Beide namen vinden wij heel mooi en kunnen daarom eigenlijk niet kiezen. Juno wordt op z'n Nederlands uitgesproken.
Bij you know ligt de klemtoon anders... Dat je aan een jongen denkt vind ik echt raar omdat Juno of Iuno in de Romeinse mythologie de beheerseres van de hemels was en de moeder van Vulcanus en Mars. Het is een hele oude klassieke meisjesnaam dus.
Ik dacht ook meteen aan een jongens naam, en ik vind het niet heel raar dat deze info niet bij iedereen bekend is. ik vind het ook niet een hele mooie naam. Juna/Yuna daar in tegen wel. Merle ook niet mijn smaak, maar vind ik wel leuker als Juno.
Ik vind de naam Merle niet zo lekker bekken. Juno vind ik een hele stoere, maar toch ook lieve meisjesnaam. Succes met kiezen
Juna vind ik weer helemaal niks En afgezien van een -o aan het einde zou ik toch echt niet weten waarom Juno een jongensnaam zou zijn. Er zijn echter meer meisjesnamen die op een -o eindigen: Cato, Cleo, Caro, Bo, Isabeau, Flo etc.
Mee eens! Moest echt even denken of het voor een meisje was of niet. Door de naam Melre kreeg ik pas de indruk dat het om de keuze tussen twee meidennamen ging! Juno voor een jongen vind ik OK, al klinkt het idd erg als You Know?! Merle is lekker meisjesachtig maar niet truttig! leuk!
Het heeft niks te maken met een O aan het einde! Het is gewoon dat IK het idee had dat het om een jongens naam ging! En blijkbaar nog een aantal anderen ook! Maar als jij dit een mooie naam vind voor je dochter dan is het toch goed! Soms moet je ergens even aan wennen, en daarna is het gewoon zo!!
Ow ik zie dat ik nog ingelogd ben met de naam van mijn nichtje! Ik woon daar tijdelijk wegens een verbouwing dus vandaar! Ik ben eisje26
Juno! Best een leuke film ook, vooral de muziek. Merle vind ik niet leuk.....komt door een leerling uit mijn klas die .....uhm wat moeilijker is.