Wij zitten aan de grond...

Discussie in 'De lounge' gestart door Snowball, 14 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

de reacties op die spierziekte vind ik ook wel triest eerlijk gezegd....logisch dat haar man echt niet een uur kan fietsen, maar dan moet er wel een andere oplossing komen en voor zover ik het zie zal die dan van ts moeten komen.

2. rums

rums Niet meer actief

Ik denk dat snowball gesmolten is

3. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dat is het ook maar in dit geval zijn er toch echt maar 2 smaken: fietsen of thuis blijven!

4. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar het is wel doodnormaal dat iemand die nauwelijks uitkomt elke maand 2 auto's heeft?

5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Vervelend om te lezen!

Ik sluit mij aan bij bovengenoemde oplossingen. Vooral een auto eruit scheelt enorm voor nu. Tijdelijk met de fiets, wat je dan per maand over houdt even apart zetten tot je uit de rode cijfers bent en dan kun je altijd weer een goedkoop bakkie daarvoor kopen.

Daarnaast inderdaad het aquarium verkopen, minder de verwarming aan, minimaal warm water gebruiken, wellicht kan dan je gas water en licht naar beneden.

En als laatste en ik denk wel het belangrijkste; stoppen met roken. Ik begrijp uit een eerdere topic-waarin je beschreef dat je steken op je borst hebt- dat je dus rookt.. Dit scheelt enorm in de maandelijkse kosten.
    Mocht je man ook roken, dan ook direct stoppen.

Succes!

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Misschien het nodige geld lenen bij familie?

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Soms maak je keuzes om je baan en opleiding te kunnen behouden. Laatst was er een topic of je rond kon komen als je beiden werkloos zou raken. Veel meiden gaven aan dat de 2de auto echt wel zo lang mogelijk zou blijven ivm kans op werk/naar sollicitatiegesprekken kunnen gaan etc. TS zegt volgens mij hier ongeveer hetzelfde?

Echter moeten jullie echt leren beter met je geld om te gaan. En ik zou de keuze maken om dan maar niet naar school te gaan. Eten is een basisbehoefte voor je kindje, en jij bent verplicht als ouder hier aan te voldoen. Punt.

8. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Opmerkingen over door pijn geen bijten hard? Ze staan 1500 euro rood. Uit alle berichten en reacties blijkt dat er gewoon hele slechte prioriteiten gesteld worden. Ze hebben een kind en het beeld wordt geschetst dat er eigenlijk geen eten meer gekocht kan worden en alle andere oplossingen zijn onmogelijk. Wat moet hij dan anders doen? Kind laten verhongeren?

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    en toen ik studeerde had ik echt ook geen geld voor een auto hoor. ouwe fiets had ik en ja ook 80x overstappen met de bus

10. tuc

tuc Niet meer actief

dat zeg ik niet, maar roepen dat iemand maar door de pijn moet bijten is hetzelfde als zeggen dat iemand in een rolstoel maar lekker moet lopen.

11. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik lees een aantal mensen opperen om geld te lenen bij familie.
    Maar als ik familie zou zijn en ik zou zien dat iemand rookt en een dure hobby heeft waar veel geld naartoe gaat en volgens een topic (wat ook hier is vermeld) maar luxe spullen blijft uitgeven omdat men dat eenmaal zo gewend was, dan zou ik als familie zijnde echt geen geld lenen of geven.
    Ik zou het kind uitnodigen om een maaltijd te eten, of een maaltijd voor de kleine brengen o.i.d., maar echt no way dat ik iemand ga voorzien in luxe behoeften als een aquarium of een rookverslaving.

En er zijn oplossingen die het net wat draaglijker maken, alleen wil ts die denk ik niet horen.

Als het ff k.ut. gaat, dan moet je maar roeien met de riemen die je hebt. Maar dit probleem speelt al langer begrijp ik...

12. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ov is vast mogelijk voor een van de 2. Welke student heeft een auto? Beetje decadent, zeker als je geen geld hebt om je kind eten te geven.

13. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ben ik het ook mee eens, maar aan de andere kant: ov kan ook ontzettend veel geld kosten. Al is het in België geloof ik goedkoper dan hier.

Wij hebben welgeteld 0 auto's en dat lukt prima, maar wij wonen dan ook in de stad. Woon je in een dorp met minder goede ov-mogelijkheden, snap ik dat een auto weg doen lastiger wordt.

14. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik zie vooral heel veel excuses wat niet kan. Dat je man pijn heeft geloof ik, maar dan ga jij toch fietsen? En als je nu je auto verkoopt kan je weer eten.

En ik zie je banner... Mag toch hopen dat je in zo'n situatie voor een tweede gaat? Je kan de eerste al amper voelen.

Ik vind het oprecht heel rot voor je, maar als je echt niks hebt gaat je kind voor mag ik hopen. Verkoop 1 auto verkoop je mobiel verkoop je (smart)tv. Allemaal overbodige dingen. Een kind voeden en je rekeningen betalen lijkt me toch prioriteit nummer 1!

15. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ik had al gereageerd, maar lees net dat je rookt. Dan zou het idd heel verstandig zijn om direct te stoppen. Een pakje peuken kost nu makkelijk 7,50, daar kan je toch boodschappen voor doen!

16. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    En als het niet lukt om te stoppen, dan allicht al te minderen en niet snel een nieuw pak kopen, maar dat geld uitgeven aan eten.

17. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

jammer dat je niet meer reageert...

18. DreamsandHopes

DreamsandHopes Actief lid

14 aug 2015
    261
    37
    28
    NULL
    NULL
    Dat probleem hebben wij ook deze maand. Misschien zijn er nog dingen in huis die je kunt verkopen via marktplaats zodat jullie in ieder geval boodschappen kunnen doen? Ik denk aan hobbyspullen, sieraden, luxe artikelen.

19. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Schoonmaakwerk zwart in Belgie is vanwege de dienstencheques niet heel erg in trek. Maar idd krantjes gooien op je man zijn naam? Ik weet niet waar jij woont en of je een koop woning hebt maar wij betalen maar 30 euro provinciale en de gemeentebelasting wordt van de belastingaangifte afgetrokken en daar heb je voor dit jaar weinig kans om al een afrekening te hebben

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja die opmerkingen zijn hard... de beste man heeft een ZIEKTE...
    Wat heb je eraan als hij dood gaat van de pijn en dus ook niet evt de zorg van het kindje op zich kan nemen en dan ook nog eens niet kan werken elke keer..?

Zal zn baas blij mee zijn als hij hele weken of dagen niet komt... dan is hij zo zijn baan kwijt, want voor hem 10 anderen, en hebben ze helemaal geen geld meer...

Buiten dat is een ziekte wel iets anders als niet willen, dus ja die opmerkingen zijn triest

Deel Deze Pagina