Wij zijn zwanger van onze eerste!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jedalin, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Kan me voorstellen hoor, ik leef er ook al een tijdje naartoe ;)

2. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    heey dames

sorry dat ik erg wijnig van me laat horen
    maar gaat hier neit helemaal lekker :(
    loop al 2 weken regelmatig in het ziekenhuis
    heb heel erg last van mijn buik en ze weten neit waar de pijn vandaan komt :(
    ontstekings waarde in het bloed is ook verhoogt maar ze vinden de oorzaak maar niet
    en ik heb nu totale rust opgekregen en mag alleen lopen als ik meot plassen of ga douchen en dan onder de douche gaan zitten :(
    dus ja lig veel op de bank :(

ik las dat heir alles goed is :D
    al een paar die hele mooie echo`s hebben gehad :D
    gaaf he als je het hartje voor het eerst ziet knipperen

3. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Jeetje wat een nieuws Syboena, lijkt me vreselijk om zoveel rust te moeten houden :(
    Moet je dat de rest van de 20 weken nu vol gaan houden of heb je kans dat het verbeterd en je weer wat meer mag gaan doen?
    Heel veel sterkte de komende tijd!

4. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Vandaag mijn eerste echo gehad :D
    Echo was helemaal goed!
    Ding op me buik en we hadden meteen mooi beeld, hartje klopte erg duidelijk dus dat hebben we nu gezien en gehoord :D
    Ook was er al duidelijk beweging te zien, heel erg mooi om dat mee te maken.
    Ben ietsje minder ver als uitgerekend..
    Op dit moment 9 weken en 6 dagen zwanger, 3 december uitgerekend.
    Dus toch een officiele december mama! ;)
    Daarna meteen doorgereden naar het werk en het nieuws verteld, hele leuke reacties gehad :D

5. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    @ saskia gaaf dat de echo goed was :D

en ja zo als het er nu uit ziet moet ik de rest van de zwangerschap plat :(
    echt heel naar maar ja ik merk zelf wel als ik wat dingen ga doen
    zo als ff stofzuigen of de vaat in de vaatwasser voel ik me buik ook gewoon zo erg dat ik gelijk denk grrrrrrrrrr wat doe je nu weer je weet dat je veel pijn hebt als je wat doet
    maar het ergste is gewoon dan ik niet ff de stad in kan om kleertjes te kopen
    en dat ik neit kan helpen met haar kamertje en dat vind ik wel heel erg :(
    maar ja dat moeten we maar voor lief nemen

6. Maia

Maia Niet meer actief

@saskia: fijn dat alles goed was :)

@syboena: doe rustig aan hoor !

Nou ik was vanochtend bij de verloskundige. Was een aardige meid (ik krijg elke keer een ander tot ik ze allemaal "gehad" heb en tot nu toe mag ik ze allemaal dus dat is mooi). Bloeddruk was prima, baarmoeder groeit supersnel, ik heb een heel smalle baarmoeder volgens haar waardoor hij al op de hoogte van 22 weken zit maar dat is helemaal in orde verder, hartje geluisterd, dat vond ze meteen enzovoorts. Dus ik ben weer helemaal blij.
    Volgende keer kan manlief niet mee want die is bang dat hij met z'n vrije dagen in de knoop gaat komen dus ik ga m'n mams wel even lief aankijken want vind het toch wel prettig als er iemand meegaat.

7. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @syboena:
    Wat spannend zeg allemaal!! Lijkt me echt super zwaar om nu nog 20 weken rust te houden en ze weten eigenlijk ook niet wat er aan de hand is toch?? Je hebt al 3 dochters dus dat zal ook niet mee vallen, die zullen toch ook gewoon hun aandacht en verzorging nodig hebben! Ik leef met je mee!

@Saskia:
    Super goed nieuws dat de echo goed was!!! Dit was jou eerste echo toch? Wat een opluchting hé als je dat hartje ziet kloppen!

@Maia:
    Fijn om te horen dat bij jou ook alles goed is! En fijn dat de verloskundige allemaal aardige meiden zijn! Ik zit ook bij een wat grotere praktijk en ik heb pas één van de meiden gezien ben eigenlijk best benieuwd naar de andere. Wel jammer dat je mannetje de volgende keer niet mee kan maar het is wel heel herkenbaar. Mijn mannetje kan ook niet zo veel vrij nemen en hij wil graag zijn dagen 'sparen' zodat hij na de bevalling wat langer thuis kan zijn.

@Hoopto:
    dat lege dooierzakje kan dus waarschijnlijk geen kwaad toch? Lijkt me wel super spannend als je toch een kleine bloeding krijgt, is toch schrikken denk ik. Wel fijn dat je weer zo snel een echo hebt!

@ikke:
    Ik heb me gisteren ziek gemeld op mijn werk... ben echt zooooooooo moe... ik werk onregelmatig en ik heb wel gemerkt dat dat er de laatste twee weken erg bij in heeft gehakt. Ik ga moe naar bed en ik sta moe weer op... ik was woensdag ochtend zo beroerd was ook zo misselijk... ik blijf morgen ook nog een dagje thuis en dan ga ik zaterdag weer werken. In de 5 jaar dat ik nu daar werk ben ik nog nooit 3 dagen ziek geweest!

8. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    @syboena: Lijkt me echt heel erg, maargoed als je daarmee een kindje kan krijgen dan is het maar zo..
    Hoop dat het je lukt om jezelf rustig te houden.

@Maia: Fijn dat alles weer goed is zeg :D

@Roosje: Ja was mijn eerste echo, echt geweldig! :D
    Lastig is dat he als je zo beroerd en moe bent, heb al een paar keer op het punt gestaan om me ziek te melden of ziek naar huis te gaan..
    Gelukkig steeds nog net vol kunnen houden.
    Stort alleen savonds wel helemaal in, maar nu ik het op het werk heb verteld word er vast wel wat meer rekening met me gehouden ;)

9. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    @ roosje ja idd die andere 3 meiden vragen ook veel tijd en aandacht
    (zijn de kindjes van mijn ventje) want ja pappa is toch veel werken
    en ja ik kan niet zeggen meiden red je zelf maar :( daar zijn ze nog net iets te klein voor
    en als je lekker op de bank licht krijg je nog geen rust want dan willen ze juist drinken of wat dan ook of ze lopen net ruzie te maken
    pffffffffffff soms he denk ik kinderen hahahahahahahaha

@ saskia idd als alles goed gaat met ons meisje vind ik alles best
    alleen 20 weken op me billen zitten/liggen gaat me toch neit lukken hoor :oops:

10. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @syboena:
    Echt heel raar maar ik dacht echt dat die 3 andere meiden ook van jou waren, maar dan klopt dit topic natuurlijk niet! Je bent dus voor de eerste keer zwanger maar die 3 meiden wonen wel bij jullie of gaan ze ook nog regelmatig naar hun moeder? Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben :oops: ik bedoel alleen te zeggen dat ik het me voor kan stellen dat het voor jou nu ook wel eens lekker zou kunnen zijn als die meiden af en toe bij hun moeder zouden zijn.
    Probeer in ieder geval zo veel mogelijk te rusten...

@Saskia:
    Ik denk dat het wel makkelijker zal zijn als ik straks ook op mijn werk heb verteld dat ik zwanger ben. Ik heb nu dus gelogen over de rede dat ik thuis zit en dat zit ook niet helemaal lekker.... Ik heb de komende twee weken iets minder diensten en ik wil het op 19 mei gaan vertellen op mijn werk. Dan hebben we vergadering dus dan zie ik iedereen en dan weet ook meteen iedereen het.

11. Maia

Maia Niet meer actief

kan je het dan niet alleen je leidinggevende vertellen? Dat heb ik toen gedaan, die wist het al met 6 weken. M'n collega's wisten het veel later.

12. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @Maia:
    Ik heb al een paar keer geprobeerd om mijn leidinggevende aan de telefoon te krijgen maar krijg iedere keer de voicemail... ik wil het haar wel vertellen maar heb dus nog niet de kans ervoor gekregen. Op vrijdag werkt ze niet dus vandaag hoef ik niet te proberen te bellen. Ik vertel het haar volgende week persoonlijk wel.

13. Suusje1985

23 mrt 2008
    97
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Goedemiddag meiden,

Hoe gaat het met iedereen hier?
    Hier alles goed.

Groetjes Suzan

14. Maia

Maia Niet meer actief

@Roosje: ahh wat irritant. Ik hoop dat je haar snel te pakken krijgt!

Hier alles oké, ik voel de baby sinds die weekend wel regelmatig dus dat is leuk! Ik heb morgen de 20 weken echo en daar ben ik eigenlijk wel heel erg zenuwachtig voor... brrrrr

15. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Heey Suzan, hier gaat het de laatste dagen prima.
    Begin zelfs iets meer eetlust te krijgen savonds ;)

Maia heel veel succes morgen!

16. Suusje1985

23 mrt 2008
    97
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    @ Maria: heel veel succes en plezier vandaag. Hoop dat alles goed gaat met de kleine. Wil je het geslacht ook weten, of niet??

@ saskia: Mooi dat je weer wat meer eetlust krijgt, ik had aan het begin ook geen tot heel weinig trek. En als ik at, kwam alles eruit. Ben daardoor aan het begin van de zwangerschap 19 kilo kwijt geraakt, heb jij dat ook?
    Nu kan ik alles eten, maar moet zeggen heb nog niet altijd heel veel honger hoor, moet me soms echt zetten tot eten.

Liefs Suzanne

17. Maia

Maia Niet meer actief

danke! Ik zit nu flink in de zenuwen (hebben hem pas om 21 uur) dus dat wordt nog de hele dag wachten....brrrrr

Nee, we willen niet weten wat het wordt. Manlief wil dat het een verrassing blijft.

18. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Ben tot nu toe maar 1 kilo afgevallen, dus de schade valt erg mee ;)
    Heb inderdaad nog steeds geen geweldige eetlust, komt misschien nog wel..

Balen dat je pas vanavond mag zeg, lijkt me vreselijk om de hele dag te moeten wachten..
    Hopelijk vind je wat leuks om de tijd goed door te komen ;)

19. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    @ roosje nee de kindjes komen neti meer bij moeders
    die heeft 1x in de maand bezoek recht en dan mag ze bij opa en oma op bezoek komen een middagje of zo
    en ik doe zeker rustig aan zal me benieuween hoeveel kilo ik aan ga komen van al dat stil zitten/liggen

20. Maia

Maia Niet meer actief

brrrr een hele dag wachten ga ik echt nooit meer doen. Wat een drama was dat zeg. Ik zat de hele dag naar de klok te kijken en ik was erg blij toen manlief weer thuis was en ik tegen hem kon gaan praten/zeuren enz :D

Maar de echo was wel enorm prachtig. En alles was goed met Babe voor zover ze kon zien (foto's staan in m'n album). Ben helemaal verliefd!

Deel Deze Pagina