En oja... omdat we nu met eliminatie en provocatie bezig zijn, is het ook nog even zien of Thirza straks gaat reageren op kippe-ei. Mocht dat het geval zijn, dan is er toch wel een rechtstreeks verband te leggen met de vaccinaties, vanwege het feit dat een deel van de vaccins op/in kippe-eieren (of de schaal van) worden gekweekt ofzo.
Ik hoop dat ze dan in dat geval wel die tabletjes mogen geven die ik vroeger altijd kreeg. Dat haalt de "scherpe randjes" van de vaccinatie af. Je hebt er dan nog steeds wel last van maar mijn arm zwol niet meer op als een tennisbal na de griepspuit. En wie weet hebben ze nu een alternatief, want dat maakt de vaccinaties wel dubbel vervelend!
Tja, als ze toch allergisch reageert op kippe-ei, ga ik opnieuw eens overleggen met het CB. Niet alle vaccinaties zijn daarop gekweekt. De DKTP wil ik bijvoorbeeld wel afmaken, ben ik inmiddels achter, eventueel verder zonder de kinkhoest (ze heeft die tenslotte inmiddels 3 keer gehad), maar de BMR... die is eigenlijk vooral bedoeld om volwassenen te beschermen. Ik heb zelf gewoon alledrie de ziektes doorlopen als kind, ben daar ziek van geweest, maar nu dus wel voor de rest van mijn leven immuun. Dat is met de vaccinaties niet eens het geval, heb ik begrepen... Nouja, we zien wel. Eerst maar eens goed elimineren en dan straks aan de provocatie
@Lovely, dat is zeker heerlijk. Maar het is ook wel eens anders geweest. Maar zo bont als K. het maakt is het hier de laatste tijd niet meer geweest.
Devy was het een geplande KS of nadat je bevalling al was gebeuren? Als het namelijk is nadat je al was begonnen is gebeurd dan kan een osteopaat juist heeeel veel baat hebben. Dat was bij mij het geval en door de verkrampingen van het lichaam heeft je kindje zich opgemaakt voor de draai maar deze toch niet gemaakt. Dan is er een natuurlijke beknelling... Rozemarijke ik hoop dat je snel zekerheid hebt! dit lijkt me ook niet echt lekker.
Hier heeft Thirza waarschijnlijk kiss opgelopen toen door het lange ingedaald liggen in combinatie met mijn erg strakke buik. De bevalling was ook niet optimaal voor haar, maar dat lange ingedaald liggen is voor die kleintjes dus ook niet zo fijn... Nou, onze eerste volledige-borstvoedings-dag is in het water gevallen... we zaten vanavond te eten en Thirza viel gewoon echt op mijn bord aan. Eten! Tja, we hadden spercieboontjes en ik weet toch wel vrij zeker dat ze daar niet allergisch voor is, dus heb haar maar wat gegeven... in de hoop dat ze dan vannacht niet elke anderhalf uur wakker wordt Is gewoon niet meer te doen op deze leeftijd, enkel bv... Heb dus bedacht dat ik de komende dagen haar wel gewoon een groentehap ga geven, maar dan dus van alleen boontjes. Kijken of die haar na een paar dagen de neus uit gaan komen We zullen zien. Ik hoop idd wel dat eea snel duidelijk is, want sjonge, ik mag echt bijna niks meer En, al meiden die tegen de nacht opzien? Ik wel een beetje Ben best wel bang dat ze nog een heleboel honger heeft na vandaag
@devi gefeliciteerd met kyra. en een ks kan ook wel wat gevolgen hebben ze kunnen een gemis hebben da ttot het 4e jaar kan duren.. hier een ks gehad met 41+5 na ingeleid te zijn en de ontsluiting na 12uur niet verder kwam dan 5 cm en geen weeen meer had. en een algehele nacrcose omdat ik niet goed op de te hoog gezette ruggeprik reageerde.. hier afgelopennacht een goeie nacht gehad hij is maar 1x wakker geweest... hier is het vanaf de geboorte al een drama geweest! hij had heel veel krampjes en om het te kalmeren gingen we rondjes lopen met het gevolg dat hij alleen in slaap gewiegd wou worden.. zo is dat tot 6 maanden gegaan (jullie zullen wel denken wat lomp) nou dat was het zeker ik doe het nooit meer bij een 2e.. waar hij hier ook heel vaak van wakker werd is van de krampen heeft tot 11 maanden geduurd..
@ Beatrice Hmm dan moeten we toch maar eens gaan kijken naar een osteopaat want de bevalling was al 10 uur op zijn minst bezig (heb waarschijnlijk door het echte begin heengeslapen). En ik had ook al vanaf 3 cm af en toe persweeën die alleen maar heftiger werden zonder dat de ontsluiting goed vorderde. Vandaar dat het ook een spoedkz is geworden want de Kyra's hartje kon al dat 'geweld' niet meer aan. @Rozemarijke Ik zou er ook niet aan moeten denken om nog alleen bv te moeten geven want als Kyra is erg dol op haar eten. Als ze al denkt dat iemand iets te eten heeft hangt ze al aan de broekspijp/rok en maakt ze zo'n smakkend geluid. Ik kan me niet voorstellen dat sperziebonen zo allergeen zouden zijn, dus hopelijk is het zo op te lossen. Om de een of andere reden zie ik op het moment niet echt tegen de nachten op. Waarschijnlijk omdat ze nu iets langer uitslaapt en ik merk het verschil echt wel tussen om 5.30 wreed uit mijn slaap gerukt te worden of om 8.00 uit bed te moeten. Maar in jouw geval zou ik het ook hebben hoor! @Bulldog Ik denk eigenlijk helemaal niet dat je lomp bent geweest. Op het moment dat je kleintje zo'n last van iets heeft ga je zoeken naar oplossingen. En als je iets anders had geweten dat hielp had je dat waarschijnlijk wel gedaan. Ik zou persoonlijk niets veranderen aan de manier waarop we het met Kyra hebben gedaan terwijl er zat mensen zijn die zeggen dat we haar verwennen. Tsja het komt de nachtrust van ons en Europa ook niet ten goede als ik haar hele nachten laat krijsen. Ik ben het niet eens met dat ik haar verwen maar dan nog: beter een verwend kind dan een verwaarloosd kind.
@Bulldog: ik zou er ook niets aan veranderen hoor... een kind dat ergens last van heeft, gaat niet slapen als je het negeert. Dat werkt bij kids die even tijd nodig hebben om prikkels te verwerken, of kids die vroeg doorhebben hoe ze aandacht moeten vragen, maar niet bij kids die pijn hebben! Dat je steeds getroost hebt, zorgt er alleen maar voor dat je kindje zich veilig aan je heeft kunnen hechten! @Devy: haha, houdt ze heel Europa wakker? Hier ws ook wel als ik haar zou laten brullen, wat ik dus ook niet doe. Nu hebben onze buurtjes het tenminste ook aangedurfd om voor een kleine te gaan, (ze schijnt rond Thirza's verjaardag uitgerekend te zijn: we hebben geen contact met ze, maar de overbuurvrouw wist me dat te vertellen LOL). Nou, ga n og ff bankhangen en dan op bed
Devy dan denk ik dat je er inderdaad best wel goed aan kan doen! En ach baat het niet dan schaat het niet! In vele gevallen krijg je het terug van de verzekering en de behandeling is alles behalve vervelend voor je kindje. Lotte lag echt altijd te lachen daar! Klinkt trouwens wel heftig allemaal. Ik kreeg op woensdag een geplande ks maar madame vond het op maandagnacht wel welletjes. Toen heb ik nog 9 uur op een ok moeten wachten. De weeen waren nog niet zo super heftig vond ik maar ik ben toch tot 8 cm gekomen! Maar oke, het ontspant wel lekker als je weet dat ze er zo aankomen om binnen 20 minuten je dochter op de wereld te zetten. Bulldog ik heb Lotte ook echt heeeeeeel veel en lang is slaap gelopen, gesprongen en gekeken haha. Alleen als ze eens een dagje geen krampen had ging ze rustig slapen. Het ging trouwens wel altijd heel snel, binnen 10 minuten na de fles was ze vertrokken. Rozemarijke ik denk ook dat een boontje wel kan hoor! Zou ik ook doen. Lotte zou het trouwens prima vinden alleen maar melk. Zie hoor je nooit om eten (behalve als je zelf een koekje eet)
Heey!! Ik heb jullie verhgalen is zitten lezen en wat een respect! na zoveel maanden (zag sommige bijna 2 jaar) Elke nacht een paar keer je bed uit moeten, dat moet echt op breken. Kan je huisarts geen advies geven? en er is van vsm druppeltjes om rustig te slapen.. Succes meiden!
Ik ken alleen van vsm de pilletjes maar die werkte hier ook niet. En tja ik zou eigenlijk niet weten wat de huisarts kan doen aan dit probleem. Dan komen weer de, in mijn ogen, ouderwetse adviezen van laten huilen enzo. Ik moet ook wel bekennen dat ik er eigenlijk helemaal niet zo mee zit. Tuurlijk heb ik liever dat ze doorslaapt maar ik vind het ook weer geen ramp. Ik vind het meer vervelend omdat mijn man er zo gek van kan worden. Ik heb echt een super lieve man maar ik ben altijd zo bang dat hij het op de een of andere manier 1 van ons kwalijk neemt ofzo. Het slaat ook echt helemaal nergens op omdat hij helemaal niet zo is maar toch!
Nou, hier is de nacht niet heel rampzalig geweest Ze had om kwart over 7 gedronken en was om half 8 bij mij in slaap gevallen, en meldde zich pas tegen 10 uur weer. Vervolgens om half 12 en half 2, maar toen pas om half 5 weer. Blijkbaar dacht ze: als ik zo lang achter elkaar slaap, moet ik even wakker zijn, dus toen ben ik een uur bezig geweest met voeden (wilde eerst niet drinken, toen toch wel) en weer in slaap krijgen. Maar goed, vervolgens heeft ze dus van half 6 tot half 9 nog geslapen. Geloof dat ze wel een keer wakker is geweest rond 7 en dat ik nog gedacht heb: Sh*t, veel te vroeg bna zo'n nacht, maar ofwel is ze zelf weer in slaap gevallen en ik vervolgens ook, of andersom, maar om half 9 werd ik dus pas weer wakker van d'r. Beter, want daar tank je toch even van bij En hoe was het bij jullie? Oja, die druppeltjes doen we hier niet. We zijn al bij een echte homeopaat en als alles doorgaat zoals het gaat, heb ik nu toch wel hoop dat we richting doorslapen, of in ieder geval betere nachten, gaan
@Ks, klopt wat Bea zei... hier waws het een spoedkeizersnede na heeeeeel veel uren, maar helaas heeft de osteopaat niets voor ons kunnen betekenen @Bulldog hier een soortgelijk verhaal, na 36 uur had ik nog maar 5cm en hebben ze mijn prins gehaald... @Devy, hier zegt ook iedereen dat het 'gewoon mijn eigen schuld' is... had ik hem maar moeten laten huilen en in zijn eigen bed moeten laten liggen... wat een onzin... @De VSM pilletjes zijn hier ook al geprobeerd, niks geen baat Onze nacht was mwaa.. meneer ging om 22.30 slapen, kwam toen om 01.00 en om 03.30.. daarna om 07.00 en om 08.00 eruit... niet slecht!
Hier ook een mwaa nacht. Niet slecht, maar omdat papa ook wil proberen om Kyra weer terug in bed te krijgen wat niet lukte mocht ik weer eens fijn aan de bak voor ongeveer 45 minuten. Ze hoeft niet meer speciaal bij mij te drinken, maar om de een of andere reden is papa toch net té anders voor Kyra. Haar naar bed brengen lukt hem wel, maar als ze 's avonds/nachts wakker wordt is mama toch wel favoriet. Wij hebben het er ook niet over gehad met de huisarts of CB arts. Inderdaad omdat ze waarschijnlijk alleen maar adviezen geven die niet werken voor Kyra (en ook niet voor ons). En ik ben er ook minder happig op om op eigen initiatief die pilletjes te gebruiken. Niet dat ze kwaad kunnen, maar ik ben gewoon niet zo weg van medicijnen (met tijden voelde ik me net een pillendoos omdat ik er zo veel moest slikken). En dus geef ik het ook liever niet aan mijn kleine frups als het niet écht nodig is medisch gezien. Als een (homeopatisch) arts iets voor zou schrijven en ik precies op de hoogte ben van de werkzame stoffen en dergelijke vind ik het ook net wat anders. Ik zit er zelf met tijden heel erg mee. Als ik echt moe ben en college heb waarvan alleen de reistijd al 4 uur is (het half uur niet meegerekend dat ik haar naar oma breng) en ik dan nog op moet letten in de collegezalen is het soms echt teveel. En op andere dagen kan het me geen bal schelen en vind ik het een fijn idee dat ik nog kan controleren of ze het 'nog goed doet'. Het is echt zo'n dubbel gevoel.
Pilletjes of druppeltjes worden hier ook niet gebruikt. Dat vind ik dan weer net te 'drastish' of zo. Vanacht hebben we hier overigens een goede nacht gehad. Demi is wel erg verkouden. Ze is nu 1 en gaat naar het KDV maar is bijna altijd verkouden (behalve de zomerperiode dan). Maar nu het weer iets minder wordt is het meteen weer gesnotter. De HA zei vorig jaar dat ze het eerste jaar weerstand opbouwen en daarna zijn ze bijna niet meer verkouden. Nou mooi wel dus. Vind het zo naar voor haar. Moet telkens haar neus afpoetsen maar ja dat wordt natuurlijk ook gevoelig en dan vind zij het ook niet meer leuk.
Dat te drastisch heb ik ook ff gedacht, maar die kindival zijn puur homeopatisch... baat het niet dan schaadt het niet!
Als ik om 5 uur 's ochtends de keuze heb om door te slapen met een homeopatisch middel dat zeg ik direct ja! Dan maar drastisch maar helaas, het werkte niet! Lotte ligt nu alweer lekker te slapen. Waarschijnlijk weer tot een uur of 2 a 3 en dan gaan we weer. geeeeuuuuwwwwww
HIer heb ik Thirza ook net in slaap. Was erg jengelig vanmiddag, wilde dan weer bij me zitten en dan toch weer staan, en dan toch weer zitten. Pfff. In slaap komen ging dus ook erg moeizaam Hopelijk tukt ze een beetje door vannacht...