in de week 2 kinderen die half 1 eten) Niet heel stipt maar voor Tygho duidelijk genoeg.
    (De slaaptijd verschoof overigens toen hij een duidelijk eetschema had overdag)

Het avondeten was wat lastiger omdat Harmen altijd op andere tijden thuis kwam.
    Dit heeft hij op zn werk geregeld(moet je eens kijken wat je voor elkaar kan krijgen als je een ontregeld kind hebt ;))
    Dat hij kwart over 5 naar huis kon gaan.
    Toen aten we dus half 6.

Maar mijn truc om de honger niet te erg te laten worden is om exact tussen de maaltijden in een "snack" te doen.
    Tygho mag rond 10uur een kapitein koek(of een plak ontbijtkoek)
    Ook mag hij als hij half 4 uit bed komt een koekje bij zn fruit.
    En tussendoor kan hij van mij rustig een halve soepstengel krijgen voor de tussendoor"trek".
    En wat mij opviel is dat wanneer hij ten alle tijde drinken ter beschikking heeft, hij minder snel zeurt van de honger.

Meiden, Tygho is 1,5 en ik ben hiermee bezig geweest vanaf dat hij 10-11 maand was..Binnen 2 weken had ik resultaat dat hij wist wat hij kon verwachten en dus rustiger werd.
    Hij wist dat wanneer hij uit bed kwam hij even moest spelen en dat we daarna gingen eten, bij ontbijt en middageten hetzelfde.
    Dat was het makkelijkste deel.
    Want tussendoor heb je natuurlijk altijd nog de sprongetjes en andere moeilijkheden die je voor de voeten lopen en alles weer terug bij af zet.

Dan krijgt je kindje het zelf moeilijk want z'n lichaampje gaat wat anders aangeven dan dat hij gewend is omdat hij/zij op andere tijden te eten krijgt. Andere tijden word hij/zij moe en ga zo maar door.

Maar echt waar als je die negatieve spiraal doorbreekt en vol blijft houden...kom je er echt wel!

En toen werd Tygho 17maanden en kwam de beruchte sprong...en de nachtmerries ;)

Edit: Op het cb zeiden ze altijd tegen mij namelijk: Een kindje dat overdag onrustig is, slaapt snachts vaak ook slecht.
    Door de dag naar jou hand te zetten en duidelijkheid te scheppen voor je kindje, komt er vanzelf een keer rust in de nacht.
    Je kindje heeft gewoon strakke lijnen nodig, het snapt het allemaal niet...en hoe kan dat ook anders als jij niet duidelijk aangeeft wat de bedoeling is.
    En serieus...het is waar!

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Als we het dan toch over boefjes hebben:

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    OOOOOH wat een heeeerlijk boefje en wat een schitterende foto!! :D

6. LovelyDK

Overigens hebben wij wel redelijk vaste tijden hoor.. al zijn het rottijden maar dat terzijde hahaha.. mannetje gaat als hij 2 slaapjes doet altijd tussen 10 en 11 naar bed, slaapt dan zeker 1.5 uur dus als ik kapot ben slaap ik met hem mee

7. LovelyDK

Hahahaha érg he.. het straalt er gewoon vanaf! Hij is ook wel écht de clown altijd!

8. 078mama

078mama Niet meer actief

Na 2 nachten doorslapen had ik zooooo veel hoop dat het goed zou komen maar helaas! Uitgerekend nu kwamen haar eerste 2 tandjes door. Het was dus een drama. Ze huilde bijna niet maar slapen ook zeker niet.

Wij hebben best een strak schema maar het is weleens lastig omdat Lotte als ze 's nachts slecht slaapt overdag gewoon rustig 2x 2 uur slaapt en als ze goed slaapt dan is dat 2 x 1 uur.

Ook maar even mijn boef, dit is rond 3 uur 's nachts!:

9. raspberry

@Beatrice: oh, GGGRRRRR, die tandjes he? Je zou toch bij een volgende ergens de optie "kunstgebit" aan willen vinken tijdens het productieproces ;)
    Hier ook, net alles tot rust na de behandeling van de osteopaat, anderhalve week geleden, en hoppa... tijd voor 2 tanden en 4 kiezen. Yeah! (NOT :().
    Zo wakker was Thirza dus vannacht ook tussen 1 en 4 :(

Heb hier besloten dat ik me morgen echt ziek ga melden en een afspraak met de huisarts ga maken. D'r stroomt gewoon zo'n beetje onafgebroken een stoot adrenaline door m'n lijf momenteel, door het steeds op scherp staan, waardoor slapen me gewoon niet meer lukt, en als ik dan eindelijk in slaap val, word ik werkelijk waar overal wakker van :(
    Eens zien of de huisarts iets voor me kan betekenen...

Morgen dan eerst wel een begrafenis, van die vriendin die voor de tweede keer haar kindje tijdens de zwangerschap heeft verloren, en dinsdag naar CB en osteopaat, dus voordat ik bij de huisarts zit, is het wel woensdag, maar OK... Er is al een last van me afgevallen bij de gedachte dat ik zeker de komende 2 weken even niet ga werken en eerst mijn slaappatroon weer een beetje ga zien te herstellen. En de gedachte dat thuis in de rust zijn iig gaat helpen om hier en daar wat tijd te vinden om de chaos in huis wat te gaan beteugelen. Misschien helpt dat om de chaos in m'n hoofd ook op te ruimen :(

@DK: Wat een (b)engeltje!!!

Ga hier binnenkort ook ff een foto van Thirza spammen :) In de loop van de week vast wel een keer de rust voor als ik toch niet ga werken ;)

10. raspberry

Oja, @Devy en Mams: zag foto'van jullie bengels in dat andere topic. Wat een schatjes ook!

Wat dat betreft.... als onze kindjes door gingen slapen, zou elke andere moeder stikjaloers zijn. Wat een mooie exemplaren hebben wij zeg! :D

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Veel sterkte Rozemarijke. Het is niet niets zo'n begrafenis, en bij kleintjes is het denk ik wel dubbel zo erg (zo niet meer). Die slaapproblemen zelf heb ik ook eigenlijk wel. Vaak ben ik gewoon zo over mijn slaap heen dat ik mezelf bijna knock out wil slaan met een rubberen hamer. Heb ik de kans om te slapen omdat Frups ook slaapt dan kan ik zelf niet in slaap komen. Gelukkig is alles vrij rustig hier op het moment en kan ik samen met de kleine 2 dagen per week bij mijn schoonmams en paps terecht om even bij te komen anders was ik al helemaal gillend gek geworden.

En jah ze slapen inderdaad niet door omdat onze kleintjes voor de rest zo om op te vreten zijn. Wat een looks zeg! :D

Oh en Beatrice, ik ben ervan overtuigd dat het een groot complot is elke keer als ze goed slapen wachten ze gewoon totdat je helemaal hoopvol bent om vervolgens weer voor gebroken nachten te orgen. ;)

12. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    De complottheorie is wat Kyra betreft weer bewezen. Na twee heerlijke nachten was ze zo aan het spoken dat ik maar 3 uur heb geslapen. Oh wat ben ik toch chagerijnig!

Hoop dat jullie nachten beter waren!

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Goedenmorgen lady's!
    Ik begin weer een klein beetje bij te komen na afgelopen week. QUinn zijn longen hebben zich netjes gedragen, het was wecht alleen een flinke griep.

De nachten waren vanaf donderdag werkelijk drama, maar ja Quinn at ook niet, wilde niks.
    Gisteravond heeft hij eindelijk weer eens een normale maaltijd op en ja hoor, prima geslapen. Nu moet ik alleen weer bij komen, en ik lag nog zo lekker vanmorgen.

wat een knappe relkabouters zeg (geweldige benaming trouwens)

Vaste tijden: Hier ook wel vaste tijden, zover mogelijk, maar vooral alles het zelfde doen, dit werkt voor Quinn heel goed, hij weet dan wat er gaat gebeuren, en geeft hem rust, merken wij

Zal zo eens een foto plaatsen van mn mannetje :D

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Dit is nog een foto van vorige week toen Quinn werd opgenomen in het ziekenhuis, hij was helemaal gesloopt

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    HIer nog een keertje, niet echt een scherpe foto, maar ik vind hem zo stoer :D

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ach wat een droppie. :) En wat fijn dat de afgelopen nacht wel goed was. Hopelijk volgen er meer en voelt hij zich snel weer helemaal beter.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ikke, idd de vaste tijd op zichzelf doen niet zoveel, de volgorde van de gebeurtenissen is ook erg belangrijk!

Devy, wat jammer dat het vanacht weer minder ging :(

Ikke, fijn dat jullie lekker hebben geslapen met zn allen.

Hier ook een goeie nacht gehad.
    Gistermiddag zijn we naar de kermis in Bocholt geweest met mn ouders.
    Tygho vond het geweldig, hele tijd om zich heen kijken en roepen: OH KIJK TIE!!! KIJKES!OOOOOOOOOOOOOOOH!
    Hij was helemaal kapot en is in de auto in slaap gevallen.
    Thuis lekker in bad om weer te kalmeren :)

Gisteravond mn vriendin met haar gezinnetje op de koffie gehad en Tygho kon voor het eerst kennismaken met de nu 2 weken oude Job. Hij keek, lachtte en zei: Kitje!!! (kindje dus)
    Echt superschattig :D
    Verder tot half 9 lekker gespeeld met zn andere vriendje, lekker stel die 2 :D
    En hij heeft dus als een roosje geslapen tot half 8 vanmorgen.

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ikke, ook al zo'n mooie relkabouter!! :D

19. 078mama

078mama Niet meer actief

Leuke foto!

Nou Lotte heeft het aardig gedaan vannacht maar helaas ben ik ziek dus heb ik haar om half 5 wakker gehoest! Nou het resultaat snappen jullie wel.

Ik zit nu op mijn werk omdat ik zonder stem zo een presentatie moet geven en daarna schiet ik weer lekker naar huis! terug naar bed of op de bank.

Die complottheorie klopt denk ik wel! Misschien moet ik Lot d'r gsm afpakken zodat ze niets meer door kan krigen van de buiten wereld ;)

20. LovelyDK

Wat een prachtige kids hebben wij zeg !!

Pff Bea dat klinkt niet goed!

Hier best een goede nacht gehad, mannetje was wel een aantal keer wakker maar ging telkens snel weer slapen

Deel Deze Pagina