Sinds dat we hier wonen hebben we een enorm probleem met de kids van een paar deuren verder. ZE hebben de poort vernield,speelgoed van mijn zoontje gejat, de schuur beklad met verf, ons bekogeld met stenen terwijl we in de tuin zaten en ga zo maar door. Moeders aanspreken heeft geen nut want die moet ons niet, erger nog ze scheld je uit als ze ons ziet in de tuin. Ondertussen hebben we al heelwat aangiftes gedaan van vernieling en diefstal, maar de politie doet niks vanwege de leeftijd van de kids. Vandaag was het alweer zover. Ik was mijn zoontje gaan halen van de psz en bij thuiskomst zag ik de ettertjes uit de tuin schieten. Wederom mijn poort vernield en zoonlief roept ineens : mama Nijntje! hebben ze dus de deurtjes van het konijnenhok opengezet en onze jonge konijnen er uit gelaten,terwijl het hier stikt van de zwerfkatten. Ik heb zoonlief met wat te drinken voor de tv gezet en ben laaiend naar de buurvrouw gelopen. Ik heb heerlijk mijn hormonen hun werk kunnen laten doen, maar ja het probleem lost zich zo niet op natuurlijk. het liefts zou ik de etters eens en flink pak voor hun broek geven, maar ja dat mag niet. Dan komt de politie wel opdraven. Wat moet ik hier nou mee? We moeten ons onderhand opsluiten in ons eigen huis, dat is toch geen leven,vooral niet voor een bijna 3jarige. we zijn al bezig voor een nieuw huis,maar dat kan pas op zijn vroegst komende zomer. ik ben bang voor wat er nog gaat komen, want ze hebben echt sch**t aan alles en iedereen.
Jeetje dit is echt niet normaal zeg. Kan de schade ook niet verhalen op de ouders? Ik denk dat je inderdaad een groot slot op de poort moet doen, en zorgen dat ze niet meer in de tuin kunnen komen. Ik zou ook nog eens proberen te praten met de wijkagent, misschien kan die eens met de moeder praten? Hoelang wonen jullie er al? en doen de kinderen dit bij meer mensen?
jeetje nou wel heel vervelend hoor tja je kan zeggen kwaad met kwaad bestrijden maar of je het daarmee oplost gooi eens konijnenkeutels door de brievenbus naar binnen of zo, gewoon effe een statement maken, ook gaan etteren niet volwassen maar goed bij de pakken neer gaan zitten is ook niet zo leuk toch
ooh wat moeilijk, volgens mij mag vernielen niet. Zou ej niet via je rechtsbijstand verzekering wat kunnen doen? Het helpt financieel natuurlijk niet maar het is vaak genoeg om te laten zien dat er niet met je te sollen valt. Overigens denk ik dat mijn man er ook wel even naar toe zou gaan om even te 'praten'. (op een breekijzer manier weet je wel;?)
Ik denk dat er weinig te doen is tegen dat soort types. Ben bang dat verhuizen de enige oplossing zal zijn. Tja dan hebben hun misschien gewonnen voor je gevoel, maar zo wonen is ook niet prettig lijkt me. Zal minstens eens gaan praten bij de wijkagent. Succes.
ik begrijp je gedachte mijn man zegt altijd het is hun of het is ik maar wij zijn het niet... Begrijp je?
Wat erg zeg! :x Wat ook wel kan helpen is een hele officiele juridische brief sturen. Veel vak jargon er in en daarin mededelingen doen. Steeds als er iets gebeurd in een brief zetten dat je aangifte hebt gedaan en ook de melding doet bij de verzekering enz. Slot op je poort inderdaad en overal foto's van maken.
Het hoeft ook niet een officiele brief te zijn. Gewoon vertellen wat je er van vindt en dat je het allemaal documenteert. Lijkt mij niet dat ouders er zo mee weg kunnen komen. Heel vals misschien, maar misschien kun je eens navraag doen bij het CB. Misschien hebben ze tips. Jou zoontje ziet dit gedrag van de buren ook, en het lijkt me niet goed.
Ik snap je wel, maar vaak trekken dat soort mensen zich nergens wat van aan. En maken ze het een ander het leven alleen maar zuur.
Wat een irritante aso's zeg! En eerlijk gezegd mogen ze van mij de Nederlandse wet ook wel aanpassen door kinderen (bijna) altijd maar vrij uit te laten gaan. Een hoop van die etterbakkies weten dat maar al te goed. Natuurlijk hebben ze geen goed voorbeeld en zijn die ouders verantwoordelijk, maar die nemen de verantwoording niet om hun kinderen fatsoenlijk op te voeden. Hoe zijn ze naar jullie andere buren toe? Wie weet kunnen jullie samen iets tegen dat gezin beginnen. En een stevig slot op je poortdeur zetten.
Meteen aangifte bij de politie doen en overal foto's van maken! Het feit dat het kinderen zijn wil niet zeggen dat die buren vrij uit kunnen gaan. Hun ouders zijn namelijk juridisch en financieel aansprakelijk voor ze. Oeoeoeh...als mij dat zou overkomen zou ik ze helemaal kapot maken, juridisch en financieel. Ik zou echt des duivels zijn. Laat je niet kisten hoor! Maarrrrr....wraakacties hebben geen zin. Hou het zuiver, en doe alles keurig volgens de wet, dan kunnen ze jou nooit ergens op pakken. Wat misschien ook een optie is: hebben jullie een huurhuis? En de buren ook? Zo ja, dan kan/moet de woninbouwvereniging bemiddelen als jij daar om vraagt. Een wbv is namelijk verplicht om haar huurders een 'rustig woongenot te verschaffen' zoals dat heet. De wijkagent kan soms ook een rol van betekenis spelen in dit soort conflicten. Sterkte ermee meid!
Dit is ook een goeie...als er meer buren last hebben van die mensen, kun je met z'n allen naar de politie/wbv/wijkagent stappen. Dan sta je nog sterker.
Wat een asovolk zeg! Hou het zelf netjes, maar inderdaad wel iedere keer aangifte doen. De ouders zijn gewoon verantwoordelijk voor hun kinderen, dus ik vind het heel raar dat de politie niets doet met jullie meldingen. Het is toch te gek voor woorden dat je spullen (en jezelf) in je eigen tuin niet veilig zijn?!
Wat een hoop reacties zeg! Politie inc wijkagent weten wat er speelt, er wordt dus alleen helemaal niks gedaan. Een slot zit op de poort, alleen krijgen ze het iedere x voor elkaar om het zo te slopen dat tie open kan. Bij de eerste poort lagen de planken eraf, bij de 2e lag een deel van de schroeven er uit en nu is het slot compleet verwrongen. Hoe ze het voor elkaar krijgen mag joost weten, maar het lukt ze. Woningbouw is ook op de hoogte, alleen duurt het dus een tijd voor er een woning vrij komt. Wachttijd voor een woning is 10 jaar en we wonen hier net 2,5 jaar. We gaan ook naar een andere wijk, want wat iemand al zei, dit is geen voorbeeld voor onze smurf en ons kleintje wat er aan komt. Manlief zou het liefst ook ff langsgaan, maar hij weet ook dat het waarschijnlijk alleen maar erger wordt dan. Het is trouwens een alleenstaande moeder, de vader heb ik er nog nooit gezien. De buurt omschrijft ze ook als raar volk, niet heel erg verbazend aangezien de hele straat kan meegenieten als ze der kids weer eens uitscheld voor k*tjong (en dat is nog de netste benaming) Ze lijkt het echt op ons voorzien te hebben. Bij onze 1e ontmoeting was ze al kwaad op mij. Ze was blijkbaar dikke mik met de vorige bewoners en haar kids zaten daar dag en nacht. Toen de kids hier aanbelden en binnen wilde heb ik ze geweigerd en heb ik ook gezegd dat ik het niet nodig vind om ze hier binnen te halen. Ik kende ze tenslotte niet en ik ben geen opvang. Kort daarna stond ze weer aan de deur, dit keer om een 'vriend' voor te stellen die blijkbaar bij de vorige bewoners de tuin, de ramen en de goten deed. De man deed het zwart en maakte er een leuk prijsje van als hij meerdere huizen in een blok kon doen. Toen ik heel vriendelijk bedankte en vertelde dat ik zelf errug graag in de tuin werk werd ik bestempeld als arrogant wijf. Kortom, omdat ik niet meega in haar ding zijn we niet gewenst. Heel kinderachtig, maar ik ben toch gek als ik me alles laat voorschrijven. Sindsdien is het dus zwaar bal. Ik kan wel eens juridisch briefje er aan wagen, de broer van een vriend is advocaat, maar of het indruk maakt? Ze heeft nl nog niet zo heel lang geleden een deurwaarder de volle laag gegeven Ik was toevallig in de voortuin aan het werk en kon het helemaal volgen, echt dat mens heeft overal lak aan.
tis raar dat jij]moet verhuizen en ik zou naar de winingbouw gaan en eisen hun eruit of zet mij ergens anders want ik wil graag veilig wonen. Al moet je elke week langs gaan. NIet bellen maar echt langs gaan. Na een tijdje worden ze het echt wel zat hoor. Ik zou echt zorgen dat als meerdere mensen last vanz e hebben die ook naar de woningbouw gaan en ook hun klachten blijven doen.