Wij zitten aan de grond...

Discussie in 'De lounge' gestart door Snowball, 14 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Misschien kan je ook zsm contact op nemen met de gemeente en maatschappelijk werk? Dat is in België toch ook?
    En als je nu weet dat je de komende maand(en) ook zo krap gaat zitten, nú actie ondernemen. Er zijn al veel tips gegeven maar hier mijn ideeën;
    - afspraak maken bij gemeente, maatschappelijk werk
    - voedselbank, kleding bank aanvragen
    - afspraak maken met school decaan
    - iets verkopen voor contant geld
    - tweede rekening openen
    - afspraak maken met de bank
    - maar inieder geval snel actie ondernemen!
    - boodschappen tips zijn er al veel gegeven.

Heel veel succes

2. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Ik veronderstel omdat je man fulltime werkt dat jij een minimum uitkering krijgt, ergens rond de 600 euro?

Heb je je kind al bij jou ten laste staan? Krijg je je uren school uitbetaald via de VDAB of niet? Welke opleiding volg je? Welke regio in België ben je? Maakt het tips zoeken veel makkelijker.

Als je structureel een geld probleem hebt lijkt het me dat er ergens iets niet goed gaat. Ik volg ook een opleiding, man werkt fulltime, heb van de RVA nog steeds geen cent gezien (ingewikkelde situatie) en toch lukt het ons. (Hebben 3 kinderen) Mijn ouders springen wel regelmatig eens bij met kleren of wat drinken of mijn moeder kookt soep ofzo.

Misschien heb je buren die eens wat extra willen koken? Of vrienden?

Ga dingen verkopen. Gooi je tv eruit. Desnoods ook het internet en ga naar de bibliotheek voor internet.

Verdien je onder het minimum SAMEN? Klop dan NU aan bij het OCMW voor hulp. Evt voor schuldbemiddeling en budgetbeheer. Zeker als je moeite hebt met geld is budgetbeheer een aanrader.

Succes!

3. Dit dus inderdaad.. En met mijn eerste bericht doelde ik, zoals ik al zei, niet eens op de grote spullen zoals de tv e.d., want ik snap dat dat je leven een stuk minder leuk maakt (maar ook daarvoor geldt; als het moet, dan moet het), maar echt op het kleine spul. Fotolijstje, kaarsje, bloempotje. Echt, het zal je verbazen wat mensen nog van je over willen nemen. En nee, misschien betalen ze er geen 2 euro voor, maar misschien willen ze je er wel een pak melk van 42 cent voor geven..

Iederéén heeft spullen in huis die minder belangrijk zijn dan in staat zijn om je kind eten te kunnen geven.. :(

4. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ja mijn ervaring is ook dat ruilen echt goed werkt! Ik ben al heel wat 'zooi' kwijt geraakt in ruil voor levensmiddelen :) En andersom ook spullen die in mijn voorraadkast stonden te verstoffen (bijvoorbeeld uit een kerstpakket ofzo) ben ik mooi kwijtgeraakt in ruil voor wat leuke decoratiespulletjes :)

5. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je studie in de ijskast en hup aan het werk. Wat niet kan kan niet. Ik zou ook wel een studie willen doen, gaat gewoon niet. Je zal dit toch fors aan moeten pakken met zo'n min bedrag op je rekening. En ja anders zou ik gaan zwartwerken. Ben niet zo van het zwartwerken maar je zal toch ergens inkomsten vandaan moeten halen. En daarnaast kijken naar de uitgaven kant. Half uur auto is uurtje fietsen voor je man. Hup 1 auto weg want dat zijn kostenposten. En leven met 1 auto kan prima. Je kan nu eenmaal niet studeren, een auto extra voor de deur en niet bijverdienen. Daar zou iedereen van in de financiele problemen raken.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Iets als kantoren poetsen s avonds lijkt mij een prima oplossing om structureel aan meer geld te komen. Man is thuis bij de kleine dus kun jij dan werken.

7. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jeetje..
    Hoe kun je het zo ver laten komen? Ik bedoel het niet verkeerd maar 1500 in de min?
    Zou sowieso naar je bank gaan en een regeling treffen dat dat niet meer kan.
    En wat de rest al zei, je weet dat deze kosten er aan komen die moet iedereen betalen.
    In Nederland kun je via bsgw alles in termijnen betalen. Geloof niet dat dat in België niet kan.
    En inderdaad je auto verkopen en een fiets of brommer aanschaffen. Dan moet 1 van jullie maar doorbijten en op een andere manier op werk/school komen.
    Je hebt diverse sites bijvoorbeeld; blablacar die kijken of je kan carpoolen oid.
    En de baas van je man maar even hard aanspreken en zeggen dat je de overuren nodig hebt.

Je kunt nu niet anders.
    Heel veel sterkte!

8. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Hmm, en misschien ook eens alle vaste lasten per maand, per maanden en jaarlijkse op een rij zetten zodat je rekening kan houden met wanneer wat afgeschreven wordt. Want eigenlijk zijn de dingen die je noemt niet onverwachts, je weet dat ze gaan komen.
    Verder leven naar wat je hebt, dus niet te duur gaan wonen etc. Maar goed, daar heb je nu niks aan.
    Er zijn verschillende dingen waarmee je zoals al genoemd contant wat geld kan verdienen. Die opties bekijken zou ik ook zsm doen

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    mee eens. lees hier alleen maar weerwoord, niks kan.
    tja als er stront aan de knikker is zal je moeten. of je het lekker vind of niet.

10. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Nog niet alles gelezen, maar misschien kan je wat kleding van je kindje verkopen via Facebook.
    Verkoop ook veel via Facebook en levert een leuk zakcentje op.

Ik weet dat het misschien niet veel zoden aan de dijk zet, maar het is wel weer een beetje geld.

11. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Dit! Anticiperen op wat komen gaat.

12. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik weet niet of wij hier op het forum de juiste zijn om je te helpen, maar goed je vraagt om tips en die zijn er al veel gegeven.

Hoe lang moet je nog studeren? Is er geen andere optie op vervoer want als je de auto niet kan betalen moet je wat anders verzinnen.
    Is het voor je man mogelijk samen met iemand van zn werk te reizen en dan de benzinekosten te delen?

Ik zou kijken waar je mogelijk kan snijden in vaste lasten.
    betalen de basis gas water electra huur en zorgverzekering. maak voor de overige dingen betaalafspraken en bel als allereerst je bank!

daarnaast zorg alsjeblieft dat je voortaan geld apart legt voor eten. Je hebt een kind die kan je niet een maand lang op water en brood laten leven. wat dat betreft echt zwaar onverantwoordelijk dat je daar geen rekening mee gehouden hebt.
    als 1500 euro de enige schuld is dan zou je er toch wel redelijk gemakkelijk vanaf moeten kunnen komen binnen het jaar als je maar geen extra schulden hebt of maakt.

13. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Misschien helpt OCMW jullie wel. Ik zou het daar vragen.

14. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Als ik in jouw situatie stond had ik allang alle technologie die ik thuis heb verkocht je kan namelijk altijd nog een nieuwe kopen ;) goede back up maken, en op school je huiswerk maken desnoods de bieb. Verder kun je thuis makkelijk dingen verkopen je hebt immers niet veel nodig en alles kun je weer kopen in betere tijden, zo hebben wij een tijd zonder bed gezeten en er nu een beter bed voor terug ;)

15. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    En als eerste dat aquarium de deur uit! Levert je een leuk zakcentje op om weer even vooruit te komen én bespaart maandelijks heel wat qua stroomverbruik.

16. stressbal

stressbal Niet meer actief

Aquarium verkopen en auto weg doen.
    Dan maar fietsen.

Als ie niet kan tanken kom je ook niet op je werk of school dus moet je ook fietsen.

Zolang je nog twee auto's hebt moet je niet miepen. Ik fiets elke dag drie kwartier naar mn werk en terug omdat ik het OV niet kan betalen en een auto ook niet.

Ik vind een auto dus ook echt een luxe product.
    Tref regelingen met dat soort instanties als het kan zo zit je niet met een grote uitgave.

17. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Waar sliep je dan op??

18. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Dat zou ik nooit doen. Vooral niet als het een studie is waarbij ze zoveel voordelen heeft. Twee weken is heel veel! Je mist dan echt te veel.

19. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Nou sorry dat vind ik ook een rare opmerking. Zat mensen met spierziektes komen in een rolstoel etc. Dus dat fietsen voor haar man geen oplossing is , snap ik wel.

Veder zijn er al veel goede tips gegeven !

20. Luja

Luja Niet meer actief

Ik vind het heel frappant dat er op de tips als zwart werken als schoonmaakster niet gereageerd wordt.

Ts wat wil je met dit topic bereiken? Het voelt voor mij alsof je hoopt dat iemand je geld gaat sturen... En ik hoop echt dat dat niet de insteek is.

Verder denk ik tja 1500 in de min is zwaar k*t. Maar hoe kan het zover komen? Gemeenschappelijke belasting enzo komen periodiek dus dat weet je van tevoren.

Voor nu;

- ga zwart werken
    - verkoop dingen uit je huis, vooral dat nieuwe aquarium (ik vraag me af waarom je zoiets koopt als je heel slecht ervoor staat financieel maargoed dat ter zijde)
    - ruil dingen via facebook.
    - vraag of je bij familie of vrienden kunt mee eten
    - drink water en thee. Eet euroshopperbrood a 75 cent per heel brood. Dan ben je per dag maximaal een euro kwijt. Dan maar geen toetjes en andere luxe. Overleven is t belangrijkst.
    - geeeeen andere uitgaven doen. Hoe mooi de aanbieding ook is.
    - vraag een gesprek met maatschappelijk werk aan.
    - ruil de auto voor een scooter. Vele malen goedkoper, dan maar eerder uit bed en langere reistijd.

Succes!!!!

Deel Deze Pagina