3 kinderen in kleine auto

Discussie in 'De lounge' gestart door nina3, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe doe ik dat. Ik heb 2 riemen achterin en voorin een airbag. Ik heb nu de maxi cosi achterin ivm airbag . Jongen van bijna 3 zit in grote autostoel ernaast , en meisje van bijna 6 zit op stoelverhoger naast bestuurder. Mag dat of krijg ik zo een boete?

2. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    volgens mij mag het wel. Ik heb zelf een peugeot 206 3 deurs en vind het nu al een crime met 1 kind. Ik zet haar naast me in de maxicosi met de airbag uit.

Das ook de reden dat ik een peugeot 307 heb gekocht met 5 deurs.:D

3. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
  4. tulip

tulip Niet meer actief

volgens mij is het eigenlijk niet de bedoeling dat kleine kids voorin gaan, maar als je niet anders kan zou ik de 3- jarige in de autostoel voorin zetten en de baby en de 6 jarige op de verhoger achterin.

5. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Als je de airbag uit laat zetten dan mag je jongste wel in de maxi-cosi voorin.

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

Klopt, in het boekje van je auto staat hoe je dat kunt doen.

7. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kan de grote (vaste) stoel niet voorin zetten omdat het een driedeurs is en ik de stoel voorover moet klappen om achterin alles vast te zetten.

De airbag kan ook niet uit. Dat heb ik nagevraagd bij de garage , model is net te oud. Illegaal willen ze het niet doen.

8. tulip

tulip Niet meer actief

o das jammer. Kun je de stoel er niet inzette wanneer achterin iedereen zit?? Is dit structureel of voor 1 keer, want als het structureel is, is mijn oplossing ook geen doen.:)

9. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee, dit is structureel , bijna dagelijks 8x alles in en uitladen :D. Ik vrees dus dat het niet anders kan ...

Deel Deze Pagina