Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden,

@Mams: tja, maakt in praktijk natuurlijk ook niet zo veel uit welke het is... griep is griep natuurlijk en als hij last heeft en de koorts te hoog is, is een paracetamolletje idd het enige wat je kunt doen. Verder is de MG natuurlijk weinig anders dan de gewone. Lekker uitzieken en dan is er verder in principe niets aan de hand. Risico op complicaties is niet veel groter dan bij de gewone griep, dus...

Hier een paar brakke nachten achter de rug, heb dan net nog even weer liggen slapen met Thirza, want de nachten zijn echt te kort :( Nog steeds maar 1 tand door, dus pff... schiet niet bepaald op.
    Vanochtend hier een poetsochtend gehad, met 2 vrouwen uit onze kerk die ons lekker even op gang hebben geholpen. Lekker schoon huis dus nu :) Mooie timing ook, omdat we volgend weekend de verjaardagen natuurlijk vieren :) Kunnen we iedereen met een gerust hart binnen vragen, hahaha.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ben teruggebeld door de HA,
    Ze wou mij nog een keer spreken. Ze heeft me nogmaals gecontroleerd en wat meer specifieke vragen gesteld.
    En heeft geconstateerd dat ik waarschijnlijk een milde MG heb sinds afgelopen weekend.
    Toen heeft ze contact opgenomen met de GGD en een kinderarts en overlegd met collega's.
    En omdat Tygho nog geen 48uur ziek is krijgt hij nu virusremmers en word ook hij behandelt als een MG geval.
    Is een landelijk protocol voor kindjes onder de 2.
    Binnen 48uur kun je starten met virusremmers.
    Bij mij kunnen ze niks meer doen, gewoon goed uitzieken aangezien ik aan de beterende hand ben.

3. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    kijk daar kun je wat mee!

rozemarijke, heerlijk.. een poetsochtend!

zo, mijn werkdag zit er weer op.. ga lekker mijn manneke ophalen verder doe ik helemaal niets meer vandaag :p

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Daar kun je idd wat mee.
    Ben toch opgelucht dat er voor Tygho wat gedaan word.
    Om7uur krijgt hij zn eerste Tamiflu en dan 5 dagen elke 12 uur 1 capsule.

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    @Mams, jeetje arme jullie, wel goed dat de ha terug gebeld heeft zeg en dat er gelijk actie is ondernomen voor je kleine man!

Rozemarijke, wat heerlijk dat je geholpen bent met poetsen!

Quinn heeft vandaag op het kdv 3 1/2 geslapen, wauw, dat was ook de reactie van de juffie's! Ze zien zo'n verschil met de oordruppels.
    Ohw we zijn zo aan het aftellen tot maandag. dan nog even een paar dagen door bikkelen en ja heb toch hoop op verbetering.

6. raspberry

Kan me voorstellen ikke!

Hier weer een baggernacht, elke anderhalf uur een voeding... ze heeft dus maar bij mij op bed geslapen, want ik ben zelf helemaal niet lekker. Nouja, vanmiddag gaat ze naar de gastouder en we duiken straks nog ff samen op bed. Komen we de ochtend wel door.

7. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Rozemarijke: balen!
    Mams: hoe is het nu?

Hier stond om 23.30 de teller op 5. Daarna geslapen tot 5 uur en daarna in mijn bed tot half acht, dus mag niet klagen. Voel me weer een beetje mens na drie waardeloze nachten.
    Morgenavond is vriendlief weer thuis, heb al afgesproken dat hij het hele weekend nachtdienst heeft :D
    Hij zit nu lekker in een hotel en heeft goed bij kunnen slapen.

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ohh elin wat heerlijk! Als ik dat lees weet ik weer waarom t soms toch wel jammer is dat ik alleen Ben!

Hier ook een erg onrustige nacht :(

9. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Dk: ja heb respect voor je hoor. Lijkt me soms best zwaar. Na zo'n week ben ik echt op.
    Ben je bewust alleenstaande moeder? Als je mijn vraag niet wilt beantwoorden, ook goed hoor. Heb er niks mee te maken, maar was toch benieuwd.

10. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    hier ook een k*t nacht. sorry hoor.. ik kan er echt effe niet meer tegen.

lovely, vind het stoer van je hoor!! helemaal alleen.. ik denk wel eens van pfff... je zou dit toch helemaal alleen moeten doen.

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    MOrgen,
    Quinn ondanks 2de dag kdv prima doorgeslapen, alleen nu al om 5.15 al wakker, wordt met de dag eerder.
    Maar goed mag niet zeuren.

Rozemarijke jeetje dat is ook slopen zeg ieder anderhalf uur :S

elin toch nog mee gevallen, lekker is het he om een stuk achter elkaar te slapen

dk, balen dat het weer een onrustige nacht is :(

Lob dikke knufffff meis!!

12. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ach Lob, vervelend!
    Enig idee waar het door komt? Mijn zoontje is nooit een goede slaper geweest, maar ik merk wel verschil. Als hij zich goed voelt moet ik er 2 a 3 x uit, geef ik speentje en slaapt hij weer verder. Als er tandjes doorkomen, moet ik er 10x uit en slaapt hij niet snel verder. De afgelopen drie nachten heeft hij ook heel de nacht bij mij gelegen en vannacht vanaf 5 uur.

Ikke: da's wel vroeg, maar wel heel fijn dat hij doorslaapt!
    Ik teken dan voor 5.15. Hihi. Maar een beetje vroeg is het wel, zeker omdat het pas om 7 uur licht is.

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    klinkt stom maar ik heb dan liever dat hij 1x in de nacht komt en dan slaapt tot half 8 ofzo, ben ik veel uitgeruster dan zo vroeg opstaan

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Goeiemorgen meiden.

Het is hier redelijk.
    Tygho en ik zijn nu beide koortsvrij :)
    De Tamiflu en sinaaspril doen z'n werk(en bij mij de ibuprofen)

Gisteravond was eng.
    Had hem gedoucht...Tja de bacterieen moeten er toch af he.
    En hij werd helemaal blauw aan zn armpjes.
    1 armpje liet hij helemaal slap hangen.
    Begon te rillen als een gek.
    Maar hij was gloeiend heet van de koorts.
    Snel afgedroogd en in de pyama gedaan.
    Hij heeft gewoon het lauwe water als ijskoud ervaren omdat hij zelf zo heet was denkik.
    Maar het was wel ff eng.

Vanacht wel redelijk geslapen.
    Tygho begon af te koelen dus sliep rustiger.
    Om 5 uur was hij wakker en zijn we tv gaan kijken(Nouja...hij vanuit zn campingbedje, ik lag te slapen op de bank hahahaha)
    Hij is alweer een heel ander kind gelukkig!

15. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hey meiden,

niemand die reageert, dus jullie weten het ook gewoon niet..snap ik..tis gewoon een ellende als je kindje je wakker houd, want een goede nachtrust is echt belangrijk voor een mens, daar ben ik nu wel achter..

heb eindelijk afgelopen nacht wat bij kunnen slapen, danny kwam 1x maar was zo weer stil, dus hoefde er niet uit..:)

En lees dat hier ook iemand er alleen voor staat?? hoeveel kindjes heb je?
    Hier ook heel vaak alleen met 3 kids..valt niet mee...

beterschap voor de zieken hier!

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Eliesja, het spijt me ik zou je geen tips kunnen geven.
    Zou willen dat ik je kon helpen maar helaas :(

17. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hihi, als we je die tips zouden kunnen geven, waren we hier zelf niet meer, hahaha. Nou ja voor de gezelligheid zouden we door kunnen gaan!.
    Nou meiden, hier even heel kort want moet zo op pad. Afgelopen week een aantal heel goede nachten gehad en vannacht ineens weer een stuk minder.... waarom??? Geen idee?????
    Ik vind het ook knap hoor Lovely, tjee meid, petje af!

18. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ikke, kan me dat wel voorstellen.. gijs is ook vaak om 05.00 wakker en ik hoef pas om 07.30 weg naar mijn werk en ik heb dan vaak ook geen idee wat ik in de tussentijd moet gaan doen. maar van de andere kant teken ik op dit moment ook voor 1 nachtje slapen tot 05.00!

mams, tjee dat klinkt eng zeg! hopelijk knappen jullie beide weer snel helemaal op.

elin, ik weet het effe niet meer.. gijs is ook nooit een goeie slaper geweest en net als bij jou is een goeie nacht paar keer speentje terug geven en dan slaapt ie verder. nu wordt ie al weken 's nachts wakker en is ie uren wakker. laat ik hem in zijn bedje liggen is het huilen, leg ik hem bij ons is bed is het spelen en is ie super vrolijk. hij is ziek geweest, is nu WEER strontverkouden, zijn 2 voortandjes zijn voor de helft door... ligt het daaraan?? ik weet het niet meer.

19. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik was er al bang voor..:D

nou dan maar voor de gezelligheid hihi..

zal me eerst nog ff voorstellen..ben mama elies van 36 en heb 3 kids...eh boefjes;)...jongen van bijna 10 jaar met ADHD(wordt op het moment nog op andere stoornissen gestest)
    een meid van 3, zit dus momenteel in de kleuterpuberteit..en nog een knul van 1 jaar..tja en die zit weer in een niet-slaap-fase..

Ben getrouwd met een militair, die dus geregeld weg is, waardoor ik er dus vaak alleen voor sta..:(

hoop dat ik jullie vanaf nu beetje kan bijhouden, want tja weinig slaap en heel druk thuis dat gaat niet samen met computeren..helaas..

laters.;)

20. raspberry

@eliesja: de enige tip die ik kan geven, is om sowieso een algehele fysieke check te doen. Zorgend at je zeker weet dat er niks aan de hand is op dat vlak. De osteopaat wil nog wel eens verbetering geven bij slaapproblemen en wij zijn verder ook nog een eindje op gang geholpen door een homeopathisch arts.
    Maar al met al zijn onze kindjes vaak weer helemaal van slag als er tandjes komen, ze niet lekker zijn, enz. We hebben blijkbaar de pech dat 'niet-lekker-voelen' direct weerslag heeft op het slapen :( Daar doe je dan niet zoveel aan.
    Wij zitten hier echt te wachten op het doorkomen van de kiezen: voordat die begonnen te spoken, is het hier even 3 dagen rustig geweest, toen het KMA-dieet aan begon te slaan en de krampjes door de osteopaat wegbehandeld waren... en daar hopen we dus maar weer op al de kiezen door zijn, dat we die rust weer terug krijgen...

@DK: ook ik doe m'n petje voor je af ;) Moet er niet aan denken om er alleen voor te staan, (ook niet op momenten dat ik mijn man wel even achter het behang kan plakken). Enneh... ben stiekem ook wel nieuwsgierig of het een bewuste keuze was enzo :)

@Ikke: volgens mij is 1 keer 's nachts eruit idd minder slopend dan zo vroeg wakker worden. Ik riep hier toen Thirza overdag zo slecht sliep (max 3 keer 20 minuten), dat ik liever 's nachts een keer extra eruit ging, en dan overdag wat meer slapen. Dat is ook even zo geweest, dat ze dan 's nachts 2-3 keer kwam en overdag tenminste sliep en dat was heel wat minder slopend dan 1 nachtvoeding en overdag niet slapen :)

Hier net de halve ochtend geslapen. Thirza bij mij in slaap geholpen en toen op d'r eigen bedje gelegd (half 10) en toen zelf ook nog lekker kunnen slapen tot kwart voor 12. Ze is nu bij de gastouder, dus ik ga hier zo ff wat actieve dingen doen die lastig zijn als Thirza thuis is :) Auto wassen, extra planken maken in de klerenkast...

Deel Deze Pagina