Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Nou hier was het een drama in de zin dat ze om half 4 nieuwe tijd klaar was met slapen! Pas om half 7 nieuwe tijd wilde ze weer slapen tot 8 uur. En daarvoor ben ik dus eerst met haar in bad geweest om haar lekker moe te maken!!! Ik kan niet wachten tot de zomertijd weer komt ;)

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Oh dat is balen zeg Beatrice. Zeker satéstokjes nodig gehad om je ogen open te houden. Ik weet zeker dat ik dat nodig had gehad. Vandaag als het kan even lekker rustig aan doen, dat heb je wel verdiend (en nodig).

Oh en dat van het nieuwe tv-kastje die hebben wij ook aangeschaft. Is een stuk relaxter nu ik niet elke 10 seconden Kyra met haar handen uit de dvd speler hoef te halen.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ideaal die deurtjes met een slot :p
    Vind het nu al geweldig!!!

Zo te lezen hebben de kindjes allemaal wel wat last van de tijdsverzetting.
    Hopelijk gaat het snel weer over.

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

@Ikke, probeer me idd niet teveel zorgen te maken maar kay eet 2 happen per dag ofzo... avondeten gewoon 0

Goede nachten hier zeg! Wou zeggen dat het hier ook zo was... meneer werd ontelbaar vaak wakker maar 'sliep' gelukkig wel tot half 8 nieuwe tijd...

5. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hi,
    KLedingbeurs wasg geslaagd, hahaha. Dat is weer een mooi tasje vol, hihi!

Lovely, als jouw kleintje wakker wordt, moet je dan elke keer heen en wat doen of kan je gewoon blijven liggen? Julia wordt ook best vaak wakker in de nachten, maar gelukkig hoeven we lang niet altijd heen. Dat vind ik nu echt zo onaangenaam nu het weer kouder is. Je koelt echt helemaal af en tegen de tijd dat je weer naar bed kan ben je zi koud en wakker dat je niet meer slapen kan.

Ik vraag me trouwens af hoe het bij jullie lukt dat jullie kleine in jullie bed slaapt. Bij Julia lukt dat dus echt niet; ze gaat dan eerst alleen maar met je spelen en rechtop zitten en later gaat ze alleen maar huilen. Ze snapt dat principe van samen slapen echt niet. Zou het kunnen dat dat zo is omdat ze het niet gewend is? Ik vind het namelijk soms wel zielig als ze bijvoorbeeld ziek is om haar alleen te laten in bed omdat ze dan pijn heeft. Maar als ik haar dan in bed neem komt er echt helemaal niets meer van slapen en gaat ze ook echt heel hard huilen. En dat terwijl het overdag een meisje is die erg van lichamelijk contact en nabijheid houdt, een echt knuffeldier dus!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Denk dat dat idd wel een kwestie is van gewend zijn of niet. En hier echt wel verschil als Thirza niet lekker is (dan wil ze juist wel bij ons slapen) of gewoon lekker in d'r velletje zit (dan komt er van slapen helemaal niks).
    Maar Thirza heeft eigenlijk van begin af aan met enige regelmaat bij mij in bed geslapen. Overigens zonder verdere veiligheidspoespas... gewoon lekker op mijn arm en half onder het dekbed (zodat ze wel overtollige warmte kwijt kan). Op een andere manier werkt namelijk echt niet, zoals bijv een boel mensen doen op het aankleedkussen tussen zich in. Dan kan ik 'r net zo goed in d'r eigen bedje laten huilen... ze zoekt als ze niet lekker is echt onze fysieke nabijheid en warmte.
    En aangezien ik toch maar half slaap met haar naast me... :) Blijkbaar 'lig' ik er dan toch de hele tijd op, dat zij naast me ligt. Dan draai ik verder ook niet enzo.

Thirza is over de hele linie trouwens ook een enorm knuffeldier. Knuffelt alles en iedereen helemaal kapot (als ze tenminste vertrouwd is met je).

Als het echt koud is 's nachts en ik moet er echt uit, schiet ik nogal eens gewoon maar even een vestje of m'n ochtendjas aan. Als ik ijskoud word 's nachts, duurt het pas echt weer een eeuwigheid voor ik slaap, (want dan moet ik eerst helemaal opwarmen en zo midden in de nacht helemaal moe duurt dat altijd een eeuwigheid. Laatst zelfs zo lang dat ik gewoon een trui over m'n pyjama heb aangetrokken en m;n soksloffen aan en zo onder het dekbed ben gekropen....
    Wordt nog wat als het echt winter wordt straks :(

7. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    de avond was hier weer drama... we hadden eigenlijk een film klaar liggen maar die hebben we niet eens aan kunnen zetten want meneer werd telkens huilend wakker.
    23.30 voor het laatst gehoord, en toen om 06.00 pas weer (05.00 nieuwe tijd dus). super dus! en in zijn eigen bedje geslapen! mijn vriend ging met hem naar beneden dus ik heb daarna nog heerlijk kunnen slapen.
    hij is wel een beetje van slag, want ligt er nu al weer een half uur in voor zijn 2e slaapje. een uurtje vroeger dus.

vlindertje, ik weet niet waarom maar mijn manneke vindt samen slapen heerlijk. hij draait dan op zijn zij en kruipt tegen mij aan en valt meestal bijna direct in slaap. hij wordt dan wel een paar keer wakker 's nachts maar dan stop ik die speen terug en pak hem vast en hij slaapt zo verder.

vanmorgen zijn we al samen voetbal bij papa gaan kijken en vanmiddag denk nog een stukje in de bossen wandelen.. heerlijk dat herfstweer!

8. LovelyDK

Vlindertje, mijn kleintje slaapt altijd bij mij in bed... hoef dus gelukkig niet heen en weer.. dan zou ik het absoluut niet trekken denk ik! Geeft meteen antwoord op je 2e vraag hihi mijn zoontje is dnek ik niet anders gewend... vaak gaat hij ook lopen klooien hoor, op mijn gezicht slaan, haren trekken, rechtop zitten... maar ik leg hem gewoon telkens weer terug neer en op een gegven moment valt die dan in slaap...

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra valt zowiso al bij ons in bed in slaap, anders lukt het gewoon echt niet. En met een flesje of aan de borst en ze krult zich dan om een van ons heen en valt heerlijk in slaap. Ze is ook overdags iets te dol op lichamelijke nabijheid want het is pas net dat ze meer dan twee meter van me af wil zitten om te spelen. En ik het begin wilde ze per se tegen mijn benen of iets anders van mij aan zitten anders begon ze te jengelen.

10. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hier geslapen tot 8 uur zomertijd, maar wel bij ons in bed en wel een paar keer wakker geworden.
    Zoontje vindt het ook heerlijk om lekker tegen me aan te liggen. Maar eigenlijk wil ik het op een gegeven moment. wel gaan afwennen. Zit er over te denken om een matras naast zijn bedje te leggen en daar te gaan liggen als hij niet wil slapen.

11. LovelyDK

Elin, voor je eigen gevoel of dat van omstanders?

12. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    gijs heeft vanmiddag van 12.30 tot 15.00 geslapen... ongeveer dezelfde tijd dus als normaal.
    maar was om 18.00 uur al helemaal op, heb het door een lekker badje nog even tot 19.00 uur kunnen rekken maar ligt nu in coma.
    hopelijk is het morgen geen 05.00 uur, want op werkdagen vind ik dat iets te vroeg.

hij werd trouwens tijdens zijn middagslaapje even wakker en begon te huilen omdat hij nog niet uitgeslapen was.. ben toen op ons bed gaan liggen met hem op mijn borst en hij sliep binnen een paar seconde weer verder. heeft zo meer dan 1,5 uur geslapen (en ikke ook dus). heel apart want als kleine baby wou hij dit echt nooit.. is de eerste keer dat hij dit wou. vond het wel lekker knus!

devy, valt kyra ook 's middags bij jullie in bed in slaap?

elin, ik zit er ook wel eens aan te denken om een matrasje op zijn kamer te leggen maar ik ben bang dat dit niet gaat lukken aangezien gijs meestal pas rustig wordt als ik hem vast pak.

succes vannacht meiden!

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lovely: nou de rest van de wereld interesseert me niet zo veel meer sinds ik chronisch slaapgebrek heb, maar ik slaap zelf wel minder goed met hem in ons bed. Dus ik zou het wel fijn vinden als hij weer wat vaker in zijn eigen bedje ging slapen.
    Maar knus is het inderdaad wel Lob. Heerlijk toch zo'n hummel op je buik. Lekker van genieten, voor je het weet willen ze dat niet meer.

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Inderdaad Lob, bij elk slaapje (behalve in de auto) valt ze bij ons op bed (of (schoon)ouders´ bed) in slaap. Het was niet mijn favoriete keuze, maar eigenlijk hadden we geen andere optie omdat madam anders echt niet slaapt.

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    pff zit ik dan weer, zit me ineens af te vragen, waarom slaapt quinn gewoon niet door.
    Het is zo vreemd, wilde weer de 5 min regel doen, maar mn hart brak, na 20 min was het echt schreeuwen dus opgegeven en een flesje melk gemaakt, nou ja flesje, 50cc drie keer niezen en het is weg
    Maar zodra hij begint te sabbelen, want dat doet hij, vallen zn oogjes al dicht en langzaam is zn flesje leeg.
    Die geeft hij dan ok nog netjes aan mij, leg hem in bed, hij slaapt weer als een roosje, ik kan er geen verklaring voor vinden, ja dat het een gewenning is.

16. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    goh.....geloof dat ik me hier ook maar eens aan moet melden...... heb hier een klaarwakkere Roan, die absoluut niet wil slapen....

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden,

hoe waren jullie nachten? HIer tot half 4 redelijk, (kwart over 8 sliep ze, vervolgens wakker en een voeding om kwart over 11 en kwart over 2). Maar om half 4 dus wakker en in haar eigen bed liggen lukte dus nooit meer, (1 kies begint nu echt goed door te drukken :(), dus ze heeft tot half 7 bij mij gelegen, waar ze wakker werd door de wekker van mijn man die dan ook nog eens gaat snoozen, zodat alle hoop dat ze nog even gaat slapen, wel verloren ging... Nouja, ik had vanaf half 4 toch al niet meer geslapen. De ene keer wakker door een snurkende vent, dan weer omdat Thirza lag te krimpen van de pijn :(
    Dus er net dan maar uitgegaan en hopen dat ze rond een uur of 9 nog eens even lekker wil slapen dan, (en dan duik ik er maar bij).
    Hoe was het bij jullie?

18. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Welkom Moonlight. Hopelijk is Roan snel weer gaan slapen en heb je toch nog wat rust gehad. :)

Oh die snurkende en snoozende mannen, je zou ze wat... Ik heb zelf ook zo'n exemplaar die me al heel wat slaap gekost heeft. Ik hou heel veel van manlief hoor maar soms...

Hier was het geweldig, fantastisch, ongelooflijk, er is een wonder gebeurd! Kyra heeft van 19.00 tot 6.00 geslapen!!!!!! Echt waar, helemaal zelf in bed! Ik ben nog steeds in shock.

Het jammere is alleen dat ik zelf pas om 1.30 sliep, maar ja niets aan te doen.

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden!!

Nou Tygho heeft het ritme weer goed opgepakt :)
    We hebben heerlijk geslapen vanacht.
    Gisteravond bij schoonmams geweest, meneer werd doodmoe dus weer gegaan.
    In de auto viel hij in slaap.
    Slapend hebben we hem op de commode uitgekleed,verschoond,pyama aangetokken enz.
    Toen werd hij een beetje wakker, snel nog een korreltje gegeven.
    Pakte zn fles aan en heeft die half opgedronken en is weer gaan slapen.
    20:30-07:00.
    Wij zijn ook lekker rond 10uur naar bed gegaan.
    Ffies goed bijtanken.

Ikke, het klinkt idd gewoon als een gewenning.
    Misschien een ideetje om hem een flesje water mee te geven naar bed?
    Dat heeft Tygho ook en soms hoor ik hem snachts, knalt die fles tegen het ledikant en gaatie weer slapen en dan sochtends is de fles minder vol als savonds.

Rozemarijke ook al zo'n kerel die zn wekkers snoozed :(
    Hier net zo 1.
    Dan ligt Tygho tussen ons in te slapen en gaat zn wekker(denk er bij dat Harmen hardcorefanaat is dus ook rambambambambam muziek als wekker heeft!)
    En dan is Tygho wakker en hij slaapt nog!!
    Vreeeeeeeeeeselijk.
    Heb je wel chamodent voor Thirza??

Devy, wat een heerlijke nacht!!!
    Zul je altijd zien dat je dan zelf er laat in lag.
    Maargoed, het is een begin! :D

20. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Devy wat heerlijk zeg!!

Moonlight helaas welkom hierzo, hos is je nacht verder gegaan?

Rozemarijke, ohwwwww balen zeg, zeker met zo'n snooze wekker :(

Mams ohw dat klinkt als een heerlijke nacht ook!!

Quinn heeft verder goed geslapen, hoorde hem nog even tegen 4 uur en dacht ohwnee, maar uit eindelijk werd ik wakker om half 8 van Quinn die riep om MAMAAAAA.

Over zn fles, ik heb wel eens geprobeerd om een flesje water in zn bedje te zetten, maar dat vind hij dus niet, hij raakte in paniek, (het hoord niet namelijk)
    Ik ga het toch vanavond weer proberen, misschien slaapt hij dan wel gewoon door na zelf wat te drinken te pakken

Deel Deze Pagina