Wij zijn zwanger van onze eerste!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jedalin, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Nou Tirz, ik moet ook af en toe echt moeite doen om nog wat naar binnen te krijgen hoor.
    Het is nieteens de misselijkheid, maar heb gewoon nergens trek in (behalfe pizza en friet)
    Zodra ik dus een bord vol groente heb staan dan heb ik geen honger meer..
    Ik hoop maar dat het tijdelijk is ;)

Wat leuk Maia!
    Lijkt me geweldig om het hartje te horen zeg!

Hier gaat het trouwens vandaag weer lekker, niet echt misselijk geweest tot nu toe ;)

2. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Goedemorgen!

@Saskia1982:
    Balen dat je zo'n heftige migraine aanval hebt gehad! Wel leuk dat je het aan 2 collega's hebt vertelt! Wij zijn nog maar 5 weken dus we willen nog even wachten om het aan andere mensen te vertellen, maar toen ik gisteren bij mijn vriendin was kon ik het wel scheeuwen maar ik heb me in kunnen houden!

@misselijk: wanneer werden jullie voor het eerst misselijk?? Ik ben heel af en toe een heel klein beetje misselijk. Ik heb wel gemerkt dat ik niet alles meer lekker vind wat ik normaal wel lekker vind (snoep/taart, ongezonde dingen vind ik niet meer lekker).

3. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Ik heb het aan 1 collega al erg snel verteld, geloof met 5 weken al.
    Kon het gewoon echt niet voor me houden ;)
    Moet me nog steeds heel erg in te houden om het niet gewoon overal te vertellen, zou dus erg opgelucht zijn als die 12 weken om zijn en ik het gewoon kan roepen wanneer ik wil :p

Ik was denk ik met 6 weken voor het eerst een beetje misselijk, daarvoor echt af en toe even een vlaag die meteen weer weg trok..
    Na die 6 weken werd het steeds erger, tot een paar dagen terug toen het weer steeds minder werd.
    Ik sta smorgens nog wel af en toe misselijk op, maar als ik dan meteen een sultana naar binnen werk dan trekt de misselijkheid ook snel weer weg :D

4. Maia

Maia Niet meer actief

@misselijk: ik werd met 5w6d voor het eerst misselijk en het heeft geduurd tot ongeveer week 11.

@hartje luisteren: ja het is ook super bijzonder. Ik kan een Angelsound echt aanraden.

Wat een heerlijk weer he vandaag. Ik heb last van m'n liezen (groeipijn) dus kan niet echt goed lopen helaas dus het is thuisblijven vandaag. Wel jammer. Ik zag dat er bij de Prénatal volgende week met de mama mazzeldagen veel korting is op Positiemoden dus ik ga daar dan maar even wat shoppen want alleen trainingsbroeken begin ik ook zat te worden :D

5. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @weertje: vandaag ook weer lekker lente weer! Wel een beetje jammer dat ik zometeen weer moet gaan werken....

@moe: ik denk dat mijn eerste echte symptomen zijn begonnen, ik ben heeeeeeeeeeeeeeeel erg moe! Ben gisteren om 17.00 uur gewoon in slaap gevallen op de bank (slaap anders nooit overdag!). Om 18.00 uur weer opgestaan maar nog de hele avond zo'n vermoeid gevoel gehad. Gisteren wel vroeg naar bed gegaan maar ik ben moe wakker geworden.... Pfff ik voel me nu al een lopende zombie en ik ben nog maar zo kort zwanger.....

@Maia: wat vervelend dat je zo'n pijn in je lies hebt! Wel leuk dat je volgende week gaat shoppen, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nog niks durf te kopen... stel nu dat het niet goed is dan zit ik met al die kleding... wel echt jammer want je krijgt wel veel korting op die mama mazzeldagen! Heel veel shop plezier!

@Saskia: ik krijg het nu ook steeds moeilijker om het niet te vertellen.... ik kan het af en toe wel van de daken schreeuwen maar ja.... Moet nog 6 weken wachten!!!!!! (lijkt wel een eeuwigheid :( )

6. Maia

Maia Niet meer actief

@roosje: ik heb in het begin ook nog niets gekocht hoor. Op een gegeven moment waren m'n darmen wel wat "opgezwollen" waardoor broeken niet lekker zaten en dat lostte ik gewoon op door een elastiekje om de knoop/knoopsgat te binden. Had ik net even wat meer ruimte. Doe ik nu nog af en toe :) Maar nu moet ik wel gaan shoppen, het begint echt te groeien (zal zo ook even een nieuwe buikfoto van vandaag in mijn album uploaden).

Roosje: doe rustig aan, laat het echt over je heenkomen. Ik heb me heel lang schuldig gevoeld naar m'n man toe omdat ik niets meer kon omdat ik misselijk/moe e.d. was maar dat is nu eenmaal niet anders. Over een aantal weken voel je je vast een stuk beter!

7. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @Maia:
    Leuke foto's!!! Ik heb eigenlijk nog helemaal geen buikfoto's gemaakt... misschien dat ik daar ook maar eens mee moet gaan beginnen. Ik merk nog niet dat ik een buikje heb, op jou eerste foto van 6 weken kun je goed zien dat je al een heel klein buikje krijgt! Ik heb van mezelf al een beetje een buikje (ben niet super dik of zo) maar ik kan nu nog niet bij mezelf zien dat ik zwanger ben (wel een beetje jammer...).
    Wel een goede tip om een elastiekje te gebruiken! Ik heb nu nog geen last van dat m'n broeken strakker zitten maar als het goed is komt dat vanzelf als de baby gaat groeien :D !

8. Maia

Maia Niet meer actief

dank je! Ik heb idd toen ik wist dat ik zwanger was een week later ongeveer een foto gemaakt en ja, dat buikje, dat is deels wat ik al had, deels darmen. waardoor m'n broeken dus niet meer pasten. Nu merk ik echt dat het ook baarmoeder is dat groeit. Ben er zo trots op hihi :D

9. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Haha leuk is dat het Maia! :D
    Ik heb nu elke keer al de neiging om naar mijn buik te staren, mooi rond bol buikje haha.
    Jammer dat het nu alleen nog maar darmen zijn..

10. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Ik heb net ook een foto van mijn buik gemaakt zodat ik straks kan zien hoe mijn buik eruit zag voordat alles is gaan groeien. Deze foto bewaar ik wel voor mezelf want ik heb nu niet echt een super mooie platte buik om mee te showen :)

11. Tirz

Tirz Lid

15 dec 2008
    84
    0
    0
    Apothekersassistente
    Arnhem
    He Meiden,

We hebben het over buikjes, ik dacht laat ik ook eens even wat foto's maken. Zit nu op 13wk en heb toch al een behoorlijke pens.haha. Maar ben er best wel trots op hoor..
    Mijn broeken beginnen ook echt niet lekker meer te zitten. Heb me al een beetje georienteerd in positie winkels, maar als ik daar loop heb ik nog zo het gevoel dat andere mensen denken, 'wat doet zij hier..' Maargoed. Ik ga me er vandeweek denk ik toch maar eens aan wagen. Een goed zittende spijkerbroek is toch een musthave.

Ik ga zo lekker zwemmen. Dat is wel een heerlijke manier van sporten hoor!
    Gaan jullie nog iets doen betreft cursus o.i.d.?

Groetsels

12. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @Tirz: Mooie buik heb je zeg! Echt leuk om te zien! Ik kan bijna niet wachten totdat ik ook zo'n buikje heb!

13. Suusje1985

23 mrt 2008
    97
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Hoi Meiden,

Alles goed met jullie?
    Hier wel. Ben een paar dagen offline geweest, stomme internet lag eruit.

@ tirz: Zwemmen heerlijk, zou ik ook wel vaker willen doen. Daar ontspan je echt helemaal van en wat een mooie buik.

@ buikje: Ik moet er ook maar eens een foto van maken, ik was aan het begin juist heel erg afgevallen. Sinds 2 weken heb ik nu een duidelijke buik. Maar als ik zeg dat ik al zover ben in de zwangerschap, geloven mensen me toch niet zo snel.

Nou meiden ga weer even verder.

Liefs suzanne

14. Maia

Maia Niet meer actief

zo daar ben ik weer :)

@Tirz: dat is een erg mooi buikje zeg. Die is volgens mij groter dan die van mij :D

@cursus: geniet van je zwemmen Tirz. Ik ga yoga doen (doe ik sowieso al "normaal") en dan gaan we aan het eind van de zwangerschap de cursus "samen bevallen" doen. Verder ga ik niet persé iets extra's doen.

@mezelf: ik heb al ruim een week last van mijn stuitje en het gaat steeds meer pijn doen. Ik zit nu ook op de univ vanaf 9 uur tot 7 :eek: en het is echt voornamelijk zitten, zitten en zitten... dus ik heb niet m'n beste dag nu. Ga morgen maar de vk bellen (die is nu niet telefonisch bereikbaar, lekker handig) om te kijken wat ik allemaal hieraan kan doen want dit werkt voor geen meter.

15. Tirz

Tirz Lid

15 dec 2008
    84
    0
    0
    Apothekersassistente
    Arnhem
    Sja, ik heb altijd wel een bolle buik en holle rug van mezelf, maar dit is toch niet meer zo als het was.

Ik doe alleen maar baantjes zwemmen hoor, niet specifiek zwangerschapszwemmen. Ik zit nog te twijfelen om zwangerschapsyoga te gaan doen. Misschien lijkt me dat interessant, maar misschien is het ook wel niks voor mij. En die cursus samen bevallen vind ik echt wel heel duur. M'n man erbij betrekken doe ik toch wel. Dat wil'ie namelijk ook perse!

16. Maia

Maia Niet meer actief

Universiteit ja ;) en ik studeer Turks maar ben bijna klaar, moet nog 2 vakken en m'n scriptie. Hoop eind mei alles af te hebben!

En nu ben ik lekker thuis en heerlijk even aan het niksen!

17. Maia

Maia Niet meer actief

nou gisteren even naar de Prénatal geweest, heel veel babykleertjes gekocht (ik was het niet, manlief had op een gegeven moment een stapel in zijn handen :D) en voor mij een positiebroek en een tshirt :) Heerlijk zit dat zeg. Ik vond het tot nu toe wel prima, mijn oude spijkerbroek met de knoop open en een elastiekje, maar nu ik zo'n broek gepast heb, heb ik gisteren meteen m'n oude spijkerbroek in de was gedaan, die wordt gestreken en die gaat de kast in tot na de bevalling :D

18. Hoopto

Hoopto Actief lid

5 sep 2008
    181
    0
    0
    Hoi iedereen,

Ik ben net zwanger van ons eerste bibitje..
    Hopelijk blijft alles goed gaan, ben nl nogal nerveus typje...
    Heb al een paniek aanval gehad.. en dat is niet echt positief.
    Hoop dat ik af en toe een beetje mee kan kletsen hier..

19. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Welkom Hoopto! Poeh al een paniekaanval gehad??? Dat is niet niks zeg! Ik vind het ook allemaal erg spannend maar heb geen paniekaanvallen... Je bent wel gepland zwanger of is het als een verassing gekomen? Ik hoop wel dat je er een beetje van kunt gaan genieten!

@Maia: wat leuk dat je lekker hebt kunnen shoppen! Leuke dingen gekocht voor de kleine en voor jezelf!!! Lijkt me best moeilijk om leuke positiekleding te kopen of viel het mee?

20. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Welkom hier Hoopto, hoop dat je angst snel minder word en je kan gaan beginnen met genieten!

Deel Deze Pagina