Wij willen slapen! Maar onze baby's niet...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 078mama, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Volgens mij ga ik hemm zo toch maar uit bed vissen!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden,

nou, allemaal slaperige kids vanmiddag, lees ik :) Nou, hier niet :) Maar was de bedoeling ook niet, (alhoewel OOK Thirza er een ster in is om lang te gaan slapen als dat NIET uitkomt met de planning, hahaha).
    Maar we zijn dus wezen zwemmen hier, eerste keer voor Thirza en ze vond het helemaal geweldig!!! We hebben haar in het zwembad direct in zo'n speciale babyzwemband gezet en daarmee het kinderbad in (40-50 cm diep). Lachen! Ze ging direct aan de wandel door het water, al leunend op de band en ondertussen lag ze helemaal in een deuk! Liep het hele zwembad door, niks geen aanklampen aan ons, alleen maar lachen, lachen, lachen. Daarna het pierenbadje in en daar in die band op haar knietjes het hele badje door. Ze had me echt een partij pret! En aan de klets met andere kindjes en papa's en mama's :)
    Toen ook nog even met 'r in het grote bad geweest tijdens de golfslag en dat ging best heftig, maar weer lachen en leuk!
    Al met al zijn we anderhalf uur aan het zwemmen geweest en als het aan Thirza had gelegen waren we nog lang niet weg gegaan :) M'n man wilde nog even van de glijbanen af, dus daar heb ik met Thirza naar staan kijken, en toen ging ze wel lekker hangen op m'n schouder, met 'r vingertjes in d'r mond, maar in de auto weer lekker aan de klets :)
    Ze ligt nu net een kwartiertje op bed en dat ging zonder enig protest, (nouja, alleen een klein huiltje toen ik 'r neerlegde, maar zodra ze het matras raakte werd ze alweer stil en heb ik haar slaapliedje dus maar half gezongen, omdat ik dacht: Straks wordt ze juist weer wakker van mijn gezing, hahaha.
    Ben benieuwd naar vannacht dus :)

Over het prikken: stoere kids hoor, wat ik zo hoor!
    Over het vaccin: met een paar minuutjes is geloof ik op NL 2 "Weet wat je eet", o.a. over hoe het vaccin gemaakt wordt...

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Rozemarijke: Klinkt erg gezellig!

Lotte heeft net voor het slapen Sleepzz gehad. Ik ben benieuwd! Ze heeft helemaal niet gegeten vanavond en wilde ook geen fles dus wakker worden doet ze toch wel denk ik maar wieweet!

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Zoals ik al dacht, Quinn lag er om kwart voor 8 al weer in, en het is nog steeds (het verboden woord)
    We zullen zien

Beatrice, spannend, het kost misschien wel even tijd voordat het werkt he, omdat het een natuurlijk middel is.
    Merk wel erg goed aan Quinn dat hij, ja hoe moet ik het zeggen, rust in zijn lijfje gaat krijgen, is niet zolang meer boos, wil ineens zelf een beetje gaan spelen.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier ging om half 8 de lamp uit ;)
    Ben benieuwd of het weer zo goed gaat.
    Tygho gaat morgen ffies naar kennissen zodat ik naar de tandarts kan.
    Heb me ertussen weten te wurm doordat mn gaatjes pijnlijk beginnen te worden(hoefde anders pas eind januari)
    En dan haal ik hem weer op, en na een koppie koffie direct door naar werk.

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hallo alle mama's met kindjes die niet willen/kunnen slapen!

Ik mag mij hier ook gaan melden denk ik...
    Joey slaapt al in maanden niet meer door! Erg vermoeiend en ik weet niet meer wat ik moet doen. De laatste dagen komt hij steevast om 3,30 om daarna na 1,5 uur huilen in slaap te vallen. Hij eet heel slecht op het moment, avondeten gaat heel moeizaam! Ik mag blij zijn dat hij 3 hapjes eet.
    Dus dan geef ik hem maar een flesje met pap voor het slapen gaan, dan heeft hij alsnog een gevuld buikje. Maar ook dat wil niet helpen bij hem.

Nu vannacht was het weer mis! 3,30 wakker, 5,00 slapen en ik zit weer op omdat ik de slaap niet meer kan pakken..

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Morge dames
    Hier ging hert weer redelijk goed.
    NOrmaal kwam hij tegen 9 uur, niet gehoord! OM 11 uur hoorde we hem heel even, maar hij viel zelf weer in slaap.

Om 3 uur huilde hij een beetje, ik heb hem goed gelegt, kus gegeven, hij huilde nog even en toen was het klaar!

Alleen zo jammer dat ik niet meer kon slapen, en toen mn wekker ging mn bed niet meer uit kon komen.

Maar goed ik ben weer erg tevreden :D

Truus de mier, helaas welkom hier zo, hopelijk kan je hier je ei kwijt!!

Ik ga me gereed maken voor mn werk
    Allemaal een fijne dag

8. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    morgen ladies,

truusdemier, helaas welkom hier! ik weet hoe vreselijk het is om 's nachts uren wakker te zijn. ik hoop dat joey snel weer gaat doorslapen!

ikke, klinkt weer goed :)

beatrice, ben benieuwd of sleepzz bij jullie geholpen heeft.

rozemarijke, wat een gezellige verjaardag!

hier al 2 super nachten op een rij.. zou het dan toch geholpen hebben? ;)

9. 078mama

078mama Niet meer actief

He truus, welkom! Jammer dat je hier ook moet zijn maar het is wel gezellig ;) Heb jij ook al eens iets van sleepzz oid geprobeerd?

Nou Lotte heeft dus Sleepzz gehad gisteren en heeft van 7 tot 5 in 1 keer doorgeslapen! En toen van 6 tot 7 ook nog even. Dit was goed te doen dus. Helemaal in vergelijking met andere nachten. Vanavond dus weer proberen...

10. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Goeie morgen meiden!
    Hier een waardeloze nacht bah maar ik lees goede verhalen over Sleepzz. Ik had toevallig al info gelezen via google erover.

Wij gebruiken nu VSM maar helaas nog niet veel resultaat.

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Sleepzz is pas vanaf 1 jaar... Dus nog heel even geduld. Wij testen het nog wel even voor je ;)

12. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Dat is goed dat je het zegt! Dat had ik dus niet gelezen... Maar heb alle gedult hoor. Ben er zo aan gewend dat de nachten totaal bagger gaan.

Ben wel blij dat jullie er baad bij lijken te hebben

13. raspberry

@ikke, lob en beatrice: klinkt goed, jullie nachten!

@truusdemier: welkom :( Vrees dat we weinig tips voor je hebben, (of je zou zin moeten hebben om bijna 200 pagina's aan berichten door te spitten, hahaha: wie weet vindt je iets wat jullie nog niet geprobeerd hebben).

Hier een waardeloze nacht. Op de een of andere manier had ik daar niet zo op gerekend, maar vannacht dacht ik bij mezelf: Ja, doos... zo'n middag voor het eerst in het zwembad, tuurlijk slaapt ze daar waardeloos van :( Al die prikkels... Tussen 7 en 12 ging het goed, om 22.15 wilde ze drinken, toen om 0.15 al weer en toen wilde het slapen niet meer lukken. Na anderhalf uur bedacht manlief dat de luier misschien ook wel meespeelde in het verhaal, en die was idd bomvol, (heeft ze dus net als zaterdag de hele middag waarschijnlijk (bijna) niet geplast en opgespaard voor 's nachts), maar daarna wilde het ook nog niet zo lukken, dus uiteindelijk maar weer bij me genomen en haar zo in slaap laten vallen. Ze sliep wel vrij snel, (dat deed ze elke keer wel, maar werd dan in haar eigen bedje binnen no-time weer wakker), maar errug onrustig. Dat was dus dat moment dat ik dacht: Doos... (ikzelf dus he? ;)). ZE lag overduidelijk erg druk te dromen, te lachen en te brabbelen in haar slaap, (wel aa het nagenieten dus :)).
    Kon eerst zelf vervolgens niet slapen, pas rond 3 uur geloof ik in slaap gevallen en werd anderhalf uur later wakker en heb 'r toen terug gelegd. Om 6.15 meldde ze zich weer en heeft ze gedronken, (dat is dan wel weer goed nieuws: ze heeft er vannacht 6 uur tussen gehad tussen de voedingen, ws met dank aan twee keer warme prak, hoop ik :)). En toen heeft ze nog weer geslapen tot kwart voor 8. Haha, lag ze brabbelend wakker te worden, dacht ik: Shit, is ze toch al voor 7 uur wakker. Kijk op m'n wekker... O, hmm, kwart voor 8. Nouja, illustratief voor hoe uitgeslapen ik ben :(
    Maar heb me net al bedacht dat het voor na zo'n eerste keer zwemmen nog best redelijk gegaan is en dat ik dus vooral vaker met 'r moet gaan zwemmen :) Zodat ze er lekker aan went enzo.

Nouja, vandaag een rustig dagje thuis en dat zal ws wel gaan lukken, want de dame is al heerlijk weer aan het spelen met de nijntjeduplo en haar loopauto, dus ik hou het er maar op dat ik vanmiddag samen met 'r op bed duik...

14. 078mama

078mama Niet meer actief

Rozemarijke, klinkt niet echt best. Ik vind het wel apart dat ze zo slecht sliep, de meeste kinderen slapen de klokrond na het zwemmen. Lotte ook niet echt trouwens maar wel dieper dan normaal! Nou ja, volgende keer is het een stuk minder eng en nieuw voor haar dat het dan misschien wel werkt.

15. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hi meiden,
    Ik meld me ook weer even aan het front, hihi.
    We hebben helaas erg vaak problemen met de server dus heb soms een week even geen internet. Dus ik heb even flink moeten bijlezen, er is een hoop geschreven zeg!
    En wauw, er zijn toch echt wel verbeteringen merkbaar bij een aantal, goed zeg! Dat is echt superfijn!!!! IK ben met name blij dat Quinn zijn rust een beetje gevonden lijkt te hebben, wat zal die een slaap in te halen hebben zeg!!!!
    Hier is het een week of twee erg goed gegaan, alleen de laatste week weer wat slechter, we zitten nog steeds te wachten tot die twee dikken bobbels op haar tandvlees echt ruimte gaan maken voor de kiezen. Vanochtend voelde ik een klein scherp puntje dus het is te hopen dat het nu echt gaat doorbreken. Want Julia is erg vaak wakker, zowel overdag als in de avond/nacht en ligt dan heel zielig te huilen met beide knuisten in haar mondje. We geven dan een beetje detinox (helaas weigert ze haar mondje te openen voor gengigel......), geven haar een knuffel en dan gaan we weer. Meestal valt ze dan wel weer in slaap maar soms is ze erg lang wakker.
    Ik hoor toch echt wel positieve verhalen zeg over dat sleepzz!
    Was wel apart; ik had gisteren een thema avond op het dagverblijf over eten en spelen. Echter na enige tijd kwam het onderwerp op slapen......... ahum, nou laten we het er maar op houden dat we bij lange na niet de enige zijn die een slechte slaper hebben.... dat was toch wel erg verhelderend.... gek toch he dat je daar nooit iemand over hoort.........
    Nou meiden, ik heb vandaag een vrije dag en Julia is bij oma dus ik ga even een beetje uitzieken, rommel al een week of twee met een virus en lijkt niet echt op te knappen dus wellicht dat wat extra rust helpt.
    Julia heeft trouwens 1,5 week geleden de eerste inenting MG gehad.... verder geen bijeffecten bemekt, 1 dec moet ze voor de tweede ronde!
    Groetjes

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi Truus!!

Welkom hier...niet de beste club om bij te komen maar toch.

Ikke, dat klinkt toch ook goed zeg!!Super!

Verder lees ik niet veel goeds.

Ik denk dat wij door de korreltjes de neerwaartse spiraal hebben doorbroken.
    Het gaat nu zo onwijs goed!
    Tygho is supergezellig ook overdag, hij zeurt amper meer.Slaapt smiddags 3 uur aan een ruk door.
    En snachts is het hemels!!
    Ik ben zoooo blij dat mn moeder met de tip van korreltjes van vroeger kwam!
    Anders waren we nu nog aant klooien geweest denkik.

17. raspberry

@Vlindertje: dat geeft iig hoop op weer lekker slapen als de tand weer door is. Hier is overigens tand nummer 8 nu ook op doorbreken denk ik, (alhoewel dat in het tempo hier wel een week of 2 kan duren voor ie dan echt echt door is :(). Maar er zit weer een dikke bobbel...

@Beatrice: op een badje slaapt ze altijd goed, dus ik denk idd dat het het nieuwe was. Want ja, ze lag wel te lachen enzo, dus leuk was het gewoon wel geweest. Maarja: ook leuke onrust is onrust, hahaha.

Weet iemand trouwens hoe je in Vista foto's kunt verkleinen? Ik wil er graag een paar spammen van het taart eten en het zwemmen, maar snap niks van hoe je dus in vista die foto's kunt verkleinen. In oudere windows-programma's kon je altijd met de rechtermuisknop klikken en dan kreeg je een optie foto verkleinen, maar dat werkt in Vista dus niet meer :(

Ik ga trouwens dat sleepzz vandaag ook maar halen, want na vannacht ben ik er wel van overtuigd dat onze dame een beetje extra hulp nodig heeft bij het rustig worden :) Had vorige week al bij de DA gekeken, maar daar hadden ze het niet, maar op de site staat dat Kruidvat en Etos het ook verkopen en die zitten hier ook in het wijkwinkelcentrum, dus maar even kijken straks :)

18. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Mams, welke korrels gebruiken jullie ook alweer? Waren die dat van VSM?

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Welke korrels? En hoe is de Sleepzzzz?
    Ben benieuwd!
    Zou dat de oplossing zijn??

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Arsenicum Album d12 krijgt Tygho.
    Maar je moet je wel goed laten adviseren want veel homeopatische middeltjes zijn erg karaktergebonden.
    Je kunt dit ook opzoeken op de site van VSM.
    Daar staat ook redelijk wat info op.

Deel Deze Pagina