Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Nou Lob snap dat je alles aangrijpt hoor, baat het niet dan schaadt het niet, toch? Vorige week was ik zo moe dat ik ook alles had aangegrepen om te kunnen slapen, maar na 2 goede nachten, voel ik me een ander mens, ben toch weer even bijgetankt.
    Mijn zoontje heet trouwens Alec. Je spreekt het gewoon op z'n Nederlands uit.

2. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Lob, geen ervaring mee, ja met een bioresonantietherapeute. Maar toen de kinderarts dat hoorde mocht ik kiezen tussen hen.. dan kies ik toch voor de kinderarts, ik vond dat muffe wierookkamertje maar niets. En de oplossing had die therapeute toch niet, alleen heel veel druppeltjes.. ;)
    Ik zeg ook, baadt het niet dan schaadt het niet. Ik doe precies hetzelfde en heb afgelopen zaterdag probiotica gekocht.. grote vergissing, krampen, obstipatie.. oef..

Maar ben er nu achter dat overal waar zoonlief niet tegen kan zetmeel of rijst of aardappel of suikers bevat. Ik ga over op het scdiet voor hem. www.scdiet.nl

Ikke, gelukkig is hij weer blij, ik hoop dat hij gauw helemaal vrolijk en gezond is.

Elin, mooie naam!

3. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    oh ja, was vannacht wakker om half twee... tot nu. :x
    echt leuk, kinderen.. ;)

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Lintje: Half 2...toen ging Lotte eindelijk slapen voor 2 uurtjes grrrr

Ik ga morgen naar de huisarts. Ik ga haar eens even laten onderzoeken! Wieweet vindt ze iets. Lotte zit elke keer in haar oren en neus te peuteren maar ze kunnen nooit iets vinden. Samen met het slechte slapen vind ik het toch wel apart.

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Elen wat een stoere man!

Beatrice, misschien wel goed om haar na te laten kijken, klinkt wel erg als Quinn.

Hier ligt Quinn uitgeteld op de bank met koorts, werden we ook voor gewaarschuwd. Zo maar lekker eten, vraagt hij zelf om en kan hij lekker op tijd naar bed

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Beatrice: Pff... waardeloos zeg! :( Hopen dat die tanden gauw doorkomen.

@DK: ja, ik durfde dus niet zo goed de paracetamol niet te geven, omdat elke keer dat ik dat probeerde, de nachten pas echt waardeloos werden. Maar onze gastouder heeft het zaterdag zonde rparacetamol geprobeerd en dat ging goed, dus toen heb ik het zelf ook niet meer gegeven. En tot nog toe geeft dat geen extra problemen....

@Ikke: ach, wat sneu voor zo'n kleintje he? Maar dan zie je maar weer hoeveel veerkracht ze hebben, (en hoe snel ze dingen weer vergeten zijn :)). Nu hopen dat het helpt!

@Lintje: hmm, nou zou mooi zijn als dat dieet wel gaat helpen :)

@Elin: *ogen puilen uithier* wow!

@Eliesja: beter!

Ik heb ook besloten dat ik over twee weken eens ga vragen om een verwijzing naar een kinderarts of KNO-arts, als Thirza dan nog steeds zo slecht slaapt. Wil het nog even twee weken geven nu de tandjes rustiger geworden zijn en om die reden ga ik ook Thirza nu gewoon in bed leggen en haar zelf in slaap laten komen, en dan bij huilen elke 10 minuten even troosten. Ze heeft nu geen pijn, dus nu is het volgens mij een kwestie van even doorzetten en haar leren dat ze het zelf weer mag doen. Had ik de hele tijd al wel rekening mee gehouden, dat ze nu niet meer zelfstandig de draad op zou pakken, omdat ze inmiddels oud genoeg is om door te hebben dat als ze maar hard genoeg huilt, mama denkt dat ze pijn heeft...
    Dus, wish me luck, vanaf vanavond wil ik daaraan beginnen...

7. raspberry

O, en van Frieda hier ook op het forum hoorde ik dat Sleepzz slaapspul erg goed heeft gewerkt bij hun, dus dat ga ik zo nog even halen (og iig: even zien wat voor spul dat is, als het goed is, is het iets plantaardigs/kruidenzooitje).

8. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Ikke: Dikke knuffel voor jou en je kleintje.

Elin: Goed zeg! Gefeliciteerd.

Ego: Hier dacht ik dat het de goede kant opging met 1 tot 2 keer per nacht wakker. Maar het gaat weer bergafwaarts hoor....ppffff meneertje wordt gemiddeld 8 keer per nacht jammerend/huilend wakker. Snel zijn speen erin en dan dommeld hij wel weer weg maar je wordt toch wakker, en ik ben zelf al zo'n slechte slaper.....Hij gaat pas rond 22.00 uur slapen. Je zou toch denken dat ie dan lekker doorslaapt, maar nee hoor......hhhhoooowwww.

Groetjes,
    Wendy

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Interessant, ben benieuwd!

Lotte ligt ook weer lekker te slapen. Haar boventanden zijn nog niet helemaal door maar het end is in zicht! Jammer alleen dat de tanden naast haar voortanden nu ook al zichtbaar zijn. Lotte gaat in 1 keer voor een heel gebit!

10. raspberry

Nou, m'n man brengt Thirza nu op bed en het is NU al brullen, (nu hij haar pyjama aan het aan doen is enzo....). Ben benieuwd :( Wel lekker dat ik een keer niet hoef :)

Heb even gekeken voor dat slaapspul, maar ze hadden alleen valdispert en dat kostte 20 euro. De tabletjes van VSM hebben als hoofdstof dezelfde stof, namelijk valeriaan, dus heb ik die maar meegenomen en gaan we eens even zien wat er gebeurt als ze die een tijdje gaat krijgen...
    Als ik echt wanhopig word, kunnen we altijd nog eens 20 euro er tegenaan gooien :)

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Beatrice, een ha zien meestal niet zo heel veel bij kinderen bij neus en oren.
    De kno arts zien veel meer, en hebben de juiste apparatuur ervoor om het beter te kunnen bekijken.

Mijn ha vond bv de oren van Quinn roze en verder niks bijzonders, maar bij de kno arts zag hij duidelijk veel vocht achter de trommelvliezen en rood, Quinn zijn rechter oor is nog steeds onstoken, en dat nu al 1 1/2 week. Niet zo gek dat hij zo slecht slaapt dus.

Wij zijn trouwens nu gestopt met alle druppels en toeters en bellen, om te gaan kijken hoe het nu gaat lopen

Quinn storte vanmiddag flink in, had gelukkig wel zin in eten, maar om 7 uur was hij op, lekker op bed en heb hem niet meer gehoord, Welnog een zetpil gegeven maar dat was ook op advies van de arts.

12. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    heel mooie naam elin!

devy, hoe doet kyra het de laatste dagen?

beatrice, goed plan om met lotte naar de ha te gaan!

ikke, hopelijk is quinn weer snel de oude!

fijn mams dat het slapen zo goed gaat! hebben jullie nu zelf het idee dat je wat aan het bijslapen bent? of duurt dat wel eventjes voordat je weer helemaal uitgerust bent?

lovelydk, gaat slapen zonder slaapzak goed?

lintje, hoe ben je daar achter gekomen? geef je al langer bijvoeding dan? ik denk ook wel eens zou het aan de voeding liggen maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen te kijken wat dan..
    slaapt je dochter wel goed?

rozemarijke, succes!! zal wel even lastig worden, maar je meisje zal toch moeten leren zelf in slaap te komen (zeg ik nu wel heel wijs.. maar heb net zelf ook weer een manneke in slaap moeten wiegen ;))

wendy, jammer meid! kan me voorstellen dat als je denkt dat het beter ging dat dit dan tegenvalt.

@inslapen.. ging hier meestal goed, laatste tijd waardeloos! hoe lang probeer je een baby te laten slapen voordat je hem mee naar beneden neemt?

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    #1693 Elin78, 16 nov 2009
    Laatst bewerkt: 16 nov 2009
    Hier zag de HA ook niets aan oren zoontje, maar hij zei ook dat dat heel moeilijk om te zien was bij kleine kinderen. Alleen als ze zwaar ontstoken waren, was er iets te zien. Dus inderdaad een KNO-arts is dan geen slecht idee als je het zeker wilt weten.

Rozemarijke: lastig he dat je dan nu weer door moet zetten met laten huilen. Ik vind tien minuten dan heel lang. Ik heb het ook een paar dagen gedaan en nu jengelt hij mss nog maar 1 minuut en dan slaapt hij.

Lob: thanks!
    Wat vervelend dat het inslapen nu zo slecht gaat? Heb je een vast ritueel? Ik ben sinds een week dus de fles voor het tanden poetsen gaan geven beneden en leg hem dus wakker in bed. Heeft even wat gedoe gekost, maar werkt nu lijkt het te werken. Ik juich niet te vroeg, want morgen kan het weer anders zijn.
    Hij drinkt de fles dus ook niet meer op of maar 30 cc. Terwijl hij hem als ik hem in het donker op zijn kamertje gaf in een teug opdronk, rustig 240 cc. Ik denk dat hij 'm half in slaap op de automatische piloot opdronk, maar dat het eigenlijk misschien wel teveel was.
    Ik geef het inslapen meestal een half uur tot drie kwartier de kans en dan gaat hij mee naar beneden.

Beatrice wat sneu dat de tandjes nu zo snel na elkaar komen. Sterkte.

Lintje en Wendy: da' s balen zeg.

Ikke: hoop dat Quinn goed slaapt vannacht.

14. raspberry

Nou, tijdens het omkleden was het brullen, maar m'n man heeft met 'r gebeden en een slaapliedje gezongen, en tijdens het omkleden uitgelegd hoe we het gingen doen. Toen in de slaapzak dus, en gebeden en gezongen bij hem op de arm en toen werd ze rustig. In bed gelegd en toen was het weer huilen, toen heeft ie haar laten liggen en nog een liedje gezongen en toen is ie weg gegaan, maar toen was ze al bijna stil....
    *ogen rollen uit de oogkas*

Hahaha, onze tip is dus: gewoon zeker weten dat er fysiek niets meer is en dan resoluut besluiten dat je het zo-en-zo gaat doen :)
    Heeeeeeeel benieuwd hoe het vannacht gaat...

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ohw spannend Rozemarijke!

16. raspberry

O, hier is trouwens wel de stelregel dat eenmaal naar bed ook echt betekent slapen, en dus gaat ze niet meer mee naar beneden. Wat er ook gebeurt, (ja, tenzij ze ziek is natuurlijk en het dan niet gaat, of we niet helemaal zeker zijn of ze moe genoeg is, (gebeurt heel af en toe als ze eind van de middag nog heeft geslapen)).
    Als inslapen dan niet lukt, dan blijven we dus wel boven met 'r.

Qua laten huilen met de 10-minutenregel... tja, leuk is anders, maar ik wist wel dat dit eraan zat te komen. Eerder ging ze als ze opknapte altijd vanzelf wel weer zelf slapen, maar daar is ze nu te oud voor, dus ik verwachtte wel dat we nu zo'n ronde in zouden moeten om het in-slaap-helpen te gaan doorbreken.
    Maar blijkbaar voelt de dame aan hoe we erin staan.

Alhoewel ik ook twijfel of gistermiddag niet geholpen heeft... Toen was er bij ons in de kerk namelijk een bemoedigingsdienst en hebben we voor haar laten bidden, (geen rare taferelen hoor, gewoon dat er gebeden is waar Thirza bij was, lekker bij mij op schoot).
    Ze heeft overigens ook voor het eerst vanmiddag 200 gram warme prak gegeten (bij de gastouder, dat wel, maar OK). Hadden we ook voor laten bidden gisteren, :) We hebben het hele plaatje maar meegenomen gisteren in het hele verhaal waarvoor gebeden moest worden :D

17. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ha ha.. elin.. jij loopt net iets voor op mijn aanpak..
    heb een vast ritueel en dat was pyama aan/tanden poetsen/fles in donker/bijna slapend in bed. maar wil dus ook hetzelfde als jou.. maar ben nog niet zo ver. geef nu al wel de fles in lichte kamer en dan wakker in bed. ging eerst heel goed, en nu dus niet meer.
    ik bespreek nu wel al 2 dagen de dag met hem. het inslapen duurde net ook eigenlijk maar een half uurtje. hij schreewde alleen zo hard.. niet echt huilen maar meer boos schreeuwen.. hij werd er helemaal hees van.

rozemarijke, wat goed van thirza!! ben ook benieuwd naar hoe jullie nacht is gegaan.

18. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ahh Lob wat rot dat hij zo krijst. Hier is het gelukkig meestal alleen jengelen de laatste tijd. Mss een beetje verlatingsangst?
    Wel goed van je dat je hem nu wakker op bed probeert te leggen. Ik vond het ook heel moeilijk om dit ritueel te veranderen en de eerste keren ging het echt niet. Of hij werd boos en huilde of hij zat gewoon te dollen in bed, maar nu na ruim een week weet hij wat de bedoeling is. Ze pikken het vlug op. Ik kondig wel al een half uur van tevoren aan dat we straks gaan slapen, na het badje, boekje lezen, etc.
    Rozemarijke: wij nemen hem ook niet snel mee naar beneden, maar als het echt niet gaat en dat is meestal alleen overdag, dan haal ik hem er na een half uur wel uit, want als hij moe is, slaapt hij meestal binnen een tien minuten.
    En wat heeft Thirza goed gegeten!

19. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    niet dat ons allemaal dit gaat overkomen hoor..

maar een collega van mij heeft een zoontje van 6 wat nu net doorslaapt :$. het grappige is alleen dat haar zoontje niet alleen in slaap kan vallen. zij gaat dan samen met hem in bed liggen en dan moet ze over zijn rug kriebelen net zo lang tot dat hij slaapt.
    die collega en ik lachen ons hier helemaal rot om.. zij moet ook altijd zo lachen om mij en gijs. ze durft het ook tegen niemand anders te vertellen.

en dan heb ik nog 1 vriendin die een zoontje van 2 hebben en die met fases ook heel slecht slaapt. zij gaan dan altijd midden in de nacht met hem auto rijden. een zelfde stuk weg, ongeveer een half uur lang op en neer net zo lang tot hij slaapt en dan leggen ze hem terug in bed.
    dat manneke zegt dan zelfs midden in de nacht als ie niet kan slapen "mama auto?"

"vroeger" zou ik echt gedacht hebben dat ze helemaal gestoord waren, maar tja tegenwoordig snap ik het helemaal! je doet echt heel maffe dingen om je kind in slaap te laten vallen.

:D

20. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Lees nog steeds mee hoor!! Zit nog steeds in de rotnachten bah maar goed niets aan te doen.. Zijn nu bezig met het CB (soort plan van aanpak) omdat Jamie zwaar overprikkelt raakt!

Lob ja wat je er wel niet voor over hebt he! Maar een rondje rijden gaat mij net iets te ver..

Deel Deze Pagina