Wij willen zo graag een kind

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Angelaatje, 14 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    hoi ik ben zelf ook onverwachts zwanger geraakt op mijn 17e tijdens mijn opleiding. had toen heel veel tress en de ongesteldheid bleef bij mij uit. ik moest op aanraden van de dokter stoppen met de pil en wachten tot ik weer ongestled werd. dat gebeurde ook na 3 maand. ben toen weer gestart met de pil maar dat heeft niet meer mogen baten en ben die maand zwanger geworden. ben toen gestopt met school. na mijn dochter overleed mijn moeder en weer stress en bleef dit keer de pil doorslikken maar dat heeft toen ook niet meer mogen baten. was weer zwanger en heb toen een avondopleiding gevolgt en mijn diploma gehaald een jaar nadat mijn 2e geboren werd. nu zijn we bezig met een derde en dan wil het niet lukken!!! zul je net zien!!! heb net twee maand geleden een miskraam gehad van 9 weken en weer volop aan het klussen.
     
  2. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    hey meid

    dus je bent 2 keer onverwachts zwanger geraakt en nu wil het niet lukken probeer er niet teveel over te denken ook al weet ik dat het moeilijk is!hoe vond je die avondopleiding in combinatie met je kinderen opvoeden?wat voor opleiding heb jij gedaan?succes met klussen en hoop dat je gouw zwanger zal worden!veel geluk met je gezin!

    liefs

    [​IMG]
     
  3. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ik heb avondopleiding secretaresse gedaan en dat beviel me prima ook heb ik toen die tijd mijn auto-rijbewijs gehaald met mn dikke buik. heb daarna gelijk werk gekregen en dat doe ik nu niet meer omdat mn mannetje weer werkt. hij zat toendie tijd in de ww omdat hij de ziekte van bechterew heeft.
     
  4. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    zo dat is wel goed van je je rijbewijs en diploma gehaald
    tijdens je zwangerschap. ik heb zelf ook een miskraam gehad en zit daar nog steeds mee, we kiezen nu voor ons geluk en we kijken lekker niet naar een ander(als ze negatieve reactie's hebben dan)het komt allemaal goed.

    gr
     
  5. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ja dat zeker! heb 2 maand geleden miskraam gehad en ben ook zeer verdrietig geweest. heb wel een plekje kunnen geven en zijn deze maand gewoon weer begonnen. we zullen wel zien wanneer het weer lukt.

    heb zelf ook wel van die rare reacties gehad zoals o het was toch nog geen baby. en je hebt m nog niet gevoeld en dat deed bij mij ook zeer. mijn schoonfamilie hebben mij heel veel gesteund en daar ben ik ze nog dankbaar voor.
     
  6. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    gelukkig waren er wel mensen voor jou!
    ik kan er met bijna niemand over praten mijn moeder wil er niet met me over praten maar ik kan zoiezo niet met mijn moeder praten over veel dingen.mijn vader mag het niet weten van mn moeder maar als ik zwanger ben vertel ik het hem wel.lief dat jou schoonfamilie je steunde!de moeder van mn vriend weet t ook niet alleen een goede vriendin van mij.echt belachelijk die reactie's een miskraam is een miskraam.

    gr
     
  7. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ja dat zeker. maar dat is zeker rot voor je! gelukkig dat je je vriendin nog hebt kun je tenminste toch nog met haar erover hebben. beetje een uitlaatklep is altijd goed voor je. bij mij wel.
     
  8. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hai Angel, zoals de andere dames ook al zeggen, niemand die voor jullie kan beslissen, het is nou eenmaal jullie leven en jouw lijf.

    Ik ben zelf nu 23 en 31 weken in verwachting, heb mijn diploma gehaald, en heb diversen avondopleidingen gedaan voor ik in verwachting was, in combinatie met een full-time baan maar dat viel wel vies tegen, ik denk dat het erg moeilijk was geweest te combineren met een kindje.

    Ik blijf strakkies als de kleine er is, full time moeder maar ben dan wel van plan een opleiding erbij te gaan doen, maar ik denk dan meer aan iets schriftelijks (dan kan ik leren op mijn eigen tijd, als de kleine in het bedje ligt bv) of een dagopleiding waarbij ik 1 dag in de week naar school ga (dan past bv mijn moeder een dagje op) ik wil dit zelf graag om de sociale contacten levendig te houden en ook om mijn hersenen te blijven stimuleren..en dan als ons kindje (of misschien dan wel kinderen) oud genoeg zijn om naar school te gaan, weer een baan te zoeken...

    Ik wens je heel veel succes met je beslissing, en ik hoop dat de communicatie tussen jou en je (schoon) ouders wel wat beter wordt, want het is toch wel heel erg fijn als juist de opa's en de oma's achter je staan.
    Liefs,
     
  9. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    Hey

    Bedankt voor je bericht :)
    ik kan wel goed met mijn ouders opschieten, maar kan er niet zo goed mee praten over sommige dingen, terwijl ik vindt dat dat wel moet kunnen ik bedoel ouders horen er altijd voor je te zijn wat er ook is.
    Met de moeder van mn vriend kan ik ook goed praten, maar ik vertel haar niet over die miskraam omdat ik bang voor haar reactie ben.Bijna niemand weet dat ik ben gestopt met de pil.alleen op het forum enz.
    ik ben nog jong natuurlijk en zeg het pas als ik 3mnd ben.
    ik wens je heel veel geluk met je gezin!
    laat je me het horen als de kleine er is?
    liefs
     
  10. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik word volgende week 24 en in februarie wil ik gaan stoppen met de pil.
    ik ga volgend jaar trouwen en dan ben ik alweer 7 jaar bij mijn vriend.
    ik was 17 toen ik mijn vriend leerde kennen en in die 7 jaar hebben we al wat aardig opgebouwd!
    niemand kan tegen jou zeggen wat je wel of niet moet doen maar dit is mijn mening....zet eerst alles goed op een rij!
    het is niet kindje krijgen maar kindje kopen!
    kan je dalijk alles wel betalen als de kleine er is?
    dit is niet kwaad bedoeld maar je bent nog zo jong en toen ik 17 was dacht ik ook dat ik de hele wereld aan kon maar alles is tegenwoordig zo duur!
    als jullie nu aan kinderen willen beginnen moeten jullie zelf weten maar denk niet aan nu maar denk aan de toekomst!
     
  11. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    hoi hoi

    ik wil als eerst even duidelijk maken dat het inderdaad je eigen keus is ik ben ook met 17 moeder geworden het was een ongelukje ,maar heb er bewust voor gekozen om het kindje te krijgen. maar ik zou er niet express voor gekozen hebben om zwanger te worden. begrijp me niet verkeerd zou mijn kids niet meer kunnen missen ik heb nu een zoontje van bijna 6 en dochtertje van bijna 2 en ben bijna 29 weken weken zwanger van een tweeling. de keus ligt echt bij jou en bij je vriend .

    albertina schreef
    het is niet kindje krijgen maar kindje kopen!
    kan je dalijk alles wel betalen als de kleine er is?
    dit is niet kwaad bedoeld maar je bent nog zo jong en toen ik 17 was dacht ik ook dat ik de hele wereld aan kon maar alles is tegenwoordig zo duur!
    als jullie nu aan kinderen willen beginnen moeten jullie zelf weten maar denk niet aan nu maar denk aan de toekomst!

    ik snap wat je bedoelt maar vind als ik eerlijk moet zijn wel een grove opmerking want het gaat niet alleen om geld ja oke een kindje kost geld ,maar voornamelijk heeft een kindje liefde nodig dat is belangrijk ik snap echt wat je bedoelt maar toch vind ik de opmerking dat je een kindje niet krijgt maar koopt wel erg grof , sorry is mijn mening. :oops:

    groetjes anita
     
  12. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    dat ben ik met anita eens
    vind hem ook erg grof
    een kindje wil je uit liefde en die maak je ook uit liefde
    weet ook wel dat kindertjes geld kosten maar ik koop me kleine toch egt niet hoor ze wordt uit heeeel veel liefde geboren

    gr debbie
     
  13. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik heb dat niet zo bedoeld.
    maar wat ik bedoel is.....zorg dat je alles op een rijtje hebt!
    zorg voor een goede leefomstandigheid enz.
    het is ook niet de bedoeling als je dalijk een kleine hebt dat je niet meer alles kan betalen!
    daarmee bedoel ik als je een kleine hebt/krijg ga je meestal ook minder werken en heb je dus ook minder inkomen en hoe moet het dan met de huur enz.
    je hoort tegenwoordig dat zoveel mensen schulden hebben en als ze de huur niet kunnen betalen word je ook het huis uitgezet en mij lijkt het niet zo'n geweldig idee om met je kleine in een auto te gaan slapen!
    daarom maakte ik deze opmerking.....het is niet kindje krijgen maar kopen!
    ook de spullen van de baby zijn duur en kleine kindjes worden ook groot en gaan ook daarna weer naar school enz.
    ik snap goed dat jullie mijn opmerking grof vinden maar ik vind ook dat je niet zomaar aan een kleine kan beginnen omdat je moeder gevoelens hebt!
    die heb ik ook al jaren!
    maar ik heb wel een eengezinshuis die helemaal af is,ik heb een vaste baan en mijn vriend ook en ik heb geen schulden!
    ik vind gewoon als je aan een kleine begint zorg dan dat de basis er al is!
     
  14. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    hey bedankt voor jullie reactie's
    ik ben het ook met jullie eens anita en hummel!
    ik vond het geen leuke opmerking maarjah...
    we hebben alles wel goed voor elkaar hoor albertina:
    we hebben een huis , mn vriend heeft een goede baan, en als de kleine er is wil ik een avondopleiding gaan doen en misschien werken en leren en dan wil mijn moeder(als trotse oma)zeker wel oppassen.en met mijn opleiding komt het wel goed, want als ik iets wil krijg ik het vaak voor elkaar.mn vriend is 24 en wil heel graag papa worden en ik wil ook geen wat oudere vader voor mn kids liefs
     
  15. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    en als ik deze maand niet zwanger ben ben ik 18 als de kleine er is en dat vindt ik zelf een mooie leeftijd voor mij en andere mensen die er klaar voor zijn.en anders als ik deze maand zwanger zou zijn(ga ik maar niet van uit)ben ik nog maar een maand 17 en vindt het dan ook nie erg aangezien ik ook 16 en moeder had kunnen zijn.

    liefs
     
  16. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Ik ben het ook helemaal eens met Albertina.
    Begrijp me niet verkeerd, maar ben je op 17 jarige leeftijd ook wel volwassen genoeg om een kindje te krijgen. Je bent eigenlijk zelf nog een kind die (waarschijnlijk) door je ouders nog hier en daar gecorrigeerd moet worden.
    Ik geef je 1 hele goeie tip: Zorg dat je een opleiding afmaakt en een baan vindt, je hebt nog tijd zat om kinderen te krijgen. Wat je ermee doet moet je zelf weten.
    Ik kan je gevoelens heel goed begrijpen, die had ik ook toen ik zo oud was als jij.

    Nancy
     
  17. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    hey nancy

    weet dat je het heel goed bedoeld!
    maar mijn vriend en ik zijn het er toch met elkaar
    over eens en we blijven bij ons besluit.
    bedankt voor je reactie

    gr
     
  18. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    en ben al best volwassen en dat merken veel mensen aan mij door sommige dingen die ik met mijn vriend moet beslissen maar dat weten jullie niet, maar krijg daar wel complimentjes over van mn pa en schoonmoeder.

    gr
     
  19. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    nou sorry hoor ,maar ik vind het klinkklare onzin wat er nu gezegd wordt ik was ook 17 toen ik moeder werdt heb mijn school niet afgemaakt en heb dus ook geen diploma .

    nancy schreef
    Begrijp me niet verkeerd, maar ben je op 17 jarige leeftijd ook wel volwassen genoeg om een kindje te krijgen. Je bent eigenlijk zelf nog een kind die (waarschijnlijk) door je ouders nog hier en daar gecorrigeerd moet worden.

    dat vind ik dus echt onzin met andere woorden nancy was ik nog niet volwassen genoeg om een kind te krijgen nou ik heb hem wel gekregen hij is bijna 6 jaar en is goeie en lieve jongen die ik in mijn eentje heb opgevoed zonder dat mijn ouders mij hebben moeten corrigeren.
    dus het kan wel ik ben wel degelijk volwassen genoeg om toen een kind te krijgen ondertussen heb ik zelfst 2 kinderen en ik verwacht een tweeling nu ik kan mijn kinderen geen gouden bergen geven maar ze hebben een dak boven hun hoofd iedere avond warm eten en genoeg speelgoed en bergen vol met liefde(dat is heel belangrijk belangrijker als speelgoed) dus ik vind dat ik een hele goeie (volwassen) moeder ben.

    groetjes anita
     
  20. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Laten we even voorop stellen dat iedereen zijn mening mag geven ok?
    Misschien overbodig om te zeggen, maar zou het vervelend vinden als er ruzie van kwam.

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina