Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    kinder tot 6 jaar.
    En er staat ook dat iedereen homeopathie kan gebruiken, van baby tot oudere.
    Ik zou zeggen, ga naar de drogist/apotheek en laat je informeren over dit middel!

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    kan er niets over vinden op de site van vsm, maar daar staat wel dat al hun kindermiddeltje vanaf 0 jaar gebruikt kunnen worden.
    zie wel kindival tabletten staan.
    ga vrijdag eens langs de apotheek.. kijken of hun het kennen.

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik heb VSM een mailtje gestuurd! Ben benieuwd...ik heb wat vragen gesteld over leeftijd, of het verslavend is en waar ik het kan kopen.

Lotte is wederom stipt om half 5 wakker geworden. Nu ligt ze lekker te slapen. Ben benieuwd of ze morgen nu weer zo vroeg is. Ik ben het wel een beetje zat...

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Goedenavond

Pfffff het werken, sja miste mn mannetje heel erg, heb het nog nooit gehad.
    Quinn had nergens moeite mee toen hij naar het kdv ging, hij was super vrolijk en keek mij zowat weg, pff zit je dan als mama bijna te janken. Stom he, nog nooit gehad maar sinds de laatste 2 weken en vooral het zkh gebeuren is me niet in de koude kleren gaan zitten.

Quinn heeft vandaag zijn gripprik gehad, en ohwwww ik duim en bid op mn knieen dat hij er geen last van krijgt, hij is erg gevoellig voor prikken, van alle entingen is hij namelijk ziek geweest, vooral de bmr!

Quinn slaapt weer lekker met een fles in bed, nu was hij zo weg. Duimen adt hij het weer zo goed doet dus.
    Hij krijgt nog wel melk mee, maar dat verdunnen we dus met water en we gaan het steeds meer aanlengen met water zodat het op een gegeven moment alleen water is.

Die korrels hou ik even in mijn achter hoofd, want de druppels van dr vogel werkt hier ook nog wel redelijk. wil weer niet teveel veranderen.

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    hmzzz staat heel raar dat ik nog nooit mn mannetje heb gemist maar zo bedoel ik het dus niet he, ach weet niet hoe ik het moet uitleggen

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Sooooo Ikke jij bent echt een slechte moeder! Je mist je kind niet eens!!!! Hahahaha, ik vind werken inmiddels heeeeeeerlijk! Ik sta net als Lotte te trappelen bij de kdv. Heel erg misschien maar ik mis Lotte dan wel maar alleen onderbewust. In het begin vond ik het verschrikkelijk! Maar nu vind ik het wel lekker rustig....

7. 078mama

078mama Niet meer actief

Is het nodig dat ik omschrijf hoe mijn nacht was of geloven jullie het wel gezien het tijdstip van mijn post?

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik geloof het wel... en zelf volsta ik met de mededeling dat ik gisternacht nog kon tellen hoe vaak ze wakker was (6 keer), en dat ik het vannacht niet meer kon tellen en veel langer steeds ook wakker ben geweest :(

@lob: ik rust momenteel niet echt verder uit, met de nachten die weer afgrijselijk slecht worden nu met de tandendrama's. Maar het scheelt iig wel dat ik met m;n vermoeide hoofd nu niet m'n werk hoef te organiseren. Had gehoopt volgende week weer aan het werk te kunnen, maar dat gaat op deze manier niet lukken.
    Moet iig een gesprek met arbo hebben als ik volgende week toch thuis blijf, en hoop dan maar dat er van daaruit wat geregeld kan worden aan extra hulp ofzo, want ik ben momenteel eigenlijk alleen maar bezig de dag door te komen, (wat er lastig is als je kin nog maar 1 keer weer slaapt overdag en het op een brullen zet elke keer als je meer dan een meter van d'r verwijderd bent).
    Vertoon iig alle symptomen van mensen met ernstig slaaptekort, (zie deze link maar eens: Gevolgen van slaaptekort)

Over dat vsm-middeltje: ga dat niet zomaar op eigen gelegenheid gebruiken: zo'n homeopatisch middeltje is namelijk niet alleen gericht op een serie klachten, maar ook op een aantal persoonskenmerken. Op basis van Thirza's klachten kom ik zelf bijvoorbeeld uit op het middel Phosphorus, (ga er morgen eens over bellen met de homeopaat waar Thirza in behandeling is).
    Wat voor het ene kind helpt, zal het andere kind alleen maar slechter doen namelijk, dus het is wel even goed om de beschrijving die bij het middel hoort, goed te lezen en te kijken of dat echt bij je kind past of niet.... Eea kun je iig vinden op de volgende site van vsm:
    www.vsmhomeopathie.nl

9. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Oei, Rozemarijke, wat vreselijk voor je meid. Mijn zoontje is pas 5 maanden, dus ik heb veel korter dan jij te kampen met slaapgebrek, en ik heb al het idee dat ik op instorten sta.

Ik heb je link gelezen, en ik vertoon ook z'n beetje alle symptomen die er beschreven staan. Op zich stelt me dat gerust, want vorige week dacht ik echt dat ik misschien een depressie aan het ontwikkelen was. Maar het hoort dus bij de situatie.

Een vraag aan jou en alle andere met slaapgebrek kampende mama's: wat doen jullie om het vol te houden? En welke rol spelen jullie partners hierin?

Bij ons is het zo dat ik degene ben die de 'nachtdienst' heeft. Allereerst omdat ik BV geef en dus de enige ben die kan voeden, en ten tweede omdat mijn zoontje bij mij gewoon veel sneller rustig is en de kans op opnieuw gaan slapen groter is (denk ik?!?). Maar nu ik 5 maanden geen normale nachtrust heb gehad begin ik langzaam wanhopig te worden. Ik werk 4 dagen, en heb een baan waarin behoorlijk wat van me wordt verwacht, dat kan echt niet op de automatische piloot, maar goed, dat kan waarschijnlijk nergens. Als ik thuiskom probeer ik samen met mijn zoontje een dutje te doen, wat natuurlijk niet altijd lukt omdat hij niet wil slapen als ik wil slapen ;o). In het weekend probeer ik ook overdag te slapen als hij slaapt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het nauwelijks helpt. Ik ben ZO moe dat ik constant geïrriteerd en chagerijnig ben. Niet naar mijn kindje toe gelukkig, maar wel naar mijn man en die wordt er ook niet vrolijk van :eek:(. Vaak loop ik verdwaasd rond en ben ik gewoon duizelig van vermoeidheid. Ik doe het noodzakelijke in het huishouden (we hebben toch schone kleren nodig), maar eigenlijk is het minste teveel.

Ben benieuwd naar wat jullie 'oplossingen' zijn....

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Oh nee je moet ook absoluut niet op eigen houtje gaan proberen.
    Wij hebben op basis van ons verhaal dit gekregen van de homeopatisch arts van VSM.
    Maar je kunt altijd informeren, je verhaal voorleggen en kijken wat eruit komt.
    Misschien een ander middel, misschien hetzelfde.
    Ik raad iig aan om je te laten informeren, hier heeft het echt een verschil gemaakt!

11. raspberry

Nouja, zo loop ik dus ook rond. Ook hier ben ik degene die nachtdienst heeft, ivm borstvoeding, maar dus ook omdat ze bij mijn man alles bij elkaar blijft brullen en het minstens een half uur duurt voor ze uberhaupt rustig wordt, (laat staan weer gaat slapen).
    Mijn man pakt momenteel het grootste deel van het huishouden, ik doe de was, (dat kan hij echt niet). De tuin is momenteel een oerwoud, (waarom wilde ik ook alweer een huis met een tuin?).
    Grotere huishoudelijke klussen blijven liggen, (ramen zijn echt smerig, keuken en badkamer zijn ook niet om over naar huis te schrijven, de zooi in de schuur stapelt zich op, want nooit tijd/energie om eens behoorlijk op te ruimen).

Ik heb me vorige week ziek gemeld, (ik ben ambulant hulpverlener, dus behalve het werk zelf, moet ik ook nog mijn eigen weken indelen: dat lukt dus helemaal niet. Ik trek het al nauwelijks om een ontspannend boek te lezen, laat staan om dit soort ingewikkelde dingen te organiseren), het gaat gewoon niet langer meer. En wij hebben nu onze bijbelstudiekring om hulp gevraagd, dus ws zal binnenkort iig iemand de tuin voor ons winterklaar gaan maken. Wat er verder aan hulp gaat komen, zal even afhankelijk zijn van wat onze kringgenoten organiseren kunnen...

12. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Ik kan me voorstellen dat je je ziek hebt gemeld. Er komt een punt waarop je het gewoon niet meer redt :eek:(. Heb je nu wel de kans om overdag wat rust te pakken? En helpt het?

Het is hier ongeveer hetzelfde. Mijn man kan ook de was niet doen en met een baby heb je gewoon VEEL was! Ik moet er echt iedere dag iets aan doen om het bij te houden. Koken doet mijn man, dat was de enige manier om iets gezonds op tafel te krijgen. Hij doet het met veel plezier en het scheelt toch ook wel om goed te eten. Als het aan mij lag at ik alleen nog maar brood en misschien een gebakken ei, gewoon omdat koken te veel moeite is :O(. Tja, en voor de rest blijven de grote klussen hier ook liggen. En ook dat werkt niet bevorderend voor mijn gemoedsrust, ik heb er een hekel aan als het niet in orde is.

Fijn dat je hulptroepen hebt ingeschakeld. Ik hoop dat dat ook weer wat lucht geeft :eek:). Ik kan daar niet echt een beroep op doen hier. Mijn moeder (72) past al een dag in de week op, en die ga ik echt niet vragen om mijn vloeren te dweilen. Mijn schoonouders vinden het helpen als ze mij mijn kind uit de armen trekken zodat ik kan gaan schoonmaken. Dus nee, bedankt, dat is nou precies wat ik niet wil.

13. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    beatrice: :$

de nacht was bij ons ook weer hel!

zit nu met stokjes tussen mijn ogen op mijn werk, en heb inmiddels al 4 finimals op want mijn kop klapt uit elkaar!
    en hier verwachten ze uiteraard ook gewoon dat ik er weer vol tegen aan ga pfff...

meiden, ik ga echt niet op eigen houtje experimenteren met homeopatische middelen maar ga me er wel eens in verdiepen aangezien jullie er allemaal zo tevreden over zijn.

14. 078mama

078mama Niet meer actief

Oke dat is wel een goed advies! Hoe kan ik me het beste erin verdiepen? Waar kan ik advies inwinnen?

15. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik wil mezelf er ook wel in verdiepen! Ik heb op de VSM site gelezen over dat Arsenicum Album en dat klinkt wél erg bekend in de oren allemaal..

Hier trouwens ook een waardeloze rotnacht pff

16. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Zucht..... ook hier een slechte nacht.......... MOet er maar verder niet over uitwijden. Heb de link even bekeken over het slaapgebrek, helaas hoe herkenbaar.............. Tja, na bijna 15 maanden gebroken nachten begint het lichaam er wellicht aan te wennen?????
    De vraag hoe we dit volhouden????? Geen idee, je doet het gewoon omdat er niets anders op zit. Stom antwoord, maar iets anders is het niet....... en daarnaast hoop houden dat het echt eens over gaat, tja, noem me naief maar anders word ik echt depri.
    Herkenbaar overigens over die pijnstillers; paracetamol en ibuprofen is my middle name.............
    Goed, dat was hem dus weer even.... hopen maar weer op betere tijden
    Groetjes

17. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Oh ja en hier schrijven helpt ook!!!!

18. raspberry

@Beatrice: het allerbeste zou je een homeopatisch arts kunnen benaderen :) Die kan een middel precies op maat geven en heeft gewoon goed overzicht welke middelen er zijn en welke klachten de hoofdmoot zijn voor Lotte.
    Hier is de website, dan heb je tenminste te maken met iemand die ook echt arts is...
    VHAN

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hier een goede nacht. Alleen om 12 uur heeft hij een uur zitten kletsen, maar is zelf weer in slaap gevallen!

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Elin heerlijk zeg!

Ik heb net contact gehad met een homeopaat hier in de buurt: www.janhoes.nl
    Hij belt me vanavond terug en dan ga ik op consult...

Deel Deze Pagina