Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoihoi meiden!

Wow wat een geklets hier zeg.

Lintje welkom!

Hier een redelijke nacht, tot 6 uur. Wel goed te doen dus.
    Vanmiddag viel hij na zn boterham in de buggy in slaap dus heb hem maar weer eventjes op bed gelegd net.
    Ga nu lekker ffies een spelletje doen :)

2. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    oh ja werkt ook zeker niet bij zoontje, hoor, zo laten huilen, die gaat toch niet slapen, al krijst ie een week. Oh nee, dat was in het begin zo.. 14 uren per dag.. ooohhhh.. gelukkig is dat niet meer zo.. Mijn peutertje slaapt niet meer overdag "hoeffe nie slape, eg nie!" dus van bijtanken is geen sprake.

Maar ieeedereeen komt met tips en verhalen.. ullgghhh.. en dan is het ook nog mijn tweede!! Alsof ik niet alles geprobeerd heb! Grrrommm..

Maar nu heeft ie dus een tandje.. zou dat het dan zijn geweest? Moet je daarvan zo vaak 's nachts wakker worden? Ik snap het niet.. Nou.. hoop op nog maar een goede nacht. ;)

3. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    sorry ladies,
    heb echt geen puf om te lezen..

gijs was dus vanmorgen om 04.30 klaar wakker, en toen mijn vriend om 08.00 uur weg ging en gijs in zijn ogen begon te wrijven dacht ik yes! effe bijslapen.
    na 10 minuten huilen viel hij is slaap, maar werd 3 kwartier later al weer wakker.... :x ik sliep net!

daarna naar de mondhygieniste geweest... au ..au ...au.. wat doet dat zeer zeg. heel mijn mond brandt.
    ik ben inmiddels zelf ook misselijk dus wie weet heb ik de buikgriep wel van gijs overgekregen.
    om 12.00 uur dacht ik weer dat hij moe werd, dus ikke ook in bed en ja hoor precies hetzelfde verhaal als vanmorgen :x.

ik ga maar lekker wandelen met mijn manneke, wie weet voel ik me daardoor weer wat beter..

oh ja, ik zie dus dat er een dikke witte bobbel in zijn bovenkaak zit... bij zijn ondertandjes heeft hij helemaal geen last gehad... kan het zijn dan boven pijnlijker is?

lucht wel op even klagen!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, de eerste boventandjes waren hier echt dramatisch!!! Heeft ze resp. 5 en 7 weken last van gehad hier :( (Maar ze reageert hier sowieso erg extreem op doorkomende tanden).
    Maar ik hoor dus van iedereen dat de eerste boventandjes pijnlijker zijn dan de ondertandjes...
    Alles wat volgt zou rustiger moeten gaan, behalve dan dus weer bij de kiezen...

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Yup hier waren de boventandjes ook zwaar dramatisch... :(

De nachten beginnen hier weer wat rustiger te worden, hopelijk zet dit door!

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    soms.........
    Vanmorgen had Quinn een uurtje geslapen omdat hij al zo vroeg wakker was, dus had gedacht die slaapt in de middag ook maar een uur max 1 1/2> Dus dat word geen slaapje voor mij
    Zal je natuurlijk zien, hij slaapt nu al 3 uur, is toch niet te geloven he :S

Hier was het ook altijd tanden drama, ik zie al weer tegen de laatste kiezen op hoor, die moeten ook al snel komen volgens mij, pfffff. Kan er ook nog wel bij natuurlijk

Laten huilen, gelukkig werkt dat over het algemeen bij Quinn dus wel, hij heeft ook fase's dat het gewoon echt niet werkt hoor. Dan moeten we hem er dus echt uit halen, laten drinken en gaat hij weer gewoon slapen.

7. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lovely mijn lieve kleine draakje is 9 1/2 maand.

Ondertanden was hier ook geen feest, maar inderdaad die boventandjes zijn echt heel erg.

De arts op het CB zei tegen mij dat de meeste kindjes pas echt doorslapen met anderhalf jaar.
    Van de week sprak ik weer iemand van wie het kindje doorsliep vanaf 8 weken (kindje is nu 9 maanden). Ze had AL 2 nachtjes niet geslapen en het brak haar echt op. Ik kan het haar ook niet kwalijk nemen hoor. Vroeger was ik ook kapot als ik 2 nachten slecht sliep, maar je lichaam past zich aan, al ben ik bang dat de reserves hier ook een beetje op zijn. Die griep was de druppel.

Merk ook dat ik af en toen een beetje down ben, hebben jullie dat ook weleens?

8. LovelyDK

Elin dat herken ik heel goed! Vooral als er een paar zwaar dramatische nachten achter elkaar komen voel ik me écht niet happy!

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    heel herkenbaar hoor, je loopt echt op je tandvlees.

Ik ben echt door mn hoeven gezakt toen Quinn vorige week werd opgenomen, alle emotie's kwamen er uit.
    Ik ben nog steeds erg moe, kan een gat in de dag slapen, werkelijk waar.
    Zit dan ook niet voor niets al 2 weken thuis, al dacht mijn baas dat ik deze week al weer zou beginnen (die heeft dus geen kinderen)

10. LovelyDK

Ikke, mensen die geen kinderen hebben kunnen zich dit beslist niet voorstellen! Vooral jou geval niet, wij zijn al allemaal kapot laat staan als je kindje ook nog regelmatig zo ziek is...

Hoe is t nu met m?

11. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    herkenbar hoor elin, ik ben op het moment ook alles behalve happy... en zie overal zooo tegenop.
    vind het ook echt heel knap dat sommige van jullie nog veel langer volhouden dan mij!

wij hebben het laatste tijd veel over een 2e, vriend wil al heel graag omdat hij zoiets heeft van het is nu toch al bout met slapen dus het kan haast niet erger en dan zijn we er meteen vanaf.
    ik heb alleen zo genoten van mijn 1e zwangerschap... had echt 0 kwaaltjes en ik ben bang dat ik er op dit moment echt niet van kan genieten.

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik loop er vaker tegen aan hoor, mensen die mij/ons niet snappen. Heel vervelend.
    Ik krijg ook vaak een gezicht van is Quinn alweer ziek, ook dat wordt naar mijn gevoel bijna niet meer geloofd.
    Als of ik er op zit te wachten, bepaald niet.
    Zelf mn huisarts noemt ons al bij de voornaam, zo vaak zijn we er al geweest.

Met Quinn gaat het redelijk nu, na ruim 4 uur slapen heb ik hem met pijn en moeite wakker kunnen maken.
    HIj is nu wel lekker aan het spelen, maar ook dankzij een zetpil die ik uit wanhoop maar gegeven heb omdat hij maar bleef piepen vanmorgen.

13. raspberry

Dat down voelen is heel herkenbaar. Ik kan door vermoeidheid echt zo ontzettend nergens meer zin in hebben... dat ik dus de beetjes tijd die ik heb maar een beetje achter de pc hang en verder niks doe. Want meer puf heb ik dan gewoon niet, en het lukt me dan ook niet meer om te bedenken hoe ik dingen zo zou kunnen organiseren dat ik wel iets leuks kan doen, (bijvoorbeeld even achter de naaimachine, of lekker even schilderen (schilderijen dan he? ;), wat lekkers koken of bakken....)
    En doordat ik daar dan niet toe kom, ga ik me eigenlijk nog meer depri voelen, beetje negatieve spiraal.

Heb me dus voorgenomen dat ik donderdagmiddag als Thirza naar de gastouder is lekker even ga naaien of schilderen :) Iig een hoekje op zolder zo inrichten dat ik zelfs voor een half uurtje zo aan de slag zou kunnen :) Slapen komt dan wel samen met Thirza, morgen, vrijdag, zaterdag...
    Heb me trouwens nu al voorgenomen dat ik volgende week ook nog niet aan het werk ga. Gewoon ff tijd voor mezelf maken en volgende week maandag en donderdagmiddag ook even de tijd voor mezelf hebben :)

O, en hier dus nog ff geen tweede! Ik ben tijdens de zwangerschap 7 maanden misselijk geweest en vervolgens kwam ik met bekkeninstabiliteit te lopen (deed een half uur over een rotstukje van 5 minuten hier naar het winkelcentrum). Kon toen helemaal niks meer, elke dag een boodschapje in het winkelcentrum om in hemelsnaam maar in beweging te blijven, en dan was ik total-loss. Ik durf dus op dit moment een zwangerschap echt niet aan!!! Vind het al eng genoeg als ik straks weer in goede doen ben... :(
    Wij wachten dus nog een jaartje sowieso...

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij moeten ook echt nog niet aan een tweede denken op het moment.
    We maken al genoeg mee met Quinn, de bevalling was een drama, we zijn voorlopig even genezen

15. raspberry

Oja, de bevalling... die heb ik verdrongen geloof ik :(
    Hoop ik, kan ik beter zeggen, hahaha.

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Zo ben ik ook weer ffies.
    Mn kleine boef en ik hebben net gedoucht/gebaddert(Ik douche hij badje) En nu hangtie op de bank in zn pyama.
    Eigelijk wil ik hem graag om half 8 naar bed doen maar ben veeel te bang dattie dan supervroeg weer wakker is.
    Nouja gisteravond ging hij half 9 en vanmorgen was het ook 6 uur dus...Zoveel zegt het niet.
    Geloof dat ik hem zo maar weg ga brengen ;)

Een 2e...Toen Tygho 4 maanden was had ik echt kriebels maar ben zoooooooooooob blij dat we daar niet aan toe hebben gegeven.
    zou toch werkelijk slopend zijn.
    Kan dit al amper volhouden(Al is het nu toch echt wel verbetert)

17. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ohh zo fijn dat ik hier herkenning vind. Ik heb echt de hele middag tegen mijn tranen gevochten, zo moe was ik. Maar ik wilde niet verdrietig zijn waar mijn zoontje bij was. Ik was zoooo blij toen mijn man thuis kwam.
    Ik was vandaag ook zo blij dat het slaaptijd was voor mijn zoontje. Ik voel me dan zo schuldig tegenover hem want ik moet juist van hem genieten en het is zo'n engeltje (overdag dan he, 's nachts een bengeltje), maar ik dacht alleen maar 'ga maar slapen'.

Rozemarijke: goed dat je tijd voor jezelf maakt. Ik moet dat ook maar eens gaan doen....

Ik wilde eigenlijk ook snel een tweede, maar zoals ik me nu voel, moeten we nog maar even wachten, want een zwangerschap trek ik niet. Laat staan dat we energie hebben om er aan te werken. Haha. Had het wel heel leuk gevonden twee kindjes die in leeftijd weinig schelen.

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Geeft toch niks.
    Ik ben soms ook blij als het bedtijd is hoor.
    Dat ik eventjes niet op hoef te letten en constant achter hem aan moet rennen.

2kindjes kunnen we in dit huis ook niet kwijt en we willen niet nu weer een huurwoning waar we duizenden euro's in steken en toch niet jarenlang blijven wonen.
    Dus we blijven nog lekker zeker nog 1,5 jaar hier.
    En dan hopelijk zijn we financieel in staat tot kopen.
    En dan...kan er een 2e kindje komen :p
    En dan zal Tygho toch al wel een beetje gekalmeerd zijn ;) *hoop ik*

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hihi Mams dat hoop ik ook.
    Ons streven is dat hij doorslaapt als hij 18 is. Haha. Maar dan liggen wij wakker omdat hij laat thuis komt!
    Ik heb nu ook besloten dat mijn (en zijn) nachtrust belangrijker is dan dat hij in zijn eigen bedje slaapt, dus als het elk uur bal is dan neem ik hem in bed en blijft hij gewoon bij mij slapen.

Slapen jullie kindjes in een eigen kamer of bij jou op de kamer?

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Tygho slaapt op zn eigen kamer, maar als het echt prut is, komt hij bij ons in bed.

Deel Deze Pagina