Ik ben nu 12 weken zwanger van nr.5 en we zijn er nog niet uit of we over een tijdje het geslacht willen weten. Dus ik zoek inspiratie! Onze kinderen hebben Engelse (Amerikaanse, mag ook) namen, eindigend op een h. Maar ze kunnen ook op z'n Nederlands worden uitgesproken. (Mijn man komt uit de VS, spreekt inmiddels wel redelijk Nederlands, maar praat thuis met mij en de kinderen Engels. Ik zelf Nederlands, dus hun namen worden ook tweetalig uitgesproken.) Die h op het einde is geen verplicht iets, mijn man heeft dat ook niet (ik wel), maar omdat de anderen dat wel hebben, vind ik het toch wel een leuk iets. Noah staat al op het lijstje voor een jongen(en Jacob en Levi ook, maar goed, geen h...).
Oo die komt ook op de lijst. Hadden we nog niet bedacht. Man wil zijn moeder graag vernoemen, dus op de meisjeslijst staat tot nu toe Rebeccah. En verder niks. En ik vind m niet meteen super als eerste naam.
Crosspost. @Madeliefje06 Norah en Ruth! Ja, gaan erbij! Mijn eigen naam en de dochtertjes staan er ook tussen zie ik S, H en L. En de eerste en laatste jongensnaam lopen hier ook al rond. Maar Seth gaat erbij! Goh, wat handig dit. Hadden we bij de eerste 4 ook moeten doen. Had heel wat zoekwerk gescheeld.
Aaliyah, Aviah, Brennah, Briannah, Deborah, Delilah, Edith, Elisabeth, Faith, Farah, Gwenyth, Hannah, Judith, Leah, Liseth, Marah, Marith, Norah, Sarah, Savannah Elijah, Isaiah, Jaroah, Jenoah, Jeremiah, Jesiah, Joah, Jonah, Joseph, Judah, Keith, Kenneth, Manoah, Micah, Mitch, Semih, Seth
Elisabeth komt op de lijst! En voor een jongen Isaiah, Jeremiah en Jesiah ook. Ik las de tot nu toe genoemde namen voor aan manlief en we hebben al wat favorieten. gaat lekker snel zo.
Voor een jongen hebben we al een kern-lijstje inmiddels, waarbij we beiden de naam wel echt mooi vinden. Seth, Noah, Isaiah en Josiah. Meisjesnaam vergt nog wat meer inspiratie. Ruth en Elisabeth (evt ingekort als roepnaam) zijn kanshebbers.
Delilah Lilith Rivkah Milah Kaylah Danah Nenah Elinah Lyarah Izarah Ferah Leorah Lenorah Lizeth Babeth Janoah Yanoah Tobiah Lucah Eliah Jonah Brenth
Oh, Lillith... Smelt ik stiekem even bij weg. Man vindt dan Lily mooier als roepnaam. Komt dus op t lijstje.
Ik kom niet zo heel ver ben ik bang... Meisje: Hannah Norah Fajah Farah Farrah Channah Leah Judith Edith Faith Meredith Jongen: Noah Seth Judah Mitch Jonah Josh
Misschien nog: Jafeth Joseph Judah Zach Ezrah Jorah Flynth Izeah Mikaiah Yeshuah Rich Finch Niamh Seph Gareth Hugh Randolph Rivkah Serah Nadieh Niamh Tirzah Kyrah Evaleigh Merith/Berith/Dorith Yanah Susannah Ilènah Deliah Enith Alanah Brennah/Briënnah/Briannah Bryleigh Daliah Myrah Hadassah Helenah Maybeth Selah Jedidjah
Seth is wel heel mooi, maar zou ik persoonlijk icm. de namen van je andere kids niet voor kiezen, gezien die allemaal op -ah eindigen.