Heey Ilona, welkom hier Ik vind het juist wel leuk dat er ook meiden tussen zitten die al wat verder zijn, kunnen we vast een beetje lezen wat ons nog te wachten staat
He dames, Dank voor de felicitaties! @ Lin; ik heb je al een bericht gestuurd via hyves. Het is écht ka-el-o-te. Maar ik ben er van overtuigd dat jij je heel gauw weer hier toevoegd. We wachten gewoon op je hoor! Ik vind het ook zeker leuk als er verder ontwikkelde buikjes tussen zitten. We zitten hier immers om ervaring uit te wisselen. Vandaag heb ik ineens weer zere (.)(.) , poosje geen last van gehad moet ik zeggen. Het boven de wc-pot hangen is ook nog niet echt minder geworden. Maar verder voel ik me eigenlijk een stuk beter in m'n vel zitten. Gister ben ik de zolder van mijn zus op gegaan. BABYkleertjes uitzoeken! nOu moe, heb 3 mega zakken gehad, en dat is alleen voor de eerste 2 maanden! Ik geloof dat ik tegendietijd elke 2 maanden bij d'r langs ga om het oude te droppen en weer een nieuwe zak mee te nemen, anders gaat dat nooit in de kastjes passen! Uiteraard ben ik wel heel blij dat ik alles over kan nemen, Ik hoef maar weinig aan te schaffen. Vanmiddag ga ik naar mijn ouders, daar staat namelijk een oud gietijzeren wiegje die ik een keer bij een rommelmarkt heb gevonden. Deze ga ik afschuren, opnieuw verven en uiteindelijk mooi bekleden. Wel zin in! Vind het heerlijk om met deze dingen bezig te zijn.. "Hebben jullie al concrete ideeen over 't kamertje?" Groetjes!
@roosje: dank je. Veel plezier met vertellen vandaag @pasen: zaterdagavond naar de kerk, gisteren rondje familiebezoek en gegeten bij mijn ouders, vandaag een rustig dagje en straks komen mijn ouders/oma en zusje/vriendje bij ons gourmetten. @saskia: fijn he, als je ouders het weten @ilona: welkom hier @tirz: leuk dat je al die kleertjes alvast hebt gehad. @kamertje: is bij ons al besteld. Het is van Baby-Dump en het is de "New York" van de serie Interbaby geloof ik. Komt eind juni binnen, dan ben ik rond de 25 weken en dan kunnen we het rustig in elkaar gaan zetten. Gisteren van mijn schoonouders het oude wiegje gehad waar m'n man en zijn broer/zus in geslapen hebben, heeft wel 26 jaar op zolder gestaan dus het moet goed schoongemaakt worden, moet even een nieuwe bodem in, nieuw matrasje en nieuwe bekleding maar dat is niet zo'n probleem, naaien lukt mij wel en anders wil mijn moeder dat wel doen. We hadden ook nog de optie voor het oude wiegje van mij en mijn zussen maar dat is echt een oud en lelijk ding (ook van riet en die van míjn man is van mooi hout en goed geverfd) dus daar hebben we vriendelijk voor bedankt. M'n moeder snapte het, m'n vader was wel bedroefd naja, maakt ook niet uit. Dus die gaan we binnenkort even in elkaar zetten en dingen voor regelen, dan kan ons kindje de eerste tijd gewoon lekker bij ons op de kamer slapen. Nou ik ga even kijken wat ik allemaal moet gaan voorbereiden voor de gourmet vanavond.
@Tirz: Mijn vriend wil er graag aan beginnen, aan het kamertje. Vandaag even naar de formido geweest om kleurtjes uit te zoeken, het word zacht geel met zacht blauwe accenten. Vanwege pasen is er nu een 20% korting actie, dus ja dan is het wel zo voordelig om dan maar meteen te kopen haha. De commode, kast en het ledikantje zijn grenen. We hebben alleen nogal een smal trapgat, dus de grote kast word vandaag met een kraan door het raam naar binnen gezet Tja en ik ken de drang om spullen te kopen haha, gelukkig kom ik niet vaak bij babywinkels in de buurt.. @Maia: Ohhh heerlijk gourmetten, ik wil ook! Hier word het bloemkool met een kaassausje Hier: Vanmorgen weer flink misselijk, gelukkig alleen de eerste 2 uur op me werk. Ik lijk er vooral last van te hebben op mijn werk..
Ik heb het zaterdag al aan m'n zus verteld... mijn zus is al 4 jaar bezig om zwanger te worden maar helaas nog steeds niet zwanger ze gaat in mei beginnen met ivf... dus het vertellen was ook niet echt heel erg leuk. Al haar verdriet kwam boven en alle pijn ook ... Niet dat ze het mij niet gunt maar ze wil zooooooooooooooo graag moeder worden en dan nog alle spanningen voor de ivf... alles kwam eruit.... Aan mijn schoonfamilie willen we het pas 3 mei vertellen, dan gaan we met mijn schoonouders, schoonzusje, zwager en hun kinderen een dagje naar de dierentuin dus dan gaan we het dan vertellen, 4 mei hebben we de echo. @Maia: leuk kamertje hebben jullie gekocht (heb eveng gegoogled). @misselijk: ik begin pas tegen de avond misselijk te worden hebben meer meiden hier last van (gehad)... en als ik gebak zie dan word ik meteen misselijk :sick: terwijl ik gebak altijd super lekker vind, gek hé!
Bij mij is het smorgens en savonds, in de middag nergens last van.. Wij hadden laatst op mijn werk een grote slagroomtaart en ik word normaal juist misselijk van veel slagroom, nu ging mijn misselijkheid weg na de taart
@Saskia1982: ha ha ha dat is ook grappig dat jij juist zin krijgt in slagroomtaart terwijl ik er nu juist helemaal misselijk van word .
goedemorgen @misselijk: ik was het de hele dag door, van 's ochtends vroeg tot midden in de nacht. Erg leuk. Maar van de een op andere dag was het over en daarna kwam het alleen nog met vlagen. Gelukkig!
Hier net boven de wc gehangen, dat heb ik gelukkig nog maar een keer eerder gehad. Voordeel is dat het dan wel meteen weg is, jammer dat ik geen vinger in me keel kan steken want dit is toch fijner als de hele dag half kokhalsend zien door te komen.. En nu heb ik opeens trek in pizza, heb nu dus van die pizzabroodjes van oetker in de oven staan..
@Saskia1982: Als ik het dus goed begrijp heb je net boven de wc-pot gehangen en pak je daarna als ontbijt een pizza!!! Whaaa moet er eerlijk gezegt zelf niet aandenken!!! Maar goed wie weet wat ik nog allemaal voor gekke trek ga krijgen!
Dat begrijp je heel goed hahaha. En ze waren trouwens heerlijk! Nu voel ik me weer kiplekker, niets aan de hand haha Tja zwangere vrouwen he.. Wie weet waar jij trek in gaat krijgen
fijn dat ze heerlijk waren. En ik vind Pizza niet zo gek hoor.. ik heb een paar weken op Big Mac's geleeft want daar had ik trek in en werd er niet misselijk van. Heel gek.
weken leven op Big Mac's!!! Ja ik kom echt niet meer bij!!! Echt gek dat je lichaam zo anders is dan anders..... Ik kan dus alleen geen taart meer zien verder qua eten heb ik nog geen veranderingen gemerkt. Ik wacht maar rustig af....
Komt vanzelf, ik heb pas sinds gister opeens trek in vette dingen.. Denk de hele dag al aan pizza, friet, hamburgers etc haha Wel rot, want gezonde dingen heb ik nu absoluut geen trek in Had toch liever dat er iets gezonds was waar ik me op kan storten.. Heb verder ook absoluut geen honger de laatste weken, moet savonds echt me best doen om nog een redelijke portie naar binnen te werken.
Saskia: dat gaat vanzelf weer over. En tuurlijk is het niet super als je weinig groenten eet, maar je kindje neemt wel de voedingstoffen die het nodig heeft hoor. Ik heb ook wekenlang geen groentes/fruit door mijn keel gekregen en als dat wel lukte kwam dat er meteen weer uit. Nou kindje doet het nog prima hier hoor En ik begin nu langzaam de laatste paar weken weer "normale" trek te krijgen. Ben nu al ruim 2 weken niet meer naar de McDonalds geweest (maar goed ook hihi want het was echt te erg).
Hoi meiden, Alles goed hier? Met ons wel. @ ongezond eten: Ik heb ook van die fases, gelukkig niet continu. Maar goed af en toe ongezond eten mag toch? @ Kamertje: Wij zijn er ook vrij vlot aan begonnen, je kan het verven beter zo vlot mogelijk gedaan hebben, zou er nu niet meer aan moeten denken. Wij moeten nu alleen nog de accessoires enz doen. Ik ga er weer vandoor, Liefs Suzanne
heey dames ben een poosje niet geweest maar alles goed met jullie hier gaat alles super @ ongezond eten daar ken ik er nog wel een van hier heb ik de eerste weken op majo met frikandellen geleeft en dan geen frikandel met een beetje majo nee een heeeel bord vol met majo en 1 frikandel hoe wordt je dik maar is zo raar normaal lust ik totaal geen majo maar de eerste weken van mij zwangerschap wou ik niks anders @ kamertje ja daar zijn wij nog niet echt mee bezig heb de meubels en zo wel maar er behang/vloer en zo nog niet maar ben wel lekker aan het shoppen in de kleertjes en zo
Gister een lekkere migraine dag gehad.. Uit mijn werk even snel boodschappen gedaan, stond bij de kassa en voelde het al opkomen. Snel naar huis, maag geleegt en naar bed gegaan. Was ook compleet van de wereld, schijnt hier heftig geonweerd te hebben en ik heb dat nieteens gemerkt. Vanmorgen toch weer naar mijn werk gegaan, voelde als een erg lange dag vandaag.. Laatste uurtje ging gelukkig wel weer snel omdat ik samen met Tanja werkte en ik haar het nieuws heb verteld! Rest van het uur vloog dus voorbij met zo'n onderwerp Nou heb ik dus 2 collega's op mijn werk die het weten, de rest hoort het wel als de 12 weken gehaald zijn
Heleu! Nou, inderdaad wat een bijzondere eetgewoontes. Ik moet zeggen dat ik daar niet zo last van heb. Het eten staat me eerder niet aan dan dat ik er naar grijp. Ik snoep juist minder dan voor ik zwanger was, en ik eet ook nog eens gezonderd. Een appeltje tussendoor heb ik soms gewoon echt zin in! Mooi meegenomen denk ik maar. Ga inmiddels richting de 13 weken, maar kan niet zeggen dat de misselijkheid minder wordt. Ik hang nog dagelijks boven de pot.. :sick: . Denk dat ik eerder moet opletten dat ik niet afval dan dat ik aankom. Maar gelukkig groeit m'n buik wel goed! @kamertje. Wij wonen sinds januari hier, en hebben bewust nog niks met de kleinste kamer gedaan. Er staat nog een hoop rommel wat een plaatsje moet krijgen. Ondertussen verzamelen er zich ook wel baby-dingen. Alle kadootjes, en geleende spullen. Maar we moeten er nog een hoop doen. Muren glad stucken, andere vloer, verven..en vervolgens mooi maken! Maar daar hebben we de hele zomer nog de tijd voor! Nou ik ga maar weer eens naar bed. Tot laters
goedemorgen! @saskia: hopelijk voel je je weer wat beter. Hier weinig te melden, alles gaat z'n gangetje. Gisteren weer samen thuis even hartje geluisterd en het is steeds duidelijker en we horen ook andere geluidjes dus dat is wel superleuk! @tirz: hopelijk voel je je snel wat beter! Ik was zo blij toen de misselijkheid bij mij voorbij was (al heb ik het af en toe nog wel met vlagen).