Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussion in 'Algemene clubs' started by 078mama, Sep 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Nou hier ook wat bijzonders, Quinn ging net huilen, vroeg niet om drinken, heb hem goed gelegt, dikke kus gegeven en het is weer (hier in huis het verboden woord, maar valt wel te raden natuurlijk)

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    was van korte duur haha

3. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    mamalijntje, hoe werkt dat precies? fijn dat het cb jullie meehelpt. bij ons zeggen ze eigenlijk alleen maar dat het heel veel voorkomt.
    ja een rondje is echt te erg.. moet je voorstellen dat je je midden in het donker in de kou gaat aankleden en dan de koude auto in.. brrrr....

4. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

Feb 11, 2009
    6,050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ik was/ben gewoon helemaal op en zit er doorheen.. Jamie die doodop is en niet meer wil eten.

Ze komen nu 1x in de week bij ons thuis en bekijken de situatie. We krijgen tips en ook dingen om over na te denken. We hebben de box moeten verplaatsen zodat Jamie ons niet direct kan aankijken en dus zijn rust momenten in de box wat langer pakt. TV uit en geen muziek aan.

Zijn kleine dingen maar waarschijnlijk komt er steeds meer dingen bij waar we op kunnen letten zodat we de prikkels iets kunnen minimaliseren.

5. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    das fijn mamalijntje! op een gegeven moment zie je het ook allemaal niet zo helder meer toch? en dan is het fijn dat er wat 'blanco" mensen meedenken.
    kun je overdag wel een beetje rusten? dat doe ik de laatste weken wel en dat scheelt echt. eerst wou ik mijn hele huishouden tijdens zijn slaapjes gedaan hebben, maar nu ga ik ook vaak even plat.

6. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

Feb 11, 2009
    6,050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ik zou willen dat ik het kon maar ik kan niet slapen overdag..

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Morge,
    oef was weer een zware nacht zeg, daarbij ook vanaf 6 uur weer wakker.
    Maar niet zo gek, Quinn gloeit helemaal, hij is gewoon niet lekker. Moet even zijn koorts in de gaten houden, want hij zit om 6 uur op 38,7 en mag volgens mij niet boven de 39, anders moet ik het zkh bellen.
    We zullen zien.

HOe is het met de andere meiden?????

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

He hoi,

he, vervelend dat ie weer koorts heeft zeg!

Hier een goeie nacht! Ik had gisteren voor het eerst het gevoel dat Thirza ons probeerde te bespelen, en we hebben dus idd doorgezet met gewoon gecontroleerd laten huilen, maar dat ging boven verwachting goed!!!! Om kwart voor 8 heeft mijn man haar op bed gedaan dus, en tijdens omkleden was dat brullen. Toen heeft ie dus met Thirza gebeden en gezongen op de arm, en toen in bed gelegd en nog een keer gezongen. Toen werd ze rustiger, lag alleen nog te snikken en is ie weggegaan. Was even brullen, maar toen werd ze bijna direct ook alweer stil, (wel wat snikken). En toen heeft ze geslapen tot 23.15!!! Voeding gehad en weer terug in bed gelegd, weer huilen, dus even liedje gezongen terwijl ze in bed lag (werd ze weer rustig van. Dat alleen al was trouwens een wonder op zich, want dat werkte echt nooit!). Toen weg gegaan en toen heeft ze wel nog een half uur lang steeds een minuut of twee behoorlijk gehuild en dan was het weer even stil. Dan ging ze weer even 2 minuten en dan werd het weer stil. Om 12 uur voor het laatst gehoord en vervolgens was ze om half 5/kwart voor 5 wakker.
    Heeft toen een voeding gehad, (ik vind wat dat betreft dat ze ook even een overgangsperiode mag hebben... in 1 keer helemaal van de nachtvoedingen af is wel heftig natuurlijk), en toen weer teruggelegd. Weer direct huilen, even liedje gezongen waarvan ze weer rustig werd en toen weg gegaan. Ze heeft toen denk ik 2 minuutjes gebruld, en toen was het over en werd ze om kwart voor 7 wakker.
    Voor het eerst in weken trouwens zonder huilen, maar toen hoorden we haar op een gegeven moment roepen: "mama!"
    Beter :) Nou, dat was zo lief dat ik 'r maar meteen uit bed heb gevist :)
    Maar ik heb dus zelf ookn vrij behoorlijk geslapen en daarnaast geeft dit een boel hoop dat we hier door de ergste sh*t heen zijn...

@mamalijntje: ik ben ook zo'n type dat overdag slecht kan slapen. Maar even een boek lezen, of lekker met relaxte muziek op de koptelefoon je ogen dicht doen, languit op de bank ofzo, geeft ook een boel rust he? :)

9. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Oh Lob, ik hoop echt dat onze kindjes goed slapen als ze 6 zijn, maar het is wel komisch. Ik ben nooit met hem rond gaan rijden, maar kan me voorstellen als je kindje de hele dag huilt dat je dat doet.
    Rozemarijke: dat klinkt goed zeg. Zou Thirza het doorslapen doorkrijgen. Ik hoop het voor je meid!
    Ikke: Ach Quinn krijgt ook niks cadeau, ik hoop dat hij snel aan de beterende hand is. Arm manneke!
    Mamalijntje: dat advies van de box hebben wij ook gekregen. Dan kan hij zich even afsluiten. Ze hebben niet gezegd dat we geen oogcontact mogen hebben...maar inderdaad tv uit.

Helaas heb ik een schoonmoeder die 1 dag in de week oppast, die hem onderhand de hele dag voor de tv zet. Ben er wel woest om geweest :D Ze zegt dat ze het maar een kwartiertje doet, maar ik heb echt het sterke vermoeden dan hij er een paar uur per dag voorzit.

Nou hier ging het weer goed vannacht. Zoonlief heeft tot 5.50 geslapen en is wel een keertje wakker geweest, maar zelf weer in slaap gevallen. Alleen kon ik vannacht niet slapen. Da's dan wel balen natuurlijk, maar ja, hoop doet leven he!

10. raspberry

@Elin: nou, hopelijk kunnen wij hier dan binnenkort afscheid nemen :) of iig meelezers worden :D

@lob: ik moest wel lachen om je verhaal van die collega en je vriendin. Pfff, ik heb het nooit gedaan, maar het is me wel eens door m'n hoofd geschoten hoor, om even een eindje te gaan rijden...
    Van die collega vroeg ik me trouwens wel direct af of dat toch geen gewenning was en of even doorpakken niet had gewerkt. Maarja... ken het verhaal verder niet natuurlijk, alleen wat jij even kort vertelt :)

11. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Goeiemorgen meiden!

Lees goede en ook minder goede nachten.
    Ikke hoe is het nu met Quinn???
    Hier ging het vanacht ook weer super.
    En dan te bedenken dat hij nog maar 1 korreltje krijgt voor het slapen gaan, 'sochtends doen we het al niet meer.

Misschien had hij het gewoon nodig om de negatieve spiraal te doorbreken en kunnen we er binnenkort wel mee stoppen!

Kan merken dat nu hij echt het klokje rondslaapt, z'n spraakontwikkeling met sprongen vooruit gaat!
    Hij zegt nu echt bewust papa en mama, waar hij eerst nog papapapapapappapapapapapa en mamamamamamamamamamama zei...Alsof hij opstartproblemen had zeg maar.
    En ook Appel zeggen.
    Hij is nu aan het tekenen, net al een mooie tekening voor 1 oma gemaakt, en nu bezig voor oma 2 :)

12. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    lees nog wel eens mee hier had een vraagje aan MAMS136
    wat voor korrletjes bedoel je is dat voor onrustig slapen??

hier alweer 3 maanden een draak snachts en is erger geworden sinds hij op een andere kamer slaapt..

jullie schrijven hier zo veel dat ik het niet bij kan houden

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    pfff even rust......... het is up en down met Quinn vandaag, zo heeft hj 38.7 en zo heeft hj 37 en dat gaat de hele dag zo door, en zijn humeur dus ook, en dan meer van, zo is hij vroljk en zo zet hij helemaal tegen me aan te hangen, wijkt geen moment van mijn zijde, verschrikkelijke verlatings angst weer :(

sorry voor al dagen mn ego geklaag hoor

14. 078mama

078mama Niet meer actief

Volgens mij is het nog nooit voorgekomen dat we hier allemaal super hadden geslapen, dat wordt tijd! Ik zeg: vanavond?

Ik ben bij de huisarts geweest en Lotte heeft een dubbele oorontsteking gehad. Het is nu aan het wegtrekken maar ze heeft er nog wel een beetje last van. Dat verklaart dus ineens de bagger nachten en ook de hoge koorts van vorige week. Zoooo zielig!

Vannacht heeft ze wel goed geslapen. Van 7 tot 3 in haar eigen bedje en daarna tot 6 uur bij ons. Niet verkeerd dus!

15. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Oh Beatrice dat verklaart een boel zeg!!

Ikke, geen punt hoor ;) Daar zijn we voor.

Bulldog, Tygho heeft homeopathische korrels van VSM voor "drukke" kinderen.
    Je kunt eens proberen om je bij de apotheek/drogist voor te laten lichten.
    Tygho krijgt Arsenicum Album.

16. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    ikke, geen probleem hoor! tis ook niet niks wat jullie doormaken!

mams, ben echt blij dat het bij jullie zo goed gaat. maar ik word er wel verdrietig van als ik hoor dat te weinig slapen dus echt problemen voor de ontwikkeling geeft... logisch natuurlijk, maar ik vind het allemaal zo sneu voor mijn manneke.

17. raspberry

@Ikke: klaag maar lekker hoor, het is ook zwaar! Zeker als het al 2 jaar duurt... is dit nasleep van maandag, of gewoon ziek er bovenop?

@Beatrice: he, wat sneu. Wel fijn dat het nu opknapt en die nacht klinkt goed idd!

Wat dat betreft valt me wel op dat veel van onze kids KNO-problemen hebben, allergieen.... 't is iig niet door hun zweetvoeten dat ze zo slecht slapen, (en wij klagen dus niet voor niets.... het ligt iig niet aan onszelf :)).
    Thirza kis hier vanochtend, na een halve brul zelf gaan slapen voor 2 uur bijna!!!! :D Dat geeft de burger weer moed :)
    Sojamelk gaat toch niet goed trouwens: ze zit weer onder de eczeem :( Heb besloten dat ze dus overdag thee en dikspa of evt vruchtenspa krijgt en maar voldoende moet hebben aan een ochtendvoeding en een of twee avondvoedingen, (eentje voor slapen gaan/na avondeten en voorlopig ws nog even eentje om een uur of 22-23).
    Ze heeft net iig een flesje rooibosthee gedronken. Moest ik wel bij helpen, ze wilde wel even lekker baby-ig bij mama de fles krijgen. Nouja, prima... :) Eens zien of dat als overgang kan gelden naar normaal eten :) (als in: als ze een tijdje overdag de borst ontwend is, hoeft ze misschien ook niet zo nodig meer een flesje van mama, en kan ze wel een hele boterham weg gaan happen).

18. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    @mams dank je voor je antwoord
    ik heb hier een kleine druktesmaker en denk omdat hij zo druk is overdag hij snachts alles herbeleeft..

19. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Bulldog dat dachten wij dus ook.
    En met groen licht van de HA en het CB zijn we in de homeopathie gaan kijken.
    Dat hadden we veel eerder moeten doen.

Lob, het hoeft geen probleem te zijn, maar ik merkte gewoon doordat Tygho altijd maar een paar uurtjes aan 1 stuk sliep dat zn spraak niet doorontwikkelde, dat het heel lang op hetzelfde punt bleef steken.
    En nu merk ik gewoon dat het in stijgende lijn gaat.
    Het komt vast goed!
    Je mannetje is pas 10maanden, wie weet komt het al heel snel goed!

20. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    @mams heb die korrels niet kunnen vinden ik ga he tnu proberen met kindival van vsm
    bij de ene werkt het wel bij de andere niet dus ik ben benieuwd ...

Share This Page