Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier slaapt Quinn op zijn eigen kamertje
    Hij pas 1 keer bij ons in bed geslapen en dat was van het weekend toen hij zo ziek was.

2. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hey dames,
    ik kom ook maar even vertellen dat ik helemaal down voel!!!
    Ons kleine wondertje slaapt de afgelopen dagen nog slechter hij wordt elke kwartier wakker lijkt het net. Uiteindelijk vanacht toch maar tussen ons gelegen en rond 4 uur begon hij heel ontroostbaar te huilen. Op een gegeven moment kon ik er niet meer tegen.. en ja hoor wondertje was aan het huilen en mama ook. Ik was ook een beetje boos... achteraf vind ik het zooo sneu maar op dat moment denk je daar niet aan je denkt slaap nou een keer door en het duurt maar zooo lang. Pffff soms weet ik het ook helemaal niet meer wordt er zooo verdrietig van..
    ik weet ook echt niet wat hem dwars zit hij is al bijna 1 jaar en heb tot nu toe echt niet meegemaakt dat hij heeel de avond sliep er is altijd wel wat aan de hand!!!

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    lieve meiden, schroom alsjebliefd niet om te huilen waar je kleintje bij is hoor.
    Heb ook die momenten en leg het Quinn uit, of hij het nou snapt of niet, maar opkroppen van emoties is heel erg zwaar.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nee meiden schroom ajb niet om te huilen waar je kleintje bij is.
    Papa en mama horen geen emotieloze robots te zijn.
    Gewoon uitleggen waarom je verdrietig bent!

5. 078mama

078mama Niet meer actief

Wat onwijs naar dat jullie allemaal zo op zijn! Lotte is natuurlijk ook een slechte slaper maar ik heb wel 1 voordeel dat ze zowel 'sochtends als 's middags nog ander half uur slaapt! Ik leg haar gezellig bij me in bed zodat ik zeker weet dat ze goed slaapt en zo slaap ik op mijn vrije dagen nog 3 uur bij. Ik heb dus geen vermoeidheid of down gevoel maar snap het heel goed!!

Lotte had vorige week nog geen enkele tand en dit weekend kwamen haar 2 ondertanden door en nu zie ik haar 2 boventanden door komen! Gaat hard ineens. Ik merk er niets van maar als ik hier lees dat die boventanden zo'n drama waren dan duim ik maar voor vannacht.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Beatrice: als ze van de ondertandjes geen centje pijn hebben, vallen de boventandjes meestal ook wel mee :)
    't Is meer dat als ze wel last hebben van tandjes, dat de boventandjes erger zijn dan de ondertandjes...

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    precies

Ik heb in het zkh vorige week ook zoveel gejankt, leek wel een klein kind, QUinn leek er niks van te snappen, heb het hem uitgelegt en toen was hij rustig.

kindjes snappen meer dan je denkt

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

En als ze wel last heb...dan behoed je maar voor de hoektanden en de kiezen....

Ikke, ze snappen idd veeeel meer dan je verwacht.
    Gewoon overal tekst en uitleg bij geven!

9. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Lieve meiden, wat vervelend om te lezen dat sommige kindjes zo ziek zijn of zo slecht slapen dat zij, maar ook jullie er last van hebben. Heel veel sterkte!

Hier gaat het sinds ze in een campingbedje slaapt zoveel beter. Ze is errug vroeg wakker (5.30 uur), maar slaapt wel door. Ik alleen niet...ben helemaal van slag...stom hoor. Het weekend weggeweest met mijn man, maar heb zo slecht geslapen.

Merk wel aan haar dat sinds de verwarming aangaat dat ze weer meer last krijgt van eczeem en sneller verkouden is, dus hoop niet dat ze weer last van haar ademhaling krijgt. Nou ja, eerst maar genieten en niet teveel "beren op de weg" zien.

Slaap ze!

10. 078mama

078mama Niet meer actief

Hoe is het toch iedere keer mogelijk dat als Lotte een keertje aardig slaapt ikzelf heel de nacht wakker ben omdat ik lig te hoesten? Om gek van te worden!!

Hoe zijn jullie nachten gegaan?

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    HIer redelijk, Quinn wakker zo rond 2 uur, laten huilen (5min regel) is op het moment echt niet mogelijk vanwege het hoesten
    Dus lekker flesje gegeven en erug naar bed, en meneertje was om half 8 weer wakker.

Beatrice, vervelend is dat he.
    Ik moet zeggen ik ga er nu pas een beetje aan wennen, maar ja ben dan nog steeds zo mo, kan overal ter plekke in slaap vallen hahah

12. raspberry

Hier ging het eerste deel van de nacht goed. 19.45 sliep ze, 22.45 weer wakker, paracetamol gehad en verschoond, gevoed en weer terug op bed nadat ze bij mij in slaap was gevallen.
    Om 2.40 weer wakker en toen viel ze bij mij eerst wel in slaap, maar toen ik 'r terug wilde leggen, werd ze wakker en daarna ging ze nooit meer slapen :(
    Nouja, nooit.... twee uur later pas, dus ik sliep zelf rond 4/4.15 pas weer :( Gelukkig heeft ze toen wel tot half 8 geslapen, maar pff...
    Geloof dat het -ondanks de paracetamol- een combi was van tandenpijn en honger, want uiteindelijk heeft ze dus om kwart over 3 nog eens gedronken en is toen rustigjes aan in slaap gevallen.

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
  14. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    vanacht was een compleet drama.. heb geen eens zin om uit te leggen.
    zit nu op mijn werk, waar ik ga proberen deze dag te overleven.

fijn om te lezen dat jullie er ook wel eens helemaal doorheen zitten! voel ik me niet zo alleen!

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier is de nacht goedgegaan.
    Helaas heeft Harmen zo'n lompe wekker (anders kan hij niet wakker worden...en nog mep ik hem elke dag uit bed:p) Dat Tygho er vaak ook wakker word.
    Vandaag was eht dus ook weer half 7.

Bij tandjespijn raad ik aan om chamodent(tabletjes zijn super als je kindje goed kan kauwen) en dentinox te combineren.
    Gaf bij Tygho veel verlichting.

16. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Hier ook weer drama na twee goede nachten aaaahhhhh :x
    Het begon ergens om 01.00 uur met mijn dochter die voor de miljoenste keer dacht dat er een leeuw in haar kamer zat ;) en vervolgens heeft zoonlief goed zijn best gedaan om de rest van de nacht ons wakker te houden. Zucht. Laatste vakantiedag.

Ik ga vanmiddag even sint-shoppen.

17. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    oh en twee kinderen na elkaar (vooral zo'n moeilijke baby erbij) raad ik iedereen af. Waar ben ik aan begonnen en kan ik hem nog verkopen? Dat heb ik veeeeeel gedacht de eerste drie maanden. :)

De overgang naar twee is veel groter vond ik.

18. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    maar ik ga er toch eigenlijk wel van uit dat de 2e een heeeeeel makkelijke baby wordt... het kan niet zo zijn dat we daar 2 x pech mee hebben ;)

19. raspberry

Haha, manlief en ik concludeerden net ook al dat op basis van DK's weetje (35% van de kids slaapt tot 2 jaar nog niet door), de volgende wel snel door zou moeten slapen...
    De kids van mijn man zijn altijd makkelijke slapers geweest (met een paar weken al doorslapen), Thirza is moeilijk, (dus zij is die 1 op 3 kids die niet doorslaapt), dus de volgende moet weer makkelijker gaan.
    En bovendien vind ik dat ik het na deze drama's wel verdiend heb, een makkelijk kid :D

Maar ben idd regelmatig bang dat nummer 2 net zulke drama's gaat krijgen, en my goodness, dat zijn momenten dat ik overweeg om het hier maar bij te laten.
    Maarja, dan bedenk ik me weer dat Thirza dan enig kind is en dat vind ik geen fijn idee, (zeker niet voor later als wij zouden komen te overlijden), dus tja... toch nog maar een keer.
    O, en op hele slechte momenten ben ik dan als de dood dat nummer 2 niet nummer 2 wordt, maar nummer 2 en 3 (we hebben een aantal tweelingen in de familie, zowel eeneiig als twee-eiig, dus we lopen wel enig risico zeg maar...)
    Was bij de eerste echt bij Thirza zoooo blij dat het er maar eentje was... hahaha, nou, ze bezorgt ons werk voor 2! :(

20. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Haha Rozemarijke ik wilde altijd een tweeling, maar ben nu toch wel heeeel blij dat het er eentje is.
    Ik heb eigenlijk dus een heel makkelijk kind, alleen een heel moeilijke slaper. Verder vindt hij alles best, is gezellig, lief, vrolijk, maar slapen drama.
    Ik ben weer een beetje bijgekomen, zoonlief gewoon in bed genomen, ik had geen zin om er 10x uit te gaan. Hij werd wel een paar keer wakker, maar aai over de bol en weer slapen.
    Voel me al een heel stuk beter en heb besloten dat ik binnenkort met manlief een weekendje mezelf ga laten verwennen in een thermae.
    Mijn moeder komt dan hier in huis een dag en een nacht oppassen.
    Dames, veel sterkte allemaal weer vandaag. Ik zit nog in de ziektewet, dus ik ga zo nog ff plat!

Deel Deze Pagina