Bizar HCGverloop en grote zorgen

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Lutijn, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lutijn

Lutijn Nieuw lid

2 aug 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste lezers, ik hoop dat iemand mij kan adviseren of tips heeft.

Ik ben vanaf het prille begin van onze zwangerschap onder controle bij de gynaecoloog ivm eerdere miskramen.

(27 juni 2014) Via een inwendige echo was niets te zien behalve heel dun baarmoederslijmvlies. Diezelfde middag bleek mijn HCG 90 te zijn en de gynaecoloog gaf die dag telefonisch door dat dit zeer laag was in combinatie met het dunne baarnoederslijmvlies en dat hij vermoedde dat het foute boel was.
    ( 1 juli 2014) Drie dagen later moest het HCG opnieuw herhaald worden en bleek het HCG gedaald naar 70. Een miskraam was overmijdelijk.

Er trad geen bloeding op, op 17 juli heb ik me wederom gemeld bij de gynaecoloog na daarvoor HCG te hebben geprikt. Ruim 1400! Gynaecoloog stond werkelijk voor iets dat hij nog nooit eerder had meegemaakt. Na een daling van de HCG is een stijging onmogelijk. En toch gebeurde het. Een wederom inwendige echo liet een zeer dik baarmoederslijmvkies zien en een vruchtzak van 3 mm.

Op 30 juli werd dit onderzoek hehaarld, HCG ruim 4300. De vruchtzak was 6 mm maar er was nog niets van een vrucht/hartslag oid te zien.

De gynaecoloog heeft me nu op de lijst voor de OK gezet omdat het volgens hem geen vitale zwangerschap is en gecurreteerd moet worden.

Maar het klopt niet voor mijn gevoel. Kan de vrucht niet vertraagd zijn? Ook omdat mijn HCG blijft stijgen. Er is geen sprake van een Mola of een buitenbaarmoedelijke.

2. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een verhaal. Ik heb er geen verstand van maar wanneer wil hij je opereren? En waarom opereren? Lijkt me dat je in dit stadium het nog op kunt wekken met medicijnen.
    Kun je het niet nog 1 of 2 weken aankijken om te kijken hoe de zwangerschap zich ontwikkelt?
    Sterkte!

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Vertraging kan, maar een hele maand lijkt me toch niet goed hoor. Een van mijn miskramen was een 'blighted ovum'. Hierbij groeit er wel een vruchtzakje, maar blijft dat vruchtzakje leeg. Dat verklaart niet jouw 'dip' en vervolgens stijging, maar wel waarom er nu hcg aangemaakt wordt zonder vruchtje. De dip zou wellicht een 'vanishing twin' kunnen zijn ofzo?

4. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Dat HcG verhaal is bijzonder!
    Maar dat van het lege/grotere vruchtzak
    had in feb-maart zelfde verhaal.. bij mij was er zelfs na 2 weken nog een heel klein vruchtje gegroeid waardoor je dan toch wilt afwachten..
    Helaas groeide toch echt alleen de vruchtzak, maar niet het vruchtje..

Zelf had ik het dus nog maar een week opgerekt voor een laatste (bevestigende) echo.

Kortom: het klinkt niet veel belovend,
    Maar doe waar je jezelf goed bij voelt.
    Er is niks mis met een weekje wachten op een wonder/bevestiging.

Deel Deze Pagina