Goedenmorgen HIer heeft Quinn het klokje rond geslapen, jemig schrok me rot toen ik wakker werd. Ben zelf een keer wakker geworden. Beatrice jeetje meid, is toch geen doen zo. heeft het cb geen advies, of de ha, de hompeopaat.
He meiden, nou, hier een behoorlijk goeie nacht, in vergelijking met de vorige nachten! Blijkbaar heeft mijn gesprekje met Thirza geholpen en wil ze graag een extra kado, hahaha. Maar ze is hier om 7 uur gaan slapen, meldde zich om 10 uur en om 2 uur en heeft toen beide keren een voeding gehad. Om 3 uur en kwart over 5 heb ik 'r wel gehoord, maar is ze na wat gejengel zelf weer gaan slapen! En om half 7 wakker... Ben een heel ander mens, na zo'n nacht weer @lob: ik ben 32. Als ik het zo lees de oudste hier? Maar dus altijd jonger geschat, (op een enkele uitzondering na waarbij mensen meer naar wie ik ben kijken, dan naar mijn uiterlijk. Op basis van wie ik ben schatten ze me altijd weer ouder, hahaha). Heb een zusje dat 4 jaar jonger is, en toen ik 20 was en zij dus 16, moest ik me bij een discotheek voor 18+ altijd legitimeren en zij kwam zo naar binnen. Paar jaar geleden een foto van ons drieen, (met onze broer erbij) laten maken voor m'n ouders en toen zette de fotograaf haar ook als oudste bovenaan... En in de trein ooit gehad, (toen was ik ook 20), dat de conducteur niet geloofde dat mijn OV van mij was. Die was van mijn oudere zus, zei hij. Ja, leuk, maar ik heb geen oudere zus... Heb moeten praten als Brugman om te mogen blijven zitten Maar... goed nieuws: mijn moeder wordt dus ook altijd jonger geschat, is nu 55 en die geven ze nog steeds achter in de 40 Ze begint nu ook pas haar eerste grijze haren te krijgen, dus dat is dan een beter vooruitzicht, hihihi. @Beatrice: pfff, half 5! My goodness, ik zou niet weten wat je ertegen kunt doen. Misschien ook een goed gesprek met een extra kado in het vooruitzicht als ze voor haar eerste verjaardag er een gewoonte van gaat maken om tot iig half 7 ofzo te slapen? @lob: wij hebben Thirza een tijdje geleden meegenomen toen we bij mijn zus en zwager op verjaardag gingen. Was een hele klus om Thirza in slaap te krijgen en elke keer als ik 'r in het campingbedje wilde leggen, werd ze wakker, dus uiteindelijk heb ik 'r op een deken op de grond laten liggen, (in d'r slaapzakje). Kon daar gelukkig ook, was verder nog een lege kamer. Toen heeft ze daar op de grond wel 2,5 uur geslapen Gevoed toen ze wakker werd en toen in de auto gestapt naar huis, (anderhalf uur rijden).
Ik heb het nog niet aangedurfd om met Kyra tot na haar bedtijd bij iemand te blijven en daarna weer naar huis te gaan. De enigen bij wie ik tot vrij laat blijf zijn mijn schoonouders maar dan blijven we ook gewoon daar slapen en Kyra en ik (en manlief natuurlijk) hebben daar ieder nog steeds een eigen kamer. Ik denk dat we er met kerst wel aan moeten geloven wanneer we naar mijn ouders gaan maar daar heeft Kyra ook een campingbedje staan in de studeerkamer. Ikke en Rozemarijke ik sluit me ook aan bij de slapeloze moeders die toch een goede nacht hebben gehad. Ze had dit keer weer haar slaapzak met mouwen aan waar I love sleeping op staat, dus misschien dat dat geholpen heeft, hehe. (verkrijgbaar bij de prénatal voor degenen die radeloos zijn en hem nu ook willen halen ) Lob en Beatrice ik hoop dat er snel ook een goede nacht en morgen voor jullie aankomt, dat doet zoveel goed!
Goeiemorgen meiden. Hier ook een goede nacht gehad. Was 2 nachten vergeten drinken in bed te zetten en hij was steeds half 6 wakker. Vandaag weer netjes 7 uur Beatrice, je meisje is nu 11 maanden? Kan ze zelf een flesje vasthouden? Misschien kun je proberen om gewoon een flesje met melk in haar bedje te zetten...dat ze die zelf pakt als het tijd is? Ze zal natuurlijk niet meteen snappen wat de bedoeling is...maar wie weet??????? Hier helpt het wel, Al is het nu een flesje water. En Ikke, werkt het bij jou ook nog???
Mams ja hier werkt het ook nog steeds erg goed, eerste 2 dagen dronk hij het gelijk op, vanmorgen had hij zelfs nog. Hij is meer tevreden. dus deze mama is aan de ene kant erg blij Ik heb altijd geroepen dat hij nooit een fles mee naar bed zou krijgen, maar soms, ach moet je over je principes heen he
Ach ik denk maar zo, ik heb zelf ook een flesje water naast het bed staan voor nachtelijke dorst. Waarom zou ik het bij Tygho dan niet doen als het hem ook helpt...
Ja is ook zo, bij quinn is het nog sojamelk, verdund met water, dit gaan we steeds meer verdunnen tot het helemaal water is.
Zie hier wat heerlijke nachten voorbij komen, fijn zeg! Hier een redelijke nacht.. hij is vaak wakker geweest maar ging gelukkig telkens meteen verder slapen!
Wow Rozemarijke, Ikke en Mams dat klinkt goed. Lovely: nou hij is in elk geval zelf in slaap gevallen! Lob en Beatrice: pff klinkt weer vermoeiend. Hier niet echt een slechte nacht, hij heeft tot 3 uur geslapen en is toen anderhalf uur wakker geweest en toen nog tot half zeven. Dus zijn wel even in de weer geweest. Ik ga tegenwoordig vroeg naar bed, want de meeste kans dat hij doorslaapt is in de vroege nacht. Alleen komt er weer een tandje aan, dus na 2 goede nachten, zal het vannacht wel weer knudde worden. Mij schatten ze meestal ook jonger. Ik was 18 toen ik met mijn moeder met het vliegtuig ging en toen dacht een medepassagier dat ik 13 was. Als je 18 bent vind je dat wel heel erg hoor. Nu niet meer als ze me 5 jaar jonger schatten. Hihi. Wij hebben ons zoontje ook nog nooit ergens mee naar toe genomen om te slapen. Maar het is ook nog nooit noodzakelijk geweest. Heb een moeder die dichtbij woont en altijd wel wil oppassen. Maar met kerstmis gaan wij het vermoedelijk ook een keertje proberen. Oh Rozemarijke je schreef dat je ambulant hulpverlener bent. Vroeg me af voor wat voor soort organisatie en doelgroep. Gewoon nieuwsgierigheid. Ik werk bij de GGZ, niet in een zorgfunctie hoor, een PR-functie, vandaar dat ik benieuwd was.
oooooo jeetje, de avond is weer gevallen....Lotte ligt lekker vroeg op bed. Ze wordt toch om half 5 wakker, dan maar even rust in de avond!
Heerlijk he Beatrice. Dit is echt quality time voor mij waar ik wat karwijtjes opknap zoals het aanrecht schoonmakenen stofzuigen en om de 10 minuten eventjes een break neem om te genieten van de stilte (manlief legt Kyra altijd op bed als hij er op tijd is en wij thuis zijn).
Ik doe helemaal niets in het huishouden momenteel. 1 keer per week stofzuigen en dweilen en iedere avond een doek door de keuken en badkamer maar voor de rest kan ik het niet opbrengen. Het is hier wel schoon maar niet zoals het vroeger was. Lekker belangrijk.... Jaap helpt wel heeeeel veel voor een man gelukkig. Hij doet de was, kookt en ruimt alles wat los ligt op hihi
Helaas kan dat bij ons niet tenzij we er even harig uit willen zien als onze golden retriever. En daarom komt er ook voor zeker een jaar of 20 geen hond meer in huis (behalve die van mijn schoonouders) zodra Rens is gaan hemelen.
Het huishouden doe ik wel, maar vind het totaal niet erg en eerlijk, vind het nog heerlijk ook om het huishouden te doen. Iedere gek zn gebrek
Doe mij ook zo'n gebrek Ikke! Als ik precies schrijf wat voor hekel ik aan het huishouden doen heb wordt ik levenslang geband van het forum voor mijn taalgebruik. Overigens is het heer nog steeds heerlijk stil. Mannetje slaap en Kyra slaapt, oh wat een genot!
@Elin: ik werk voor een christelijke organisatie, die door het land heen een aantal woongroepen heeft. Die woongroepen bestaan uit oude panden/wooncomplexen of huizenblokken waar een aantal vrijwilligers (alleenstaanden en gezinnen) hun eigen huis hebben. De jongeren (18-30) die ik begeleid, wonen daar tussen in, hebben dus ook hun eigen huis/woonruimte. De woongroep fungeert als een eerste sociaal netwerk voor de jongeren, en een oefenplek om te oefenen met normaal leven Ik kom dan eens per week langs om zo'n jongere te begeleiden, en dat is vrij breed: kan gaan over financien en schulden, (sommige jongeren hebben echt duizenden euro's schuld, soms door pure pech, maar vaker eigenlijk door ontzettend stom met hun geld om te gaan), kan gaan over huishouden en koken enzo, (hahaha, dus op zekere manier hou ik me nog wel met huishouden bezig, alleen niet het mijne, LOL), en dan sowieso altijd in combinatie met psychische problematiek, (depressie, angststoornissen, persoonlijkheidsstoornissen, eetstoornissen, AD(H)D, dat soort dingen) of psychosociale problemen, (problemen binnen gezin van herkomst, vroeger gepest, enz). Erg gevarieerd werk en ik ben dus helemaal zelfstandig bezig met die jongeren. Erg leuk, maar in dit soort tijden ook wel zwaar. Alhoewel ik moet zeggen dat ik de administratieve rompslomp die er tegenwoordig aan dit werk vast zit, me de laatste weken meer energie kostte dan het afleggen van m'n bezoekjes, (ik werk 24 uur en begeleid momenteel 11 jongeren). Wat doen jullie trouwens verder allemaal voor werk? Was ik ook wel ff benieuwd naar @Beatrice: wel lekker he, zo'n vent die dan het huishouden oppakt. Alhoewel de mijne momenteel grieperig thuis zit en dan dus direct vrijwel niets meer doet, (want "ik voel me helemaal niet lekker"). Tja, moet je roepen tegen iemand die een tijd geleden al kotsend met een emmer naast zich dochterlief de borst zat te geven.... en haar daarna gewoon moest wassen en aankleden en wegbrengen naar de gastouder (wat was ik blij dat het de gastouderdag was zeg!!!). Watje!!!
Hier wederom een redelijk goede nacht. Alleen geen uitslaapdag voor mij want manlief (vind hem niet zo lief op het moment) vond het het uitgelezen moment om te gaan mompelen over dat hij geen onderbroeken kon vinden etc etc en dat terwijl ik al Kyra had geëntertained vanaf een uur of 7 zodat hij nog wat door kon slapen.
Rozemarijke: Klinkt erg boeiend en afwisselend! Ik heb echt totaal ander werk. Ik ben Media Director bij een Mediabureau. Ik bepaal media- en communicatiestrategieen voor bedrijven varierend van klein tot de grootste ter wereld. Heel commercieel dus maar erg interessant vind ik. Ik heb communicatie en Media Management gestudeerd. Hier echt een goede nacht! Ze was van half 4 tot half 5 wakker maar sliep daarna tot kwart voor 8! Dat is echt nog nooit gebeurd!!! Heerlijk dus