Tja...ik lijk wel gek...mijn eierstokken rammelen wat af, maar voorlopig gaat er echt nog geen 3e komen. Het plan is nu om eind 2014 ervoor te gaan (WOEHOE...het aftellen is begonnen ). Maar toch...toch ben ik al aan het nadenken over namen voor de zo gewenste 3e (je kan niet vroeg genoeg beginnen toch ). Dus...wie wil met mij meedenken? De eisen: - het moet passen bij A.yla (2e naam O.livia) en T.obin (2e naam I.var) - geen Engelse namen - geen populaire namen (Emma, Julia, Sem, Daan etc.) - geen "kak"-namen (Charlotte, Willemijn etc.) - het mag een beetje apart zijn, maar niet zo dat iedereen denkt "HUH? hoe spreek ik dat uit???" Namen die ik mooi vind, maar om verschillende redenen afvallen: Meisje - Rosa - Isis - Saràn Jongens - Rune Dus....roept u maar!
Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid Ik ben niet zo'n held in namen bedenken, maar namen die ik wel bij jouw twee schatjes vind passen: Evin (voor een meisje) en Mert (voor een jongetje)
Evin, is dat met een korte "i" of met een lange (ie dus)? En waar ligt de klemtoon? Mert is ook leuk! Elvan vind ik trouwens ook leuk voor een meisje...
Hm, nee, sorry. Mack en Davion vind ik toch behoorlijk Engels klinken (wat ik dus niet wil) en Maxime is echt helemaal niet mijn smaak. Maar evengoed dank voor het meedenken!
boaz -> nee, niet mijn smaak dante -> nee, niet mijn smaak aaron -> nee, niet mijn smaak boyd -> nee, te engels kjeld -> mwah kjel -> wel ok jelle -> te gewoontjes damon -> nee, te engels jonas -> te bijbels rosanne dahnee Nee, meiden namen zijn allebei totaal niet mijn smaak
Ja, Mare vind ik ook erg leuk. Ninte ook trouwens, maar dat vindt mijn man niks. Julan, mwah wel ok. Mijn hersens lezen een soort automatisch Julian. Voor mijn gevoel "mist" er iets. Senne vind ik niet zo leuk.
Op z'n Turks zeg je EvIEN, dus lange ie en klemtoon op de ie. Maar je kunt het natuurlijk ook als Elin (of Elien) uitspreken, net wat je mooi vindt. Betekenis is trouwens 'liefde'! Elvan vind ik mwah, ik ken de betekenis eigenlijk niet, zal het even voor je opzoeken ... --> kleur of kleurrijk. Ik zie nu dat je ook de variant 'Elvin' hebt, dat vind ik mooier! Mert betekent dapper, moedig Irem past trouwens ook wel heel mooi bij jouw namen
Ik dacht al dat het iets als ee-VIEN zou zijn. EE-vin vind ik persoonlijk leuker. Maar zeker een leuke naam! Elvin vind ik niet zo. Ik zou het dan uitspreken als EL-vin en dan moet ik gelijk denken aan die tekenfilmserie van vroeger: Alvin and the Chipmunks .
Hoi hoi, Ik lees met je mee, wij hebben al een zoontje (hij heet Jarin) en zijn nu op zoek naar een leuke jongens- en meisjes-naam dat hierbij past (aangezien ik nu 20 weken zwanger ben) We hebben tot nu toe Sven en Lise (Evy vinden we ook leuk) maar ben nog niet geheel overtuigd, omdat deze namen tegenwoordig best vaak voorkomen. Dus ben benieuwd!
Meisjes: Aurore Menthe Enya Nora Tavi Zora Ok, ik vind dit dus echt heel moeilijk om in te schatten..
Oh, ik zie nu dat Tavi en Zora meisjesnamen zijn. Hm, nee, ik vind ze te hard klinken voor een meisje.
Jarin is ook leuk. Die naam kende ik nog niet. Voor mij zou ie afvallen omdat ik het teveel op T.obin vind lijken.