Ons manneke van nu 13 maanden heeft tot een tijdje geleden heel goed gegeten, alles at hij helemaal op, alleen brood ging niet zo goed. Maar nu zit hij in de "ik wil niks eten" fase. Sommige dagen eet hij redelijk oke, andere dagen heel slecht. Bijvoorbeeld 1/4banaan, yoghurt, zo een vies stinkpotje, s'ochtends wel 120cc melk en s'avonds 180cc pap (dit is op een slechte dag) Vers eten wil hij meestal niet, als hij de hele dag slecht eet geef ik hem s'avonds zo een vies stinkpotje, eet hij door de dag redelijk dan bied ik hem vers aan. Die vieze stinkpotjes is het enige wat hij nog redelijk eet. Als wij s'avonds eten zit hij er altijd bij en laten we hem ook alles proeven maar alleen het vlees vind hij lekker, de rest vliegt de grond op. Dylan eet rond 17.30uur, wij om 18.45 en dat is te laat voor hem maar hij mag wel zoals ik zei vanalles proeven Brood is viesssssss, maakt niet meer uit wat erop is, alleen siroop lukt soms. Groenten zijn vies, zelfs babykoekjes zijn vies (alleen volkoren koekjes en speculaas is lekker, liefst volkoren) Hij is wel zeker niet te mager dus ik maak me nog geen zorgen, heeft wel wat reserve Tot nu toe als hij niets wil eten bied ik hem iets later wat anders aan, ik wil hem zeker niet dwingen, tja je kan ook niet dwingen volgens mij? Maar hebben jullie tips om hem weer aan het eten te krijgen? Of gewoon doordoen zoals nu en vanalles aanbieden? Vanmiddag gingen we uiteten, toen ging het mondje de hele tijd open, heeft zelfs een hele tomaat opgegeten. Als ik hem dat hier geef wil hij het niet maar we kunnen moeilijk elke dag gaan uit eten Drinken doet hij wel goed. Denk ik toch? Zo een 200cc water per dag en 300cc melk
Ik heb zelfs het idee dat er in de babymelk een stofje zit om honger te kweken ofzo? Want hoe minder poedermelk we hem geven hoe minder hij eet Soms werkt bumba wel om iets te eten maar niet altijd Dat hij minder eet is dan wel weer goed voor mij want ik eet alles op wat hij niet eet en heb het idee dat ik een beetje bijkom (heb ondergewicht) alleen die vieze potjes eet ik niet haha maar die eet hij wel redelijk goed
Dit is zijn schema op een gewone dag Rond 9u melk 120cc daarna moet hij spelen (geen tijd om te ontbijten, krijgt hij ook niks binnen, voor zijn flesje heeft hij ook maar 2min te tijd, zijn die 2 min om gooit hij het flesje in een 3dubbele salto weg want hij moet spelen) Rond 10u of banaan met liga en platte kaas (krijgt nu weer tandjes dus hij wil niet in een banaan bijten) Rond 12u een boterham Rond 15u yoghurt, danoontje, koekje,.... Niet alles maar iets van dat Rond 17.30 warm eten Rond 19u / 19.30 u 180cc pap