Wij zijn een jong stel die bewust aan kinderen beginnen topic!

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Leentje21, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    Ooh leuk! wij krijgen ook een zoontje:D
    Heb op zich nog niet echt kwaaltjes behalve vermoeidheid, maarja dat vind ik logisch :p En jij?

Nee, heb me ook nog niet opgegeven voor een cursus, lijkt me wel erg leuk trouwens! Maar heb er nog de rust niet echt voor gevonden nu ik nog aan het werk ben.
    Jij wel een cursus aan het volgen?

2. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nice :D Ongeloofelijk, ik heb echt het idee dat er alleen maar jongetjes geboren (gaan) worden..

Ehm nee valt gelukkig ook wel mee. Heb af en toe wel last van maagzuur en mijn buik doet wel snel zeer.. haha moe ben ik ook wat sneller dan normaal inderdaad ;)

ja heb mij vandaag opgegeven voor zwangerschapsgym.. Over maandje is de eerste avond, ben wel erg benieuwd.. haha waarschijnlijk zijn daar alleen maar 'oudere' vrouwen :p

3. Classic

Classic Niet meer actief

wat leuk nog twee jonge mama's die in november zijn uitgerekend :)
    ik ook, de eerste :)
    wij weten alleen niet wat het word,

4. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    Ooh leuk! Ook op het randje van november hihi:D
    Ook je eerste kindje? In je ondschrift staat dat je al 2 kindjes hebt of ligt dat anders? :)

Willen jullie niet weten wat het word? of het nog niet kunnen zien?

5. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    Hihi tsja, in het november-mama topic is 80 % meisjes wat er wordt geboren zon beetje:p

Ooh leuk! denk dat ik inderdaad ook nog even ga rondkijken voor zwangerschapsgym o.i.d.
    Ben ook bang dat er veel ''oude'' vrouwen zijn, lijkt me best ongemakkelijk of het gaat klikken of niet hihi

Ooh maagzuur bah ja inderdaad! Af en toe een keer last van, maar mocht van mijn verloskundige dan een Rennie nemen, dan is het zo weer weg:)

6. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ohja? hahah bizar.. ik hoor alleen maar van mensen (in mijn omgeving dan) dat ze een jongetje krijgen of hebben gekregen ;)
    Gelukkig worden er dan ook nog meisjes geboren whaha.. anders zou het wel zielig zijn voor onze zoontjes :p

Ja moet je doen! Ik denk dat het ook wel heel leuk is en vooral wel leerzaam.. En het is nog eens gratis ook!
    Ik hoop dat er toch ook nog een jonger iemand bij zit, maar we zullen het wel zien ;)

Maagzuur gaat nu wel erg opspelen ja. Ik slik daarvoor inderdaad graviscon en dat mag je gewoon zo veel als je wilt innemen, dus das wel lekker ;)

7. Classic

Classic Niet meer actief

nee, het is niet mijn eerste, je hebt het goed gelezen in mijn onderschrift. dit kleine ieniemensje word ons "laatste" baby.
    (zeg nooit nooit, we zijn tenslotte nog jong)
    loop bijna altijd overtijd, dus ik ga er van uit dat ik weer over tijd ga lopen.
    Eerste 11 dagen en bij de tweede 1 dag (maar ingeleid daar omstandigheden) dus hij had nog wel langer kunnen blijven zitten..

wij hebben met de eerste een bv cursus gedaan, en met allebei heb ik een paar keer gezwommen voor dikke buiken.
    geen puf cursus, het komt er toch wel uit :)

8. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    Ohja ik lees net terug en zie dat je bedoelde dat je de eerste was uitgerekend, dom!

En hoe is het om jong mama te zijn? ik heb nog geen ervaring natuurlijk:D

Dus extra lang met je dikke buik rondlopen voor jou waarschijnlijk! Wie weet is deze wel heel eigenwijs, en komt hij/zij een paar dagen te vroeg;)

Ik heb me inderdaad al wel opgegeven voor een bv cursus, dat leek me wel erg handig!

9. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik was 19j als ik zwanger werd vd eerste, 20j bevallen, 21j terug zwanger en 22ste bevallen, op 25ste begonnen voor nr 3 en pas op mijn 27ste zwanger, en zal ofwel nog 27 zijn of net 28 als ik beval,kleine is uitgeteld rond mijn verjaardag

10. conanlover

16 aug 2011
    28
    0
    0
    Verzorgende
    oud - Heusden
    Ook ik hoor straks bij de jongere moeders

ik ben nu 23 jaar en 17 weken zwanger :) mijn vriend is 27 jaar.
    mijn vriend is 28 als ons kleine geboren word en ik nog 23 word namelijk pas april 24.
    ook wij hebben heel bewust gekozen voor jong ouderschap.
    wij zijn er al vanaf mijn 20ste echt mee bezig. toen woonde ik nog thuis.
    heb altijd geroepen wil voor mijn 25ste mijn 1e kleine hebben :)
    het is niet zo gemakkelijk gegaan we liepen in de mmm maar zijn toch nog spontaan zwanger geraakt :)

iedereen die zwanger is gefeliciteerd
    iedereen die net bevallen is gefeliciteerd
    iedereen die bezig is met zwanger worden succes

11. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Leentje21

Hej gefeliciteerd met je zoontje! Hij is wel erg vroeg geboren he.. hoe komt dat zo? Maar het is een vechtertje zo te lezen. Geniet van hem en hopelijk gaat alles goed, zodat hij over een tijdje uit het ziekenhuis mag!

12. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Denk dat ik een van de jongsten ben hier.. Vriendlief was 23 en ik was 17 toen we besloten om aan kindjes te beginnen, woonde samen met vriendlief bij mn moeder maar waren al een half jaar aan het zoeken naar een huisje. We dachten dat het wel even zou duren eer ik zwanger werd en dat we tegen die tijd vast wel een huisje hadden. Dat verliep wel iets anders, in ronde 1 raakte ik zwanger. 2 weken voor mijn 18e ( jan 2010) ben ik bevallen van een prachtige meid! We hadden toen al een huisje toegewezen alleen duurde het wat langer voordat we de sleutels kregen aangezien er een heleboel gerenoveerd moest worden. Uiteindelijk kregen we in april pas de sleutels en in juni zijn we in ons huisje getrokken. Hebben dus nog even met ons meisje bij mn moeder gewoont maar dat was prima te doen, hadden de hele bovenverdieping voor ons zelf en als t aan mn moeder had gelegen hadden we daar nu nog gewoont :p. Inmiddels ben ik 19, vriendlief 25 en in blijde verwachting van ons 2e kindje! We zijn al verloofd maar willen graag trouwen als de 2e ook kan lopen zodat onze kindjes samen de ringen kunnen brengen :D!

13. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    Dankjewel!
    Ze weten niet waarim het zo vroeg geboren is, ze zijn nog van alles aan het onderzoeken, het kan zijn dat ze er nooit achterkomen.
    Ww hopen inderdaad dat hij snel naar huis mag, maar dat word waarschijnlijk pas rond begin november.

14. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Hier nog een jonge moeder!
    Ik ben op mijn 20e gestopt met de pil.
    De mmm in gegaan door een aantal redenen, uiteindelijk met clomid zwanger geworden in de eerste ronde toen in 21 was.
    Ik ben in december uitgerekend, dan ben ik 22 en mijn vriend 27.
    Wij zijn 5 jaar samen en wonen 3 jaar samen in ons koopappartement.
    We hebben beide een fulltime baan.

15. boterhammetje

28 dec 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    #55 boterhammetje, 10 sep 2011
    Laatst bewerkt: 10 sep 2011
    21 Hier en bewust zwanger geraakt van onze prachtige zoon van 5 weken.
    Mijn vriend is 25 jaar en we hebben 3 jaar een vaste relatie.
    We wilden beiden vroeg kinderen en we zijn die droom aan het opbouwen, straks hopelijk met 2 jaartjes ong. nr 2?? dan denk ik dat we klaar zijn, maar we zeggen beiden nooit nooit hihi.
    We wonen al 2,5 jaar samen. Ik woonde al op mijzelf en na een half jaar woonde hij ineens bij mij in haha, ging prima, mega klik en nu heerlijk aan het genieten van
    onze kleine mooie man!!

16. Dawnn

Dawnn Actief lid

13 sep 2011
    101
    0
    0
    Hialeah-Miami Fl.USA
    Hier een jonge mama van 20 jaar, mijn man is 27 jaar.
    We raakte van ons 1e kindje zwanger toen ik 18 was, dit was niet bewust, maar wel heel erg welkom. Ik was 19 toen ons dochtertje geboren werd op 20 februari 2010.
    Al vrij snel raakte we zwanger van ons 2e kindje, dit hadden we ook niet zo snel verwacht maar we waren er dolblij mee! :D

17. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    hallo,
    we hadden in september 2009 besloten om te stoppen met de pil en in november waren we zwanger..toen was ik nog net 18 en mijn vriend 23.. we waren toen al 4jaar samen en woonden ook al samen in een koophuis.. was uiteindelijk dus 19 toen mijn kleine man werd geboren en zijn nu bezig voor een 2e sinds juli..we zijn na de geboorte van onze zoon ook nog getrouwd in oktober..

18. xIkkeXx

xIkkeXx Lid

22 sep 2011
    41
    0
    0
    fulltime moeder
    Kerkrade
    Hi,
    Hier ook al jong een kinderwens. Ik wilde eigenlijk altijd zo rond mijn 18e, maar okey, je moet niet teveel in't verleden leven en mijn tijd nu is zowieso beter.

Ben getrouwd, woon samen, hebben al een dochtertje genaamd Faith (11.09.2010) en zwanger van nr 2 (maart 2012)

Dit is eigenlijk mijn 5e zwangerschap, is helaas al 3x mis gegaan. En onze kinderwens is zeer groot en hopen voor onze 30ste (ik: 24 jaar, mijn man: 23 jaar) ons gezinnetje compleet te krijgen, hopend op 4 mini-mensjes <3

Mensen kijken mij altijd gestoord aan, vooral vanwege de "hoeveelheid" en dat ik graag geen groot leeftijdsverschil wil tussen de mensen. En ook vinden mensen het raar dat ik graag "voorzien" wil zijn voor mijn 30ste (ja sorry, ik zelf wil na mijn 30ste geen kids meer, vind ik te oud voor mijzelf) en mensen vinden blijkbaar 24 jaar nog jong O_O*

Maar ik zie gewoon heel veel voordelen in 't jong moeder zijn/worden. En daar hebben de kids zelf ook profijt van. Ik weet zelf, mijn ouders waren echt niet jong meer + na mij, kwamen nog mijn 2 broertjes en 1 zusje!

O ja, mijn man werkt fulltime, en ik ben fulltime moeder. Ben blij dat het "kan". Maar ben wel van plan als de kid(s) naar school gaan of ons gezinnetje is compleet en de kids ouder om ook minstens parttime te gaan werken!

Deel Deze Pagina