Even jullie mening.. Mijn dochter wil voor haar verjaardag een Frozen feestje, omdat ze daar compleet door betoverd is, de allergrootste fan als je t mij vraagt Vorig jaar ook gedaan, met 5 vriendinnetjes en was super leuk. Dit jaar laat ik iemand komen die Elsa speelt, dus dat zal ze helemaal geweldig vinden. Nu is het zo dat wij pas verhuisd zijn en ze in de klas nog wat haar draai moet vinden. Ze spreekt wel af, maar vooral vaak met 1 jongentje, waar ik haar niet echt bij vind passen. Ik kan het eigenlijk niet maken om hem niet uit te nodigen voor het feestje. Het meest voor de hand liggend/makkelijkst voor mijn dochter is echter om er dit jaar weer een echt meidenfeest van te maken, met veel prinsessendingen, armbandjes maken, schminken etc. Natuurlijk zou ik hem dan de prins van het feest kunnen maken. Maar daar is hij vrees ik totaal niet het type voor; middelpunt van de belangstelling, knutselen.. Hij houdt vooral van computeren (als ik hoor wat ze doen als ze bij hem afspreken). Bij ons is hij alleen 1x geweest toen ik er zelf niet was. Ik vind het echt lastig.. Kan er evt nog wel een jongetje bij uitnodigen, dat hij niet de enige is. Maar zouden zij dat ook leuk vinden? Schminken, een prinses die langs komt op het feest. Wat kan ik dan voor alternatieven doen..? Zelf zegt ze dat hij ook best van Frozen houdt (ze hebben de film wel eens gekeken). Iemand tips?! Wat zouden jullie doen? Ik pas het bericht straks wat aan ivm herkenbaarheid.
Wij deden ook wat meer dingen die meisjes doorgaans leuker vinden dan jongen, maar het jongetje wat op haar feestje kwam, vond het allemaal wel prima. Ik heb het wel even tegen zijn moeder van tevoren gezegd, maar die gaf ook aan dat het dat jongetje niets uitmaakte. Zou hem gewoon uitnodigen, als dat meidengedoe niets voor hem is, kan hij zelf besluiten om niet te komen. Denk dat je het kind er reuze blij mee maakt, als hij verder niet veel afspreekt en dan waarschijnlijk ook niet veel of misschien wel nooit ergens wordt uitgenodigd. Misschien wil hij wel als die sneeuwpop of eland geschminkt worden.
Ja, ik denk ook dat hij het geweldig zal vinden om uitgenodigd te worden en dat gun ik hem ook. Maar of hij het in de praktijk ook leuk zal vinden.. daar twijfel ik aan. En vind het ook zowat als hij dan sneu in een hoekje staat ofzo. Ik kan zijn ouders sowieso eens vragen..
Onze dochter was van Frozen eerst het gekst op Olaf... Dus ik zou sowieso Olaf er wat bij betrekken op het feestje, dat is voor een jongen ook wel leuk en ik denk dat de meiden Olaf ook wel leuk zullen vinden? En als Elsa komt - kan hij inderdaad de rol van Sven naast Elsa op zich nemen. Onze oudste was met haar 6e verjaardag zo, dat ze wel 2 jongens uit wilde nodigen; de 2 sterkste van de klas, dat was wel handig om spullen te sjouwen . (dat gebeurde dus niet) Maar wat ik wil zeggen: Ook al zijn er veel meiden dingen; geef hem wat meer ruimte en een alternatief om zijn eigen ding te doen als hij het niets vind, calculeer het in.
Ja, maak een Olaf van dat jongetje! Die is zo leuk! Ik vind trouwens Frozen geen typische meidenfilm; er komen toch genoeg mannen in voor!
Ja, dat klopt wel. Alleen is mijn dochter wel volledig gericht op Elsa Elsa Elsa Maar kan me idd wat meer richten op sneeuw-spelletjes oid. Ja, komt wel goed. Bedankt!
Wij hebben het beste vriendje apart uitgenodigd en we zijn toen naar een indoor speeltuin gegaan. De feestjes waren toen heel erg voor meiden dus dat kon niet. Nu zijn de feestjes anders en is het meer gemengd.
Dat zou ik lekker zo laten, je dochter is gek op Elsa, dus daar draait het om. Maar hem bijv. als sneeuwpop schminken vraagt weinig aanpassing. Als hij dat soort thema's echt vreselijk vindt, dan komt hij toch niet. Gewoon aan de moeder vragen.
Ik zou het ook bij de moeder neerleggen, eerlijk zeggen dat je dochter hem er graag bij wil hebben en dat hij van harte welkom is maar dat het wel een meidenfeestje wordt. Ik neem aan dat zijn moeder goed kan inschatten hoe het jongetje reageert. Mijn ene zoon had absoluut niet naar een meidenfeestje gewild terwijl mijn andere zoon een halve meid is
Ik zou het ook even met de ouders bespreken. Of eventueel met het jochie bespreken. De optie om een keer met hem apart nog wat af te spreken is ook leuk. Overigens werd ik vroeger altijd als enige meisje bij een jongetje uitgenodigd. Ik vond dat juist leuk. Voelde me heel speciaal tussen die jongens
het lost zichzelf eigenlijk altijd wel op zoiets. mijn dochter was pas ook als enige meisje tussen allemaal kerels. ok ze gingen dan wel naar een binnenspeeltuin maar goed ze moest zich toch ook maar allemaal met die knullen vermaken. was super goed gegaan en het feestje was vetcool geweest dus
Mijn zoontje vind armbandjes maken en geschminkt worden ook leuk, dus zou voor hem niet uitmaken. Daarnaast is hij helemaal weg van Frozen Maar goed ik weet niet of dat voor dit jongetje ook geldt. Er zijn denk ik best veel jochies die 'meisjes' dingen ook leuk vinden, maar het niet durven zeggen doordat ze dan evt gepest worden.