Lieve meiden, ik ga morgen uitgebreid op jullie berichtjes reageren.. Promised, maar nu eerst dit: mijn schattie is jaaaaarig!!!!! :d
Lovely: Gefeliciteerd met je prins!!!!! Weet je wat ik niet snap, als Lotte wakker wordt (zoals nu dus) dat ze nou nooit eens gewoon verder gaat slapen met haar speentje ofzo. Ze gaat direct heel hard huilen en wilt gewoon even dat bed uit. Als ik dan even naar beneden ga met haar zit te gewoon lief te spelen... Na een half uur is ze weer moe en na een uurtje slaapt ze weer verder voor hopelijk de rest van de nacht. Maar dat is toch apart?
Thanks bea! Dat is idd wel vreemd! Zou ook geen reden kunnen bedenken als dat ze er gewoon ff klaar mee is ofzo,
lovelydk, heee wat leuk!! van harte proficiat met je zoon!! hele fijne dag! geniet ervan! vier je het vandaag ook voor familie? wil ze nooit zo verder slapen beatrice? zou ze dan niet moe meer zijn? hier wederom een slechte nacht.. uiteindelijk is ie weer bij ons in bed beland en ik snap nu wel een beetje waarom hij zo slecht slaapt. op het kdv zingen ze veel, en sinds een week of 2 kan hij meedoen met "klappen in de handjes". nu lag hij gisteren heel onrustig naast me te slapen en gaat ie ineens een hele tijd achter elkaar in zijn handjes klappen. volgens mij kan ie de indrukken van de dag allemaal niet zo goed verwerken of zo.. zag er wel heel komisch uit by the way maar goed, ik werk niet vandaag dus ga dadelijk ook nog even mee terug.
@DK: gefeliciteerd! Ging je nou vandaag nog wat leuks doen, of is het morgen groot feest? @Beatrice: ja, dat heeft Thirza dus als ze erg veel pijn heeft, dan helpt het om ff beneden te gaan spelen, zodat ze daarna weer zo moe is dat ze wel weer in slaap kan vallen. Maar wel gek dat Lotte dat altijd heeft @Eliesja: jep, ook ik duik hier vroeg mijn bed in vaak, dus ik doe weinig meer samen met m'n man. Sterker nog: de afgelopen weken slaapt Thirza vaak bij mij op bed en slaapt m'n man ergens anders: dan heb ik de ruimte om Thirza bij me te nemen en word ik tenminste niet ook nog eens wakker van zijn gesnurk... Maar... morgen gaan we samen naar Night of the Proms en slaapt Thirza de hele nacht bij de gastouder... @Elin: en? @Ikke: haha, ik vind shoppen dan ook alleen leuk als het niet te druk is. 'Vroeger' ging ik altijd op vrijdag (mijn vrije dag) om half tien gelijk shoppen, waren de paskamers tenminste nog leeg Hier een goeie nacht gehad!!!! Thirza ging de afgelopen dagen overdag al weer beter slapen (2 keer een goeie tuk). Gistermiddag bij de gastouder dan niet geslapen, maar om half 8 sliep ze en heeft ze zich enkel om 22 en om 2 uur gemeld voor een voeding! Bij die van 2 uur duurde het wel een uur al met al voor ik 'r terug kon leggen, (boertje dwars, toch teveel pijn aan de tandjes alweer), maar toen heeft ze dus doorgeslapen tot kwart over 6! Nog geen tandjes en kiezen verder door zo te voelen, dus misschien was dit pure uitputting en is het vannacht weer prut (ik ga maar nergens op rekenen), maar goed... deze hebben we iig weer op zak
Het stelt je realtie inderdaad op de proef, helaas! Maar we plannen wel dingen samen gelukkig, Quinn laten we wel eens slapen bij oma, kunnen wij bijtanken en oma is helemaal happy en Quinn vind het ook geweldig bij oma.
Hier een goede nacht gehad, we lagen om 22.15 in bed, bijde bijna vertrokken en toen kwam Quinn om 22.45, flesje gegeven en vamorgen om half8 werd hij pas wakker, maar huilend en wel, het arme kind was helemaal door gelekt, denk dat hij anders nog wel had verder geslapen. Maar moet zeggen dit heeft mij wel even goed gedaan! Strakjes komt volgens mij oma nog even langs, en vanavond komt opa pannenkoeken eten. Drukke dag maar wel gezellig
@Lovely, gefeliciteerd met je Prinsje @lob, dus toch een rot nachtje geworden..lijkt me idd wel komisch dat hij ineens gaat klappen..wel lekker dat je nog ff terug kan.. @rozemarijke, nou dat is wel erg lekker, even een avondje samen, die hebben wij dus echt niet, 3 kids ergens onderbrengen is stukje lastiger, meestal gaat er 1 ergens logeren en dan zitten we er nog met 2.. En een aardig nachtje gehad dus, die pakken ze idd niet meer van je af!! Fijne avond morgen. @ikke, dat is idd wel fijn als je er 1 hebt, die breng je weg en heb je echt ff samen, wij moeten denk ik nog wachten tot ze de deur uit zijn haha.. en wat een goed nachtje zeg.. durf het ook bijna niet te melden, maar heb echt een SUPER nacht gehad, ben er niet eens uit geweest om te pissen, want dat moet ik ook altijd standaard iedere nacht.. Wat wel weer zo is, is dat ik nu wel erg moe ben van het wel goed slapen, je bent zo gewend om weinig te slapen!! Kennen jullie dat ook? Vandaag komt manlief weer naar huis, die zal ook wel erg moe zijn, ze waren vannacht om 3 uur al gaan rijden en als hij moe is dan gaat hij dus enorm snurken, dus zal wel weer klote nachtje worden, maar goed afgelopen nacht pakken ze mij dus ook niet meer af..
@eliesja: toen wij op de basisschool zaten, gingen mijn ouders elk jaar een weekje samen op vakantie. Wij gingen dan het weekend mee en dan door de weeks bij een vriendje/vriendinnetje logeren. Jullie hebben niet de mogelijkheid om opa en oma eens een avondje op te passen of te logeren te vragen? Ben ik namelijk wel van plan als Thirza straks wat groter is en een eventuele nummer 2 ook Wij een weekendje weg en mijn ouders in ons huis op te passen dan... Hier ook zo'n snurkende vent... maar die mag van mij dan lekker ergens anders slapen hoor! Wil niet ook nog eens daarvan wakker liggen, pff, ben al wel wakker genoeg!
Misschien heeft ze gedroomd waardoor ze heel hard moet huilen, en dan even bij wil komen. Herken het wel van Quinn, dan was het echt even uit bed, even bij komen en dan kon die weer terug
ahw wat schattig, maar je voor hem natuurlijk heel erg lastig! Weet niet of je dfat al doet, maar voor het slapen gaan de dag door spreken, wat is er allemaal gebeurd en wat heeft hij gedaan. Dit kan je misschien ook wel in samen spraak met het kdv doen, dat ze jou vertellen wat ze hebben gedaan. Quinn vind het prettig om even de dag door te nemen, ligt dan heel erg lief te luisteren en beaamd het (denk wij dan) van wat we vertellen
eliesje, wat heerlijk dat je een super nacht heb gehad. Is het niet mogelijk dat de kinderen "verdeeld" worden zodat jullie lekker even samen zijn?
@rozemarijke, ja dat zou een idee kunnen zijn als ze straks ouder zijn dat ze bij vriendjes gaan logeren, alleen blijven we toch nog met 1 zitten..de oudste..die wil gewoon niet uit logeren...hij heeft daar gewoon 1 of andere angst voor...hebben het wel ens geprobeert, nou dat was echt avonden van te voren, jankend naar beneden komen en uiteindelijk wil hij dan wel paar uurtjes er spelen, maar de rest absoluut niet, zoals eten en logeren.. Eigelijk gaan de kids alleen logeren bij mijn ma, me schoonmoeder...ja hoe zal ik het zeggen...daar wil ik ze niet echt laten logeren...mischien als ze wat groter zijn en ze zelf mondiger zijn...blijf hoop houden, komt vast wel goed.. Zolang we maar goed met elkaar blijven praten, dan komen we er wel..
dit doen we ook bij onze dochter, werkt ook heel goed, alleen danny wil dr niet aan, die denkt vast daar heb je ma weer met dr geouwehoer..ik wil liggen..om ons vervolgens s'nachts wakker te houden..
helaas niet..de enige die danny kan hendelen is me ma, maar die werkt dus ook 5 dagen in de week en de 2 dat ze er niet werkt, is ze er al 1 dag van bij ons, omdat ik dan me rustdag heb=werken.. En de oudste die wil dus echt niet logeren.. Alleen ons meissie die zou best wel eens bij de andere oma kunnen logeren, maar dat wil ik dus zelf niet...en van haar hebben we de minste last, behalve als haar broertje uit logeren is.. zij sliep echt vanaf de eerste week na haar geboorte al door..dus heb alles wel gehad haha en doorslaper en een nachtbraker(en nog)..
Zoooo wat is het veel geschreven. Ga even reageren, hoop dat ik niemand vergeet. Allereerst DK gefeliciteerd met je kleine schat! Wat krijgt hij voor zijn eerste verjaardag? Rozemarijke: wat fijn dat je een keer een goede nacht hebt gehad. Het is je gegund. Lob: grappig hier ook een mannetje dat 's nachts in zijn handjes gaat klappen. Ja, moest ook wel lachten, maar om drie uur 's nachts. Pffff... Bea: ik begrijp wat een uitputting het moet zijn, ben vorige week een keer 2 uur in de weer geweest 's nachts, nou dan heb je het gehad, dan ga ik er liever 5x uit als hij dan maar meteen verder slaapt. Vannacht ben ik er denk ik een keer of 10 uitgeweest. Ben helemaal gesloopt, maar gelukkig komt manlief vanavond thuis. Als kon ik hem wel achter het behang plakken toen hij belde en vertelde dat hij pas na de files wegrijdt uit Parijs, is hij nog midden in de nacht thuis. Nou dan heeft hij gelijk dienst wat mij betreft. Kom net terug van het CB en ben wel weer trotse mama, hij doet het super. Is nu 9,4 kg en 78 cm. Hij lijdt dus niks van het weinige slapen. Ik heb niet op iedereen gereageerd, ga ik vanavond nog even doen, nu ff snel wasje doen voordat mijn slaapterroristje weer wakker wordt.
Thanks meiden!! @Elin, hij heeft van mij geld gehad op zijn spaarrekening, kleren/schoenen, een barok stoeltje & Ernie bij de dokter en wat spul van Little people... verwende aap Lees hier wat goede nachten, fijn zeg! Hier was de nacht niet echt super..hijw erd vaak wakker en werd vanmorgen ook wakker doordat hij was doorgelekt... grr Verder om in te gaan op jullie vraag, nee ik ben geen bewust alleenstaande moeder.. ik raakte zwanger door de pil heen (achteraf gezien door een chronisch ontstoken blinde darm die er met 6 weken zwangerschap uit ging) Mijn ex stelde toen de keus, of hij of de kleine... die keus was iig niet erg moeilijk
Dk: wat is hij lekker verwend zeg. Mijn zoontje vindt Ernie ook helemaal te gek trouwens. In elk geval een fijne dag toegewenst. Wel heftig hoor van je ex. Maar ik kan je keuze helemaal begrijpen. Ik zou ook onvoorwaardelijk voor mijn kind gaan als mij die keuze was gesteld. Maar lijkt me niet makkelijk. Wij mama's met een partner kunnen de zorg soms even uit handen geven en jij staat er elke nacht alleen voor. We hopen dat Kay heel snel gaat doorslapen.