Voel mij verraden..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Pearll, 10 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ik ben er achter gekomen dat mijn is begonnen met roken, nooit gerookt en nu dacht hij blijkbaar ik zal maar eens beginnen.
    Ik doe er zelf alles aan om de kans op een zwangerschap zo groot mogelijk te maken, heb mijn man zelfs verschillende vitamine pillen laten slikken en nu dit...
    Mijn man heeft ook verminderd beweeglijk zaad, daardoor steekt het extra.
    Ik ben in november 2011 gestopt met anticonceptie en wij lopen nu al 1.5 jaar in het ziekenhuis pffff ik moest dit even kwijt...

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Kan me voorstellen dat dit een diepe teleurstelling is. Ik denk dat ik me net zou voelen zoals jij en ontzettend boos.

Probeer ook te denken in oplossingen, waarom doet hij dit? Misschien wel extreme stress, angst, vul maar in. Als je even flink boos hebt kunnen zijn zou ik zeker open het gesprek met hem aangaan.

Gelijk heb je sowieso, alleen nu er samen weer uitkomen.

3. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Wat naar zeg...
    Ik herken je verhaal. Ik ben in oktober 2011 gestopt met de pil en wij lopen ook al een tijd in het ziekenhuis. Sinds januari heb ik m'n man veel vitaminepillen laten slikken ivm verminderde zaadkwaliteit. Vorige maand is hij weer (zonder het te vertellen) begonnen met roken. Ik snapte dat ook totaal niet, ik doe er alles voor om zwanger te raken, en hij gaat roken?!
    Toch bleek het voor hem 'nodig' ivm de vele stress.
    Toevallig ben ik in die maand wel zwanger geworden, ondanks dat het zaad te slecht was voor IUI (0.5 miljoen na opwerking).
    Ik hoop dat jullie er samen uitkomen. Maar ik weet hoe rot het is. :(

4. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik snap je reactie.......maar mijn man heeft altijd veel gerookt en houd van een biertje.....maar ondanks dat is het bij mij gelukt......er zijn zelfs vrouwen die dat doen...en die worden ook zwanger......het is natuurlijk niet goed ...ieder zijn keuze

5. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja mijn man heeft geen zaad ...dat is met een mesa techniek weggehaald.....

6. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    bedankt meiden, ja het is vooral een teleurstelling omdat hij nog nooit heeft gerookt, als je man al rookt kan ik het enigzins indenken dat je er nog wel mee kunt dealen, al wil je natuurlijk liever dat hij stopt, maar ik kan best stellen dat wij altijd allebei anti rook waren, daarom is de klap des te harder, hij zegt dat hij last heeft van stress en dat hij maar heel weinig rookt, maar toch steekt het mij omdat ik zelf nooit iets zou doen om mijn kansen op een natuurlijke zwangerschap te verkleinen.
    wat een wonder niandra en missouri dat jullie toch zwanger zijn geworden, dat geeft hoop.

7. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk zelf dat het niet zoveel uitmaakt ...dan praat je met hem dat hij het bij 3stuks houd en dat je daarmee beter voelt......weet je wat denk ik nog belangrijker is.......het gewoon los te laten .....je ziet wel....dat heb ik de laatste keer ook gedaan en kijk het resultaat,,,ik weet dat we echt door een hel gaan wat die Icsi is loodzwaar.......

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Pislink zou ik zijn! Begrijp je heel goed meis!
    Laat hem maar weten dat dit idd een uiting is van hoe hij je NIET steunt in dit alles; oftewel; meteen stoppen!

9. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje das niet leuk... Maar kan het wel begrijpen. De mmm is loodzwaar en brengt zoveel stress met zich mee!

Ik ben jaren geleden gestopt met roken, ongeveer toen ik met de pil stopte. Voor die tijd rookte ik maanden niet, dan weer maanden wel (en dan ook veel) en dan weer niet... het wisselde altijd. Mijn man heeft altijd gewoon vrolijk doorgerookt.

Ongeveer 3 maanden voordat we de MMM in gingen stopte mijn man ook met roken. Toen de eerste 2 sperma test, heel slecht. de eerste 1 miljoen, de 2e ietsje meer. Zo slecht dat we gelijk ICSI gingen doen en niet eerst IUI. Maar wat bleek bij de eerste ICSI, ineens 14 miljoen levende zaadcellen! 2e icsi 9, 3e zelfs 22. Wij zijn er nog steeds van overtuigd dat dat enorme verschil in het roken heeft gezeten. Volgens de arts was het ook een te groot verschil voor een normale fluctuatie en ook zij dacht dat het met roken te maken had. Na 3 maanden zijn de effecten van stoppen op sperma er nog niet echt, maar na een half jaar maakt het al wel verschil. Het hoeft niet bij iedereen, maar roken kan echt een enórme invloed hebben op zaad. Het hoeft niet, kan wel.

That being said, ik weet nog dat ik tijdens het spuiten voor de 3e icsi ineens een pakje sigaretten had gekocht en opgerookt. Manlief was errug boos. Maar ik trok het gewoon echt even niet meer. Stond compleet op instorten. Na dat ene pakje weer nooit meer gerookt. Maar ik begrijp dus wel heel goed waarom hij het doet. Behalve dan dat hij hiervoor nooit gerookt heeft, das wel apart, dat hij nu dan ineens begint...

10. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Jeetjee pearll... ik zou me ook verraden voelen !

Tis vooral het feit dat hij nog nooit heeft gerookt, en dat ineens gaat doen.. Maar denk echt dat het ook met stress en de hele situatie te maken heeft, mannen uiten zich altijd veel minder dan wij vrouwen ! Ze praten er meestal veel minder over dan ons.. wij hebben immers dit forum nog om onze gevoelens te uiten.

Mannen daarin tegen staan er toch weer anders in dan ons, is natuurlijk geen excuus .. maar denk dat het het beste isom er met hem rustig over te praten, en als hij alsnog besluit te willen roken.. het bescheiden houd. Tis idd heel zwaar de mmm en iedereen gaat er op zn eigen manier mee om..

Mijn vriend rookt ook en houd ook van een drankje in het weekend.. en heeft verminderd zaad.. we hebben er uitgebreid over gesproken, het drinken is een stuk minder geworden.. het roken helaas niet. hij zegt ook eerlijk dat hij teveel stress heeft om te kunnen minderen met roken, i.v.m. zijn werk, familie gebeurtenissen en de mmm.. Ik vindt het ontzettend jammer en ben teleurgesteld in hem.. Juist omdat ik zo mijn best doe met injecteren en gezond te leven.

Maar kan het helaas niet helpen dat hij toch blijft roken.. hij is dan niet meer te genieten.. en daardoor zouden wij nog meer spanningen krijgen naast de mmm, en dat wil ik ook niet.

11. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Nog even gepraat en hij schijnt al een jaar te roken, net na de vorige (matig goede) semen analyse begonnen. Ongeveer 3 sigaretten per dag, in het weekend wel meer.
    Afgelopen maandag opnieuw semen analyse gedaan (toen ik nog van niks wist) en vandaag het resultaat gekregen.
    Met een slecht resultaat!!!!
    Vorige semen analyse voor het roken:
    A 6%
    B 30%
    C 19%
    D 48%

Analyse van maandag:
    À 0%
    B 8%
    C 33%
    D 59%

Die kwam keihard aan!! Vooral omdat de dokter afgelopen september vroeg rook je? Waarop mijn man nee zei waarop de dokter zei dan hoef je geen nieuwe semen analyse, je hebt er al 2 gehad en het was in orde!

Vind t ook erg omdat we de IVF voor ons uit hebben geschoven omdat we 1x natuurlijk zwanger zijn geworden, toen rookte m'n man nog maar 3 maanden dus had t wellicht nog geen effect. Maarja als t al een jaar zo slecht is, voelt t als een weggegooid jaar!! Als ik t eerder wist had ik hem veel eerder opnieuw laten testen, in plaats daarvan liet ik hem alleen maar gezond eten en drinken Maarja maakt dus ook niks uit!!!! Nu waarschijnlijk toch het IVF traject in, gyn belt mij morgen hierover!

12. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Dacht dus ook zal wel loslopen maar de sperma analyse liegt er niet om..

13. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik zie het....sta er versteld van.......:$

14. Palace

Palace Actief lid

4 mrt 2013
    178
    1
    0
    Lieve Pearll,

Wat frustrerend dit. Ik zal je wat vertellen...

Mijn man rookte vóórdat we het IVF traject ingingen. We hebben toen hem laten testen. Het was ok, maar het kon beter. Hij is toen gestopt met roken omdat ik toen begon met spuiten. Toen hij zijn sperma moest inleveren bleek het aantal cellen met 80% !!!! Vermeerderd. Van 5 miljoen naar 9 miljoen. Ook de beweeggelijkheid was een stuk beter. Roken en alcohol heeft heel veel invloed op de kwaliteit.

Een vriend van mij heeft kanker gehad en liet na de behandelingen zijn sperma testen om te kijken of de chemo van invloed is geweest. Dat moet een paar keer. Eén keer had hij de avond van te voren flink gedronken. De kwaliteit was beduidend minder.

Maar jouw man weet dit ook vast allemaal. Wil hij dit net zo graag als jij? Waar is hij bang voor. Praat met elkaar, want iets achterhouden voor elkaar zegt iets over je relatie...

Je moet dit samen doen. Je hebt hem nodig. Vaak denken mannen dat ze niets kunnen doen. Maar dit is wat ze kunnen doen. Zorg dat hij zich ook nuttig voelt... Vraag dit van hem. Stoppen met roken is zijn aandeel in deze zware zware weg...

Ik wens je heeeeeel veel succes. Liefs.

15. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik zou ook heel boos zijn en me verraden voelen! Kijk als hij eerder nou had gerookt en door alle stress weer was begonnen, was het nog steeds stom, maar wel enigzins begrijpelijk. Maar nu. Als je nog nooit gerookt heb, ga je als volwassene toch niet ineens beginnen :(! Gelukkig is het nu nog heel makkelijk stoppen, omdat er toch nog weinig gewenning plaats heeft gevonden. Veel sterkte en succes!!

16. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Jeetje Pearl, dat inderdaad echt niet leuk!! Ik zou ook echt heel boos hierom kunnen worden! Wat raar dat hij dit ook voor je verborgen houdt? Inderdaad wat Palace zegt, wil hij het wel niet zo graag als jij? Misschien ervaart hij deze situatie als bijzonder stressvol, maar ja, hoe denk je dat het voor de vrouw is ;)

Ik heb geen ervaring met een semenonderzoek, maar daarin testen ze de beweeglijkheid van het zaad denk?
    Hoe lang zijn jullie bezig?

17. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    ben een paar dagen niet online geweest maar zal het nog even antwoorden op de vragen.
    waarom hij het verborgen heeft gehouden, ik denk omdat hij weet dat ik echt anti rook ben en mijn broer zeer ernstig ziek is geworden door roken, denk dat hij zich er enigszins voor schaamde dat juist hij een paar sigaretjes per dag was gaan roken.
    hij wilde eigenlijk nog eerder kinderen dan mij, hij wil het echt heel graag maar hij zegt ik had gewoon niet gedacht dat een paar sigaretjes zoveel invloed zou hebben. heb wel eens op tv gezien dat het maar 1% ofzo scheelt, bij babyboom was dat geloof ik, echter de praktijk wijst wel anders uit zoals bij meerdere meiden blijkt die hier hebben gereageerd.
    hij deed het vanwege de stress en omdat iedereen op zn werk rookt, dacht hij nou rook er ook wel eentje mee in de rookpauze, zo is het erin geslopen, maar hij is nu zo geschrokken en is gelijk gestopt gelukkig.

we zouden afgelopen maandag gaan beginnen met de ivf omdat de kwaliteit van zn zaad dus zo achteruit gegaan is en wij al sinds november 2011 bezig zijn maar nu heb ik roet in het eten gegooid en had ik een cyste in mn eierstok! gelijk bloedgeprikt en inderdaad mijn oestradiol was te hoog en mogen we alsnog niet beginnen met de ivf, ik zit nu 14 dagen aan de yasmin pil, nou daar zit je ook niet op te wachten! hopelijk is hij over 2 weken weg!

Deel Deze Pagina