dankje... Probeer te genieten.. de zwangerschap was zeker gepland, maar we hadden er niet meer opgerekend. we waren al bezig in het ziekenhuis voor behandeling oid. maar dat hebben we maar afgezegd.. ik hoop dat ik snel kan genieten, echt kan genieten! gelukkig is mijn huisarts heel lief en echt een steun. roosje; wat leuk trouwens dat we bijna even ver zijn, jij weekje eerder.. ik zie er neit veel die ook nog zo net zwanger zijn. Heb jij ook zo'n spanning gehad? en dat ongeloof??
welkom Hoopto Probeer vooral lekker te genieten en je niet gek te maken, het gaat vaker goed dan fout hoor Hopelijk worden je angsten snel minder! @spanning en ongeloof: hier ook aanwezig geweest Elke keer als ik naar het toilet ging zat ik te hopen dat ik geen bloed zou zien het is hartstikke spannend maar wel hartstikke leuk!! @roosje: vooral voor de kleine leuke dingen gekocht maar voor mezelf ook wel. Een spijkerbroek en een shirtje! Ik vind het zeker lastig om leuke positiemode te kopen maar goed tussen de rekken snuffelen en passen scheelt een hoop. Op het hangertje ziet het er allemaal zo vormloos uit maar als je het aan hebt valt dat nog wel mee!
@Hoopto: Ik vind het ook allemaal heel erg spannend! Mijn zus heeft in het verleden een miskraam gehad dus ik denk dat het daardoor komt. Ik ben ook nog niet super blij geweest (van binnen wel) maar durf gewoon nog niet blij te zijn, ik probeer denk ik mezelf te beschermen of zo.... Moet wel zeggen hoe verder ik ben hoe meer ik er van kan gaan genieten en het steeds meer in ga geloven, en ook meer kwaaltjes krijg en het wel moet gaan geloven . Ik ben eigenlijk de hele dag door misselijk en ben zooooooooooooooooooooooooooooooo moe! Wel leuk dat we zo dicht bij elkaar zitten! Wanneer heb je je eerste echo?? Ik mag as dinsdag voor de eerste keer naar de verloskundige en 4 mei heb ik mijn eerste echo, zoooooooooooooooooo spannend! @Maia: het duurt voor mij nog wel even voor ik positiekleding kan gaan kopen, ben wel echt heel benieuwd?? Ik heb wel eens op de site van de H&M gekeken en de site van esprit. Ben wel benieuwd wanneer mijn buik gaat groeien, tot nu toe zie ik helemaal nog niks.....
hallo dames, mag ik me ook bij jullie aansluiten?? Ik weet sinds woensdag dat ik zwanger ben.. hihi wat een heerlijk gevoel zeg! Ben hele dag mee bezig in mijn hoofd.. groetjes
welkom Suze en natuurlijk: GEFELICITEERD! Heerlijk gevoel he gewoon van gaan genieten! @roosje: ik loop dus sinds gisteren pas echt voor het eerst in positiekleding dus daarvoor was het bij mij ook niet heel erg nodig Esprit heeft wel erg leuke dingen, alleen wel duur
hai roosje ik heb eigenljk helemaal geen kwaaltje.. iedereen zou zeggen dat ik daar gelukkig mee moet zijn, maar daardoor heb ik ook minder besef denk ik, misshien dat het volgende week anders is. Ik ga pas in week 12 voor mijn eerste echo. Kan wel eerder, maar mijn hubby vind het onzin, en ik geloof dat de eerste ook voor de nekplooimeting is. Dit is voor ons niet van belang, omdat ik dat niet hoef te weten.. Het is toch wel welkom, dus mijn huisarts zei dat we dan best kunnen wachten.. ja..... ben alleen een beetje ongeduldig.. heb trouwens de verloskundige nog niet eens gebeld.. ik denk dat ik zo'n angst heb omdat het bij ons allemaal niet vanzelf ging.. tis echt een klein wondertje! welkom suze en gefeliciteerd..
Suze Gefeliciteerd!!! Gezellig dat je met ons mee komt kletsen! @Hoopto: ik heb de eerste 5 weken ook helemaal geen kwaaltjes gehad bij mij is het echt pas begonnen bij 6 weken. Ik wil zelf heel graag zo snel een echo omdat mijn zus een miskraam heeft gehad bij haar dachten we dat alles goed ging, ze had kwaaltjes en geen bloedverlies... maar bij de echo van 7 weken (mijn zus loopt bij het ziekenhuis) bleek dat het embryo niet leefde... ik ben dus ook heel bang dat het bij mij niet goed is... daarom ga ik dus al bij 8 weken.... @Maia: tja had ook al gezien dat de kleding van Esprit best duur is... als het zover is ga ik toch eerst shoppen en overal kijken... Ik ben nog steeds erg moe! Ik moet vandaag werken tot half 11 ('s avonds) en morgen weer om 7 uur beginnen dus dat wordt best heftig denk ik... Normaal heb ik helemaal geen moeite om naar mijn werk te gaan maar ik zie heel erg tegen deze week op... moet veel werken en door de onregelmatige werktijden slaap ik deze week weinig, pffff
@ roosje; ik hoop dat jij dat niet mee hoeft te maken zeg.. verschrikkelijk. Ik heb inmiddels 27 nichtjes en neefjes, maar mis er inmiddel al een stuk of 7. Helaas veel vroege miskramen. En één late miskraam, dus begrijp je angst wel heel goed. gelukkig heb je over 1,5 week (?) al een echo..! eindelijk voel ik me een beetje ziekkig worden.. haha. raar hé, maar ben er blij mee..! Vrijdag bij de huisarts geweest.. lekker praten en hij heeft het vertrouwen dat alles nog goed is.. pff.. gelukkig..
Hoi meiden, Morgen mag ik voor de eerste keer naar de verloskundige, ik weet dat het een kennismakingsgesprek is maar toch vind ik het spannend... Net of het dan écht is of zo... Ben wel benieuwd wat ze te vertellen heeft en zo. Mijn mannetje kan helaas niet mee hij is volgende week maandag al vrij als we onze eerste echo hebben. Dit weekend gaan we het ook aan mijn schoonfamilie vertellen, heb er best veel zin in! We gaan zondag een dagje naar de dierentuin met z'n alle en we willen het daar vertellen. Aan onze vrienden willen we het pas eind mei vertellen als ik bijna 12 weken ben. Soms is het zo moeilijk als ik mijn vriendin zie!!! Sorry dat ik even alleen over mezelf vertel maar ik vind het fijn dat ik het aan jullie kan vertellen!
Ook hier morgen eerste keer naar de VK, vind het ook erg spannend hoor Hier weten alle ouders het al en een paar goede vriendinnen De rest hoort het ook pas over 2a3 weken..
@roosje @saskia spannend hoor. Bij ons weet eigenlijk niemand het nog en we willen wacten tot 12 weken. Krijg dan ook pas mijn echo, dus vind het wel prettig om daarop te wachten. Maar ik heb idd ook zo'n moeite als ik mijn vriendin spreek. Of anderen die dan beginnen over ons medisch avontuur.. Dan zitten we een partij te liegen en dat staat me wel tegen hoor.. Zit niet zo in me.. Ben altijd zo'n open boek.. Ben benieuwd hoe het voor jullie word morgen.. laat het weten!
@roosje en saskia: succes bij de vk @hoopto: sterkte met de misselijkheid hopelijk wordt het niet te erg. Ik had vandaag weer een solliciatie. Denk niet dat ik het ga worden maar je weet het nooit Ik zie het wel.
waarvoor ben je aan het solliciteren?? trouwens Cola werkt wel tegen de misselijkheid, maar ik weet niet of je dat wel mag drinken.. klein beetje (zegge 1 glas p. dag) mag toch wel..?
Denk dat je met 1 glas per dag echt wel veilig zit hoor, zelf neem ik weleens een paar slokjes cola als ik misselijk ben maar geen hele glazen. Als ik misselijk ben lust ik alleen nog maar pizza, al 3x gehad dat ik misselijk was en een hawaii pizza at waardoor het over ging. Heel raar haha. Veel succes met je sollicitatie Maia! Hier de laatste dagen toch wel beroerd geweest en in zo'n mate dat ze het maandag op me werk wel door hadden dat ik niet fit was.. Als dat zo blijft dan ga ik het misschien toch eerder vertellen, liever dat als dat ze het uiteindelijk zelf raden. Zenuwen slaan hier nu toe, wat als het straks niet goed blijkt te zijn? Heb om 15.30 de afspraak en eigenlijk is dat alleen maar een intake.. Kijk nu toch wel heel erg uit naar het horen van het hartje of de eerste echo, denk dat ik dan weer een stuk zekerder word.
hee dames... nog eens een vraagje hé.. Hebben jullie dat ook.. Dat de misselijkheid ineens helemaal weg is.. gister de hele dag gehad( de eerste dag) en nu sinds een half uurtjeofzo is het helemaal weg! Voel eigenlijk helemaal niet.. af en toe een krampje of kriebeltje, maar verder niets.. is dat normaal??
Heb ik ook een aantal keer gehad, geen zorgen de misselijkheid komt meestal wel weer terug Net bij de VK allemaal vragen beantwoord en paar testjes gehad, alles is erg goed. Moet morgen even bellen om de afspraak voor de eerste echo te maken, hopen dat ik snel mag
@maia: hoe was je sollicitatiegesprek?? Heb je er een beetje een goed gevoel bij? @Hoopto: ik heb ook dat ik de ene dag super misselijk ben en super moe en de volgende dag heb ik weer nergens last van... echt heel raar... wordt er af en toe ook wel een beetje onzeker van (waarom voel ik nu niks) @ ikke: vandaag bij de vk geweest. Het was puur een kennismakingsgesprek ze heeft verder ook nog geen testjes gedaan of zo. Ik heb wat info mee naar huis gekregen en de verwijsbrief voor mijn eerste echo (gebeurd niet bij de vk). Ik leef echt super veel naar as maandag toe!
dank jullie dames! Het gesprek ging wel op zich, maar ik heb ook van de zwangerschap verteld, ik heb weinig ervaring voor de betreffende functie dus ik vermoed dat het "niets" wordt. Ik hoor het morgenmiddag. @Hoopto: ik solliciteer overal op maar dit was flexadviseur bij een uitzendbureau. Ben nu werkloos en het is echt heel erg moeilijk een baan te vinden! dat de misselijkheid weg is, kan hoor. Het kan met vlagen terugkomen. cola: als je het met mate doet mag het prima. Ik heb het heel veel gedronken tegen de misselijkheid en alles is tot nu toe prima @saskia: fijn dat alles goed is!