Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ikke, toch altijd leuk om te horen!
    Devy, heel herkenbaar. Als de buren hard stampen en mijn zoontje wordt wakker, vervloek ik ze ook.
    Rozemarijke: nou dat is inderdaad een goed begin, jammer dat ze het in de nacht niet volhield.
    Lintje, wat een bijzondere namen. Ik vind Lobke trouwens ook best leuk. Haha.

Hier een redelijke nacht, tot 4 uur geslapen, zoontje wel een paar keer wakker, maar zelf weer in slaap gevallen. Van 4 tot 6 bij ons geslapen. Mag niet klagen en begin me weer een beetje mens te voelen.
    Ga vandaag maar weer eens naar buiten, voor het eerst in een week. FF frisse neus halen.

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    hier ook goed gegaan vanacht!
    hij lag er om 20.00 zonder fles (wou ie niet) in en werd om 00.30 huilend wakker.. ikke hem optillen en hij loopt leeg met onwijs veel geluid... diaree niet normaal. verschoond en bij ons in bed. wel uurtje wakker maar daarna lekker tot 06.30 (wekker) geslapen.
    ik voel me top.. en de reden daarvan is dat ik zelf al om 20.45 in bed lag :) en tot 00.30 al heerlijk had geslapen.....moet niet gekker worden zeg ;)

ikke fijn om te horen dat je manneke het zo goed doet op het kdv!

net bij het cb geweest. de arts vroeg heel lief hoe ik het vond om zo'n fel en actief en 's nachts wakker manneke te hebben...want dat leek haar best zwaar. op dat moment besefte ik eigenlijk pas goed hoe enorm blij dat ik ook al weer met gijs ben en dat al die vervelende kanten me eigenlijk geen reet interesseren :p

3. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ja Lob dat gevoel heb ik ook vaak hoor. Dan kijk ik naar hem en hoe vrolijk en lief hij is en dan ben ik zo gelukkig.
    En ooit gaat het heus wel over en slapen onze kindjes als roosjes en dan houdt nummer 2 ons wakker. Hihi.

4. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hi moeders,
    Het is even een tijd geleden dat ik voor het laatst even wat van me heb laten horen aangezien onze internetverbinding er een tijd uit heeft gelegen en ik moest dus even behoorlijk bijlezen.
    Tjee, wat vervelend zeg al die ziekte onder de kindjes maar ook onder de mama's ik hoop dat iedereen weer gauw opknapt.
    En dus ook nog veel wisselend nachten varierend van redelijk goed tot behoorlijk dramatisch.
    Ik heb eigenlijk ook wel een beetje moeten lachen om dat andere forum waar jullie op doelden. Ik bedoel hoe reeel is het nou eigenlijk om je al met doorslapen bezig te houden als het kind practisch net uit de baarmoeder is. Ach wie weet gaan die mensen ook nog een lange weg van weinig slaap tegemoet en dan gaan ze nog spijt krijgen dat ze zich er al zo vroeg druk om zijn gaan maken.
    Als ik zelf terug kijk denk ik dat het me echt begon op te breken toen Julia een maand of 9 was, toen begon het toch echt wel te piepen en te kraken. En net als jullie werd ik ook niet echt een blijer mens van het gebrek aan slaap en dan heb ik het nog heel mild uitgedrukt hoor.... Pfff.... nee dat is geen pretje.
    Wat dat betreft, hoe raar dat ook klinkt, is mijn operatie wel goed geweest omdat ik twee weken lang gedwongen ben geweest om rustig aan te doen en veel te slapen. Ik ben aan mijn baarmoeder geopereerd en mocht daarom ook heel weinig tillen. Mijn man is in die periode de nachten gaan doen en die kan echt wel wat strenger zijn dan ik ben. Hij heeft toen met zichzelf afgesproken dat hij Julia er in de nachten niet uithaalt en geen flesje meer geeft (wel natuurlijk even checken of ze fysiek verder oke is, nu geen tandjes, geen ziekte etc). Volgens mij heeft hij dit strengere beleid opgepikt toen hij alleen met JUlia bij het CB was en hij is dit dus geen uitvoeren.... En tja, wat is wijsheid, ik weet het niet, maar sindsdien gaat het in de nachten aanzienlijk beter. We zullen natuurlijk nooit helemaal weten of het daarmee te maken heeft, maar elke nacht dat er hier doorgeslapen word, daar prijs ik me echt super super dankbaar voor. Ook omdat ik me realiseer dat het zomaar weer over kan zijn, want de gebruiksaanwijzing... nee ook die hebben we hier nog steeds niet echt gevonden.
    Vanavond moeten man en ik allebei naar een feest/receptie van ons werk en slaapt Julia bij mijn broer, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.
    Ik hoop dat jullie allemaal een rustiger nacht gaan krijgen!

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    vlindertje wat fijn dat er verbetering is bij jullie.

Je hebt zo te lezen wel een heftige periode achter de rug.

Veel plezier vanavond!

6. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Dank je wel mams, we gaan er zeker even van genieten. Wel jammer dat we beiden een andere party hebben maar voor de ontspanning is het wel goed.
    Het is idd wel een heftige periode geweest; dit was de derde operatie aan mijn baarmoeder, dus nadenken over een tweede kindje zit er voor ons uberhaupt helaas nog niet in... maar goed, we geven de hoop niet op, deze operatie is aanzienlijk beter verlopen dan de vorige keren. En hoop doet leven!

7. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh Vlindertje, heftig hoor! Maar fijn dat de nachten nu beter gaan. Dat kun je nu wel gebruiken.
    Herkenbaar dat het je ging opbreken toen Julia 9 maanden was. Mijn zoontje is nu bijna 10 maanden en ik zat er ook van de ene op de andere dag helemaal doorheen.

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat fijn voor je dat het nu beter gaat Vlindertje. Hoop doet inderdaad leven en ik hoop dat het nu allemaal goed is. Operaties zijn nooit leuk, maar des te minder als het herhaald moet worden.

9. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Pfff. Vlindertje.. lijkt mee ook zwaar hoor, herstellen en verzorgen en dan ook nog een nietslapertje ;)

Refluxmamas: Geven jullie medicijnen voor/na/tijdens de voeding? Op een bepaald tijdstip, tijdstippen? Welke medicijnen? Het is zo gek.. zodra ik T zijn medicijnen heb gegeven kan ik hem wegleggen en dan valt ie in slaap. De andere keren na de voeding (dus zonder medicatie) heeft ie dat niet. Het begint nu wat op te vallen..

Ik gaf eerst voor de voeding, maar heb het idee dat het beter is als ik het na de voeding geef.. of ben ik weer wat illusies rijker?

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Baggernacht, meer heb ik er nie over te zeggen. En dit hoort mijn uitslaapdag te zijn, voor zover dat kan als je verantwoordelijk bent voor de eerste voeding maar manlief had het weer eens te laat gemaakt en kon zijn nest niet uit... baggervent!

Nee hoor ik heb helemaal geen ochtendhumeur. ;)

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    vlinder jeetje heftig zeg!!
    Wel goed dat je man het zo goed heeft opgepikt.
    Heb je een fijne avond gehad en hoe is het logeren gegaan?

Lintje welke medicijnen heeft hij?
    Was even diep nadenken hoe wij het gaven, hij kreeg losec en motilium en die kreeg hij een half uur voor het eten en de losec kreeg hij in de ochtend voor het ontbijt.

Maar als hij beter slaapt als het na zijn eten geeft zou ik dat gewoon zo doen, misschien valt de medicijnen ze zwaar op zijn maag.

Hier een redelijke nacht gehad, 1x was Quinn zn ooivaar kwijt, en vanmorgen was hij al om kwart voor 6 wakker.
    Normaal ben ik dan alleen mn bed uit, maar nu is mn man er ook uit, nou die had vanmij mogen blijven liggen, zit te kreunen ente steunen dat hij zo moe is, argggggggggg vent stel je niet aan.

Maar goed hou mn hart een beetje vast aangezien de klok een uur terug gaat word hij straks dus om kwart voor 5 ofzo wakker, dat word zwaar!! maar goed zie het wel

12. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    avond was hier ook bagger, maar de nacht wel redelijk.
    ben ook echt benieuwd wat ie morgenvroeg gaat doen... vanmorgen was het 6 uur maar hij lag al in ons bed en ik denk daardoor toch nog even tot 7 uur in slaap gesukkeld.

wij gebruikten alleen zantac tegen de reflux. ik gaf dat 's ochtends voor het eten en 's avonds voor het eten.

hier vanmorgen ook zo'n waardeloze vent devy ;)

13. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Vandaag een beetje rekken en strekken met de tijd en hopelijk hebben de kinderen dan niets in de gaten (oke, illusie 345).

Ik heb Losec. Gisteravond een uur na de voeding gegeven en zowaar weer een redelijke nacht. Het was 18.00 - 03.00 en 07.45 met voeding en nog 3x speen er in. Dat is wel te doen. :) (mijn man heeft de spenen er in gedaan.. en ik de nachtvoeding, voel me uitgeslapen :D )

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook een baggernacht. Eerste helft ging wel goed, (20 slapen, 22 wakker, 2 wakker, toen 4 wakker). Maar vervolgens sliep ik rond 5 pas weer en werd Thirza om half 6 weer wakker. En om kwart over 6. Toen maar bij me gehouden en toen heeft ze nog tot half 8 geslapen. Maar ik dus niet meer :(
    Ze had net ook een enorme diarree-luier, is overduidelijk niet lekker... Hopelijk is het snel weer over, hebben morgen een verjaardag en zou anders de zoveelste keer zijn dat ik thuis zit met een ziek kind, terwijl ik gezellig op een verjaardag had kunnen zitten :( (Want ik ga haar dat toch echt niet aan doen, die drukte, als ze niet lekker is. Als ze goed in 'r vel zit, is het al heftig genoeg voor Thirza, zulke drukte).

@Devy: ik geloof dat ik in jouw plaats m'n vent er wel letterlijk uit had kunnen schoppen! Dat wist ie toch van te voren? Nou, 's avonds een vent, 's ochtends dan ook hoor!

@Ikke; tja... mannen! Die van mij loopt ook zo snel te klagen. Mijn standaard weerwoord is tegenworodig: weet je ook eens wat ik doormaak, (gaat dus meestal over dat ie 's nachts een keer wakker is geworden van Thirza, of zoals woensdagavond dat zijn arm zo lam werd van Thirza die erop lag te slapen. Hij begint het door te krijgen inmiddels, dat als hij 1 keer al zo zwaar vindt, ik onderhand wel echt gesloopt moet zijn... ;))

15. 078mama

078mama Niet meer actief

Jeetje 3 operaties aan je baarmoeder. Dat is wel heftig zeg! Is het gerelateerd aan je zwangerschap?

Hier gaan de nachten de laatste tijd echt goed! Ze wordt maar 1 keer wakker en dan komt ze bij ons in bed en slaapt ze tot half 7 verder. Het is nog steeds niet perfect maar ach, we slapen! Jammer alleen dat die ene keer wakker ook vaak is als wij naar bed gaan en ze dan dus heel de nacht bij ons ligt.

Rozemarijke: HIer ook flinke spuitbroeken! Komt er geen tand aan? Of is het echt ziek?

16. 078mama

078mama Niet meer actief

o ja, Ikke: grrrrr mannen! Het is dat ze een groot pluspunt hebben als je kinderen wilt maar anders zou je ze soms toch buiten zetten! Mijn man is echt super met Lotte en in huis maar 's nachts "iets" minder haha

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja soms....... en dan krijg ik vaak als weerwoord ja als of ik niks doe overdag, pardon?! Nee ik zit de hele dag op mn luie reed, huishouden gaat van zelf, Quinn pakt en doet alles zeg enz enz argggggg

18. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hahaha wat ben ik soms blij dat ik geen vent heb :D

Hier een goede nacht.. meneer ging om 21:45 slapen, werd rond 00:00 even wakker en toen rond 04:00 en toen pas om 08:00 heerlijk!

19. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hahaha, ja mannen... daar kunnen we wel een apart topic over openen..... die van mij is een held in de nacht maar werkelijk een huishoudelijk drama en een tamelijk workaholic (heb ik toch ook nog wat te mopperen.....)
    Julia heeft vannacht goed geslapen bij mijn broer; ze werd alleen rond 2300 wakker door een hoestbui maar ging toen vanzelf weer slapen na een paar minuutjes huilen. Ik had ook tegen mijn broer gezegd dat ze haar liever niet uit bedje moeten halen en dat is dus gelukt. Wat ik overigens wel erg vervelend vind is dat je zelf zo gewend bent aan slecht slapen na 14 maanden dat als Julia goed slaapt of er niet is je alsnog bagger slaapt...Het zal wel even tijd kosten voor je lichaam weer gereset is.
    Ben trouwens ook benieuwd wat er gaat gebeuren als de klok wordt verzet; zitten we morgenochtend allemaal rond 05.30 nieuwe tijd beneden, hahaha.
    Ik heb het probleem aan mijn baarmoeder idd overgehouden aan mijn zwangerschap; het heet het syndroom van asherman en het houdt bij mij in dat mijn baarmoeder volledig verkleefd is en ik dus onvruchtbaar ben. Vier weken na de bevalling van Julia heb ik een stevige curretage gehad ivm placentarest en toen is dat dus ontstaan. Het is vrij zeldzaam maar wel een erg vervelende aandoening als je nog een kindje zou willen. Sommige vrouwen hebben een heel milde vorm en zijn na 1 ingreep al klaar. Helaas behoor ik tot de categorie zeer ernstig en heb ik dus nog een lange weg te gaan. Nu drie operaties achter de rug; twee mislukt en een beetje gelukt, ik weet niet wat er nog op ons pad gaat komen wat dat betreft en of ik uberhaupt kan 'genezen'maar ik weet wel dat we niet zomaar meer opgeven. Ik heb er al zo veel voor moeten doen dat ik nu ook doorzet. Ik kan mezelf dan achteraf iig niet verwijten dat ik er niet alles aan heb gedaan om nog kans te maken op een tweede wondertje.
    Nou goed, dit is een tamelijk lang verhaal geworden maar dan weten jullie iig waarom ik elke keer geopereerd word en soms dus uit pure wanhoop op de bank crash (hahaha, dat laatste was dus een grappige verwijzing naar een paar weken geleden). Deze moeder is door maandenlang slaapgebrek, twee narcoses, een mislukte ruggeprik en drie operaties soms een beetje te moe, hahahaha. Klinkt sneu, maar voel me gelukkig niet erg sneu.
    Hebben jullie trouwens nog leuke plannen voor dit weekend? Het weer ziet er een beetje triest uit, dus wij hebben hier nu niet echt wat gepland.
    Julia ligt nu op bed voor haar middagslaap dus ik ga zo even lekker onder de zonnebank, dan dommel ik altijd even fijn weg!
    Groetjes

20. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn ging om 10 uur uitgeteld naar bed, en wij dus ook maar, hij heeft ruim 2 1/2 uur geslapen, ik dus ook heerlijk!

Deel Deze Pagina