Wij zijn zwanger van onze eerste!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jedalin, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Gaaf zeg, gefeliciteerd met je goede echo!! :D

2. Suusje1985

23 mrt 2008
    97
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    @ Saskia: Je eetlust komt vast wel weer terug. en 1kilo is inderdaad niet veel, die komt er straks wel weer aan :)

@ Maria: Leuk he zo'n echo! Fijn dat alles helemaal goed is :)

Ik heb morgen nog een groei echo pas om 20.15 dus moet ook heel de dag wachten :(. Ben ook erg zenuwachtig. Hoop dat alles helemaal goed is en dat hij gezond is natuurlijk. Moet zeggen vind het wel super leuk hem nog even te zien :)

Nou ik ga even naar de stad, kijken of mijn baby pakket van de kruitvat er inmiddels al een keertje is

Liefs

3. Maia

Maia Niet meer actief

ja het was super!

@suusje: succes vandaag! Hopelijk is het wachten niet al te erg (ik ken het, moest dinsdag om 21 uur en de tijd ging zooooo langzaam....)

4. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Spannend Suusje, heeel veel succes morgen! :D

5. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @syboena:
    heftig verhaal zeg, dat de kinderen hun biologische moeder zo weinig zien! Hoe gaat het verder nu met je? Lekker rustig aan doen hé (zoveel als het kan!).

@Maia:
    Super dat de echo goed was! Leuke foto's! En vooral heel duidelijk zeg!

@Suusje1985:
    Heel veel plezier vanavond met jullie echo, is ook altijd weer even spannend natuurlijk. We horen het wel hoe het is geweest!

@Saskia:
    Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt en dat je eetlust weer langzaam terug mag komen!

Met mij gaat alles goed, ik heb het idee dat ik al minder vermoeid ben dan vorige week. De misselijkheid is wel zo goed als weg (even afkloppen!). Ik heb wel het idee dat mijn buikje al wat gaat groeien/veranderen. Ik ben pas 9 weken (bijna 10!) maar dan nog.... Ik kan nog wel gewoon mijn broeken aan of zo..

Morgen avond gaan we met onze vriendengroep uit eten en dan gaan wij het ook vertellen dus dat wordt gezellig! Vanaf zondag mag iedereen het weten, dan ga ik het van de daken schreeuwen dus mocht je me nog horen, dan weten jullie dat ik het ben :) .

Allemaal alvast een fijn weekend!

6. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Spannend Roosje, geniet maar van alle leuke reacties :D
    Mijn buikje was al na 6 weken opgezet, zijn de darmen ;)

Hier gaat alles lekker, alleen nog ontzettend moe..
    Op mijn werk word er rekening met me gehouden, als iets niet lekker gaat dan mag ik iets anders doen van de baas ;)

Vanmiddag nog een ontzettende stortbui gehad hier, binnen een paar minuten stond de hele tuin blank.
    Daarna even langs mijn werk geweest, een grote waterbende in de schuur..
    De dakgoot was naar binnen toe overgelopen, dus langs de ramen was het water gewoon naar binnen gestroomt.
    Alle stickers en andere spullen helemaal doorweekt.
    Hopen dat maandag alles weer een beetje droog is, natte stickers plakken is een groot drama..

7. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Hoi Meiden,

Heb afgelopen week een test gedaan en die was positief, dus nu niet meer we gaan voor de eerste, maar we zijn zwanger van de eerste. Vind het allemaal nog een beetje spannend en besef het nog niet helemaal, maar dat zal snel genoeg komen denk ik.

Wel heel veel last van een opgeblazen gevoel en kan moeilijk naar de wc, weet niet of dat er mee te maken heeft.

8. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Heeey Nienke, welkom hier :D
    Bij mij duurde het ook even voor ik echt aan het idee gewent was hoor, lijkt de eerste dagen nog zo onwerkelijk..
    Dat opgeblazen gevoel hoort er ook bij en moeilijk naar de wc gaan, je darmen worden lui onder invloed van de hormonen ;)
    Best kans dat je buik wat opgezet is straks..

9. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    @ maia hahaha ja als je gaat wachten duurt de tijd zoooooooooooo lang :oops:
    maar wel fijn dat alles goed was met de kleine :D

@ roosje ja is mis wel heel heftig maar de kleintjes weten niet beter (helaas)
    ik was een half jaar bij mijn ventje en toen kreeg ik de vraag mag ik mamma zeggen tegen jou :oops:
    heb ik best lang over na moeten denken ik vond dat best wel eng :oops: (was net 19) maar ja eerst voelde het totaal niet goed :(
    loop je in de stad zecht die oudste mamma mag ik een ijsje of bla bla bla en dan zie je gewoon al die mensen kijkken van pffffffff die was er vroeg bij
    maar ja het is nu heel gewoon en als mensen vragen (die ik neti zo goed ken) of ze van mij zijn dan zeg ik gewoon ja :oops: ja ik heb ze dan wel neit zelf gemaakt maar ja ze horen er nu wel eenmaal bij en dan ga ik niet hun hele levens verhaal op tafel gooien dat vind ik echt ongepast :(

en ja ik doe zo veel mogelijk rustig aan alleen soms is dat heel moeilijk we hebben nu verf gehaalt voor de baby kamer
    heeft de oudste uitgekozen wij wouden graag cream of zandkleur maar seffira zecht nee pappa het is een baby zusje hoor dus zusjes horen roze te krijgen :(
    ja en dan sta je van wat gaan we nu doen hahahaha
    dus nu maar gekozen voor witte structuur met een roze tint (hoop dat eht mooi wordt)
    maar nu komt het leukste ventje is alergies voor verf lucht dus die kan neit verven en ik mag het neit omdat ik rust moet houden :(
    dus nu doet schoonzusje het als het goed is strakjes maar het liefst klim ik zelf op de ladder en doe ik het lekker zelf :D
    maar helaas het kan neit maar heb echt van de week op eht punt gestaan om het toch te doen achteraf heel blij dat ik het neit heb gedaan

@ nienke gefeli en welkom hier

10. Maia

Maia Niet meer actief

@roosje: fijn dat je je wat beter voelt :D

@Nienke: welkom hier en natuurlijk: van harte gefeliciteerd :D :D - moeilijk naar de wc kunnen had ik ook last van hoor. Ik kreeg enorme krampen door m'n darmen dus helaas hoort het er een beetje bij.

11. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Hoi dames,

Ik had even een vraagje, aangezien voor mij alles nieuw is en jullie een klein stukje voorlopen. Wanneer hebben jullie de verloskundige gebeld voor het maken van een afspraak en wanneer hebben jullie de eerste echo gehad?

12. Suusje1985

23 mrt 2008
    97
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Goedemorgen Meiden,

@ Roosje: Hoe heeft iedereen gereageerd,vast leuk? Vond het echt super toen ik het aan iedereen mocht vertellen :)

@ Saskia: Hopelijk is alles een beetje goed opgedroogd en valt de schade mee. Kon je vandaag de stickers nog goed opplakken?

@Nienke: Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet ervan!!!! Ik besefte het eerst ook niet goed, heb zelfs meerdere testen gedaan voordat mijn vriend en ik het helemaal geloofde, maar ach das heel normaal denk ik. Het is ook zo'n grote verandering in je leven, maar wel een hele mooie :)
    Ik heb trouwens rond de 6de week de verloskundige gebeld en heb toen gelijk gevraagd, wanner ik een afspraak voor de echo moest maken en waar ik dat het beste kon doen. Mij werd toen verteld dat dit allemaal tijdens de intake zou worden uitgelegd. Mijn intake had ik bij 8 bijna 9 weken, ik kreeg toen van hun een verwijsbrief voor een termijnecho (bij 12 weken) verder hebben ze na overleg met ons ook gelijk een afspraak voor ons gemaakt, met de praktijk waar hun mee samen werken. Het is bij iedere verloskundige anders, dus zou er om vragen als je de eerste keer belt :) Succes en als je vragen hebt, dan mag je ook altijd pb.

@syboena: Lijkt me inderdaad moeilijk, maar denk dat het voor de kinderen wel goed is. Je bent de hele dag bij ze en hierdoor zien ze jou ook als moeder. Mijn vriend heeft ook een "stiefmoeder", maar deze ziet hij meer als echte moeder dan zijn eigen, gewoon puur omdat hij daar veel meer tijd van zijn jeugd heeft door gemaakt.
    Vind het ook logisch dat je tegen mensen die je niet zo heel goed kent dat het jou kinderen zijn, ten eerste het gaan hun niks aan en ten tweede denk dat het inmiddels ook zeker zo voelt, wat heel natuurlijk is.
    Hopelijk lukt het je wel om een beetje rust te houden. Ik merk aan mezelf dat ik er ook vaak moeite mee heb, wil meer doen, dan mijn lichaam/. Mijn vriend zet me af en toe ook echt op de bank, zo nu ga je even helemaal niks doen. Vind het zo moeilijk om niks te doen, maar als ik dan denk waar ik het voor doe, kan ik gelukkig de rust wel vinden :)
    Hoe is het kamertje trouwens geworden???

@ De echo: Het was helemaal super. Hij is helemaal gezond en groeit goed :)Wel was dit keer voor ons alles veel moeilijker te herkennen, omdat het een stuk groter was, maar toch nog een leuke foto van het gezichtje gekregen. Hij is nu ongeveer 38 a 39 cm groot en weegt 1650 gram :)

De kleine ligt bij mij al wel heel laag, drukt erg tegen mijn blaas aan. Volgens de persoon die de echo heeft gemaakt, maakt dat opzich niet heel veel uit, maar moet zeggen vind het toch wel een beetje eng dat hij nu al zo laag ligt. Gelukkig ligt hij wel met zijn hoofdje naar beneden :)

Moet zeggen vond vrijdag wel een spannende dag hoor en het duurde ook zo lang :( Gelukkig stelde mijn moeder voor om te gaan shoppen smiddags voor de kleine, hierdoor ging de tijd een stuk sneller :) Weer een hoop spullen gekocht :)

Vandaag ook weer een hele drukke dag. Vanmiddag een intake bij de kraamzorg, een afspraak bij de verloskundige en vanavond om 8 uur ook nog zwangerschapsgymnastiek, word al moe van de gedachte. Zal vannacht wel goed slapen denk ik :)

Nou meiden ik ga me even voorbereiden op de intake, spreek jullie snel weer.

Liefs

13. Maia

Maia Niet meer actief

@nienke: ik testte op een vrijdag positief en heb toen dinsdag een afspraak gemaakt en die afspraak had ik bij 8 w + 3 d

@suusje: fijn dat de echo goed was. Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend?
    Fijne dag in elk geval :)

Hier weinig nieuws, slaap slecht de laatste week maar "gelukkig" heb ik overdag weinig te doen dus kan ik goed uitrusten. Ik voel de laatste dagen Babe steeds vaker dus dat is heerlijk en daar geniet ik met volle teugen van en ook manlief heeft Babe heel licht kunnen voelen dus die was ook gelukkig!

En nu is voor ons het wachten op het vakantiegeld want dan gaan we echt los met shoppen :D

14. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Wat geweldig dat je Babe al zovaak kan voelen zeg :D
    Kan niet wachten tot het hier ook zover is ;)

15. Hoopto

Hoopto Actief lid

5 sep 2008
    181
    0
    0
    hallo iedereen.
    Ben er ook weer...
    Hebben veel problemen met het internet gehad. Kon helemaal niet op deze site komen... echt vervelend..
    Zit momenteel ook heerlijk ziek thuis.
    Heb al voor de derde keer een ontsteking in mijn kaak/ kies... en dat in 1 week tijd...
    Morgen weer naar de tandarts.. hopelijk gaat het dan over...
    Heeft iemand van jullie dat ook gehad.. Heb het gevoel dat het namelijk ook met mijn zwangerschap te maken heeft dat het niet geneest ofzo...
    Verder ben ik echt heel misselijk... de hele dag door... oel me dus echt zwanger!! dat is wel super...
    Nog 2,5 week en we gaan het van de daken schreeuwen.. kan niet wachten..

16. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Hoi,

Heb vandaag de verloskundige gebeld en hebben vrijdag al een afspraak. Moet een vragenlijst invullen en die gaan we dan bespreken. Mijn mannetjes gaat heerlijk mee, komt ook wel goed uit, want dan is hij toch vrij.

Verder hier weinig last van zwangerschapskwaaltjes, wel een stekerig gevoel in mijn onderbuik en af en toe gevoelige (.)(.)

@Hoopto: Wel lekker dat je je echt zwanger voelt, voor mij is het nog wel een beetje onwerkelijk.

@maia: Leuk hoor dat je de Babe al veel voelt, kan ook niet wachten tot het hier zover is.

17. Hoopto

Hoopto Actief lid

5 sep 2008
    181
    0
    0
    @Nienke, gefeliciteerd trouwens.. Ik had het in het begin ook hoor... dat ik nergens last van had.. of zoms ineens niets meer voelde.. nou.. Dat is nu wel over... Kan niets meer binnen houden, maar ben er o'zo gelukkig mee.. haha

Lekker trouwens dat je al zo snel naar de VK mag, ik ga vrijdag. Heb er echt super veel zin in.. En volgende week dinsdag de termijn echo... dan gaat mijn hubby zijn bibi voor het eerst zien.. echt heel gaaf!

18. Maia

Maia Niet meer actief

inderdaad, fijn dat je zo snel een afspraak hebt!

Hier weinig bijzonders te melden, ik ben gisteren druk bezig geweest met studieontwijkend gedrag :) dus ik moet vandaag weer flink aan de slag.

Maar gisteren was ook wel heel leuk, ik ben een flinke taartenbakkerfan dus ik heb een website zitten maken met foto's e.d. van mijn taartjes. Hij is bijna af maar ik vind het zo leuk hihi... je moet toch wat he, als je niks zit te doen thuis :D

Nou ik ga maar eens mijn spullen pakken en zo naar de universiteit. Heb zo geen zin maar ja..

19. Suusje1985

23 mrt 2008
    97
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    @Maia: Ik ben 13 juli uitgerekend. Leuk he dat je hem steeds vaker en langer gaat voelen. Ik voel hem nu dagelijks en hij reageert ook echt op mijn partner als hij zijn hand op mijn buik heeft en tegen hem praat. Is zo leuk :) Fijn dat je het overdag wat rustiger aan kan doen, het is zo belangrijk om goed naar je lijf te luisteren.

@Hoopto Ik heb zelf 2 weken gelden een kaakontsteking gehad. het kan inderdaad met je zwangerschap te maken hebben. Hopelijk helpt de tandarts. Kan me voorstellen dat je zit te popelen om het aan iedereen te vertellen. Weet je al hoe je het gaat vertellen???
    Enne veel plezier met de eerste echo, het is zo gaaf je kindje voor het eerst te zien :)

@ Nienke: Wat fijn dat je zo snel terecht kan en dat je vriend mee kan :). Ik kan me goed voorstellen dat het allemaal nog een beetje onwerkelijk voor je is, maar geloof me straks voel je je op en top zwanger :)

Gaan jullie nog wat leuks doen met Hemelvaart?? Ik ga shoppen voor de kleine en even naar de zwarte markt in Beverwijk en de andere dagen lekker van het weer genieten :)

Liefs Suzanne

20. Hoopto

Hoopto Actief lid

5 sep 2008
    181
    0
    0
    @suusje; ja.. we weten al hoe we het gaan vertellen... onder het mom van 'we hebben ons huis verkocht.. dat gaan we vieren' komen ze bij ons thuis.. ouders en schoonouders...
    en dan trekken we de champagne open (haha.. jip en janneke champagne) :D en zullen we ze voorstellen aan de nieuwste telg...
    Echt zo'n zin in..

Tword trouwens de tweede echo.. heb er met 7 weken ook één gehad.. omdat het toch wel erg onwerkelijk was allemaal.. Eerst kregen we te horen dat we geen kinderen konden krijgen op de 'natural way'.. en dan zijn we ineens zwanger...
    Dat moest natuurlijk wel even gecheckt worden.. :)

Deel Deze Pagina