Ik ben een fanatiek sporter en beginnend bodybuilder. Tegelijkertijd wil ik heel graag zwanger raken en ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Ben je snel zwanger geraakt of heeft het juist veel langer geduurt? Je hebt natuurlijk een heel laag vetpercentage en wat heeft dat voor concequenties voor je cyclus?
hoihoi ik heb ooit eens gelezen dat als je fanatiek en dan ook echt fanatiek sporter bent dat je dan minder vruchtbaar ben ik wil je niet ontmoedigen hoor! ik hoop echt voor je dat je snel zwanger bent! liefs marieke
Laag vetpercentage kan zorgen voor een onregelmatige cyclus zonder eisprong. Oestrogeen heeft vet nodig.
Gelukkig heb ik juist een regelmatige cyclus en een eisprong die altijd op tijd is dus dat stemt me gerust! Maar er zijn er niet veel denk ik hier!
Nee, ik ben geen bodybuildster, zou bijna zeggen gelukkig niet, want ik zie dan altijd gelijk van die halve manwijfen voor me, hoop dat ik je niet beledig want dat is niet mijn bedoeling , denk dat jij er ook niet zo uitziet want je bent een beginnend bodybuildster lees ik, maar wil je wel zo worden, vind je dat echt mooi?! Vind het echt super lelijk! Maar als je iets wat spieren ziet vind ik het wel mooi (ik bedoel dit niet aanvallend hoor, vind het gewoon interessant om te weten )!
Ik denk er net zo over als jij hoor! Ik wil graag wat meer spiermassa maar een manwijf vind ik ook echt vreselijk en dat is dan ook niet mijn einddoel Ik denk ook dat een heleboel mensen niet goed weten wat de sport inhoud, waardoor veel vooroordelen ontstaan. Ik ben vorige week op een bodybuild wedstrijd geweest en daar zijn alle deelnemers "drooggetraint". Dit betekend dat ze de ongeveer 12 weken voor de wedstrijd een bepaald voedingsschema hebben gehad waardoor letterlijk elk spiertje te zien is in het lijf. Na de wedstrijd mag je weer je gewone voedingsschema aanhouden en krijg je weer een "normaal"lichaam en zal (bijna altijd) niemand op straat zien dat je aan bodybuilding doet als je normaal gekleed gaat. Het valt dus allemaal best mee en je kunt het in vele gradaties indelen. Ik doe het gewoon voor de lol en blijf er dus voor een buitenstaander heel normaal uitzien. Toch nog een heel verhaal geworden
Hoi Lies, Ikzelf heb wel heel fanatiek gesport alleen sinds ik zwanger ben en erg misselijk ben geweest is het er een beetje bij in geschoten... Maar watik wou zeggen ik heb ook meegedaan aan een bodybuilding/fitness wedstrijd en toen moest ik op een heel streng dieet en toen is op een gegeven moment mijn menstratie uitgebleven omdat ik dus een te laag vetpercentage had..en toen ik dus gestopt was met het zware dieet heeft het nog zeker een half jaar geduurd voordat mijn normale cyclus weer op gang was... Maar als je dus géén rare dingen gebruikt waardoor vrouwelijk bodybuilders dus mannelijk worden.. kan er met je cyclus dus mijn inziens ook weinig aan de hand zijn..en kan t ook geen kwaad om gewoon lekker zwaar te trainen, je lichaam is dat namelijk ook gewend! Succes hoor en hoop dat je snel zwanger bent!