Beste verloskundigen, Heb ongeveer 2 keer aan het einde van de zw-schap en nu zo'n 4-5 keer na de bevalling erg vreemde dramkrampen gehad, met de volgende kenmerken: - na avondeten hevige buikkramp - eerst gewone ontlasting dan diarree - soms zo'n pijn dat het aanvoelt als 'onwel' worden, maar dat is niet elke keer zo - tintelingen/jeuk gevoel in mond en onderarmen - soms bultjes op onderarmen, niet elke keer - heel warm worden - als het heel erg is ook behoorlijk zweten - als het heel erg is daarna heel erg rillen/klappertanden - als de aanval erg is ook uitstraling naar mijn rug - na een uur/2 uur trekt alles weer weg Heb ook tussen deze aanvallen door wel last van diarree. Heb inmiddels echo bovenbuik gehad: geen bijzonderheden gezien aan galblaas en lever. Uit algemeen bloedonderzoek geen bijzonderheden. Zou dit nog iets met hormonen te maken kunnen hebben? Ik geef nog 1x per borstvoeding sochtends. De rest is helaas al afgebouwd. Alvast bedankt voor jullie mening. groetjes noppie
hoi Noppie, ik denk haast niet dat dat nog met hormonen te maken kan hebben of met borstvoeding. Als dat wel zo is dan zou het steeds minder vaak moeten voorkomen, meestal reageren de darmen de eerste weken na je bevalling nog wel anders, maar daarna is meestal wel hesrteld. Mirjam