Vannacht was het voor de derde keer raak in een week. Mijn poolse schuinoverburen stonden midden op straat om 4 uur snachts te ruzieen/vechten. Ik ben er pas sinds vannacht achter dat hun dat dus zijn. De vorige keren werden we ook al gewekt rond 3 uur maar toen kon ik het niet zien wie het waren en mijn man lag diep in slaap dus durfde ook niet echt mn hoofd uit het raam te steken. Anyhow, kan ik hier iemand voor bellen dat het agressief daar aan toe gaat? Naar mijn weten woont daar een met twee oudere kinderen maar nu zie/hoor ik veel meer deelnemers. Ik ga daar iig niet aanbellen, ik loop er liever met een grote boog omheen. En zouden ze er iets aan kunnen doen? Wil ze het liefst opgerot zien, en dan voornamelijk het feit dat daar allemaal onbekende mensen in en uit lopen, ik heb zo geen idee wat voor types er allemaal bij mij in de straat 'wonen'. Ps. Hun huis is denk huur van een particulier want hier staan voornamelijk koopwoningen.
ik zou midden in de nacht dat geen spoed wel politie nummer bellen op het moent dat je er dus last van hebt!
Op het moment dat ze vechten bellen lijkt me...dan kunnen ze er naartoe. Nu doen ze niets dus lijkt me niet dat ze iets kunnen
Ik zou het niet spoed nummer bellen zodra het weer zover is! En dat blijven doen, elke nacht met geluidsoverlast, tot ze de moeite nemen om langs te komen. Misschien komen ze langs meteen bij de eerste x, en anders na een aantal belletje wel! Als je er wakker van word is het dus geluidsoverlast. En helemaal om 3-4 uur snachts!
Ik zou erachter proberen te komen wie de eigenaar is van het huis en die erop aanspreken. Dan kan hij contact opnemen met zijn huurders en het zelf oplossen.
je hebt naast 112 toch ook 09008844 of zoiets .. krijg je ook een soort van meldkamer zonder spoed... en dan gaan ze ook kijken hoor
Gewoon dat algemene nummer van de politie bellen, dan krijg je een menuutje en word je doorgeschakeld naar iemand van de politie in jouw regio, dat is niet voor spoedgevallen. Ik zou het even overleggen, wie weet zijn er wel meer meldingen over gemaakt.
Heb iets soortgelijk meegemaakt in Almere maar dan met Surinamers. Mensen hadden 112 gebeld en binnen een paar minuten was het opgelost. Wijkagent en flatbeheerder zijn graag op de hoogte van dit soort dingen, vooral als meer mensen het melden, dan doen ze er ook wat aan.( in Almere tenminste)
Bedankt voor de reacties. Denk dat ik (mocht het weer gebeuren) vannacht maar het 0800 nr bel mocht er iets gebeuren. Ik kan het altijd uitleggen en dan kunnen hun het helpen inschatten denk. Het is trouwens niet dat er iemand heftig in elkaar geslagen wordt. Ze staan te duwen en te slaan en de rest staat er dan bij om ze tegen te houden en dan gaat het weer over op schelden, totdat ik weer pats hoor..
Zodra je ze ziet vechten dan 112 bellen. De politie kan dan wellicht zelf nog constateren hoe het er aan toe gaan, mocht het in een woning zijn kunnen ze bijvoorbeeld zien of er spullen kapot zijn geslagen oid. Dan kan de politie een inschatting maken of er een melding naar jeugdzorg nodig is, wat ze waarschijnlijk wel doen. Zij kunnen dan ook de wijkagent inlichten, al zal die dat dan ook lezen in het systeem.
Er zullen genoeg meldingen in het systeem staan. Een jaar geleden vloog er een lamp door de voorruit, twee politie auto's erbij, sindsdien is het wel vaker raak maar dat ze op straat gaan staan en ruzie maken??? Zo raar. Zeker bang voor vliegende lampen.