Wij zijn zwanger van onze eerste!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jedalin, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @Nienke:
    Gefeliciteerd!!! Geniet er maar lekker van! Wat fijn dat je al zo snel naar de verloskundige kan! Ik merk dat er heel veel verschil zit in verloskunidigepraktijken en de "regels" die ze handhaven. Zo heb ik al een 1ste echo gehad bij 8 weken en ik krijg bij 13 weken weer een echo. Het is maar net welke verloskundige je hebt heb ik het idee.

@Hoopto:
    Heel veel plezier met vertellen!!!

@Maia:
    Studeer ze! Ik kan me helemaal voorstellen dat je er nu niet zo veel zin in hebt!

@syboena:
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je aan vreemde niet het hele verhaal gaat uitleggen! Je bent in ieder geval een échte moeder voor deze kinderen ookal ben je niet de biologische moeder! En dat is toch het belangrijkste! Wat leuk dat jullie aan de babykamer gaan beginnen, wel jammer dat je zelf weinig kan doen... Het wordt vast heel mooi!

@Suus:
    Kan me heel goed voorstellen dat het best spannend is als de kleine al zo vroeg zo laag ligt. Maar goed misschien ligt hij/zij zo wel heel lekker en blijft hij gewoon nog een hele tijd zo zitten!

Hier is alles rustig, iedereen weet nu dat we zwanger zijn en de reacties zijn echt super leuk en super lief! Het klinkt misschien heel raar maar het is voor mij gevoel nu al veel meer echter, tja klinkt raar hé maar ik heb stiekem wel lang aan het idee moeten wennen dat er nu écht een baby'tje in me groeit. Het is wel echt super leuk om er met iedereen over te hebben!

2. Suusje1985

23 mrt 2008
    97
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    @Hoopto: Wat een leuke manier om het te vertellen. Echt een super leuk idee.
    En wat super dat je toch op de natuurlijke manier zwanger bent geworden :) enne ik vond elke echo even leuk, je ziet toch weer even hoe het met hem/haar gaat.

@Roosje: Ik hoop inderdaad dat hij de 40 weken gewoon uitzit. Ik denk dat het echt onwerkelijk zou zijn, als hij nu al geboren zou worden. Ik zou eerst denk ik in paniek raken ik bedoel het is nog maar zo klein en ik heb niet eens alle spullen. Maar het komt wel goed, hoop ik dan maar :)

Ik zelf heb ook heel lang aan het idee moeten wennen, je hebt ineens iemand waar je verantwoordelijk voor bent. Ik moet zeggen dat wij ook heel snel zwanger waren, we besloten er voor te gaan en de maand erna was ik zwanger. Je bereid je er dan wel op voor, maar dan toch is het snel.
    Ik was aan het begin ook heel bewust bezig met mijn voeding enz, af en toe om gek van te worden. Ik was inderdaad ook erg blij om het blijde nieuws met andere te delen. :)

Nou meiden ik ga er vandoor,

Fijne hemelvaart.

Liefs

3. Maia

Maia Niet meer actief

fijne hemelvaart!

Ik ben brak, midden in de nacht wakker geworden omdat iemand m'n scooter probeerde te jatten. Niet gelukt, alleen m'n helm is pleitos. Dus net aangifte gedaan en nu zit ik dus heerlijk duf te wezen want of course kon ik niet meer slapen. Kreeg ook heel erg last van m'n buik enz. maar babe doet het nog goed :)

@suusje: wat leuk dat jullie beeb ook echt reageert! Dat is bij ons nog lang niet het geval! Maar ik vind het heerlijk in elk geval.

@wennen: ik moet nog steeds wennen. Gelukkig heb ik nog zo'n 20 weken ;) maar af en toe kan ik helemaal in paniek raken dat ik het allemaal niet kan enzovoorts enzovoorts. Maar dan heb ik weer een heel lieve man die even op me in praat en dan gaat het wel weer. Maar ik vind het nog steeds heel onwerkelijk dat er iets in m'n buik rondzwemt :)
    Bewust met m'n voeding ben ik nooit echt bezig geweest. Lukte ook niet want ik was heel misselijk en het enige waar ik trek in had waren vette dingen :D Pas de laatste paar weken ben ik er wel wat bewuster mee bezig, ik krijg ook weer groenten en fruit weg dus dat scheelt en dat eet ik nu wel heel veel, maar ik eet ook wel gewoon brie of zalm of wat dan ook zonder erbij na te denken of het wel of niet goed is enzovoorts. Kijk, ik drink geen alcohol meer en eet geen rauw vlees maar het moet ook nog wel leuk blijven. En 1 voordeel dat ik in het begin zoveel vet (lees: McDonalds) at: ik lust het de komende paar jaar volgens mij niet meer :D

4. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Wat jij heb gehad Maia dat heb ik precies hetzelfde..
    Heel veel trek in vette dingen terwijl de rest gewoon niet blijft zitten.
    Krijg een stuk fruit met veel moeite weg en daarna maar afwachten of het er niet meteen uit komt, terwijl een stuk vette pizza geen enkel probleem is.
    Savonds heb ik vervolgens geen trek (of ik overdag nou wel of niet toegeef aan snacks..), dus dan schieten de groentes er weer bij in.
    Ik vertrouw er maar op dat de multivitaminen dat opvangen en voor de rest blijf ik wel mijn best doen, maar wat niet gaat dat gaat niet.

Verder nog..

Vandaag 12 weken gehaald :D :whistle:
    Dinsdag weer afspraak bij de VK, kan nu al niet wachten.
    Tot slot ben ik de laatste dagen echt ontzettend moe, dus vandaar even weinig reactie van mijn kant..

5. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    @saskia: Leuk, de 12 weken echo. Spannend hoor, dan kan je het eindelijk van de daken gaan schreeuwen. Vind het af en toe wel moeilijk om mijn mond te houden.

@hoopto: Inderdaad een leuke manier om het te vertellen, bij mij weten mijn ouders het al en twee hele goede vrienden, maar daar kan ik het ook niet echt voor achterhouden. We zijn altijd van het gezellig borrelen en dergelijke. Vanmiddag als we bij de VK zijn geweest voor het intakegesprek dan rijden we naar de ouders van mijn man en gaan we het die vertellen. Die gaan namelijk verhuizen en vroegen of ze bij ons het een an ander konden opslaan, omdat wij toch kamers over hebben. Nu moeten we ze toch maar vertellen dat we zelf de kamer nodig hebben. Maar de rest moet gewoon wachten tot 12 weken.

Wat betreft het eten, heb ik nog niet heel erg veel last van. Wel merk ik dat als ik uit eten ben geweest, ik midden in de nacht wakker wordt met een ongelooflijk misselijk gevoel. En ben dan bijna in staat om naar de wc te rennen. Wat dat nu weer is, ik zou het niet weten.

6. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Heb de termijnecho al eerder gehad, dus iedereen weet het al.
    En ik moet zeggen, het is heerlijk als je het eindelijk overal kan vertellen! :D
    Ik had trouwens wel al snel 2 collega's in vertrouwen genomen omdat ik het anders echt niet vol kon houden ;)

7. Maia

Maia Niet meer actief

zo hallo weer :)

Hoe is het met jullie? Hier weinig te melden eigenlijk!

8. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Druk met wennen aan het nieuwe forum haha ;)
    Vandaag de was doen, beesten verschonen en verder lekker genieten van de zondag.
    Gaan jullie allemaal nog wat doen vandaag?

9. Maia

Maia Niet meer actief

oo ik moest ook wennen! En toen moest ik opnieuw m'n wachtwoord aanvragen en toen wist ik even niet meer met welk van m'n e-mail adressen maar bij de 2e had ik beet!

Wij doen vandaag niet zoveel! Manlief zit F1 te kijken en ik hang een beetje op de bank. Ook wel lekker :)

10. Maia

Maia Niet meer actief

zo, manlief was gisteren ziek thuis en is nu weer gaan werken en stiekem vind ik dat wel lekker. Kan ik me straks tenminste op mijn huiswerk concentreren i.p.v. hem te moeten verzorgen omdat hij o zo zielig is :D Sinds ik zwanger ben kan ik dat een stuk minder hebben dan "vroeger".

Ik voel nu Babe lekker gezellig trappelen dus ik vind dat echt superheerlijk. Jammer dat het nog heel licht blijft en ik kan niet wachten tot het moment dat we het echt heel goed gaan voelen, ook van de buitenkant af. Dat is tot nu toe heel weinig.

Naja, fijne dag iedereen :)

11. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Hoi Meiden,

Van mijn kant was het ook een tijd erg rustig. Heb afgelopen donderdag, vrijdag en maandag tentamens gehad, dus dat ging even voor. Niet dat het gewerkt heeft, maar we wachten wel af. Was ook helemaal verrot na een dag leren.

Heb deze week lekker nog een weekje vrij. Vandaag hebben we de termijnecho, dus ik ben heel erg benieuwd of alles goed is. Vind het toch wel erg spannend.

Verder niet zo heel erg veel nieuws.

12. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Heerlijk dat je de kleine al kan voelen Maia, kijk zelf ook uit naar dat moment!
    En ken het gevoel hoor, vind het af en toe ook wel lekker om eens zonder me ventje thuis te zijn.
    Je doet dan toch wat meer je eigen dingen en dat kan soms erg lekker zijn ;)

@Nienke: Ik hoop dat je tentames toch goed zijn gegaan..
    Verder veel succes bij de echo vandaag, geniet ervan! :D

Hier: Vandaag lekker vrij en daar ga ik van genieten!

13. Maia

Maia Niet meer actief

@nienke: hopelijk zijn de tentamens goed gegaan!
    hopelijk heb je straks een mooie echo

@saskia: opeens is het zover, dan voel je wat en denk je he... :D

ik ben nu bezig met m'n scriptie en dat is saai. Vind het trappen in m'n buik wat ik nu voel veel interessanter :) erg slecht..

14. Maia

Maia Niet meer actief

wat een rust hier :)

nou ik moest vanochtend weer naar de vk, alles was in orde, helemaal niets raars e.d. dus nu mag ik over 4 weken (moest steeds om de 5 weken) weer terugkomen :)

15. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Toch lekker als alles weer goed is :)
    Hier moest ik meteen al elke 4 weken en als ik straks 20 weken zwanger ben zelfs elke 3 weken, zal wel per verloskundige verschillen dan ;)

16. Maia

Maia Niet meer actief

ja het was heel bijzonder!

Het zal inderdaad wel verschillen, ik moest steeds om de 5 weken en nu dus om de 4 weken. Ik vind het allemaal prima, heb een redelijk goede zwangerschap zonder problemen dus dan maakt dat ene weekje ook niet uit!

17. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Hey meiden!

Maia,
    wat fijn dat alles goed was bij de vk! Toch altijd fijn om te horen! Hoe gaat het met je scriptie?

Saskia,
    Wat grappig dat je om de 4 weken al naar de vk mag. Ik hoef nu ook pas om de 5 weken en vanaf 20 weken om de 4. Ik wist niet dat er zoveel verschillen zaten tussen de verschillende vk!
    Hoe was je termijnecho??

Met mij alles goed. We hebben afgelopen maandag een echo gehad en alles was goed!! Was echt super om ons kindje te zien! Hij/zij was nu al heel druk! De hele tijd aan het springen en de beentjes aan het strekken ech grappig om te zien:)! De fotos staan in mijn album mocht je nieuwsgierig zijn;)

Gisteren hebben we de sleutel gekregen van ons huisje dus we zijn druk aan het klussen. Het is een nieuwbouw huis en het is casco opgeleverd dus we kunnen flink aan de slag!

18. Maia

Maia Niet meer actief

Goedemorgen :)

@Roosje: fijn dat bij de echo alles goed was en leuk he, om dat zo te zien :D
    succes met klussen, heerlijk altijd, huisjes inrichten :D

Nou ik begin steeds meer interactie te krijgen met onze Babe en dat is zo ontzettend leuk en gezellig. Ik word steeds gelukkiger :D

19. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Goedemorgen allemaal!

Poeh, mijn termijnecho is al een tijd terug haha.
    Had hem al met 9 weken en 6 dagen..
    Hartje zien en horen kloppen, armpjes en beentjes zien bewegen :D
    Echt geweldig dus :D

Dacht hier gister iets te voelen, maar het was maar heel even dus zal wel niets zijn haha

20. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen :)

voor mij is de termijnecho ook wel een tijdje terug maar ik weet nog hoe bijzonder ik het vond. En de 20 weken echo weer, hoe het bij de ene echo nog een "boontje" was en bij de volgende echo al een echt mensje met een neusje en vingertjes en lipjes (hij/zij was bij ons echt aan het "smakken", zag er heel grappig uit).

@saskia: het zou best kunnen, in het begin voelt het als wat geplop van je darmen maar dan opeens denk je he! Ik voelde mijn eerste duidelijke plopje toen ik 16+5 was (maar het kan ook 15+5 zijn geweest, weet het niet zeker meer) en daarna pas weer een week later! Leuk zeg :)

Deel Deze Pagina