@Devy: nou, ik heb zelf dat bed niet verschoond hoor! Hahaha, DAT mocht manlief toch mooi doen. Maarja, die was half bewusteloos, dus dat duurde 5minuten voor ie wakker was en toen nog eens 5 minuten voordat hij snapte wat z'n zoontje bedoelde met: Ik heb een ongelukje gehad... Ik moest hem dus wel ff het bed uitduwen Lekker dat je zo bij hebt kunnen slapen! Dat lijkt me echt heerlijk om zoooo lang achter elkaar weer eens te kunnen slapen! Laatst wel eens geprobeerd toen ze naar de gastouder was en ik ziek thuis, maar ik word gewoon elke anderhalf uur wakker. Beetje verstoord slaapritme hier na anderhalf jaar niet doorslapen (heb de hele zwangerschap ook bagger geslapen doordat ik steeds moest plassen. Bij de volgende neem ik zo'n zakje, hoe heet dat ook weer... kan ik het gewoon laten lopen en doorslapen. Of een luier.. @Beatrice: hopelijk werkt het! Heb je een termijn in de hoofd zo van: zo lang ga ik het een kans geven en het proberen? Het klinkt wel logisch: als ze doorslaapt op de laatste voeding... we gaan hier voor je duimen! Hier heeft de dame vanmiddag in de auto een hazeslaapje gedaan, dus nu nog hardstikke wakker. Nouja, daardoor ging de groentehap sperciebonen er iig wel redelijk in, (ging gisteren niet geweldig... ze had wel honger, maar was gewoon te moe om goed te eten. Krijg je dat weer). Is nu met de tong uit de mond met haar loopauto aan het spelen. Ze heeft nu ook echt blaasjes in haar bilspleet trouwens... ben benieuwd of het tanden zijn. Bij de 6 die ze er al heeft, heeft ze helemaal geen uitslag gehad, uberhaupt nog nooit op haar billen, behalve dan op haar zitvlak wat eczeemplekken. Hahaha, als ik mocht ruilen.... Ze gaat hier nu echt de hele kamer door. Probeert steeds bij de poes te komen, die de hoge plekken in de kamer heeft herontdekt En gelukkig hebben we een lekkere groet salontafel, waar we de dingen waar ze niet bij mag, goed in het midden kunnen zetten O, by the way: ze slaapt hier al 2 nachten op het nieuwe matras, maar dat lijkt dus geen donder te helpen Nouja, die ander was een tweedehandse, dus een nieuwe kon geen kwaad... Nou, ga nog ff de keuken opruimen, nu ze nog zo actief is. Hoef ik dat straks tenminste niet meer te doen. Tot morgenochtend!
Thirza is dus wel gezellig! Lotte heeft net 65 cc op om toch iets te geven voordat ze naar bed ging en dadelijk ga ik dus nog een keertje 150 proberen te geven... Ik geef het 2 weken denk ik! Dinsdag gaan we voor 2 weken in het huis van mijn ouders logeren omdat we hier een verbouwing hebben. MIsschien dat een andere omgeving ook al een beetje helpt. Ik ben trouwens benieuwd vanavond! Ik ken ons een beetje, als we moe zijn lopen we zo door ons bed in haha
Mag ik ook meeschrijven in dit topic. Jullie verhalen zijn heel herkenbaar. Mijn zoontje is 8 maanden en vanaf het begin al een slechte slaper. Het eerste dat de verloskundige tegen hem zei na de geboorte was 'wakker kindje' en dat is helemaal uitgekomen. Ook overdag slaapt hij weinig, 's ochtends 45 minuten en 's middags een uurtje. Dat is eigenlijk altijd zo geweest. 's Nachts helaas ook nog niet doorslapen. Een paar weken is het goed gegaan, toen moest ik er 1 of 2 keer uit, maar de laatste tijd is het weer knudde. Meestal een keer of 4, 5 en om 3 uur is hij standaard klaarwakker en duurt het een uur of langer voordat hij weer gaat slapen. En dan wordt hij om zes uur, of als ik geluk heb half zeven weer wakker. Wij hebben net zoals jullie heel veel geprobeerd. Maar meestal eindigt het ermee dat we hem bij ons in bed nemen. Ik merk ook dat als hij een keer wat beter slaapt, ik zelf niet meer kan slapen. Ik merk dat ik labiel word van het slaapgebrek de laatste tijd. Vind mama zijn heel leuk hoor, maar ik zie heel erg op tegen de nachten! Slapen jullie kindjes overdag veel?
He Elin, Volgens mij ben jij hier ook erg goed op je plek! Helaas eigenlijk maar oke... we snappen je allemaal wel. Je verhaal is heel herkenbaar! Ook hier is madame een uur wakker per nacht en dan slaapt ze standaard bij mij in bed verder. Het overdag slapen ging hier super maar sinds een week is dat ook niet meer wat het geweest is. 2 keer een uur ofzo maar dan moet ik er wel bij liggen. Op de creche slaapt ze trouwens wel gewoon lekker in een bedje overdag, het ligt dus toch een beetje aan mij zelf. Maar hoe ziet je eetpatroon eruit? Misschien kunnen we daar iets in vinden. Niet dat wij nou allemaal zulke goede voorbeelden zijn maar oke, we doen even alsof!
Pff Elin jij mag idd ook met recht mee typen... het is alsof ik mijn eigen verhaal mee lees, behalve dat mijn mannetje vandaag precies 10 maanden is K. gaat overigens nooit op een 'standaard' bedtijd naar bed... die gaat altijd pas rond 22.00 slapen... heb hem in t begin wel eens ooit eerder naar bed gedaan, maar na 9 á 10 uurtjes slaap is het écht klaar... dus als ik hem om 19:00 naar bed zou leggen is hij om 4 uur klaarwakker! Grr.. Verder heb ik er ook al eens aangedacht om die verdraaide tut af te leren... al heeft hij hem telkens maar 1 minuutje in zijn mond net voordat die in slaap valt en spuugt m dan uit... snachts wil hij alleen maar op flesjes tutten (zwaar vermoeiedn)
Beatrice, ik ga voor je duimen, lijkt eigelijk logisch, hopelijk trapt ze erin! Heb je al eens een grotere fles geprobeerd en met pap erin? Misschien zijn het adviezen die je al eens gehad hebt hoor, heb namelijk niet alles gelezen hier. elin welkom hierzo, hopelijk kan je lekker van je afschrijven, en misschien kom je wel de goude tip tegen
Loveley, wij hebben de speen er ook uit gegooit hoor, daar werden we helemaal simpel van. tig keer je bed uit. Eerst overdag alleen geven bij slapen, en toen hebben ik op gevoel op een gegeven moment hem helemaal niet meer gegeven, was even flink huilen, maar hij heeft toen de hele nacht geslapen! WAUW dachten wij.......helaas dus, het is nog steeds uien. Maar goed het is wel stukken minder geworden dat wakker worden.
Lotte pakt haar eigen speen dus dat is hier niet zo erg. Sinds ze dat kan hoef ik er ook niet meer elke uur uit! Dat is al heel wat natuurlijk. Ikke: Ik krijg er bijna niets in 's avonds. Als ze 100 cc avondpap drinkt is het al veel tegenwoordig. Dan heeft ze natuurlijk 's nachts weer honger maar tijdens het drinken valt ze gewoon in slaap. Ze slaapt dan ook echt perfect in rond 7 uur - half 8. Daar zal je mij niet over horen. Ze heeft zelfs nog nooit gehuild als ze naar bed ging 's avonds. Maar als ze 's nachts wakker wordt wilt ze eten omdat het gewoon te weinig was. Als ze dan wel een keertje 150 op heeft krijgt ze geen fles meer als ze wakker wordt. Alleen een beetje sap ofzo. Dat is dan ook gewoon genoeg. Maar het duurt wel een uur voordat ze weer verder slaapt! Hebben jullie ook weleens geprobeerd om ze te laten huilen? Ik niet aangezien ik daar geen voorstander van ben maar mijn man is inmiddels bereid alles een keer te proberen. Ik denk dat ik binnen een minuut aan haar bed sta! Maar gaan jullie dan wel om de 5 minuten een aai geven of helemaal niet?
Beatrice: zoontje drinkt overdag slecht. 's Ochtends krijg ik er met moeite 150 cc in, dan stukje fruit (gaat goed) 's Middags halve boterham met klein beetje opvolgmelk. Tussendoor rijstwafeltje of soepstengel, dan avondeten. Hij eet maximaal 100 gram, meer lust hij niet. De fles voor het slapen gaan, gaat helemaal op (200cc) en dan komt hij vaak 's avonds laat nog een keer en als ik pech heb, heeft hij 's nachts ook nog honger. Maar vaak word hij ook gewoon wakker en is het geen honger, geen vieze broek. Beatrice, ik heb hem weleens vijf minuten laten huilen en dan steeds troosten, overdag werkt dat wel, meestal slaapt hij dan naar 3x 5 minuten, maar 's nachts werkt het niet. Ben jij weleens bang dat je kindje went bij jullie in bed slapen? Ik doe het dus ook, want ik ben onderhand zo moe dat het me niet meer kan schelen, als ik maar kan slapen. Maar dan krijg ik weer allerlei waarschuwingen van mensen die zeggen dat hij straks noooooiiiit meer in zijn eigen bed wil. Over een andere omgeving gesproken. Vorige week waren wij op vakantie en toen heeft hij zomaar drie dagen doorgeslapen! Van 23.00 tot 7.00 uur. Werd wel een keer wakker, maar ging zelf weer slapen. Dus misschien helpt het Beatrice. Lovelydk: houd je zoontje dat vol tot 22.00 uur, want dat is hier dan weer het probleem. Om zeven uur is hij doodmoe en kan ik hem echt niet meer gezellig wakker houden.
Wij hebben hier wel de 5 min regel vaak toe gepast, en ja is heel erg flink door bijten, maar oke het werkt wel. Quinn heeft echt geen honger, dat is zijn leeftijd ook naar. HIer doen we het als volgt, (wel luisteren naar de huil soort) 5 min, naar hem toe, goed leggen, vertellen dat het tijd is om te slapen, weldrusten aai en weg. De volgende 5 a 6 min er weer naar toe, aai over de bol en weg gaan. (niks zeggen) Dan merken we eigelijk al dat het huilen rustiger word en je hoort hem eigelijk al in slaap vallen aan zijn huilen. dan is het meestal 7 a8 min. Dit hebben we zo opgebouwt. Maar de eerste paar keren was het echt om de 5 min stipt. De eerste keer duurde eigelijk maar een half uurtje, viel me mee. De volgende nacht was maar 10 min en toen hebben we een week geslapen. WAUW. Dit is dus steeds in fase's bij hem. zo slaapt hij weer een paar dagen en dan begint het weer opnieuw Heel vermoeind, zeker als hij op het kdv is geweest lijkt hij in de war en moet hij alles verwerken in zijn slaap, heel zielig
Quinn heeft nog nooit bij ons geslapen, gewoon omdat ik en mijn man het eng vinden. Beatrice en pyama papjes? of eenbeetje roosvicee erin? Hebben jullie kindjes een nachtlampje op het kamertje, heeft hier een hele tijd goed geholpen
Elin ik ben niet bang dat ik haar verwen op deze manier. Ze gaat namelijk om 7 uur wel gewoon lekker in haar bed slapen. En als ik het wel doe zie ik het dan wel weer! ik wil gewoon slapen. Maar als ik 's nachts even wat meer moeite zou doen slaapt ze gewoon in haar eigen bedje verder hoor, er is alleen 1 verschil! Bij ons in bed slaapt ze dan tot half 7 door en in haar eigen bed tot 5 uur max. Nou dan snap je de keuze wel lol
Ikke, Lotte drinkt bijna altijd een pyjamapapje en dan kan het merk verschillen omdat we dan weer iets anders proberen als soort van redmiddel! We hebben ook gewone melk geprobeerd en ook alles met diksap erin. Maar dat drinken is niet zo'n probleem meer. Het is volgens mij geen honger waar ze wakker van wordt. Maar wat dan wel???
Ikke1981: wij hebben het ook gedaan en doen het ook weleens overdag, maar hij gaat zo tekeer, is dan helemaal overstuur, kriijst echt zijn longen uit zijn lijf. Dan lijken die vijf minuten wel een uur. Uiteindelijk valt hij dan wel in slaap, maar meer van uitputting heb ik het idee. En dan voel ik me naderhand weer zo rot. Ik dacht ook eerst dat er hier verband was tussen drukke dagen en hoe hij slaapt, dus hoe meer prikkels hoe slechter slapen, maar dat wisselt ook sterk. Op vakantie hebben we heel veel gedaan, kreeg hij veel nieuwe indrukken en slaapt hij als een roos, dus daar is ook geen peil op te trekken. Beatrice: begrijp je helemaal hoor, ik wil ook slapen en daarom komt hij ook tussen ons in. Ik heb gewoon de puf niet meer om 's nachts 10 keer per uur op en neer te lopen naar zijn kamertje. Hij zal toch niet tot zijn zestiende bij zijn moeder in bed slapen, haha. Ik vind het trouwens niet eng om hem in bed te hebben. Ik gooi altijd het dekbed van het bed en de kussens weg.
Hebben jullie de slaapgids wel eens gedownload? Daar had ik heel veel aan namelijk, dat heeft met de 5 min regel te maken. Bij Quinn was het een gewoonte, om wakker te worden en om melk te krijgen. Dromen, ja doen ze al vrij vlot hoor, vanaf 8 maanden, toen is hier ook de ellende erger geworden, tot nu nog steeds
ikk1981: heb er wel van gehoord, maar niet gedowload. Dacht dat je je baby volgens die methode lang moest laten huilen???? Ik heb wel het boek Lekker slapen zonder huilen van Pantley gelezen en Mijn kind kan niet slapen van Brazelton. Staan wel tips in, maar nog niet de gouden tip. Het is nu half negen, hij lag om zeven uur in bed en ben een keer naar boven geweest om te troosten omdat hij echt helemaal overstuur huilde. Ben benieuwd hoe het weer gaat vannacht.
Nou het is de 5 min regel, dus iedere 5 min troosten. Zal het in het kort uitleggen huilen--5 min naar binnen, niks zeggen, goed leggen, aai over de bol, weg gaan zonder iets te zeggen. Dit keer op keer. Wij waren ook geen voorstander van het laten huilen, maar op een gegeven moment wisten we het echt niet meer. Dus we hebben door gezet, zwaar heel zwaar, maar nu plukken we wel de vruchten er van.
Dat is hier wel anders. Als Lotte om 7 uur naar bed gaat slaapt ze gewoon echt door tot 2 a 3 uur. Ik hoef dus nooit naar boven, wel lekker hoor! Helemaal omdat ik nu gewoon het gevoel heb etentjes enzo hier te kunnen hebben. maar waar kan ik die tips vinden?