Toen ik hoorde dat mijn zoontje van 1 jaar voor de vierde keer zou worden geopereerd in 3.5 week tijd was ik die avond kotsmisselijk en had ik pijn in mijn maagstreek. Nu zijn we 1.5 week verder en sinds een paar dagen eindelijk thuis uit het ziekenhuis (5 weken opname) maar mijn maagstreek is nog steeds gevoelig. Geen pijn bij het eten maar als ik op mijn buik lig doet het pijn en als je erop drukt ook ademen is ook gevoelig. Ik ga morgen maar naar de huisarts. Iemand ervaring nee? Door stress?
Ja, stress is één van de meest voorkomende oorzaken van pijn en andere kwaaltjes. Goed om naar de huisarts te gaan, altijd even ergere dingen laten uitsluiten. Maar de kans is dus groot dat je gewoon puur door de stress pijn hebt. Heb het zelf heel veel gehad vroeger, geen enkele arts kon een oorzaak vinden en pas toen ik zelf ontdekte dat ik veel stress had en gericht bezig ging met ontspannen ging de pijn weg.
Stress kan zeker. Maar je kunt het wel even na laten kijken. Pijn maag kan van alles zijn bij mij klinkt het ( misschien galstenen)? Sterkte en heftig allemaal. Een digi knuffel.
Pijn door stress is heel goed mogelijk.! Maar verstandig dat je naar de huisarts gaat, al is het om dingen uit te sluiten.
@beertje13 Ik zou de arts vragen naar je maag te kijken. Klinkt als een geïrriteerde maag/beginnende maagzweren, wat juist vaak veroorzaakt wordt door stress en spanning.
Vroeger dacht men dat een maagzweer door stress kwam maar het komt door een bacterie. Stress is wel een factor bij maagklachten. Ik heb ook PDS wat opsteekt bij stress. Maar gewoon even bij de huisarts na laten kijken zoals je al van plan bent.
Ik had ook een lange tijd echt moeite met ademhalen en ik had continue pijn in mijn borstkas + buik + zelfs rug. Na meerdere malen achter elkaar na de huisarts en na een snelle test kwamen ze al gauw achter dat ik tegen een burn-out zat. Nu gaat het gelukkig al stukken beter en probeer ik mijn rustmomentjes te pakken. (lekker liggend, serie kijken of even een dutje)
Heel herkenbaar. Hier idem. Zelfs soms een paniekaanval gehad. Maar goed, had/heb ook flink stress. Ouders beide binnen 3 jaar tijd overleden (moeder pas 3 weken terug), ouderlijk huis net verkocht, gedoe binnen familie en hond had allerlei kwaaltjes. Dus dat uitte zich in veel, te veel, stress. Daarom zoek ik nu afleiding. Ben aan het, leren, haken, aan het kleuren, wandel veel en ga erop uit. Dat helpt wel.
Hier ook al wekenlang maagklachten. Uit bloedonderzoek is niets gekomen, dus de huisarts vermoedt ook dat stress meespeelt. Zij weet dat ik door problemen op mijn werk al langere tijd onder hoge druk sta. Stress kan gekke dingen met je lijf doen, zo blijkt.